اتصالات لوله پلیکا و روش های اتصال آنها

اتصالات لوله پلیکا

اتصالات لوله پلیکا

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

لوله پلیکا جزو برترین انواع لوله های نام آشنا می باشد و کاربرد، مزایا و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا است. ما در این مقاله در نمایندگی اصلی نانو پلیمر یاس می خواهیم در مورد لوله پلیکا و اتصالات لوله پلیکا صحبت کنیم‌. با ما همراه باشید.

لوله پلیکا چه نوع لوله ایی است؟

نام اصلی لوله پلیکا، UPVC  می باشد و پلیکا در اصل نام برند لوله UPVC است. زمانی که این لوله با این برند وارد ایران شد، با نام خود برند در بین فروشندگان و خریداران معروف گردید. لوله پلیکا یا همان یو پی وی سی، با بهترین کیفیت و رعایت استانداردهای لازم و به رنگ طوسی تولید و در بازار لوله و تاسیسات ساختمانی عرضه می گردد.

این لوله مقاومت بالایی داشته و سالها قابل استفاده می باشد. همین موضوع باعث می شود تا اتصالات و لوله پلیکا پرطرفدار باشد.

لوله پلیکا را می توان به عنوان اولین و پیشگام در صنعت ساختمان دانست. اگر به لوله کشی ساختمان خود توجه کنید متوجه می شوید بیشتر لوله های مصرفی ساختمان شما از لوله پلیکا یا همان یو پی وی سی می باشد.

البته این لوله به صورت PVC هم موجود است و تنها فرقی که بین لوله یو پی وی سی با لوله پی وی سی وجود دارد در آلیاژ بکار رفته در تولید این دو لوله می باشد.

روش های تولید لوله پلیکا

لوله پلیکا به طور کلی به ۳ روش تولید می گردد. این ۳ روش شامل این موارد است:

  • پوشش دهی دورانی
  • اکستروژن
  • تزریق یا فشاری
سایر مقالات
پلاک خوانی پمپ آب چگونه است؟

در بین این 3 روش روش اکستروژن برای تولید پلیکا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله UPVC انواع مختلفی دارد، اما از نظر تحمل فشار می توان به: لوله پلیکا فشار ضعیف، لوله پلیکا فشار نیمه قوی و لوله پلیکا فشار قوی اشاره نمود.

از ویژگی هایی هم که می توان به لوله پلیکا نسبت داد شامل این موارد است:

  • نصب و اتصال آسانی دارد.
  • در کنار مستحکم بودن سبک می باشد.
  • در برابر انواع آلیاژ ها مقاومت چشمگیری دارد.
  • در برابر بلایایی همچون: زلزله، سیل، آتش سوزی و … تا حد ممکن مقاوم است.
  • قیمت مناسبی نسبت به سایر لوله های دیگر دارد.
  • غیر رسانا است.
  • منعطف می باشد.
  • در برابر دمای بالا و دمای پایین مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

اتصالات لوله پلیکا

حال که با لوله پلیکا آشنا شدیم، بهتر است به سراغ موضوع اصلی خود یعنی اتصالات لوله پلیکا برویم و در این باره هم صحبتی داشته باشیم.

سه راهی

از اتصالات برند لوله پلیکا می توان به سه راهی اشاره نمود. از این اتصال برای تغییر مسیر لوله و انشعاب گیری می توان استفاده نمود و در بازار در ۳ زاویه: ۴۵, ۸۷.۵ و ۹۰ درجه موجود می باشد. البته یک نوع دیگر هم تولید می گردد به نام سه راه تبدیل که در کنار انشعاب گیری و تغییر مسیر می توان از آن برای انجام تغییر سایز لوله هم استفاده نمود.

درپوش

درپوش از دیگر اتصالات لوله پلیکا می باشد که به جهت مسدود نمودن لوله های پلیکا به صورت دائمی یا موقت قابل استفاده است. با کمک این اتصال از ورود مصالح ساختمانی، خاک و خل و اشیا به داخل لوله جلوگیری نمود.

سایر مقالات
عایق لوله های رفت و برگشت رادیاتور

بوشن

بوشن ها استوانه ایی شکل بوده و دارای دو سر مادگی می باشد. می توان بوشن را در دو نوع تخت و ترمزدار بسته به نیاز خود انتخاب و استفاده نمود. نوع تخت آن برای تعمیر نمودن شکستگی لوله و ایجاد کردن انشعاب استفاده و نوع ترمزدار آن برای متصل کردن لوله ها استفاده میگردد. با کمک بوشن ترمز دار دیگر احتیاجی به حرارت دادن نمی باشد.

چهار راه: اتصالات لوله پلیکا

چهار راه ها یکی دیگر از اتصالات لوله پلیکا می باشند. با کمک این اتصال می توان از انشعاب اصلی چند انشعاب فرعی داشت. با کمک این اتصال دیگر لازم نیست از دو انشعاب ۴۵ درجه ایی استفاده نمود و با کمک یک اتصال چهار راه  این مشکل را به آسانی و با هزینه کم رفع نمود.

سه راه خم

این سه راهی برای کاهش دادن سر و صدا ناشی از عبور فاضلاب بهترین انتخاب می باشد. همچنین باعث حرکت روان مواد فاضلابی شده و از انسداد آنها جلوگیری می نماید.

به همین دلیل دیگر رسوب و گرفتگی را در اتصالات لوله پلیکا مشاهده نخواهید کرد.

تبدیل

از دیگر اتصالات لوله پلیکا می توان به تبدیل اشاره نمود. با کمک این اتصال می توان دو لوله پلیکا که سایزهای مختلفی دارند را به یکدیگر متصل و مورد استفاده قرار داد.

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

زانو

به عنوان اولین اتصالات لوله پلیکا می توان به زانو اشاره نمود. زانو در هنگام لوله کشی برای تغییر مسیر و زاویه دادن لوله ها قابل استفاده می باشد. شما می توانید زانو که جزوی از اتصالات است را در ۳ سایز: ۴۵, ۸۷.۵ و ۹۰ درجه که به نام های: زانوی ۴۵ درجه، سه راه خود و زانو ۹۰ درجه هم معروف می باشند، تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

سایر مقالات
اتصال لوله پلی اتیلن چیست ؟

سیفون در اتصالات لوله پلیکا

با کمک سیفون از برگشت پیدا کردن فاضلاب، بوی بد، حشرات موذی به داخل ساختمان جلوگیری کنید. این اتصال را در خروجی راه آب سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار می دهند و می توان در سایزهای: ۶۳, ۹۰, ۱۱۰ و ۱۲۵ از بازار خریداری نمود.

فلنج

از دیگر اتصالات می توان به فلنج اشاره کرد. این اتصال در شبکه های آبیاری کشاورزی و تحت فشار آن هم برای انتقال دادن آب از چاه استفاده می گردد.

سه راه دریچه بازدید

در مواقع گرفتگی سیفون، زانویی، لوله و … قابل استفاده پر مزیت می باشد. چرا که با وجود نصب سه راه دریچه بازدید در صورت هر گونه نشتی یا خرابی می توان با کمک این اتصال مشکل را سنجید و مشکل را با کمک این اتصال حل نمود.

موفه

به رابط انبساطی پلیکا موفه گفته می شود. نوعی اتصال است که برای استفاده در سیستم عمودی ساختمان آن هم به دلیل جلوگیری از ایجاد شکستگی مورد استفاده قرار می گیرد.

کلاهک

برای جلوگیری از ورود آب باران، برگ درختان و … از طریق لوله های هواکش ساختمان استفاده می گردد. وزن سبکی داشته و در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. کلاهک در انواع کلاهک سیمانی و کلاهک فلزی تولید و در بازار موجود است.

بست اتصالات لوله پلیکا

از دیگر اتصالات می توان به بست پلیکا اشاره کرد. شاید ظاهری ساده داشته باشد اما جزو مهمترین قطعات سیستم لوله کشی می باشد. با کمک این بست می توان:

  • لوله را روی دیوار نصب نمود.
  • برای تنظیم کردن مقدار حرکت لوله مناسب می باشد.
  • یک مانع خوب برای انتقال تنش ساختمان به لوله است.
سایر مقالات
عایق صوتی لوله پلیکا چیست؟

 کف خواب

از کف خواب برای برخی از نقاط ساختمان همچون: آشپزخانه، حمام، پشت بام و … استفاده کرد. کف خواب از ورود ایزولاسیون به داخل لوله جلوگیری می نماید.

لوله پلیکا برای چه مصارفی کاربرد دارد؟

حال که با اتصالات پلیکا آشنا شدیم بد نیست ببینیم لوله پلیکا و اتصالات لوله پلیکا برای چه مصارفی قابل استفاده می باشند.

لوله پلیکا و اتصالاتی که دارد انواع مختلفی داشته و کاربردهای فراوانی هم دارد. از کاربردهایی که می توان به لوله پلیکا نسبت داد شامل این موارد می باشد:

  • سیستم هواکش ساختمان
  • سیستم فاضلاب شهری
  • انتقال و پوشش کابلهای برق و مخابرات
  • سیستم انتقال آب باران
  • سیستم آبرسانی شهری
  • سیستم آبیاری کشاورزی
  • سیستم فاضلاب شهری

قیمت اتصالات لوله پلیکا

 استعلام قیمت تمام شده اتصالات به صورت به روز می باشد. چرا که نوسانات قیمتی که در تهیه مواد اولیه تولید این محصولات وجود دارد باعث شده نتوان یک قیمت تمام شده را بیان نمود.

اما خوب به طور کلی: قیمت مواد اولیه، کیفیت مواد و … روی قیمت اتصالات لوله پلیکا تاثیر داشته باشد.

در آخر

امیدواریم توانسته باشیم شما را با لوله پلیکا و اتصالات لوله پلیکا و کاربردهایشان آشنا کنیم. محصولات پلیکا از بهترین مواد اولیه و کیفیت تولید گردیده و پس از لوله های پلی اتیلن جزو برترین لوله ها می باشد. شما با این لوله و اتصالاتی که دارد یک ساختمان ایده آل برای خود تهیه و از کاربردهای آنها در سایر مصارف: کشاورزی، صنعتی و … بهره ببرید.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات