قیمت لوله پلیکا معمولی

قیمت لوله پلیکا معمولی

قیمت لوله پلیکا معمولی

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

چگونه قیمت لوله پلیکا معمولی را بدانیم؟ مزایای استفاده از لوله پلیکا چه می تواند باشد؟ کاربرد لوله پلیکا چیست؟. در ادامه در رابطه با لوله پلیکا، انواع آن و قیمت لوله پلیکا معمولی صحبت خواهیم نمود. پس با نمایندگی اصلی نانو پلیمر یاس ، بازرگانی کشیشی همراه شوید.

از کاربردی ترین اجزای ساختمان می توان به لوله ها اشاره نمود. لوله ها مزیت های مختلف و مفیدی داشته و در بازار در انواع مختلف و قیمت های متفاوت موجود است. با نوسانات قیمتی که در بازار وجود دارد دادن قیمت قطعی در رابطه با مصالح ساختمانی به خصوص لوله های دیگر امکان پذیر نمی باشد. چرا که شب می خوابید و صبح بیدار می شوید با تورم قیمتی مواجه می گردید.

لوله پلیکا هم از این قاعده مستثنی نمی باشد. اینبار در این مقاله ما به سراغ قیمت لوله پلیکا معمولی که یکی از انواع لوله پلیکا می باشد رفته ایم و می خواهیم ببینیم چه دلایلی می تواند روی قیمت لوله پلیکا معمولی تاثیر بگذارد.

لوله پلیکا

لوله پلیکا در انواع مختلف همچون: لوله پلیکا معمولی، لوله پلیکا نیمه قوی، لوله پلیکا فشار قوی و … تولید و کاربرد مختص به خود را دارا می باشد.

پلیکا نام برند لوله ایی به نام UPVC است، اما زمانی که با برند پلیکا وارد ایران شد به این نام شناخته و مشهور گردید و امروزه این نوع لوله ها با نام پلیکا یا پولیکا شناخته می شوند. جنس بکار رفته در تولید این لوله ماده ای است که از پی وی سی ساخته شده و همچنین از هیچ گونه نرم کننده برای تولید آن بهره گرفته نشده است. همین ترکیب باعث می شود تا با نام پی وی سی سخت هم در بازار شناخته شود.

سایر مقالات
کاربرد اتصالات الکتروفیوژن چیست؟

ویژگی های لوله پلیکا

از ویژگی های بارز و مهم لوله پلیکا می توان به این موارد اشاره کرد:

  • دوام بالایی دارد.
  • دچار زنگ زدگی نمی شود.
  • در برابر حرارت بالا، مواد اسیدی، بازی و … مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.
  • دارای ضریب انبساط طولی پایین است.
  • دچار رسوب پذیری نمی شود.
  • لوله پلیکا پوسیده نمی گردد.
  • می توان هم در صنعت، کشاورزی و حتی در ساخت ساختمان هم استفاده نمود.

انواع لوله پلیکا یاس

از انواع لوله پلیکا هم می توان به این موارد به اختصار اشاره نمود.

لوله پی وی سی معمولی (فشار ضعیف)

لوله پی وی سی نیمه قوی

لوله پی وی سی فشار قوی

لوله M-PVC

لوله U-PVC

لوله O-PVC

لوله P-PVC

لوله C-PVC

اما در بین این انواع لوله پلیکا بحثی که در این مقاله ما به آن می خواهیم بپردازیم قیمت لوله پلیکا معمولی می باشد و به همین دلیل بهتر است یک شناخت کلی از لوله پلیکا معمولی داشته باشیم.  در ادامه مقاله قیمت لوله پلیکا معمولی به تعریف لوله پلیکا معمولی خواهیم پرداخت. با ما همچنان همراه باشید.

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

کاربرد لوله پولیکا

لوله پلیکا به دلیل کاربردهای فروانی که دارد جزو بهترین لوله ها به شمار می رود. از کاربردهای لوله پلیکا می توان به این موارد اشاره نمود:

ساختمان سازی

برای سیستم لوله کشی ساختمان ها بسیار مناسب عمل می نماید و برای پوشش کابل های برق، تلفن، سیستم هواکش، انتقال آب باران از سقف می توان از انواع لوله پلیکا استفاده نمود.

سایر مقالات
لوله پلیکا چیست؟ لوله پلیکا همان PVC است؟

شبکه های آبرسانی روستایی و شهری

با کمک لوله های پلیکا می توان از منبع آب به شیرهای آب لوله کشی مقاوم و پر دوام داشت، بدون آنکه این لوله ها روی مزه آب تاثیر بگذارند.

انتقال فاضلاب های خانگی و صنعتی

از پرکاربردترین لوله پلیکا می توان به انتفال فاضلاب های صنعتی و خانگی اشاره نمود.

سیستم آبرسانی تحت فشار

برای آب رسانی تحت فشار قابل استفاده می باشد و یک گزینه عالی آبیاری زمین های کشاورزی می باشد.

پوشش کابل های برق و مخابرات

در انتقال و پوشش سیم های تلفن و برق کارایی داشته و از آسیب های احتمالی که ممکن است برای سیم ها بوجود آید جلوگیری می نماید.

 

لوله پلیکا معمولی چیست؟

همانطور که در بالا اشاره نمودیم لوله پلیکا دارای مزایای مختلفی همچون: ضریب انبساط طولی پایین، بادوام بودن، نصب آسان و … اشاره نمود. همین مزایا باعث شده تا به عنوان بهترین و پرطرفدارترین لوله شناخته شود.

لوله پلیکا معمولی هم از این قاعده مستثنی نبوده و مزایا و کاربردهایی را دارا می باشد. قبل از اینکه بخواهیم به سراغ قیمت لوله پلیکا معمولی برویم بهتر است ابتدا یک شناخت از این نوع لوله داشته باشیم.

لوله پلیکا معمولی که با نام لوله پلیکا فشار ضعیف هم در بازار شناخته می شود از ضخامت کمی نسبت به لوله پلیکا نیمه قوی یا لوله پلیکا فشار قوی برخوردار است. این نوع لوله پلیکا، سبک بوده و قیمت لوله پلیکا معمولی نسبت به سایر دیگر از انواع لوله پلیکا از قیمت منصفانه و ارزانی برخوردار می باشد.

سایر مقالات
ارزانترین لوله پلیکا چیست و از کجا تهیه نماییم؟

در مکان های قابل استفاده می باشد که فشاری روی آن وارد نگردد. از کاربردهای لوله پلیکا معمولی می توان به: کانال های تهویه هوای صنعتی و خانگی، انتقال آب باران از سقف اشاره نمود.

 

آیا لوله U-PVC با PVC فرق می کند؟

در جواب این سوال باید گفت از نظر ترکیباتی که در تولید دو لوله صورت می گیرد تفاوت های وجود دارد. مثلاً در تولید لوله های پی وی سی از نرم کننده ها استفاده می شود تا ویژگی انعطاف پذیری و نرمی در لوله ایجاد گردد. اما در لوله های یو پی وی سی از مواد نرم کننده استفاده نشده و سخت می باشد. همین موضوع باعث می شود تا لوله های UPVC به طبیعت آسیب نرسانده و قابل بازیافت باشند.

همچنین به دلیل سخت و مقاوم بودن، طول عمر بالایی نیز دارند. پس زیانی به طبیعت نمی رسانند و قابل بازیافت هستند. هم چنین این لوله ها به دلیل عدم وجود نرم کننده بسیار سخت و مقاوم اند و طول عمر بالایی دارند. به عبارتی دوام لوله های U-PVC بیشتر از لوله های PVC می باشد.

قیمت لوله پلیکا معمولی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت تمام شده در لوله ها به خصوص در لوله پلیکا بسته به عواملی می باشد.

از دلایل مهم قیمت گذاری لوله پلیکا تعیین نوع لوله پلیکا می باشد.  می یعنی مایل هستید از چه نوع لوله پلیکایی استفاده نمایید. قیمت لوله پلیکا معمولی نسبت به لوله پلیکا فشار قوی یا نیمه معمولی ارزان تر می باشد.

به طور کل قیمت گذاری لوله پلیکا بسته به: ضخامت، قطر، مواد اولیه، وزن، سایز و … اشاره نمود.

سایر مقالات
ویژگی شیر توپی پلیمری چیست؟

جمع بندی قیمت لوله پلیکا معمولی

لوله پلیکا از دیگر لوله های پرمصرف و پرکاربرد در صنعت لوله ها می باشد و در انواع مختلف: لوله پلیکا معمولی، لوله پلیکا نیمه معمولی، لوله پلیکا فشار قوی و … اشاره نمود.

از ویژگی های لوله پلیکا می توان به مقاومت بالا، ضد رسوب پذیری، ضد زنگ و … اشاره نمود و در صنعت، کشاورزی و ساختمان سازی پرکاربرد می باشد.

قیمت لوله پلیکا معمولی هم همچون لوله های دیگر بسته به مواد استفاده شده در آن تعیین می گردد. اما خوب به نسبت سایر دیگر انواع لوله پلیکا، قیمت لوله پلیکا معمولی کمی ارزان تر می باشد.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات