لوله خرطومی چیست؟

لوله خرطومی

لوله خرطومی چیست؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

اگر بخواهیم پرمصرف ترین ابزار در ساختمان سازی را به شما معرفی نماییم آن هم در لوله کشی، آن لوله خرطومی می باشد. این لوله به دلیل انعطاف پذیری، سبکی و نصب راحتی که دارد جزو بهترین لوله ها به شمار می رود. با ما در بازرگانی کشیشی همراه باشید تا شما را با این لوله آشنا سازیم. شما می توانید  برای استعلام قیمت و خرید لوله خرطومی با ما تماس برقرار نمایید و با آخرین قیمت های به روز شده این لوله در انواع مختلف جویا شوید.

لوله خرطومی چیست؟

از پرمصرف ترین ابزار در ساختمان سازی بوده که پلی آمید، pvc و گرانول از مواد اولیه در تولید این لوله می باشد. لوله خرطومی با نام لوله فلکسیبل هم در بازار شناخته می شود.

 لوله خرطومی از ویژگی های منحصر به فردی همچون: قابل انعطاف بودن، نصب راحت و سبکی می باشد که باعث شده تا کاربرد آن گسترش داشته باشد.

از این لوله می توان در پروژه های صنعتی، ساختمانی، تجاری، کشاورزی و … استفاده نمود.

از ویژگی های لوله خرطومی می توان به این موارد اشاره داشت:

  • استحکام بالا در برابر ضربه
  • مقاومت بالا در برابر سایش
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • دارای وزن سبک
  • دارای طول عمر بسیار
  • نارسای الکتریسیته
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی در برابر انواع اسید ها و بازها
  • دارای قیمت مقرون به صرفه و مناسب
  • رنگ بندی متنوع

کاربرد لوله های فلکسیبل

همانطور که گفته شد این لوله به علت ویژگی هایی که دارد کاربرد بسیاری در پروژه های ساختمانی، صنعتی تجاری و … دارد. این کاربردها شامل این موارد هم می شود:

  • مکش آب به وسیله پمپ و انتقال فاضلاب
  • مناسب برای آبرسانی
  • انتقال دادن پودر ذارت
  • مناسب برای مصارف کشاورزی
  • مناسب برای آبیاری
سایر مقالات
لوله پوشفیت سایلنت چیست؟

در رابطه با اندازه های لوله های فلکسیبل باید گفت این لوله در اندازه و سایزهای متنوع تولید شده است. اندازه این لوله ها بر اساس قطر دهانه لوله تعیین می گردد.

این لوله در انواع مختلف و در سایزهای: 11، 13، 16، 21، 25، 36، 42، 48 میلی متر تولید شده و در بازرگانی کشیشی موجود می باشد. شما می توانید با کمک بازرگانی کشیشی اقدام به خرید لوله با سایز مورد نظر خود کنید.

 انواع لوله خرطومی

لوله فلکسیبل همانطور که گفته شد از جنس: گرانول، پلی آمید و PVC می باشد و به طور کلی به دو دسته روکش دار و بدون روکش تقسیم می گردد. روکش پلاستیکی از جنس pvc به منظور نصب دوربین های مدار بسته مناسب است. در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان داده و برای استفاده در زیر زمین انتخاب مناسبی است. اما روکش بدون روکش انعطاف کمتری داشته در برابر رطوبت مقاومت کمی داشته و به همین جهت برای محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه شما را با انواع لوله خرطومی آشنا می سازیم:

 

لوله فلکسیبل معمولی

لوله فلکسیبل بدون روکش که با نام لوله فلکسیبل معمولی هم شناخته می شود. دارای پوشش pvc نبوده و به این جهت نمی تواند در برابر رطوبت مقاوم باشد. به همین جهت برای محیط های داخلی که رطوبت در آن مکانها وجود نداشته مناسب می باشد. استفاده از این لوله برای عبور سیم برق که بر روی دیوار استفاده می گردد، مناسب می باشد. به علت اینکه از انعطاف بالایی برخوردار نیست ممکن است در حین کار و در مسیرهای پیچ دار دچار شکستگی گردد. در برابر آتش مقاومتی از خود نشان نداده و سریع آتش می گیرد.

سایر مقالات
بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان !!

لوله خرطومی نسوز

 نوع دیگری از لوله خرطومی وجود دا د که با نام خرطومی نسوز معروف می باشد. برعکس لوله معمولی به علت مواد تازه ای که در تولید آن استفاده شده در برابر آتش مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. یعنی این نوع به علت اینکه از مواد نو pvc برای روکش آن استفاده شده در مقابل آتش سوزی مقاومت بسیاری بالایی دارد.

لوله خرطومی فلکسی یا فلزی

این لوله ها نسبت به نوع معمولی خود از استحکام بیشتری برخوردار می باشد و در انواع روکش دار و بدون روکش تولید می گردد. این لوله برای فضای ساختمانی و صنعتی بسیار مناسب و پرکاربرد می باشد.

لوله فلکسیبل کشاورزی

این لوله ها از جنس pvc بوده و به علت مقاومت بالایی که در برابر خوردگی دارد، نارسانا بودن و انعطاف پذیری بالایی که دارد برای مصارف کشاورزی یک انتخاب ایده آل می باشد.

این لوله در کنار وزن سبکی که دارد از مقدار زبری پایین و طول عمر بالایی برخوردار می باشد.

لوله خرطومی پلی اتیلن

در ساخت این نوع لوله از یک رشته پلی اتیلن و یک مفتول فولادی استفاده شده و در سایزهای 10-15-20-30 سانتیمتری و در طول 4 متر موجود می باشد. این محصول می تواند تحمل دمایی بین -20 تا +150 درجه سانتی گراد را داشته باشد.

همچنین قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته و پس از حالت دهی به همان صورت باقی خواهد ماند. لوله خرطومی پلی اتیلن در برابر اشعه نور خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

در رابطه با نصب آن هم بگوییم که احتیاجی به رابط نداشته و به صورت پیچی به داخل یکدیگر رفته و متصل می گردد.

سایر مقالات
نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت

لوله فلکسیبل هواکش از انواع لوله خرطومی

از این لوله به منظور تخلیه و انتقال دادن هوا از محیط های گوناگون، مورد استفاده قرار می گیرد. به علت وزن مناسب و انعطاف پذیری بالایی که دارد به عنوان بهترین گزینه به منظور لاین انتقال هوا شناخته می شود.

از جمله کاربردهایی که می توان به لوله های هواکش نسبت داد شامل استفاده از آن در: سرویس های بهداشتی، استخر، حمام و به طور کلی در تمامی محیط های صنعتی، خانگی، اداری، تجاری و همچنین ورزشی، اشاره داشت.

قیمت لوله فلکسیبل

برای استعلام قیمت لوله خرطومی مشاوران ما در بازرگانی کشیشی می توانند شما را راهنمایی کرده و قیمت های به روز شده را به اطلاع شما عزیزان برسانند.

به علت نوسانات ارزی و در نتیجه متغیر بودن قیمت مواد اولیه از قرار دادن قیمت نهایی انواع لوله خرطومی معذور می باشیم.

 

در آخر

لوله خرطومی در انواع و سایزهای متنوع تولید شده و برای مصارف: صنعتی، ساختمانی، تجاری و … قابل استفاده و پرکاربرد می باشد. به علت ویژگی های منحصر به فردی که دارد جزو پرکاربردترین لوله ها می باشد. این لوله به دو صورت روکش دار و بدون روکش تولید و هر کدام مزایا و ویژگی های مختص را دارا می باشند.

از نظر قیمتی هم باید بگوییم نسبت به دیگر انواع لوله های موجود در بازار از قیمت مناسبی برخوردار بوده و به علت حمل آسان و نصب راحتی که دارد سرعت کار را افزایش می دهد

اتصالات پوش فیت نیوفلکس
خرید لوله نیوفلکس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات