شیر روگازی چیست و چه کاربردی در آشپزخانه دارد؟

شیر روگازی چیست و چه کاربردی در آشپزخانه دارد؟

شیر روگازی چیست و چه کاربردی در آشپزخانه دارد؟

شیرآلات شودر

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

در صورتی که در حال پختن غذا برای خود و خانواده خود هستید، داشتن شیر روگازی می تواند به شما در پخت راحت غذا کمک نماید. در رابطه با این نوع شیر باید بگوییم که در اصل یک شیر آب دستی است که بالای اجاق گاز نصب می شود و برای پر کردن قابلمه بر روی شعله یک انتخاب ایده آل و مناسب است. مزیت اصلی که این نوع شیر این می باشد که می‌ توان به طور مستقیم قابلمه ای که روی اجاق گاز قرار دارد را پر از آب نمود و دیگر احتیاج نیست که قابلمه سنگین را به سمت ظرفشویی بلند کرده و آب داخل آن بریزیم.

در صورتی که در مورد شیر پرکننده قابلمه کنجکاو می باشید یا مایل هستید آن را نصب نمایید، چند ویژگی اصلی وجود خواهد داشت که باید به آن ها توجه نمایید. در این مقاله هر آن چه را که باید در مورد این لوازم آشپزخانه که بسیار هم می تواند کاربردی باشد، بدانید را بیان خواهیم نمود. و پیشنهاد می کنیم حتما از شیر روگازی شودر در این زمینه استفاده کنید. برند شیرآلات شودر با داشتن نمایندگی اصلی شودر در نواحی مختلف ایران تضمین کیفیت کالا و گارانتی محصولات را به شما خواهد داد. 

شیر روگازی

شیر رو گاز یا پات فیلر یکی از انواع شیرآلات مدرن می باشد. شیر آب مخصوص قابلمه بالای اجاق گاز و بر روی دیوار نصب می گردد.

سایر مقالات
شیرآلات پلاستیکی چه نوع شیرآلاتی هستند؟ قیمت شیرآلات پلاستیکی

 این مدل از شیر آب دارای یک بازوی قابل افزایش می باشد که می‌ توان آن را به راحتی تا اندازه دلخواه کشید و پس از استفاده دوباره به جای خود بازگرداند. این مدل جای بسیاری را اشغال نکرده و با قیمت و مدل های متنوع در بازار موجود می باشند.

در صورتی که به فکر راحتی حال خود و زیباتر شدن آشپزخانه خود هستید خرید شیر روگازی می تواند شما را به خواسته ای که دارید برساند.

طراحی شیرآلات روگازی

در مورد طراحی شیر روگازی باید بگوییم که این نوع از شیرآلات از دو اهرم با اندازه های گوناگون تشکیل گردیده و به صورتی طراحی گردیده اند که توانایی این را داشته باشند تا تمام سطح اجاق گاز را به هر اندازه ای که می باشد، به آسانی پوشش دهد. در اصل طراحی شیر آب بالای گاز به صورتی است که می توان به آسانی ظرف مورد نظر را بر روی هر شعله اجاق قرار داده و باز هم در هر زاویه ای، آن را به آسانی پر نمود.

می توان گفت شیرآلات روگازی دارای طراحی منعطفی بوده و می تواند برای هر آشپزخانه و اجاق گازی (صنعتی و خانگی) قابل استفاده باشد.

این شیر دارای یک ورودی به صورت تک حالته (آب گرم یا آب سرد) تعبیه می گردد.

مزایای پرکننده های قابلمه

یکی از اصلی ترین مزایای نصب پرکننده قابلمه این است که باعث راحتی حال شما می شود. به جای اینکه شما بخواهید یک قابلمه را در سینک پر آب کنید و سپس قابلمه را که بسیار هم سنگین است را تا اجاق گاز حمل نمایید، این امکان برای شما فراهم می گردد تا قابلمه را به طور مستقیم بر روی اجاق گاز از آب پر نمایید. این کار منجر می شود تا از ریزش آب بر روی گاز، آشفتگی های احتمالی و همچنین فشار حمل قابلمه سنگین کاهش پیدا کند. در این فرآیند، همچنین شما می توانید در زمان صرفه جویی نمایید. چرا که احتیاجی به رفتن و آمدن به کنار گاز و ظرفشویی وجود نخواهد داشت.

سایر مقالات
مزایای شیرالات طلایی به همراه قیمت شیرآلات طلایی

 

با هر دکوراسیونی همخوانی دارد.

فرقی نمی کند، چه آشپزخانه شما فوق مدرن باشد یا آشپزخانه شما سنتی بوده باشد، شما می توانید از این نوع شیر آب برای راحتی و آسایش خود بهره ببرید. شیر روگازی در: کروم صیقلی، برنز روغنی، برنج کهنه شده و نیکل برس خورده و … تولید و موجود می باشد و با هر سبک و سلیقه ای همخوانی داشته و زیبایی آشپزخانه شما را به هیچ عنوان تحت شعاع قرار نمی دهد.

امکان باز و بسته شدن از دو نقطه

یکی دیگر از مزایای انتخاب شیر رو گاز امکان باز و بسته شدن این شیر در دو نقطه می باشد. البته این را هم اضافه کنیم که این شیرآلات این قابلیت را هم دارند پس از استفاده از دو محور جمع گردند و برای انواع اجاق گازهای از قبیل صنعتی و خانگی قابل استفاده می باشد.

معایب پرکننده قابلمه

درست که است که از هر نظر شیرآلات روگاز پر کاربرد و دارای مزایای منحصر به فرد است اما خوب با معایبی هم همراه می باشد.

این نوع شیرآلات از نظر قیمتی کمی قیمت بالایی داشته و برای آشپزخانه های کوچک نمی تواند انتخاب ایده آلی باشد.

یکی دیگر از عیوبی که می توان به شیر پرکننده قابلمه اشاره داشت این است که همیشه باید تمیز گردد. به علت اینکه روی گاز نصب می شود، مطمئناً بخار، قطرات روغن و … بر روی شیر چسبیده و باعث کثیفی شیر می گردد و به همین جهت احتیاج به تمیز کردن مداوم دارد و پس از هر بار استفاده از گاز باید آن را تمیز نمود.

سایر مقالات
معرفی برند شیرآلات شودر

نصب شیر روگازی به چه صورت است؟

قبل از نصب پرکننده قابلمه باید اطمینان حاصل نمایید که فضای بین گاز و هود یا کابینت های بالایی مورد اندازه گیری قرار گرفته است، تا محل قرارگیری صحیح شیر به خوبی تعیین گردد.

سپس نوبت آن است قابلمه های خود را از کابینت ها خارج کرده و روی گاز قرار دهید تا بسته به ارتفاع قابلمه، شیر رو گاز را به صورت صحیح و در ارتفاع درست نصب نمایید.

آیا شیر روگازی دارای مغزی توکار است؟

بهتر است بدانید شیرآلات قابلمه احتیاجی به مغزی توکار نخواهند داشت و به صورت روکار استفاده می شود.

چه کنیم تا شیر آب رو گاز با تماس با چربی و بخار غذا خراب نشود؟

بهتر است پس از هر بار استفاده از اجاق گاز شیر را تمیز نمایید. در صورتی که سیر رو گاز شما از برند معتبر خریداری شده و آبکاری آن با کیفیت انجام شده باشد، در کنار نگهداری صحیح از آن می تواند تا سال ها قابل استفاده می شود.

در آخر

شیر آب رو گاز، شیر دیواری است که در بالای اجاق گاز نصب می گردد تا بتوان با کمک آن آب را در جایی که به آن نیاز است بدون هیچ دردسری اضافه نمود.

در صورتی که به فکر برنامه ریزی به منظور بازسازی نمودن آشپزخانه خود هستید، اجرای لوله کشی آب برای گاز می تواند یک راه عالی برای راحتی حال شما باشد.

شاید فکر کنید که از نظر هزینه برای شما مقدور نیست این نوع شیرآلات را خریداری نمایید، اما وجود زیر ساخت در محل اضافه نمودن آن می تواند بعدها برای شما راحت و مار را برای شما آسان نماید.

سایر مقالات
شیرآلات کروم چه ویژگی هایی دارند؟

اضافه کردن پرکننده قابلمه به هیچ عنوان یک طرح غیر عادی نبوده و می تواند برای راحتی حال شما و عزیزان شما یک انتخاب ایده آل باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات