اتصالات جوشی چیست؟

لوله مناسب استخر

اتصالات جوشی چیست؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

اتصالات جوشی چیست؟ به چه صورت استفاده می شود؟ آیا می توان برای تمام لوله ها از این اتصال استفاده نمود؟ کاربرد این اتصالات به چه صورت است؟

اگر دستی در لوله کشی داشته باشید و تا حدودی با نحوه لوله کشی آشنا باشید متوجه می شوید بدون اتصالات لوله فرایند لوله کشی به طور کامل انجام نخواهد گرفت. به عبارتی اتصالات نقش مهمی در انجام لوله کشی ها دارند.

فرقی هم نمی کند لوله کشی برای چه مصلرفی قابل استفاده است. در هر صورت نبود اتصالات باعث می شود تا انگونه باید و شاید نتوان لوله کشی را به نحو احسنت انجام داد.

اینبار ما می خواهیم یکی از اتصالات را که در فرایند لوله کشی بسیار مهم تلقی می گردد را به شما عزیزان معرفی کنیم و آن هم اتصالات جوشی است. اگر مایل هستید با این نوع اتصالات آشنا گردید، ما را تا انتهای این مقاله همراه نمایید.

اتصالات جوشی چیست؟

به طور کلی اتصالات لوله به سه نوع تقسیم می گردد که بسته به: نوع سیال، نوع کالا و نوع متریال یکی از این سه نوع انتخاب می گردد. این سه نوع عبارتند از:

1. اتصالات قفل شونده یا اتصالات چفت و فیت شونده

2. اتصالات جوشی

3. اتصالات دنده ای یا اتصالات رزوه ای

اتصالات جوشی به عنوان متداول ترین نوع اتصالات شناخته می شود. این اتصال به نوعی طراحی گردیده که با کمک جوش کاری به لوله مورد نظر اتصال پیدا کند. همچنین برای تغییر سایز لوله، انشعاب گیری،  تغییر جهت لوله و مسدود نمودن لوله قابل استفاده می باشد.

سایر مقالات
قیمت لوله پلیکا نیمه قوی

همچنین از این نوع اتصال به منظور انتقال ایمن و کارایی سیالات همچون: گاز، بخار، نفت، محصولات شیمیایی و … در هر نوع مسیری اعم از: بلند و کوتاه، جزئی از سیستم به حساب می آید.

همچنین این اتصالات انواع مختلفی نیز داشته که عبارتند از:

  • جوش نقره
  • اتصالات پلی اتیلن در شبکه‌های فاضلاب پلی اتیلن
  • اتصالات گاز: اتصالات جوشی درزدار و اتصالات جوشی بدون درز یا اتصالات جوشی مانیسمان
  •  
  • اتصالات پلی پروپیلن (p.p)
  • اتصالات چدنی و سربی
  • نوع خاصی از اتصالات در صنایع فلزات رنگین

مزایای انجام اتصالات جوشی

حال که تا حدودی دانستیم اتصالات جوشی چیست بد نیست با مزایای آن نیز آشنا گردیم. با ما همچنان همراه باشید.

  • این نوع اتصال باعث می شود تا یک اتصال قوی بین انواع اتصالات با لوله برقرار شود.
  • در صورتی که به صورت درست اجرا و انجام گردیده باشد بسیار کم ممکن است دچار نشتی شود.
  • باعث بهبود افت فشار و اغتشاش جریان می شود. چرا که اتصالی که بین لوله و اتصال جوشی وجود دارد یک سطح یکنواخت می باشد.
  • احتیاجی ندارد تا مورد سرویس های دوره ایی قرار بگیرد.
  • نسبت به سایر اتصالات همچون اتصالات فلنج دار متریال کمتری در ساخت آن استفاده می شود.
  • نسبت به سایر اتصالات قیمت ارزانی دارد و مقرون به صرفه می باشد.
  • از استحکام بالایی برخوردار بوده و طول عمر بالایی دارد.

با کمک اتصال جوشی شما می توانید آزادی عمل بیشتری را در طراحی شکل های مختلف اتصالات داشته باشید و همچنین فضای کمتری را نسبت به سایر اتصالات اشغال خواهد نمود.

سایر مقالات
پر فروش ترین لوله های سال

چه تفاوتی بین اتصال جوشی با اتصال فلنج جوشی وجود دارد؟

با کمک فلنج جوشی می توانید تجهیزات و لوله ها را با کمک پیچ و مهره به یکدیگر متصل نمایید. اما در اتصالات جوشی به این صورت نبوده و با کمک جوشکاری لوله و تجهیزات به یکدیگر متصل می گردند.

اتصال جوشی به ۱۰ تا ۷۵ درصد متریال کمتر به نسبت به اتصال فلنجی احتیاج خواهد داشت.

وزن اتصال جوشی نسبت به اتصال فلنجی کمتر بوده و هزینه کمتری را هم دربر خواهد داشت.

کاربرد اتصال جوشی

اتصالات جوشی به منظور نحوه اتصال خود از هر گونه نشتی جلوگیری نموده و باعث می شود تا کار به نحو احسنت صورت پذیرد. از کاربردهای اتصال جوشی می توان گفت در تولید، انتقال و مصرف سیالات، مواد شیمیایی و گازها قابل استفاده و همچنین بهترین گزینه می باشد.

از صنایعی که از این اتصالات استفاده می نمایند می توان به این موارد اشاره داشت:

  • سیستم های آتش نشانی

در کنار اتصالات کلمپی و فلنجی می توان از این اتصالات هم در سیستم آتش نشانی مراکز تجاری و ساختمان ها استفاده نمود.

  • صنعت ساختمان

در کنار لوله های سیاه درزدار و لوله های مانیسمان در صنعت ساختمان و موتورخانه به عنوان یک اتصال کاربردی و گسترده قابل استفاده می باشد.

  • صنایع مرتبط به انرژی

صنایع گاز و نفت که شامل صنایع بالا دستی (تولید و اکتشاف) و صنایع پایین دستی (توزیع و فروش، پالایش محصولات) قابل استفاده می باشد.

  • صنایع غذایی و آشامیدنی

در استفاده زنجیره های نگهداری محصولات غذایی، غذاهای یخ زده در دمای معین و صنایع نوشیدنی، همچنین دستگاه های آب شیرین کن و تبدیل آب دریا به آب آشامیدنی برای جزایر و مناطق خشک.

سایر مقالات
لوله پلیکا کشاورزی

همچنین در صنایع بیوتکنولوژی و صنایع دارویی، صنایع تولید پلاستیک، مواد ساختمانی و صنایع تولید خمیر کاغذ و کاغذ قابل استفاده می باشد.

 

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

چگونه اتصالات جوشی را شناسایی و دسته بندی کنیم؟

با قطر و ضخامت ابعاد اتصالات جوشی اندازه گیری می شود. البته بر اساس آلیاژ ساخته شده و درزدار بودن یا نبودن آن دسته بندی و تعریف می گردد. در تمام نقاط دنیا لوله و اتصالات آن در هر برند و نوعی در سایزهای مشابه ساخته می شوند و تنها فرقی که با یکدیگر دارند در نوع برچسب گذاری آنها است.

مثلاً استاندارد ابعاد اتصالات مانیسمان طبق استاندارد ASME16.9 تعیین می گردد. اما در کشور آمریکای شمالی استاندارد ابعاد اتصالات NPS و یا سایز نامی لوله نام دارد.

از چه لوله ای می توان استفاده نمود؟

لوله پلی اتیلن کارایی و ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و می توان از طریق اتصالات جوشی به سایر اتصالات آن را نصب نمود. البته برای لوله های مانیسمان هم کاربردی و مناسب می باشد.

این اتصالات در اندازه های مختلف تولید شده و بسته به سایز لوله می توان از سایز مورد آن استفاده نمود.

در تولید آن تمام استانداردهای لازم بین المللی و ملی انجام شده و با بهترین کیفیت از خط تولید عبور و روانه بازار می گردد.

قیمت اتصالات جوشی

بد نیست تا اینجای مطلب که رسیدیم در رابطه با قیمت اتصالات جوشی هم صحبتی داشته باشیم. این اتصالات نسبت به اینکه متریال کمتری در آن استفاده شده قیمت مقرون به صرفه ایی دارد اما خوب به دلیل نوسانات بازار امکان گفتن یک قیمت ثابت در این مطلب امکان پذیر نیست. ولی شما می توانید برای استعلام از آخرین قیمت اتصالات جوشی از مشاوران ما که در بازرگانی کشیشی حضور دارند در اینباره راهنمایی بگیرید.

سایر مقالات
چسب لوله پلیکا مناسب برای لوله پلیکا چیست؟

در آخر

هر اتصالی بسته به نوع و کارکردی که دارد می تواند کاربردهای فراوانی را به همراه داشته باشد و این موضوع برای اتصالات جوشی هم صدق پیدا می کند. قیمت مقرون به صرفه ای داشته، وزن کمی دارد، مرتیالی در تهیه آن بکار رفته با کیفیت و مرغوب بوده و  … . شما می توانید در بازرگانی کشیشی اقدام به تهیه اتصالات جوشی نمایید‌.

 

بازرگانی کشیشی نمایندگی اصلی نانوپلیمر یاس و نمایندگی اصلی پوشفیت نیوفلکس   و نمایندگی اصلی نیوپایپ را دارد و بهترین لوله نیوپایپ و لوله پلیکا و لوله پوشفیت را به متقاضیان عزیز ارائه می دهد.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات