لوله کشی شوفاژ با لوله سبز

لوله کشی شوفاژ با لوله سبز

لوله کشی شوفاژ با لوله سبز

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

بهترین لوله برای لوله کشی شوفاژ چه لوله ایی است؟ آیا لوله کشی شوفاژ با لوله سبز امکان پذیر است؟

 لوله های سبز، پنج لایه، پلی اتیلن و … از تولیدات پلیمری می باشند اما اینکه بگوییم تمام لوله های نام برده شده و از جنس پلیمر برای لوله کشی شوفاژ مناسب هستند یک جواب اشتباه است. چرا که هر کدام از لوله ها در برابر حرارت مقاومت خاصی دارند و نمی توان از هر لوله ایی برای اینکار استفاده نمود.

قبل از اینکه لوله هایی از جنس پلیمری و پلاستیک روی کار بیایند، استاد کاران از لوله های آهنی برای لوله کشی شوفاژ استفاده می نمودند که استفاده از این لوله ها در کنار مزایا، معایبی به همراه داشتند. مثلا: پس از مدتی زنگ می زدند، دچار رسوب شدند و … را به همراه داشتند.

اما رفته رفته با پیشرفت هایی که در صنعت ساخت و تولید لوله صورت گرفت لوله هایی با کیفیت بالا، بدون رسوب پذیری، ضد زنگ و … تولید گردید که توانست مزایای لوله های آهنی را به همراه داشته باشد و هم معایبی که در لوله های آهنی وجود داشت در این نوع لوله معکوس گردد و آن هم لوله های پلیمری می باشد.

یکی از این لوله های باکیفیت لوله های سبز می باشد. اگر مایل هستید هم با لوله سبز و هم با لوله کشی شوفاژ با لوله سبز آشنا شوید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

لوله کشی شوفاژ با لوله های سبز

لوله هایی که از جنس پلیمر هستند به دلیل نصب راحت و آسان و عدم رسوب پذیری و زنگ زدگی با استقبال بیشتری نسبت به لوله های آهنی مواجه شده اند.

سایر مقالات
تبدیل پلیکا چیست و چه مشخصاتی دارد؟

نصب این نوع از لوله ها با کمک دستگاه اتو و به طور جوشی می باشد که به هیچ وجه نشتی ندارد.

لوله کشی شوفاژ با کمک لوله های پلیمر به صورت سنتی انجام می پذیرد که لوله های رفت و برگشت از پکیج یا اینکه موتورخانه که ابتدا مسیر جای گرفته استارت زده شده و در مسیر به هر رادیاتور، یک انشعاب رفت و برگشت وصل می شود. همینطور می توان از در سقف هم آن را انجام داد.

البته می بایست اشاره کنیم که بهتر است برای انجام لوله کشی شوفاژ با لوله های سبز از لوله های پنج لایه که مقاومت خوبی در برابر ضربه و گرما دارند و منعطف می باشند، استفاده نمود.

بهتر است این را هم اضافه کنیم که لوله های سبز هم مناسب می باشند اما خوب به دلیل اینکه توان دمایی این لوله ها تا ۶۰ درجه می باشد و بیشتر از آن باعث آسیب به لوله می گردد برای سیستم شوفاژ مناسب نیست.

پس با این حساب لوله کشی آب گرم شوفاژ، بهتر است با لوله های پنج لایه انجام پذیرد، ولی خوب گاهاً برای لوله کشی گرمایش با لوله های پلیمری و لوله کشی شوفاژ با لوله های سبز به دو صورت انجام می گردد. یعنی می توان به صورت ترکیبی استفاده نمود.

طرز ترکیبی با لوله های پنج لایه: به طور معمول زمانی تعیین می شود که قصد لوله کش این باشد از کلکتور برای لوله کشی گرمایش سیستم استفاده نماید.

شیوه سنتی هم طریقه دوم استفاده می باشد که خوب عمومیت بیشتری دارد.

سایر مقالات
لوله کشی روکار چیست؟

لوله سبز چیست؟

قبل از همه چیز ابتدا بدانیم لوله سبز چیست؟ لوله سبز با نام لوله پلی پروپیلن هم شناخته و معروف می باشد. از این نوع لوله در لوله کشی سیستم های تامین آب و گرمایش استفاده شده و یک جایگزین مناسب برای لوله های سنتی است. با مخفف PPR شناخته شده و می توان از ویژگی های آن به: سبک بودن، ارزان قیمت، ظاهری زیبا، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، مقاوم در برابر خوردگی و … اشاره داشت.

اتصال این لوله با کمک کوپلینگ ها، سه راهی ها و … می باشد.

کاربرد لوله سبز

از کاربردهای لوله پلی پروپیلن می توان به این موارد اشاره نمود:

  • لوله کشی و آبرسانی
  • نصب آب گرم و سرد بهداشتی
  • سیستم های گرمایش و سرمایش
  • اتصالات رادیاتور
  • لوله کشی به صورت کلکتوری

در این شکل تامین نمودن آب برای کلکتور گرمایش و لوله رفت و برگشت آب که جزو لوله های اساسی کلکتور هستند با لوله پلیمری انجام می پذیرد.

لوله های انشعاب از کلکتور نوع پنج لایه و لوله سبز انتخاب می گردند. اما خوب برخی نیز کلکتور را به صورت دستی پیاده سازی می نمایند.

انجام لوله کشی گرمایش کلکتوری با این روش گرمایش با لوله های پلیمری  قابلیت و امکان پذیر است، البته بگوییم که توصیه نمی شود.

لوله کشی ترکیبی گرمایش

در این شکل لوله های رفت و برگشت به کلکتوری از متاع پلیمر اتصال داده می شود. همچنین انشعاب هم از نوع لوله پلیمر انتخاب می گردد.

بدین صورت همانند لوله کشی گرمایش به شکل کلکتوری با لوله های پنج لایه در این شکل باید از پایین پکیج لوله آب گرم و یا اینکه رفت به کلکتور بالا و لوله بازگشت به کلکتور تحت انشعاب دهی گردد. آب در مدار این کلکتور ها با کمک پمپ سیرکولاتور پکیج و همچنین لوله کشی شوفاژ با لوله پلیمری در گردش خواهد بود.

سایر مقالات
قیمت لوله پلی اتیلن در بازار

 

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

لوله کشی ترکیبی گرمایش

کلکتور به عنوان مرکز کنترل رادیاتورها شناخته می شود، به این صورت هر بار در شکل خراب یک کدام از انشعاب ها و یا اینکه رادیاتورها احتیاجی به بیرون کردن کلیه رادیاتورها و لوله کشی از سیستم گرمایش وجود ندارد و فقط با قطع مدار مورد نظر می توان تعمیرات لازم را انجام داد.

در انجام لوله کشی کلکتوری پلیمری انشعابات به صورت جدا از هم برای هر رادیاتور از کلکتور گرفته و از این انشعابات نمی توان انشعاب بیشتری گرفت. به این صورت هر رادیاتور دارای یک شیر رفت و یک شیر برگشت در کلکتور خواهد داشت که پیشنهاد می گردد به صورت موازی و پایین یکدیگر قرار بگیرند.

خوب دوباره اضافه کنیم که لوله های پلیمری برای مصارف لوله کشی به جهت انتقال آب با حرارت بالا مناسب نیستند. اینکه فکر کنید این لوله ها بی کیفیت می باشند، خیر اینگونه نبوده و لوله های پلیمری به خصوص لوله های سبز از کیفیت بالایی برخوردار می باشند و مقاومت خوبی در برابر حرارت دارند اما خوب با درجات بالای ۶۰ درجه همخوانی نداشته و کمی متزلزل می گردد و بهتر می باشد در این مواقع شک و تردید را از خود دور نماییم.

نحوه لوله کشی شوفاژ با لوله سبز

نحوه و طراحی لوله کشی شوفاژ با کمک مهندس تاسیسات انجام می پذیرد. مهندس تاسیسات بسته به نقشه و نوع ساختمان (قدیمی یا جدید) لوله کشی توکار و یا لوله کشی روکار را پیشنهاد می دهد.

سایر مقالات
بزرگترین تولیدکنندگان لوله و اتصالات

تعمیر یا نوسازی لوله کشی

زمانی که از لوله مناسب و با کیفیت در لوله کشی شوفاژ خود استفاده نمایید تا سالها احتیاجی به تعمیر یا نوسازی سیستم وجود نخواهد داشت. به همین دلیل بهتر است هنگام نصب سیستم لوله کشی شوفاژ با لوله سبز از افراد متخصص در این زمینه یاری جسته و اجازه دهیم آنها بسته به طراحی مورد نظر سیستم لوله کشی شوفاژ ساختمان را به نحو احسنت انجام دهند.

تعمیر و بازسازی لوله های شوفاژ به عنوان یک نیاز ضروری برای هر ساختمان شناخته می شود. هر سیستم لوله کشی پس از مدتی احتیاج به سرویس و تعمیر پیدا خواهد کرد و برای آنکه عملکرد بهتری این سیستم داشته باشد توجه به این موضوع بسیار مهم تلقی می گردد.

در آخر

لوله های سبز که با نام لوله های پلی پروپیلن هم شناخته می شود جزو لوله های برتر بوده و با بهترین مواد و کیفیت تولید و در بازار عرضه می گردد همچنین به عنوان یک لوله مناسب برای لوله کشی شوفاژ مناسب می باشد.

البته بهتر است به جای لوله کشی شوفاژ با لوله سبز از لوله پنج لایه که از نظر مقاومت در برابر حرارت بیشتر از لوله سبز مقاوم تر می باشد استفاده گردد.

نه اینکه لوله سبز برای اینکار مناسب نیست. خیر لوله سبز مزایا و ویژگی های عالی دارد اما خوب مقاومت حرارتی آن تا 60 درجه می باشد و بیشتر از آن باعث می شود تا طول عمر آن کاهش پیدا کند.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات