مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن

مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن

مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

پوشفیت چه نوع لوله ایی است؟ مزایای استفاده از لوله پوشفیت در چیست؟ مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن در چه می تواند باشد؟ با ما همراه شوید تا با مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن آشنا گردیم و ببینیم چرا لوله پوشفیت ارجحیت دارد.

 

لوله و اتصالات پوشفیت برای سیستم لوله کشی فاضلاب یک انتخاب ایده آل می باشد. البته سایر لوله های دیگر نیز همچون لوله پلیکا و لوله پلی اتیلن هم برای این امر مناسب می باشند، اما خوب مزیت استفاده از لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن بیشتر است. 

 

برای آنکه بتوان به مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن دست یافت و دید به چه علت این نوع لوله نسبت به دو لوله دیگر ارجحیت دارد به طور جداگانه در مورد هر کدام از لوله ها صحبت خواهیم نمود. با ما همچنان همراه باشید.

مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن

لوله و اتصالات پوش فیت

اگر بخواهیم یک انتخاب مناسب برای سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان خود داشته باشیم، بی شک لوله پوشفیت ارجح تر است. این لوله نسبت به سایر انواع لوله ها به راحتی قابلیت نصب داشته و استحکام و دوام بسیار بالایی دارد.

لوله پوشفیت از جنس نوعی پلیمر به نام پروپیلن می باشد و در دو نوع پوشفیت ساده و پوش فیت سایلنت تهیه و تولید می گردد. قابلیت این دو نوع با هم مشترک بوده و تنها فرقی که بین این دو لوله وجود دارد در این است که لوله پوشفیت سایلنت عایق صدا داشته و صدای حرکت مواد فاضلابی که از داخل لوله عبور می کنند را به خارج از لوله انتقال نمی دهد. یک انتخاب ایده آل برای مکان هایی که احتیاج است صدا ایجاد نشود همچون بیمارستانها، مجتمع های مسکونی و … مناسب است.

سایر مقالات
نیوفلکس چیست و چه محصولاتی دارد؟

به دلیل ترکیباتی که در تهیه لوله پوشفیت بکار رفته این لوله در برابر خوردگی و ضربه مقاوم بوده و در برابر مواد: شیمیایی، اسیدی و … مقاومت بالایی دارد.

به راحتی قابل نصب است و احتیاج به حرارت و چسب مخصوص ندارد. چرا که در انتهای لوله پوشفیت یک بست تعبیه شده تا دو لوله را بدون کمک چسب، جوش و حرارت دادن به آسانی به هم متصل نماید. همچنین این ویژگی باعث شده از نشتی لوله هم جلوگیری شود.

 

البته این را هم متذکر شویم که به دلیل مقاومت بالایی که در برابر ضربه و فشار دارد برای مناطق زلزله خیز یک انتخاب مناسب باشد. شما می توانید لوله پوشفیت را در اندازه و قطرهای متفاوت انتخاب و خریداری نمایید.

هزینه خرید لوله پوشفیت هم مقرون به صرفه بوده و به دلیل وزن سبکی که دارد به راحتی قابل حمل است.

لوله پلیکا چیست؟

حال نوبت آن است به دومین لوله ایی که در عنوان مطلب به آن اشاره شده صحبت کنیم و ابتدا آن را بشناسیم و سپس ببینیم مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن در چیست؟

لوله و اتصالات پلیکا در صنعت ساختمان سازی حرف اول را می زند و در دو صورت PVC و U-PVC در بازار موجود می باشد. جنس بکار رفته در تهیه و ساخت لوله پلیکا نوعی آلیاژ پلیمر می باشد. به عبارتیPVC  مخفف عبارت POLICHL OREETHYLENE  به معنی پلی وینیل کلراید است.

از کاربردهای لوله پلیکا می توان به: سیستم لوله کشی فاضلاب، ناودانی و ونت و کابل برق و مخابرات اشاره نمود. این لوله با کیفیت نیز مزایای مختص به خود را داشته و باعث شده در نوع خود بهترین باشد. مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته، دارای وزنی سبک بوده و به راحتی قابل حمل است، ضد حریق می باشد، رسانای الکتریکی و حرارتی و قیمت ارزان از مزایای این محصول محسوب می شود.

سایر مقالات
انواع لوله برای لوله کشی ساختمان

لوله پلیکا در شاخه 6 متری از سایز 16 تا 400 تولید و در بازار موجود می باشد. 

 

نام محصول: پوشفیت نیوفلکس

کارخانه: گیتی پسند

لوله پلی اتیلن چیست؟

حال نوبت به آخرین لوله در مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن می رسد و می خواهیم ببینیم لوله پلی اتیلن چیست و چه کارایی و مزایایی دارد؟ با ما همچنان در مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن همراه باشید.

اگر بخواهیم یکی از پرکاربرد ترین لوله ها در این نیم قرن اخیر را نام ببریم بی شک نام لوله پلی اتیلن به میان می آید. لوله های پلی اتیلن از جنس HDPE و از خانواده ترمو پلاستیک ها می باشد. به دلیل مقاومت خوب، دوام بسیار بالا و تغییر پذیر بودن تا کنون توانسته یک جایگزین بسیار عالی برای: لوله های چدنی، لوله های آهنی، لوله های پی وی سی و … باشد. همین موضوع باعث شده تا سهم بزرگی از بازار لوله و اتصالات به لوله پلی اتیلن اختصاص داده شود.

این لوله مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه داشته و دوام بسیار بالایی نسبت به سایر لوله ها داشته باشد و به این علت جایگزین لوله های آهنی شده که دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شود.

از کاربرد لوله پلی اتیلن می توان به: مصارف کشاورزی، صنعتی و ساختمانی اشاره نمود. البته در پروژه های خطوط انتقال و لوله کشی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز قابل استفاده و پرکاربرد می باشد.

این لوله به دلیل سطح صاف و مسطحی که در داخل دارد به هیچ عنوان دچار رسوب نشده و درصد امکان پوسیدگی و خوردگی در لوله های پلی اتیلن به صفر می رسد. همین موضوع باعث می شود تا برای انتقال آب آشامیدنی یک انتخاب عالی باشد.

سایر مقالات
مزیت های لوله سایلنت پوشفیت نیوفلکس

همچنین انعطاف پذیری بالایی داشته و در برابر خمیدگی بسیار مناسب است. عمر بالایی داشته و قیمت مقرون به صرفه ایی نسبت به لوله های آهنی و چدنی دارد.

انواع لوله پلی اتیلن

از انواع لوله پلی اتیلن نیز می توان به این موارد اشاره نمود:

  • لوله پلی اتیلن فاضلابی
  • لوله پلی اتیلن آبرسانی
  • لوله پلی اتیلن غلافی
  • لوله پلی اتیلن گازی
  • لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای
  • لوله پلی اتیلن فشار قوی

مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن

حال که تا حدودی با مشخصات، مزایا و کاربرد لوله های: پوشفیت، پلی اتیلن و پلیکا آشنا شدیم نوبت آن رسیده تا با مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن هم آشنا گردیم و ببینیم ارجحیت استفاده لوله پوش فیت نسبت دو لوله نام برده شده در چیست؟

  • به عنوان اولین مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن باید بگوییم که لوله و اتصالات پوشفیت احتیاجی به چسب، حرارت یا جوش ندارند و برای آبندی از بستی که در انتهاب لوله موجود است استفاده می شود.
  • لوله پوشفیت سبک بوده و به راحتی قابل حمل است. همچنین قرار گرفتن لوله در سازه به عنوان یک بار اضافه به حساب نمی آید.
  • لوله پوشفیت برعکس لوله پلیکا و لوله پلی اتیلن صدای کمی از خود عبور می دهد و یک نوع از لوله پوشفیت به نام سایلنت وجود دارد که دارای عایق صدا می باشد.
  • در برابر آتش سوزی مقاوم بوده و برای مکانهای زلزله خیز مناسب می باشد.
  • دیگر مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن در سرعت اجرای لوله کشی می باشد که دلیل آن وجود سوکت در لوله های پوش فیت و نصب و اتصال راه آنها می باشد.
  • لوله های پوشفیت بر خلاف لوله هایPVC که شکننده می باشند استحکام بالایی داشته و منعطف می باشد و به همین دلیل با کمی انعطاف پذیری به سادگی نمی شکند.
  • امکان اتصال لوله پوشفیت به سایر لوله ها به دلیل داشتن سوکت اتصال امکان پذیر می باشد و می توان به لوله پلیکا یا لوله پلی اتیلن آن را متصل نمود.
سایر مقالات
بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان !!

ادامه مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن

  • کار با لوله پوشفیت احتیاج به مهارت فنی بالا ندارد و افراد می توانند با تجربه کم لوله کشی هم از این لوله استفاده نمایند.
  • در داخل لوله پوشفیت سطح صاف و صیقلی وجود دارد که باعث می شود تا امکان رسوب گذاری در لوله کاهش پیدا کند.
  • عمر بالای لوله پوشفیت از دیگر مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن است. همچنین در برابر تنش و فشار استحکام بالایی دارد.
  • لوله های پی وی سی بایستی با مادگی، حرارت و چسب به همدیگر متصل گردند ولی لوله پوشفیت اینگونه نبوده و با سوکت قابل اتصال می باشد و احتیاجی به ابزار ندارد.
  • لوله های پوش فیت امکان تحمل سیالاتی از ۲ تا ۱۲ را دارد.
  • در برابر انبساط و انقباض لوله پوشفیت مقتاومت بالایی داشته و در صورتی که ساختان به مرور نشست کند، آسیبی نمی بیند.
  • از دیگر مزیت لوله پوشفیت نسبت به پلیکا و پلی اتیلن این است که اتصالات لوله پوشفیت امکان چرخش در محل را دارا می باشند اما لوله پلیکا و یا لوله پلی اتیلن در صورتی که اتصال برقرار شود امکان چرخش وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات