تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیوپایپ

تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیوپایپ

تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیو پایپ

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

چگونه تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیوپایپ را بشناسیم و کدام یک لوله در صنعت و ساختمان سازی نقش بسزا و مهمی را ایفا می کنند؟

از انواع لوله ها می توان به لوله پلیکا، لوله چدنی، لوله گالوانیزه، لوله نیوپایپ و … اشاره نمود. هر کدام از این لوله های نام برده شده دارای مزایا و کاربردهای متفاوتی می باشند و البته تفاوت های نیز با هم دارند که باعث شده برخی از لوله ها به طبع در درجات بالاتر از سایر لوله ها قرار بگیرد. ما اینبار در این مقاله سعی داریم درباره دو لوله نیوپایپ و لوله گالوانیزه صحبت کنیم و ببینیم لوله گالوانیزه بهتر است یا لوله نیوپایپ؟ اگر شما هم مایل هستید این دو لوله را بشناسید و ببینید کدام یک از دیگری برتری دارند با ما به عنوان نمایندگی اصلی نیوپایپ در این مقاله که درباره تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیوپایپ صحبت نماییم، همراه شوید.

تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیوپایپ

شاید برایتان سوال باشد که لوله گالوانیزه بهتر است یا لوله نیوپایپ؟ برای اینکه بتوانید تفاوت بین لوله گالوانیزه با نیوپایپ را دریابید ما شما را در این امر راهنمایی می کنیم.

برای شناخت بهتر این دو محصول لازم می بینیم که درباره هر کدام جداگانه صحبت کنیم تا تفاوت بین لوله گالوانیزه و لوله نیوپایپ را دریابیم.

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه در اصل همان لوله فولادی است و فقط با کمی تغییری که در این محصول صورت گرفته به این نام نیز معروف می باشد. این تغییری که از آن صحبت نمودیم هم مربوط به پوششی است که لوله فولادی را در برگرفته و از آسیب پذیر بودن و خوردگی لوله محافظت می نماید.

سایر مقالات
آموزش تصویری لوله کشی پکیج | راهنمای کامل برای مبتدیان

به عبارتی این پوشش گالوانیزه باعث می شود تا مقاومت لوله فولادی افزایش پیدا کرده و طول عمر بالایی داشته باشد. همچنین این لوله در بازار‌ با رنگ خاکستری و تیره اش شناخته می شود.

لوله گالوانیزه به طور کلی به دو دسته: لوله گالوانیزه سرد و لوله گالوانیزه گرم تقسیم بندی می شود. البته از نظر وزن هم به ۳ دسته: سبک، متوسط و سنگین تقسیم بندی می گردد.

ویژگی های لوله گالوانیزه

ویژگی های لوله گالوانیزه می تواند ما را به شناسایی تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیو پایپ کمک کند. از ویژگی های لوله گالوانیزه می توان به این موارد اشاره نمود:

لوله گالوانیزه درزدار می باشد.

طول آن در حدود ۶ متر و قطره بین ۱ تا ۸ اینچ می باشد.

مقاومت کمتری نسبت به لوله های آهنی دارد.

مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد.

طول عمر آن بالا بوده و به ۵۰ سال هم می تواند برسد.

در برابر ضربه مقاوم است.

امکان بازیافت و استفاده مجدد لوله گالوانیزه را دارد.

کاربرد لوله گالوانیزه

حال که در مبحث تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیوپایپ با ویژگی های لوله گالوانیزه آشنا شدیم بعد نیست در رابطه با کاربرد لوله گالوانیزه هم اطلاعاتی داشته باشیم.

از مهمترین کاربرد لوله گالوانیزه می توان به این موارد اشاره نمود:

  • به عنوان لوله گاز قابل استفاده است.
  • برای آبرسانی برای ساخت و ساز استفاده می شود.
  • قابل استفاده در سیستم آبیاری می باشد.
  • قابل استفاده برای سیستم های تهویه و ساخت تصفیه خانه ها کاربرد دارد.
  • قابل استفاده برای محافظت از کابل های برق و شبکه است.
سایر مقالات
کلکتور ترموستاتیک گرمایش از کف نیوپایپ

این موضوع را هم اضافه کنیم که لوله گالوانیزه هم دارای معایبی است که بهتر است قبل از انتخاب به آن ها توجه شود. از معایب این لوله می توان به: پوسیدگی و فرسودگی در داخل لوله در صورت استفاده طولانی مدت، خطر آسیب به لایه محافظ روی آن، وزن بالای آن اشاره نمود.

لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی

لوله نیوپایپ: تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیوپایپ

حال که قبل از شناسایی تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیو پایپ با لوله گالوانیزه تا حدی آشنایی پیدا کردیم بد نیست در مورد لوله نیوپایپ هم کمی صحبت کنیم و ببینیم این لوله چه مزایا و کاربردی دارد و علت تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیوپایپ را دریابیم. با ما تا انتهای تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیو پایپ همراه باشید.

لوله نیوپایپ جزو لوله های پنج لایه بوده و از ترکیب دو ماده فلز آلومینیوم نوعی پلیمر به نام پلی اتیلن می باشد.

لوله پلیمر در برابر خوردگی مقاوم بوده و از افت فشار جلوگیری می کند. همچنین در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی از خود نشان داده و امکان رسوب در آن وجود ندارد.

دلیل وجود این مزایا در لوله نیوپایپ به این دلیل است که لوله نیو پایپ از پنج لایه تشکیل شده و هر لایه عیوب لایه دیگری را می پوشاند.

به عبارتی نیوپایپ از برندهای معروف لوله پنج لایه می باشد.

لوله نیوپایپ طول عمر بالایی داشته، انعطاف پذیر بوده و دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شود.

در واقع لوله های پنج لایه نیو پایپ جزو لوله های مدرن در تولید صنعت لوله می باشد.

سایر مقالات
گرمایش از کف برقی و مزایای آن

از کاربردهای لوله نیوپایپ می توان به این موارد اشاره کرد:

  • استفاده در سیستم تهویه مطبوع
  • قابل مصرف در صنایع غذایی و دارویی
  • امکان استفاده در سیستم گرمایش از کف و سایر سیستم های گرمایشی
  • استفاده در سیستم های آب گرم و سرد
  • امکان استفاده در صنایع پزشکی

این لوله هم همچون لوله گالوانیزه معایبی به همراه دارد. از معایب لوله نیوپایپ می توان به: نفوذ پذیری لوله، ضریب انبساط حرارتی بالا و … اشاره نمود.

 

تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیو پایپ

 

با این گفته هایی که در بالا گفته شد تا حدودی با تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیو پایپ آشنا شدیم.

لوله و اتصالات نیو پایپ امروزه به عنوان یک جایگزین مناسب برای لوله های گالوانیزه شناخته شده می باشد. چرا که تمام مزایای لوله گالوانیزه را در بر داشته و عیوبی که در لوله گالوانیزه موجود است را دارا نمی باشد.

همچنین از دیگر تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیو پایپ می توان به ترکیبات استفاده شده در این دو محصول اشاره نمود.

نحوه لوله کشی این دو محصول هم با یکدیگر متفاوت بوده و همچنین از دیگر تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیو پایپ می توان به این مورد هم اشاره نمود که لوله نیو پایپ سبک تر از لوله گالوانیزه بوده و حمل و هزینه خرید و نصب آن هم به مراتب کمتر از لوله گالوانیزه می باشد.

 

جمع بندی تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیوپایپ

لوله گالوانیزه و لوله نیوپایپ جزو لوله های پرکاربرد برای سیستم لوله کشی ساختمان ها و لوله کشی گاز و … می باشد. نحوه و موادی که برای تولید لوله گالوانیزه و لوله نیو پایپ استفاده می گردد متفاوت می باشد.

سایر مقالات
اجناس تقلبی موجود در بازار

لوله گالوانیزه در برابر خوردگی مقاوم بوده اما اگر به درستی نصب و اجرا نشود ممکن است بعد چند سال دچار نشتی، رسوب و خوردگی قرار بگیرد.

لوله نیوپایپ هم منعطف بوده و به دلیل پنج لایه بودن کیفیت و کارایی بسیار مناسبی دارد.

تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیوپایپ در مواد استفاده شده، کیفیت و کارایی آنها است. البته این را هم متذکر شویم که هر کدام به نوبه خود می تواند کاربردهای مناسبی را به همراه داشته باشد و در جایگاه خود بهترین می باشند.

از نظر قیمتی هم باید بگوییم که تفاوت لوله گالوانیزه با لوله نیو پایپ مربوط به قیمت تعیین شده برای این دو لوله می باشد. لوله های گالوانیزه از نظر قیمتی کمی از لوله نیوپایپ گران تر می باشد. اما خوب به دلیل نوسانات قیمتی نمی توان قیمت تمام شده این دو محصول را بیان کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات