لوله PVC چیست؟ مزایای لوله پی وی سی

لوله PVC

لوله پی وی سی چیست؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

لوله PVC چیست؟

لوله در صنعت و ساختمان سازی بسیار پرکاربرد بوده و در انواع مختلف و سایزهای متنوع تولید و در بازار عرضه می شوند. از لوله می توان در تاسیسات ساختمان، تاسیسات صنعتی و … استفاده و نهایت بهره را برد. یکی از انواع لوله ها که بسیار امروزه پرکاربرد می باشد و توانسته جایگاه ویژه ایی را در لوله کشی کسب نماید، لوله PVC  است.

اما اگر برایتان سوال است که لوله PVC چیست؟ چه ویژگی و مزایایی دارد و چگونه می توان از آن استفاده نمود؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به جواب این سوالات به مرور برسیم. ما سعی کردیم تمام نکاتی که می تواند شما را در شناخت لوله PVC راهنمایی و کمک نماید را به طور مناسب شرح دهیم.

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و با کیفیت ترین اجناس در راس تاسیسات ایران دارای نمایندگی اصلی نیوپایپ در ایران است و بهترین لوله و اتصالات نیوپایپ را با بهترین قیمت و کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. بهترین ها حق شماست!

لوله PVC

جنس لوله PVC از نوعی پلیمر (هیدروکربنی کلردار) بوده و بسیار در جهان پرکاربرد می باشد. قدمت این لوله بیش از 80 سال بوده و از ویژگی آن می توان به: انعطاف پذیر و مقاومت در برابر ضربه اشاره نمود. همچنین از کاربردهای مهم لوله PVC نیز می توان به انتقال آب در مصارف مختلف اشاره کرد.

البته به غیر انتقال آب، در زمینه های مختلف همچون: محافظت از کابل های برق، کابل های مخابرات و … هم از آن استفاده می گردد. این نوع لوله به دلیل انعطاف پذیر و مقاوم بودن در برابر ضربه یک پیشنهاد عالی در حوزه مسکونی و تجاری می باشد.

سایر مقالات
تاثیر لوله نیوپایپ بر محیط زیست و انرژی پاک

 یک محصول مدرن بوده و خدماتی که عرضه می نماید بسیار بادوام و مورد اعتماد می باشند. همین موضوع باعث شده تا: مهندسان، پیماکاران، اپراتورها ، تاسیسات، صنایع از این محصول بی نظیر به جای سایر موارد سنتی استفاده و از مزایای آن نهایت بهره را ببرند.

انواع لوله PVC

لوله پی وی سی نیز همچون سایر لوله ها دارای انواع مختلف بوده و بسته به نوعی که دارد یک کارکرد مشخص و مناسب را به همراه خواهد داشت. در ادامه به انواع لوله پی وی سی خواهیم پرداخت.

لوله M-PVC: دارای مقاومت بالا در برابر ضربه بوده و ضخامت آن کمتر از لوله یو پی وی سی است.

لوله U-PVC: این لوله ساختار سختی داشته و بدون هیچ مواد نرم کننده ایی ساخته شده است.

لوله O-PVC: سبکتر بوده و در برابر خراش و ترک خوردگی مقاوم است.

لوله P-PVC:در این نوع لوله از مواد نرم کننده استفاده شده و نسبت به سایر انواع لوله PVC نرم تر و منعطف تر می باشد.

لوله C-PVC: دارای کلر فراوان بوده و همین موضوع باعث شده مقاومت شیمیایی آن بالا باشد. برای انتقال سیالات داغ بهترین گزینه نیز می باشد، چرا که در برابر حرارت بالا و خوردگی مقاوم هستند.

لوله پی وی سی معمولی (فشار ضعیف): دارای مقاومت خوب بوده و وزن سبکی داشته. همین موضوع باعث می شود تا برای ناودانی ساختمان ها انتخاب گردد. این نوع لوله در بازار به دو رنگ: طوسی و آبی در حال عرضه می باشد.

لوله پی وی سی نیمه قوی: جزو پرکاربردترین لوله ها بوده و برای: ناودانی، فاضلاب ساختمان، هواکش و … مناسب می باشد.

لوله پی وی سی فشار قوی: در برابر فشار مقاوم بوده و قابل استفاده در انتقال مواد اسیدی، بازی و سیستم های فاضلابی می باشد. همچنین برای محافظت و پوشش برای کابل های برق نیز قابل استفاده است.

سایر مقالات
انتخاب پکیج یا موتورخانه برای گرمایش از کف ؟

نام محصول: لوله پنج لایه نیوپایپ

کارخانه: گیتی پسند

مزایای استفاده از لوله PVC

با بوجود آمدن این نوع لوله ها دیگر لازم نیست هزینه هنگفتی را برای خرید و نصب لوله های آهنی کنیم. این لوله برعکس لوله های فلزی دچار زنگ زدگی نشده و در برابر رسوبات مقاوم است. نصب آن آسان بوده و احتیاج به بازسازی دوباره ندارد. در ادامه به طور کاملتر در مورد مزایای لوله پی وی سی صحبت خواهیم نمود. با ما همچنان همراه باشید.

 

در برابر خوردگی مقاوم است.

یکی از معایبی که لوله های آهنی به همراه دارند به خصوص هنگام انتقال آب آشامیدنی خوردگی و زنگ زدگی می باشد. همین موضوع باعث می شود تا تمام خاصیت آب تغییر کرده و حتی لوله دچار نشتی گرددد. بسیاری از خانه های قدیمی را که دارای لوله های قدیمی هستند را اگر نگاه کنیم متوجه می شویم برخی دچار زنگ زدگی و پوسیدگی شده اند.

درست است که لوله های آهنی مقاومت بالایی دارند اما در برابر خوردگی از مقاومت کمی برخوردار می باشند.

به همین منظور استفاده از لوله پی وی سی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی می تواند یک جایگزین عالی برای لوله های آهنی و سایر لوله هایی که دچار خوردگی می شوند، باشد.

در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.

اگر به دنبال یک لوله هستید که بدون هیچ نشتی و دردسری سیالات شیمیایی را از خود عبود دهد و بسیار هم مقاوم باشد، پیشنهاد ما لوله PVC است. از لوله پی وی سی در پروژه های زیر ساختی استفاده فراوانی می گردد و این مزایا را دارد تا در برابر: مواد اسیدی قوی، قلیایی، فلوراید، محلول های عکاسی، آب نمک و … مقاوم باشد.

سایر مقالات
پمپ های خطی و نکات مهم مرتبط با آنها

 مسدود نشدن لوله

 مسدود شدن خطوط لوله یکی از دلایلی که برخی از لوله ها احتیاج به تعمیر و بازسازی دارند وجود خرابی و انسداد خطوط می باشد. این امر بیشتر در مسیرهای فاضلابی بیشتر رخ می دهد.

زمانی که مایع موجود در لوله به آرامی حرکت کند باعث می شود تا مواد موجود ته نشین شده و به مرور باعث مسدود شدن لوله ها گردد. در نتیجه سرویس و تعمیر لوله باعث می گردد هزینه اضافی روی دوشتان ایجاد گردد. در صورت انتخاب درست لوله مناسب این مشکل ایجاد نشده و هزینه و مشکلات سرویس و تعمیر لوله ها هم از روی دوشتان برداشته خواهد شد.

لوله PVC یکی از لوله هایی است که شما می توانید برای این امر از آن بهره ببرید.

 نصب سریعی دارد.

 از دیگر مزایای لوله PVC می توان به نصب سریع آن اشاره نمود. زمانی که نصب سریع صورت پذیرد نهایت هم هزینه دستمزد هم تا حدودی کاهش پیدا می کند.

طول عمر بالا

دارای طول عمر بالااین نوع لوله به دلیل ترکیباتی که در خود دارد دارای طول عمر بالا بوده و پس از نصب می توان از آن سالیان سال استفاده نمود.

طبق تحقیقات انجام شده روی این لوله، بر آورد شده که طول عمر لوله PVC می تواند به 100 سال هم کشیده شود. 

قیمت ارزان لوله PVC

یکی دیگر از مزایای لوله پی وی سی داشتن قیمتی مناسب است. این لوله ها بسته به سایر لوله ها دارای هزینه مطلوبی می باشند. همچنین به دلیل طول عمر بالا و کیفیت نوع لوله PVC بسیار کارآمد است.

سایر مقالات
محاسبه بار حرارتی و برودتی ساختمان | بررسی اصول و نحوه محاسبه

البته به دلیل تولید انبوهی که دارد قیمت مقرون به صرفه ایی را به خود اختصاص داده است.

 منعطف می باشد.  

به دلیل انعطاف پذیری که لوله PVC دارد بهترین انتخاب می تواند برای خط لوله در هنگام بارگیری خارجی باشند. این منعطف بودن باعث می شود تا برعکس لوله های دیگر به راحتی بدون شکستگی خم گردند و شکسته نشود.

 

سبک است.

از مزایای دیگر لوله پی وی سی می توان به سبک بودن آن اشاره نمود. این موضوع باعث می شود تا حمل و نقل به آسانی و سریع انجام پذیرد.

 

قابل بازیافت است.

 

پس از استفاده چندین سال باز هم می توان لوله های PVC را جمع آوری نمود و مورد بازیافت قرار داد و محصولات متنوع دیگر را خلق نمود.

 

قیمت لوله PVC

لوله پی وی سی در انواع مختلف در بازار موجود است و همچنین به دلیل نوسانات قیمتی قیمت تعیین شده و ثابت برای این لوله ها امکان پذیر نمی باشد. اما می توان گفت بسته به سایر لوله های موجود در بازار از قیمت مناسبی برخوردار می باشد.

در آخر

لوله های PVC یکی از مقرون به صرفه و با کیفیت ترین انواع لوله ها می باشد که در تمام زمینه های: صنعتی، مهندسی و … قابل استفاده و پرکاربرد می باشد. از مزایای آن می توان به: باصرفه بودن، منعطف بودن، کیفیت بالا، طول عمر بالا، دوستدار محیط زیست و … اشاره کرد.

انتخاب لوله PVC برای مصارف ساختمانی باعث می شود تا هم طول عمر ساختمانتان بالا رود و هم از هزینه های اضافی همچون سرویس و تعمیر دوباره ساختمان جلوگیری گردد. امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب شما را با انواع لوله های PVC آشنا و از مزایایی که دارند باخبر سازیم.

لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات