کارخانه لوله پلیکا

کارخانه لوله پلیکا

کارخانه لوله پلیکا

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

لوله پلیکا یا لوله یو پی وی سی از لوله های پلیمری می باشند که توسط کارخانه لوله پلیکا تولید می شود و به لوله سخت نیز معروف است. از جمله کاربردهای این لوله می توان به انتقال فاضلاب های خانگی، پوشش کابل برق، انتقال اب شرب و … اشاره کرد که اندازه و سایز تولید شده برای هر کدام متفاوت می باشد. در این مقاله به تعریف کلی لوله پلیکا و کارخانه لوله پلیکا می پردازیم با ما همراه باشید.

تعریف لوله پلیکا

لوله پلیکا به لوله یو پی وی سی گفته می شود که در دسته لوله های پلیمری قرار دارد و جنس آن ترموپلاستیک می باشد. لوله های یو پی وی سی توسط فردی به نام پلیکا ساخته شده است و به همین دلیل به این نام معروف می باشد. این لوله ها در اندازه های متفاوتی تولید می شوند و عمده مصرف آنها در انتقال آب و فاضلاب می باشد. این لوله ها دچار آسیب و خرابی نمی شوند و عمر طولانی ای دارند. همچنین در اثر مجاورت با هوا دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نیز نخواهند شد. از جمله کاربردهای مهم این لوله ها می توان به استفاده در سیستم های ابی، سیم کشی زیر زمینی، و خطوط فاضلاب اشاره کرد.

لوله پلیکا جزو لوله های پرمصرف بعد از لوله های پلی اتیلن می باشد. از جدیدترین نوع لوله های پلیکا می توان به لوله پوش فیت یو پی وی سی اشاره کرد که در سیستم آب و فاضلاب استفاده می شود و نصب آسانی دارد و دچار نشتی نمی شود‌.

سایر مقالات
لوله پلیکا برق چیست و باید از چه برندی استفاده کرد؟

این لوله برای محیط زیست مناسب است و خطری برای محیط ندارد.

موارد مصرف لوله پلیکا

در کارخانه لوله پلیکا، لوله ها سایز بندی های مختلفی دارند و هر کدام عملکرد متفاوتی را ارائه می دهند. موارد مصرف لوله پلیکا عبارتند از:

برای انتقال فاضلاب های خانگی

کاربردهایی از قبیل شهری و صنعتی

برای استفاده در شبکه های آب رسانی به صورت تحت فشار

برای پوشش کابل از قبیل کابل های شبکه برف و نیرو و همچنین کابل های مخابراتی

تاریخچه کارخانه لوله پلیکا

برای اولین بار لوله پلیکا را در قرن نوزدهم تولید کرده اند و تاکنون بیش از ۷۰ سال از تولید آن می گذرد‌. در سال ۱۹۳۲ تاکنون این لوله پلیکا ها در آلمان تولید شده است و بدون هیچ مشکلی هنوز استفاده می شود. در ایران نیز قدمت استفاده از این لوله های به ۵۰ سال می رسد و جایگزین خوبی برای روش های سنتی بوده است و به دلیل قیمت کمتر و ویژگی های منحصر به فرد لوله پلیکا در ایران جایگاه ویزه ای را توانسته کسب کند.

چگونگی ساخت لوله پلیکا در کارخانه

لوله پلیکا برای اینکه در سایز های مختلف تشکیل شود نیازمند دستگاه های مختلفی می باشد. برای تولید لوله گاز وینیل کلراید با قرار گرفتن نور آفتاب به ماده جامد تبدیل می شود و با افزودن چند مواد دیگر می توان به مستحکم بودن آن کمک کرد.

لوله پلاستیکی وقتی سفت شد مقاومت بالایی خواهد داشت. این لوله ها توسط دستگاه اسکترودر به قطر دلخواه در می آید. قطر لوله پلیکا از ۲۴ اینچ تا ۲.۱ اینچ می باشد. 

سایر مقالات
کاربرد لوله پلیکا سفید

انواع لوله پلیکا از نظر کاربرد

لوله پلیکا از نظر فنی و کاربرد به انواع زیر تقسیم می شود.

لوله پلیکا معمولی

لوله پلیکا معمولی یا لوله پلیکا فشار ضعیف، که برای سیستم تهویه بیشتر استفاده می شود. این لوله ها استحکام کمی دارد و قیمت کمتری نیز نسبت به نمونه های دیگر دارد.

لوله پلیکا نیمه قوی

لوله پلیکا نیمه قوی که مناسب برای سیستم فاضلاب ساختمان می باشد و ضخامت بیشتری دارد.

لوله پلیکا قوی

لوله پلیکا فشار قوی که فشار زیادی را می توانند تحمل کنند. به طور کلی وقتی فشار کاری و فشار سیالات در حال جریان زیاد باشد بهتر است از این نوع لوله پلیکا استفاده شود. این نوع برای سیستم فاضلاب کارخانه ها مناسب می باشد.

لوله پلیکا فشار قوی و نیمه قوی برای پوشش انواع کابل برق نیز مناسب می باشد.

 

ویژگی های لوله پلیکا

در کارخانه لوله پلیکا انواع لوله در سایزهای مختلف تولید می شود که ویژگی های خاصی دارد که عبارتند از:

مقاوم در برابر خوردگی

این لوله ها غیر رسانا هستند و مقاومت بالایی در برابر واکنش های الکترو شیمیایی ناشی از اسیدها، بازها و نمک هایی که موجب خوردگی فلز می شوند دارند.

مقاومت شیمیایی

مقاومت شیمیایی این لوله ها بسیار بالاست و در برابر مواد نفتی، الکل و روغن مقاوم می باشند. به همین دلیل در منازل برای جلوگیری از بروز مشکل از این لوله ها استفاده می شود.

استحکام بالا در عین سبک بودن

کاهش وزن لوله ها موجب ایمنی بیشتر کارگران می شود و در کنار ایمنی استحکام بالایی نیز دارد که یک مزیت بزرگ می باشد.

سایر مقالات
کاربرد لوله پلی اتیلن

انعطاف پذیر

به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد دچار شکستگی نمی شود. این تحمل فشار بسیار ویژگی مهمی می باشد.

مقاوم در برابر ضربه

در صورت ضربه زدن و … به لوله ها هیچ آسیبی نمی بینند و از لوله‌هایی با جنس سیمان، سفال و فلز مقاومت تر می باشد.

ضریب اصطکاک

به دلیل زبری کمی که داخل لوله پلیکا وجود دارد اصطکاک کاهش پیدا می کند و در برابر جریان مقاومت بالایی خواهد داشت.

تاثیر بر کیفیت آب

از لوله پلیکا در انتقال آب شرب استفاده می شود. زیرا این لوله بر کیفیت آب هیچ تاثیری نمی گذارد.

عایق حرارتی

به دلیل رسانایی کمی که این لوله ها نسبت به لوله های قدیمی تر دارند برای پروزه های عایق حرارتی از آن استفاده می شود.

قیمت لوله پلیکا در کارخانه لوله پلیکا

کارخانه لوله پلیکا لوله ها را در اینچ های مختلفی تولید می کند و همچنین انواع مختلفی از معمولی تا قوی دارد. این دو عامل هر دو بر روی قیمت لوله تاثیر می گذارد. لوله پلیکا را اگر به صورت مستقیم از کارخانه خریداری کنید قیمت کمتری دارد ولی اگر با واسطه خریداری شود، سود واسطه نیز در میان است و قیمت ها متغیر می باشد.

برای خرید لوله پلیکا بدون واسطه می توانید مرکز خرید عمده این لوله ها مراجعه کنید و یا از طریق اینترنت به صورت عمده خرید خود را انجام دهید تا قیمت کمتری را بپردازید.

نکته

لوله پلیکا را در معرض نور آفتاب قرار ندهید زیرا به مرور موجب شکستن آن می شود.

سایر مقالات
چسب لوله پلیکا مناسب برای لوله پلیکا چیست؟

هر شاخه لوله پلیکا ۶ متر می باشد.

جمع بندی کارخانه لوله پلیکا

کارخانه لوله پلیکا حدود ۵۰ سال است که در ایران تاسیس شده است و از لوله پلیکا برای پوشش کابل برق، انتقال فاضلاب های خانگی، انتقال آب شرب و … استفاده می شود. این لوله ها نسبت به لوله های سیمانی، سفالی و … مقاومت بالایی دارند و امروزه در ساختمان ها و … از آن استفاده می شود. لوله پلیکا دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی شود و سالیان سال قابل استفاده می باشند. نصب این لوله بسیار راحت است و قیمت مناسبی نسبت به نمونه های دیگر دارد.

سه نوع لوله پلیکا معمولی، نیمه قوی و قوی وجود دارد که هر کدام عملکرد خاصی دارند.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات