شناخت بهترین لوله ها برای ساختمان

بهترین لوله ساختمان

شناخت بهترین لوله ها برای ساختمان! لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

در این مقاله ما سعی کردیم بهترین لوله هایی که مناسب ساختمان هستند و شما می توانید با کمک آنها ساختمان خود را ارتقا دهید را به شما معرفی کنیم. بازرگانی کشیشی نمایندگی اصلی نیوپایپ، نمایندگی اصلی نیوفلکس و نمایندگی نانو پلیمر یاس را دارد و سعی بر آن دارد بهترین ها را به شما معرفی کند. برای شناخت کامل بهترین لوله ها برای ساختمان ، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

چرا باید بهترین لوله ها برای ساختمان استفاده شود؟

شاید برایتان سوال باشد که چرا باید به انواع لوله هایی که در ساختمان احتیاج است اهمیئت دهیم؟ جواب این سوال روشن و مبرهن است که هر کدام از لوله هایی که نام برده شد دارای مزایا و معایبی می باشند و نمی توان به صراحت گفت کدام یک می تواند بهترین گزینه باشد مثلا لوله های چدنی در برابر فشار زیاد آب و یا در برابر اجسام سنگین مقاوم می باشند. یا لوله های پلاستیکی سبک و ارزان قیمت می باشند و قابل استفاده به صورت روکار نیز هستند. اگر کمی توجه داشته باشید، می بینید که هر نوع لوله کارایی خاصی را به همراه دارد. شما می توانید بسته به نیاز خود لوله مناسب را انتخاب و استفاده نمایید.

همچنین زمانی که تجهیزات ساختمانی خود را به بهترین نحو انتخاب و استفاده نمایید طول عمر ساختمان خود را افزایش داده و از انجام خرج های اضافه در آینده جلوگیری خواهید نمود.

شناخت بهترین لوله ها برای ساختمان

هر لوله دارای جنس و کارایی خاصی می باشد. مثلا برای انتقال آب آشامیدنی در ساختمان احتیاج به لوله ایی است که بتواند هم آب گرم و هم آب سرد را بدون هیچ دردسری عبور دهد و بعد از مدتی دچار آسیب نگردد. به عبارتی هر لوله ایی دارای ویژگی های خاصی می باشد و نمی توان از یک نوع لوله برای تمام تاسیسات ساختمان استفاده نمود.

سایر مقالات
نمایندگی اتصالات گالوانیزه مک

ما در این مقاله سعی نمودیم بهترین لوله هایی که در ساختمان سازی بیشترین کاربرد را داشته و مناسب هستند را به شما بشناسانیم. در ادامه به چند مورد از انواع لوله های ساختمانی اشاره خواهیم نمود.

قبل از این که به سراغ بهترین لوله ساختمانی برویم بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که کلا لوله های ساختمانی به دو دسته تقسیم می گردند. این دوسته شامل: فلزی و غیر فلزی می باشد. 

لوله‌ آهنی (فولادی گالوانیزه)

این لوله با نام چدنی نیز معروف می باشد. همانطور که از نامش نیز بر می آید این لوله ها از جنس آهن یا فولاد گالوانیزه می باشند و در اکثر لوله کشی های ساختمانی می توان این نوع لوله را مشاهده نمود.

اما خوب امروزه با پیشرفت هایی که در این صنعت صورت گرفته استفاده از این لوله ها کاهش پیدا کرد و مردم به سراغ لوله های سبک و جدید رفته اند.

از مزایای این لوله می توان به: مقاوم در برابر حرارت، بادام، کاهش صدای آب و … اشاره نمود. از این لوله برای منتشر نمودن آب در مناطق مختلف ساختمان و همچنین به عنوان لوله فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

لوله های مسی

لوله های مسی نیز جزو بهترین لوله ها برای ساختمان می باشند. عمر مفید این لوله تا 50 سال بوده و نسبت به سایر لوله های ساختمانی گران تر است. این لوله قابل استفاده در: دوش، وان، سینک می باشد. از مزایای این لوله مسی می توان به: عمر بالا، مقاومت در خوردگی، حفظ کیفیت آب، تحمل فشار آب و … اشاره نمود.

سایر مقالات
کاربرد اتصالات الکتروفیوژن چیست؟

لوله‌ های پلی پروپیلن یا لوله سبز

می توان به جرات گفت بهترین نوع لوله ایی که برای ساختمان مناسب می باشد لوله پلی پروپیلین است. علت محبوب بودن هم: داشتن وزن کم، قیمت ارزان، استفاده سریع آن و … می باشد.

لوله سیمانی

از دیگر لوله هایی که در ساختمان قابل استفاده است لوله سیمانی می باشد. این لوله بیشتر در مجراهای فاضلابی، دودکش و .. استفاده می گردد و دلیلش هم به این خاطر است که احتیاج به عایق کاری ندارد.

لوله پلاستیکی

یکی دیگر از بهترین لوله ها برای ساختمان لوله پلاستیکی می باشد. امروزه این لوله ها بسیار در بازار ساخت و ساز و صنعت وجود داشته و پرطرفدار می باشد. علت محبوبیت این نوع از لوله به دلیل: ارزان قیمت بودن، وزن کم، دوام بالا، ضد زنگ زدگی، تعمیر راحت و آسان و … بسیار پرکاربرد می باشد.

از انواع لوله های پلاستیکی می توان به: لوله پلیکا، لوله، پروپیلن و لوله پلی اتیلن اشاره نمود.

لوله های پلی اتیلن

یکی از بهترین لوله هایی که مناسب ساختمان است لوله پلی لتیلن است این لوله جزو لوله پلاستیکی بوده و یکی از لوله های پرمصرف در بخش برقکاری ساختمان می باشد.

از مزایایی که لوله پلی اتیلن دارد می توان به: مقاوم بودن، سبک، ارزان، نصب آسان و … اشاره نمود. این نوع لوله در ابعاد مختلف قابل فروش می باشد. همچنین به دلیل وجود مواد پلیمری در این لوله به عنوان بهترین عایق هم محسوب می شود.

لوله پلیکا

همانگونه که گفتیم لوله پلیکا از دسته لوله های پلاستیکی می باشد که بسیار هم در ساختمان سازی امروزه پرکاربرد است. دارای مقاومت بالا، وزن سبک، تعمیر آسان و …  می باشد.

سایر مقالات
لوله پلیکا برق چیست و باید از چه برندی استفاده کرد؟

لوله های پی وی سی

از این نوع لوله برای اتصالات: سینک، خط تخلیه دوش، توالت و … استفاده می گردد. آن هم به این دلیل است که دچار زنگ زدگی نشده و بسیار مقاوم می باشد. همچنین عمر نامحدودی دارد.

لوله های چند لایه (سوپرپایپ)

از دیگر لوله هایی که می توان برای ساختمان از آن استفاده و از مزایایش که: مقاوم بودن، طول عمر بالا، کیفیت، انعطاف پذیر بودن، نصب راحت و سریع و … است استفاده نمود لوله های چند لایه می باشد. این لوله از 5 لایه با جنس متفاوت تشکیل شده و به عنوان مدرن ترین لوله های مناسب در ساختمان است.

مزیت چند لایه بودن این لوله به این دلیل است که هر لایه، معایب لایه ابتدایی را می پوشاند و کاراییش را چندین برابر کرده و همچنین به عنوان یک لوله ایده آل نیز شناخته می شود.

لوله های پلی آمید

از دیگر لوله هایی که در ساختمان قابل استفاده می باشد لوله های پلی آمید می باشد. امروزه حدود 65 درصد از ساختمان ها از این لوله برای روکش سیم های خود استفاده نموده اند. این نوع لوله هم از جنس پلاستیک مقوم بوده و به دلیل منعطف و نرم بودن در منتشر کردن سیم برق مناسب می باشد.

لوله پلی آمید به محافظت از برق کمک نموده و باعث طول عمر بیشتر تاسیسات برقی ساختمان می شود. از مزایای دیگر این لوله می توان به این موارد هم شاره نمود: از سایش جلوگیری می کند، مقاوم و منعطف است.

لوله های ABS

لوله ABS که با نام لوله اکریلونیتریل بوتادین استایرن شناخته می شود جزو بهترین لوله ها برای ساختمان می باشد. این نوع لوله همچون لوله پی وی سی بوده و به دلیل مشکی بودن این مدل لوله به راحتی قابل شناسایی است. از مزایای لوله اکریلونیتریل بوتادین استایرن می توان به: مقاوم بودن، عمر بالا و … اشاره نمود.

سایر مقالات
اصول لوله کشی زمین کشاورزی

با این گفته شما می توانید به راحتی بسته به نیاز خود بهترین لوله مناسب برای ساختمان را انتخاب و استفاده نمایید.

حال شما می دانید برای لوله کشی سرد و لوله کشی گرم ساختمان خود چه نوع لوله ایی می تواند بهترین انتخاب باشد.

اگر کمی در بازار تجهیزات ساختمانی آمد و شد داشته باشید انواع متنوعی از لوله هایی که مناسب ساختمان ها هستند را مشاهده خواهید نمود. هر کدام از این لوله ها کارایی مختلف داشته و برای تکمیل کردن تجهیزات ساختمان می توانند بهترین باشند.

در آخر

شما با کمک این مقاله حال می دانید بهترین لوله برای ساختمان چه لوله ایی می تواند باشد و بسته به نیاز خود بهترین انتخاب را در هنگام خرید لوله داشته باشید. هر نوع لوله دارای کارایی متفاوت می باشد و این اجازه داده شده تا بهترین انتخاب را برای دوام ساختمان خود داشته باشید.

برای دوام یک ساختمان تمام تجهیزاتی که برای ساخت و آماده سازی یک ساختمان احتیاج است را باید به دقت انتخاب نمود. حتی جزیی ترین مسایل هم در دوام ساختمان مهم تلقی می شود. اگر با استاندار و کیفیت مناسب اقدام به ساخت یک ساختمان کنید دوام و عمر مفید ساختمان خود را بالا خواهید برد.

حتی برای به روز کردن تجهیزات ساختمان هم کیفیت کالا و اجناس می تواند روی طول عمر ساختمان تاثیر مثبت یا منفی بگذارد.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات