اصول سیستم لوله کشی ساختمان چیست؟

اصول لوله کشی ساختمان

اصول سیستم لوله کشی ساختمان

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

اهمیت لوله کشی در عمر ساختمان بسیارمی تواند مهم باشد. اگر یک ساختمان با لوله با کیفیت و همچنین توسط یک لوله کش مناسب انجام پذیرد هم عمر ساختمان افزایش پیدا می کند و هم  از خرج های اضافه ایی که بر اثر نشتی لوله ها ایجاد می گردد و هزینه هنگفتی را روی دست ما باقی می گذارد، جلوگیری می نماید. پس می توان گفت انتخاب لوله مناسب همچون: لوله پلیکا، لوله پوشفیت نیوفلکس و … و همچنین نحوه لوله کشی در ساختمان بسیار در دوام و استحکام ساختمان نقش مهمی دارند.

با ما همراه باشید تا با اصول و مفاهیم سیستم لوله کشی ساختمان آشنا گردیم. بازرگانی کشیشی نمایندگی اصلی نانو پلیمر یاس ، نمایندگی اصلی نیوفلکس و نمایندگی اصلی نیوپایپ است.

اصول سیستم لوله کشی ساختمان

برای انجام لوله کشی یک سری اصول وجود دارد که اگر به آنها توجه شود می تواند آینده ساختمان ما را تامین نماید. لوله کشی اگر توسط نصبان آن انجام پذیرد به بهترین شکل خو مزایای خود را نمایان می سازد.

پس از نکات و اصول مهم در رابطه با لوله کشی باید بگوییم که افرادی که در این کار سابقه اجرایی دارند و در کار خود متعهد عمل می کنند را انتخاب و استفاده نمایید. در ادمه به چند اصول سیستم لوله کشی که باید به آن توجه نمود اشاره خواهیم کرد.

بهتر است لوله ایی انتخاب شود که توانایی فشار را داشته باشد.

وسایلی که برای گرم کردن و ذخیره آب استفاده می شوند باید در مکانی قرار بگیرند که در صورت انفجار ناشی از گرما جلوگیری شود.

سایر مقالات
شناخت بهترین لوله ها برای ساختمان

از اصول دیگر لوله کشی ساختمان به سیستم زهکشی باید توجه نمود. سیستم زهکشی باید به گونه ایی باشد که رسوب در لوله ایجاد نگردد.

لوله های انتخابی باید طبق استانداردهای مناسب تولید شده باشند.

از موادی که باعث خفه یا مسدود شدن لوله می شود بایستی اجتناب گردد.

تمام افرادی که در زمینه لوله کشی فعالیت دارند بایستی با سیستم های عمومی (تامین آب/ فاضلاب)  لوله کشی ساختمان آشنایی کامل داشته باشند. با این دانش لوله کش می تواند از تکنیک های صحیح برای اتصال سیستم های فاضلاب عمومی و یا خانه برای استحکام و جلوگیری از نشتی و سایر مشکلات استفاده نماید.

لوله کش و لوله کشی

فردی هم که اقدام به انجام لوله کشی می نماید، لوله کش نام دارد. از نقش های لوله کش ماهر می توان به این موارد اشاره کرد:

  • طراحی کردن، نصب نمودن و نگهداری سیستم های دفع فاضلاب و تامین آب
  • نحوه مدیریت هزینه های مرتبط با لوله کشی و خطرات بهداشتی
  • یاری نمودن در حفظ آب

به سیستمی که مایعاتی همچون: آب آشامیدنی، مواد فاضلابی و … را در داخل ساختمان به منظور انتقال آب، مواد فاضلابی و … انجام می پذیرد را لوله کشی می گویند. لوله از  اجزای مهم ساختمان بوده و بایستی بهترین کیفیت برای لوله کشی ساختمان استفاده شود. انواع مختلفی از لوله با برندهای متفاوت وجود دارد که می تواند ما را در امر لوله کشی ساختمان یاری کنند.  

بسیاری از ساختمان ها به دلیل عدم توجه به طراحی بعد از چند سال مورد تخریب قرار می گیرند و عمر ساختمان را کاهش می دهند.  همچنین باعث آسیب محیط زیست نیز می گردند.  توجه به اصول لوله کشی ساختمان برای بقا و دوام ساختمان یک امر حیاتی است.

سایر مقالات
پلاک خوانی پمپ آب چگونه است؟

چگونه لوله مناسب برای ساختمان خود انتخاب کنیم؟

انتخاب لوله مناسب باعث دوبرابر شدن عمر ساختمان می گردد. لوله های مختلف با برندهای متفاوتی امروزه در بازار وجود دارند که بسته به نوع خود کارایی متفاوتی دارند. پس در هنگام خرید لوله برای ساختمان خود به نوع و برند لوله انتخاب شده بایستی توجه شود. از برندهای معروف می توان به لوله پلیکا، لوله پوشفیت، لوله پنج لایه و … اشاره نمود.

در ادامه به خصوصیات لوله پلیکا و پوشفیت که یک انتخاب عالی برای لوله کشی ساختمان هستند خواهیم پرداخت. با ما همچنان در اصول لوله کشی ساختمان همراه باشید.

لوله پلیکا

یکی از انتخاب های لوله کش ها برای سیستم آب ساختمان لوله پلیکا می باشد. لوله پلیکا را می توان هم به صورت روکار و هم به صورت توکار استفاده نمود.

این لوله از پرکاربردترین در بین لوله ها می باشد. این لوله از جنس نوعی پلیمر تهیه و تولید می گردد. از انواع لوله پلیکا پرکاربرد می توان به لوله UPVC و PVC اشاره نمود.

البته قیمت مقرون به صرفه، استحکام بالا، مقاومت لوله پلیکا در جذب مشتری هم اهمیتی داشته است. اما خوب در برابر اشعه خورشید مقاوم نبوده و پس از مدتی مورد تخریب قرار می گیرد.

البته نحوه نصب این لوله با کمک یک سری اقدامات اصولی انجام می پذیرد.

لوله پوشفیت

از دیگر لوله های انتخابی می توان به لوله پوشفیت اشاره نمود. این لوله از جنس پلی پروپیلن بوده و مزایای بسیاری به همراه دارد از مزایای ویژه لوله پوشفیت می توان به: نصب راحت و آسان، مقاومت در برابر شکنندگی، در برابر مواد شیمیایی، سمی و … مقاومت بالایی دارد.

سایر مقالات
قیمت لوله پلیکا 110 فشار قوی

در دو نوع: لوله پوشفیت معمولی و لوله پوشفیت سایلنت تولید و روانه بازار گردیده است.

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

نکات مهم در لوله کشی ساختمان: اصول لوله کشی ساختمان

 

حال نوبت آن است که با نکات مهم لوله کشی آشنا گردیم. این نکات کمک می کنند تا به بهترین نحو، لوله کشی ساختمان انجام پذیرد. این نکات به این شرح می باشد:

  • استفاده از ابزارهای مناسب باعث ماندگاری بالای لوله در ساختمان می شود.
  • استفاده از فوم لوله مقاوم باعث می شود تا اوله در برابر اشعه خورشید مقاوم باقی بماند.
  • از نکات دیگر که باید برای مراقبت از لوله به آن توجه نمایید تعیین کردن مسیر مناسب برای لوله کشی کف.
  • پوشش لوله در سرما باعث می شود لوله دچار خشکی و ترک خوردگی نگردد.
  • آیا توجه به نکات لوله کشی می تواند به عمر ساختمان و خرج های اضافه جلوگیری نماید؟
  • بله زمانی که لوله کش از اصول لوله کشی استفاده نماید هم به طول عمر بنا کمک کرده و هم از خرج های اضافه پیشگیری می شود.

از مزایای لوله کشی استاندارد می توان به این موارد اشاره کرد:

  • توجه به رعایت موارد ایمنی کمک می کند تا حد ممکن از مشکلاتی که ممکن است در آینده گریبان‌گیر ما شود، جلوگیری گردد.
  • توجه به مسیر لوله ها باعث می شود تا لوله ها به درستی جای خود قرار بگیرند و از خرج های اضافی در رابطه با خرید لوله اضافه جلوگیری شود.
  • در صورتی اگر از تجهیزات لوله کشی مناسب استفاده نگردد می تواند هزینه های مصرفی تا حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.
  • انجام کار به بهترین نحو باعث می شود تا از دوباره کاری و خرج اضافه جلوگیری شود. چرا که زمانی پس از نصب متوجه اشتباه خود شویم بازسازی آن هم از نظر زمان و مصالح، از نظر هزینه هم می تواند مشکل ساز باشد.
سایر مقالات
لوله مناسب استخر چه ویژگی هایی دارد؟

جمع بندی اصول لوله کشی ساختمان

ساختمانی که هیچ گونه سیستم لوله کشی مناسب نداشته باشد، با یک اسکلت فرقی نمی کند. هرچند که پر هزینه ترین ساختمان باشد.

زمانی که لوله کشی در ساختمان انجام شود زندگی در آن جریان پیدا می کند. البته انتخاب لوله مناسب و با کیفیت می تواند روی کیفیت ساختمان تاثیر بسزایی داشته باشد.

تمام لوله هایی همچون لوله پوشفیت، لوله پلیکا و لوله پلی اتیلن انتخاب مناسبی برای لوله کشی ساختمان می باشند. اما در صورتی که به درستی و توسط یک لوله کش ماهر و کاربلد نصب گردند. توجه به اصول لوله کشی ساختمان باعث می شود تا هم از نظر هزینه و هم از نظر استحکام بنا دلهره و تشویش نداشته باشیم. امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را در این مقاله با اصول لوله کشی ساختمان آشنا کنیم. توجه داشته باشید که بهتر است از بهترین برند و بهترین نصبان برای امر لوله کشی استفاده نمود.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات