استاپر تست فاضلاب چیست؟ چه کاربردی دارد؟

استاپر تست فاضلاب

استاپر تست فاضلاب

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

سیستم لوله کشی آب و به خصوص فاضلاب به عنوان مهمترین جزئیات ساختمان شناخته شده و اهمیئت به آن بسیار مهم تلقی می شود. گاهی پیش می آید لوله ها به خصوص لوله های فاضلاب در حین انجام کار دچار مشکل شوند. برای حل مشکل بایستی لوله آببندی و مهرو موم گردد تا بتوان با کمک وارد نمودن آب این مشکل را شناخته و برای حل آن اقدامی نمود. برای انجام این امر تعمیرکاران از ابزاری به نام استاپر تست فاضلاب استفاده می نمایند. اما سوالی که برای ما پیش می آید این است که دستگاه استاپر چیست؟ چگونه می توان از آن استفاده نمود؟ و … . اگر شما هم مایل هستید با این ابزار آشنا گردید ما را تا انتها این مطلب همراهی کنید.

بازرگانی کشیشی یکی از اصلی ترین نمایندگی های نیوفلکس می باشد که لوله پوشفیت و اتصالات آن را ارائه می دهد و شما می توانید به راحتی از این شرکت، با کیفیت ترین اجناس را تهیه نمایید.

تعریف استاپر تست فاضلاب

استاپر تست فاضلاب به معنی متوقف کننده برای تست کردن لوله ها می باشد. این دستگاه در سایز و جنس های مختلف در بازار ابزارآلات موجود می باشد و همین موضوع باعث می شود تا بتوان برای هر نوع لوله با هر سایزی دستگاه مورد نظر را استفاده و از آن نهایت بهره را برد.

دستگاه استاپر تست برای چک نمودن و سلامت لوله توسط لوله کش ها استفاده می گردد. زمانی که لوله کشی انجام می شود، لوله کش با کمک این دستگاه انتهای لوله را بسته و لوله را از هر لحاظ چک می نماید. زمانی که لوله دچار مشکل گردد می تواند در کنار خرابی و آسیب به بنا هزینه هنگفتی را هم برای صاحب آن متحمل گردد. با کمک این روش لوله ها از هر لحاظ سلامت آنها چک شده و سالیان امکان بهروری دارد.

تقسیم بندی استاپر تست فاضلاب

استاپر تست فاضلاب را می توان از نظر جنس به 3 دسته تقسیم بندی نمود:

  • استاپر از جنس پی وی سی
  • استاپر از جنس نایلونی
  • استاپر از جنس پلاستیک

همانطور که در بالا هم گفتیم این دستگاه از نظر اندازه هم دارای سایز بندی می باشد و برای لوله های متنوع با سایزهای مختلف قابل استفاده می باشد.

سایر مقالات
قیمت اتصالات پوشفیت چگونه است؟

سایز استاپر هم مهم تلقی می گردد و بایستی حتما در هنگام خرید استاپر به این موضوع توجه شود. علت این توجه هم این است که اگر از سایز مورد نظر استفاده نشود نتیجه مناسبی هم نهایت حاصل نمی گردد.

 اگر بخواهیم یکی از مهمترین مزایای انتخاب دستگاه استاپر تست فاضلابی را بیان نماییم این است که با کمک آن می توان ظرفیت لوله را در مواقعی که تحت فشار می باشد را آزمایش و مشخص نمود.

انواع استاپر تست

توجه به لوله کشی فاضلاب و تست نمودن آن قبل راه اندازی می تواند اطمینان خاطر در سهولت و کارکرد خوب لوله ها را برای ساکنین فراهم سازد. این تست به عنوان یکی از اقدامات مهم توسط لوله کش ها انجام می گیرد. این تست در 3 مرحله که شامل: زمان شروع کار، حین انجام کار، و پایان کار صورت می پذیرد و بسیار هم مهم تلقی می گردد. 

حال در ادامه برای شناخت بیشتر در مورد دستگاه استاپر تست فاضلاب به انواع آن که شامل: استاپر بالنی، استاپر دستی و استاپر بادی می شود خواهیم پرداخت، با ما همچنان همراه باشیم.

استاپر بالنی

لوله های فاضلابی بیشتر از جنس پوشفیت می باشند و لوله های پوشفیت هم اتصالات بسیاری دارند و همین موضوع باعث می شود تا حتما پس از اتمام کار تست کار انجام پذیرد و برای این منظور استفاده از استاپر بالنی می نواند بسیار کمک کننده باشد.

یکی از انواع استاپر تست فاضلاب بوده و از پرکاربردترین ابزار می باشد. این دستگاه از قطعات مختلفی همچون: یک گیج فشار، شیلنگ، کوپلینگ، بالن پلاستیکی، تلمبه باد تشکیل شده است. از مزایای کار با استاپرهای بالنی می توان به جداسازی تلمبه از بالن پس از باد کردن آن اشاره نمود با این کار می توان چند نقطه دیگر از لوله کشی ساختمان را هم به سرعت تست نمود. همچنین با همین عمل انجام تست سریع صورت می پذیرد. امکان شناسایی نشتی های لوله های فاضلابی غیر استاندارد هم امکان پذیر است.

از نحوه عملکرد دستگاه استاپر تست بالنی باید بگوییم، بالن این دستگاه به شکل رینگ بوده و به وسیله پایه فلزی وارد اتصال سه راهی بازدید شده باعث پر شدن فضای داخلی لوله می شود و با اینکار از عبور آب جلوگیری می کند. با کمک این روش آب پرشده در لوله، هر گونه نشتی و شکستگی را در صورت وجود می توان مشاهده و برای رفع آنها اقدام نمود. 

سایر مقالات
بزرگترین تولیدکنندگان لوله و اتصالات

استاپر دستی از انواع دستگاه استاپر فاضلاب

این نوع از استاپر در سایزهای: ۶۳، ۷۵، ۹۰، ۱۱۰، ۱۲۵و۱۶۰تولید و در بازار ابزارآلات موجود می باشند. این دستگاه به کمک پیچ انتهای دسته کار می نماید. برای انواع تست لوله فاضلاب پوشفیت قابل استفاده می باشد. برای اینکه بتوان از این دستگاه تست نهایت بهره را برد بایستی تمام قوانین که در مقررات ملی ساختمان وجود دارد را رعایت نمود و همچنین بایستی به تمام اجزای لوله کشی فاضلاب دسترسی کامل داشت. استفاده از این دستگاه نسبت به دستگاه بالنی راحت تر می باشد. 

اگر تمام اجزای لوله کشی از جمله مصالح و اتصالات از مقاومت خوبی برخوردار باشند انجام تست دستگاه استاپر دستی فاضلاب فقط یکبار لازم می باشد، انجام گیرد. اما اگر مقاومت خوبی وجود نداشته باشد. این تست به صورت قسمت به قسمت انجام می پذیرد.

استاپر بادی

از دیگر انواع دستگاه استاپر فاضلاب استاپر بادی می باشد. این دستگاه در سایزهای ۱۱۰ تا ۱۶۰ تولید گردیده و موجود می باشد و برای انجام تست بهترین انتخاب می باشد. این تست نسبت به سایر انواع دیگر آسان تر بوده و دارای قسمت های مختلف می باشد که شامل: دستگاه اصلی، تلمبه باد و لاستیک یدک می باشد.

این را هم متذکر شویم که استفاده از این دستگاه فقط برای لوله های پوشفیت مناسب می باشد و در هنگام استفاده هم بایستی دقت کافی صورت پذیرد.

نکات مهم دستگاه

در هنگام استفاده از دستگاه بهتر است به چند نکته توجه شود. این نکته به این شرح می باشد:

  • از باد نمودن دستگاه بیش از اندازه اعلام شده خوداری نمایید. با اینکار دستگاه سالم باقی می ماند.
  • از دستکاری نمودن سر والو و ضربه زدن به آن خوداری نمایید.
  • این دستگاه به منظور استفاده برای لوله های پوشفیت مناسب می باشد.

مزایای استاپر تست فاضلاب

در ادامه حال که با دستگاه استاپر تست و انواع آن آشنا شدیم بهتر است ببینیم مزایای استفاده از این دستگاه چه می تواند باشد.

  • با کمک این دستگاه می توان در هر زمانی که مایل بودیم و چندین مرتبه این تست را انجام دهیم.
  • استاپرها از جنسی تهیه شده اند که به هیچ وجه آسیبی به لوله ها وارد نمی کند.
  • انجام کار با این دستگاه ها بسیار آسان می باشد.
  • انجام این تست اطمینان خاطر را ایجاد خواهد نمود.
  • از صرف هزینه های گزاف و ایجاد مشکل جلوگیری می نماید.
سایر مقالات
ویژگی لوله پوشفیت

قیمت

به دلیل اینکه انواع مختلفی داشته و جنس تولیدی آن ها متفاوت می باشد، همچنین با وجود نوسانات قیمتی نمی توان یک قیمت ثابت برای این دستگاه بیان کرد.

جمع بندی استاپر تست فاضلاب

با کمک دستگاه استاپر تست فاضلاب می توان از بوجود آمدن مشکلات بسیار جلوگیری نمود. این دستگاه با مواد مختلف همچون: پی وی سی، نایلونی و پلاستیک و در انواع: استاپر بادی، استاپر بالنی و استاپر دستی تولید و در بازار ابزار آلات در سایزهای مختلف موجود می باشد.

استفاده از این دستگاه آسان بوده و کارکرد بهتر لوله های فاضلابی را نشان خواهد داد و ما را از مشکلات و هزینه گزاف نجات خواهد داد.

امیدواریم توانسته باشیم شما را در این امر یاری نماییم.

نام محصول: پوشفیت نیوفلکس

کارخانه: گیتی پسند

لوله بر پوشفیت

حال که با لوله پوشفیت و مزایای آن آشنا شدیم بد نیست به سراغ لوله بر پوشفیت برویم و ببینیم لوله بر به چه صورت است و چگونه کار خود را انجام می دهد.

دستگاه لوله بر پوشفیت یک دستگاه عالی برای برش دادن لوله های پوشفیت می باشد.

با کمک لوله بر کار برش و پخ زدن توآمان انجام می پذیرد و سرعت انجام کار بیشتر می گردد.

در دو مدل ۱۶۰ و ۱۲۵ تولید شده است. در مدل ۱۲۵ می توان لوله های پوشفیت که تا سایز ۱۲۵ هستند را به راحتی برش داد. این مدل همچنین دارای قالب های سایز: ۴۰,۵۰,۷۵ و ۱۱۰ است.

برای انجام برش سایز ۱۲۵ احتیاجی به قالب نیست، چرا که با خود دستگاه می توان این سایز را برش داد.

 لوله بر در تسریع انجام کار به استاد کاران کمک نموده و روند کارایی را به مراتب افزایش می دهند.

اما دستگاه مدل ۱۶۰ بایستی از قالب های سایز: ۴۰,۵۰,۷۵,۱۱۰ و ۱۲۰ موجود است. این مدل هم برای برش دادن سایز ۱۶۰ احتیاجی به قالب ندارد و با کمک خود دستگاه لوله بر پوش فیت می توان این سایز را به سرعت و سهولت برش داد.

سایر مقالات
تکنولوژی لوله نیوفلکس چیست؟

از قطعات یدکی که در دستگاه لوله بر پوشفیت وجود دارد می توان به: یاتاقان، تیغ برش، دسته و … اشاره نمود. البته این امکان وجود دارد تا به صورت جداگانه آن را خریداری نمود.

نحوه استفاده از لوله بر پوشفیت

برای استفاده از این دستگاه ابتدا بایستی یاتاقان یا همان قالب سایز مورد نظر را به دستگاه لوله بر پوشفیت نصب نمایید. پس از انجام این کار لوله را در محلی که مایل هستیم برش بزنیم علامت می زنیم. حال دسته را حول لوله می چرخانیم تا برش لوله پوشفیت صورت پذیرد. پس از آنکه برش صورت گرفت تیغه را باید چند بار دیگر بچرخانیم تا لوله پخ بخورد.

توجه داشته باشید پخ زدن لوله پوشفیت در قسمتی که سوکت لوله وجود ندارد ضروری می باشد. علت هم این است که اتصال به درستی انجام پذیرد.

پخ نبودن لوله به واشر آب بندی آسیب می رساند. همچنین هنگامی که اتصال انجام می پذیرد از مواد روان کننده غیر اسیدی همچون: مواد روان کننده پوشفیت یا از مایع ظرف شویی در صورتی که روان کننده پوشفیت وجود نداشت استفاده نمود.

در آخر

استفاده از لوله های پوشفیت برای سیستم های فاضلابی ساختمان ها و صنعتی بسیار پرکاربرد بوده و مزایای فراوانی به همراه خواهد داشتا. این لوله در دو مدل پوشفیت ساده و پوشفیت سایلنت تولید می گردد. تنها فرقی که در این دو نوع لوله پوشفیت وجود دارد می توان به ترکیبات آن اشاره کرد.

لوله های پوشفیت سایلنت از ترکیباتی بهره گرفته که باعث می شو همچون عایق صدا عمل نموده و صدای حرکت سیالات داخل لوله به خارج از لوله منتقل نگردد. البته لوله های معمولی هم نسبت به لوله های پوشفیت سایلنت کمی سنگین تر می باشند. با کمک ابزار آلات پوشفیت می توان سهولت نصب و راه اندازی سیستم افضلابی را به بهترین نحو انجام و از بروز مشکلات همچون نشتی جلوگیری نمود. یکی از این ابزار لوله بر پوشفیت می باشد که می تواند در کنار برش، پخ را هم انجام داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات