گرفتن نشتی لوله فاضلاب چگونه است؟

گرفتن نشتی لوله فاضلاب

گرفتن نشتی لوله فاضلاب

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

یکی از مشکلاتی که برای هر ساختمانی ممکن است بوجود آید و بسیار هم می تواند مشکل ساز باشد ایجاد نشتی لوله فاضلاب می باشد. این اتفاق می تواند به دلیل استفاده از لوله های بی کیفیت، لوله کشی نامناسب و … ایجاد گردد. اما زمانی که این مشکل ایجاد می گردد چگونه می توان آن را تعمیر نمود. آیا راه حلی برای گرفتن نشتی لوله فاضلاب وجود دارد؟ اگر مایل هستید با نحوه گرفتن نشتی لوله فاضلاب آشنا گردید پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با بازرگانی کشیشی همراه باشید.

ایجاد نشتی فاضلاب در هر ساختمانی می تواند یک مشکل مصیبت بار برای ساکنین ساختمان باشد. با ایجاد این مشکل کثیفی و آلودگی وارد ساختمان شده و می تواند در کنار آن به تاسیسات و بنای ساختمان هم آسیب وارد کند. 

برای آنکه بتوان از نشتی فاضلاب جلوگیری نمود و برای تعمیر آن کاری انجام داد بایستی حتما اقدام به کندن کف منطقه ای که آسیب دیده را نمود. گاهی هم می توان با کمک اقدامات ساده به رفع نشتی لوله فاضلاب کمک نمود.

نحوه تشخیص و پیدا کردن نشتی آب و فاضلاب

شاید برای شما سوال باشد که چگونه می توان نشتی لوله فاضلاب را تشخیص داد؟ برای اینکه بدانید آیا لوله کشی ساختمان شما دچار آسیب و نشتی است و پس از آن اقدام به گرفتن نشتی لوله فاضلاب نمایید بسیار مهم می باشد. در ادامه شما را با چند مورد از نحوه تشخیص نشتی آب و فاضلاب آشنا خواهیم نمود:

  • صدای چکه کردن دائم آب
  • افت فشار ناگهانی آب
  • بوی نم و کپک زدگی
  • لکه، آسیب و یا شکم دادن دیوار، سقف و یا کف زمین 
  • قارچ یا کپک دیوار
  • قبض آب
  • نشتی آب به طبقات پایین
  • ارقام کنتور

پس از آنکه تشخیص دادید لوله های ساختمانی شما دچار نشتی است نوبت آن می باشد تا محل نشتی لوله آب را پیدا نمایید. در ادامه برای آنکه بتوانید اقدام به گرفتن نشتی لوله فاضلاب نمایید بایستی محل نشتی را پیدا کنید. برای این تشخیص توجه به این موارد می تواند کمک کننده باشد.

سایر مقالات
نیوفلکس چیست و چه محصولاتی دارد؟

روش سنتی 

در روش سنتی باید همه کارها بر اساس تخریب و مشاهده لوله انجام پذیرد. برای انجام این روش از علائم و نشانه هایی که نشان دهنده نشتی هستند استفاده می گردد. 

مکان هایی که علائم نشتی دارند علامت گذاری شده و منطقه مورد نظر تخریب شده تا منبع نشتی اصلی تشخیص داده شود.

همچنین تجربه و نظر افراد متخصص هم جزوی از روش های سنتی می باشد و امکان خطا و کندن محل اشتباه وجود خواهد داشت.

از آنجایی که این روش سنتی هزینه بر و زمان بر می باشد دیگر منسوخ شده و از روش های جدید برای تشخیص محل نشتی استفاده می گردد.

نشت یابی بدون تخریب

از دیگر روش های نشتی یابی با کمک فناورهای جدید باعث شده تا جایگزین روش سنتی که بسیار هزینه بر و مشکل ساز بودند، شود. با کمک این روش دیگر لازم نیست اقدام به کندن و تخریب محل هایی که احتمال آسیب دیدگی دارند، نمود. با کمک این دستگاه بدون تخریب و به سادگی می توان اقدام به گرفتن نشتی لوله آب و فاضلاب نمود.

در اصل روش های تخصصی بسیاری به منظور نشت یابی لوله های آب وجود دارند که در همه آنها از دستگاه های نشت یاب استفاده می گردد.

از انواع روش های نشت یابی لوله با کمک دستتگاه می توان به این موارد شاره داشت:

  • دستگاه صوتی:

در این روش کار دستگاه با امواج صوت صورت می پذیرد. یعنی این دستگاه حرکت سیالات و آب را بدون آنکه تخریبی ایجاد نماید را شناسایی می کند.

  • دستگاه مادون قرمز:

دستگاه نشتی یاب با دریافت کردن امواج مادون قرمز از طریق فرستنده و گیرنده مخصوص خودش، محل دقیق نشتی آب را تشخیص داده خواهد شد. این روش برای تشخیص نشتی در اعماق زیاد هم کاربردی می باشد.

از دیگر دستگاه های تشخیص نشتی آب می توان به این موارد هم اشاره داشت:

  • تصویربرداری حرارتی، گازهای نیتروژن / هیدروژن
  • دوربین‌های آندوسکوپی (به منظور تشخیص نشتی لوله آب پنهان) 
  • دستگاه‌های رطوبت سنج به منظور ترسیم نقشه رطوبت دیوارها

 نحوه گرفتن نشتی لوله فاضلاب 

حال که با شناسایی نشتی آب و فاضلاب و تشخیص آنها آشنا گشتیم نوبت آن است به سراغ موضوع خود یعنی نحوه گرفتن نشتی لوله فاضلاب صحبت کنیم و ببینیم چگونه می توان نشتی را برطرف نمود.

سایر مقالات
لوله پوشفیت سایلنت چیست؟

تشخیص محل نشتی 

نم زدگی و نشت لوله فاضلاب و همچنین پر گشتن چاه فاضلاب توالت می تواند منجربه کثیفی و اختلال در روند زندگی معمولی ما در خانه گردد.

گاهی امکان دارد علت نم زدگی سقف هیچ ربطی به نشت لوله فاضلاب نداشته باشد و مشکل از لوله های آب خانه باشد. 

بنابراین به منظور تشخیص نم زدگی و گرفتن نشتی لوله فاضلاب بهترین چاره این است که محل نم زدگی را با محل لوله کشی فاضلاب ساختمان که در طبقه فوقانی است تطبیق دهیم.

در صورتی که از نظر مکانی مطابق با حمام، سرویس بهداشتی یا راه فاضلاب توالت بود بایستی شیر آب ورودی به فاضلاب را در طبقه بالا باز نمایید و پس از آن به دقت محل نم زدگی را تماشا کنید.

اگر آب از این محل چکه نمود مشخص می گردد که نم زدگی به خاطر نشت لوله فاضلاب طبقه بالا است.

فراموش نکنید اولین قدم برای گرفتن نشتی لوله فاضلاب این می باشد که شما حتما با انواع لوله های فاضلاب آشنا کامل داشته باشید. البته طبق مشاهداتی که در اکثر ساختمان ها صورت گرفته بیشتر لوله کشی های فاضلاب ساختمان ها ازجنس لوله پلیکا می باشد.

لوله پلیکا یا همان UPVC از نظر کیفیت تولید سرآمد لوله های دیگر بوده و طبق استانداردهای تعیین شده تولید و روانه بازار گردیده است.

تشخیص نوع نشتی

حال نوبت آن است ببینیم نشتی لوله فاضلاب به چه صورت است. از انواع نشتی لوله فاضلاب می توان به این موارد اشاره نمود:

  • نشتی در اثر خراب یا باز شدن اتصالات لوله کشی فاضلاب: گاهی امکان دارد بر اثر مناسب نبودن اتصالات یا چسب نامناسب و درست استفاده نشدن چسب نشتی در لوله فاضلاب ایجاد گردد.
  • نشتی در اثر سوراخ شدن و شکستگی لوله کشی فاضلاب: گاهی امکان دارد بر اثر فرسودگی لوله فاضلاب سوراخی در لوله ایجاد و نشتی از همان سوراخ ایجاد گردد.

رفع نشتی لوله فاضلاب 

حال که محل نشتی و نوع نشتی تشخیص داده شد نوبت آن است تا به رفع نشتی بپردازیم. برای رفه نشتی روش های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

سایر مقالات
مزایای رقابتی نیوفلکس چیست؟

گرفتن نشتی لوله فاضلاب با کمک چسب زمانی مناسب می باشد که درز یا سوراخ کوچکی به وجود آمده باشد.

در صورتی که درز لوله فاضلاب آن مقداری بزرگ نبود که احتیاج به بریدن لوله و نصب جایگزین باشد، می توانید از چسب مخصوص که برای گرفتن نشتی لوله فاضلاب مناسب است استفاده کرد.

در این روش دور لوله آسیب دیده را خالی کرده و چسب مخصوص را روی محل آسیب یده بریزید و اجازه دهید خشک گردد.

بعضی از چسب های آب بندی لوله فاضلاب هم می توانند برای نشتی گیری لوله فاضلاب هم کاربردی باشند.

در صورت وجود نشتی لوله فاضلاب بهترین کار این است به سراغ لوله کش ماهر و متخصص بروید و اجازه دهید گرفتن نشتی لوله فاضلاب توسط این افراد صورت پذیرد.

در آخر

نشتی لوله فاضلاب می تواند به هر دلیل صورت پذیرد. این نشتی می تواند بر اثر: خراب شدن اتصالات لوله کشی، شکستگی، سوراخ شدن و … اتفاق بی افتد.

بهترین و ساده ترین راه برای انجام گرفتن نشتی لوله فاضلاب استفاده از چسب مخصوص نشتی می باشد. این روش هم راحت و آسان بوده و هم سریع و بدون هزینه اضافی انجام می پذیرد. اما در کل برای گرفتن نشتی تماس با یک لوله کش ماهر و متخصص می تواند شما را در گرفتن نشتی لوله فاضلاب و سرویس آنها می تواند کمک نماید.

یکی از لوله های پرمصرف برای لوله کشی لوله پوشفیت می باشد. نمایندگی اصلی نیوفلکس بازرگانی کشیشی بهترین کیفیت را در کنار بهترین ارائه خدمات به شما عزیزان عرضه می کند. با ما تماس بگیرید.

نام محصول: پوشفیت نیوفلکس

کارخانه: گیتی پسند

در چه فضاهایی می شود از اتصالات کوپلی استفاده کرد؟

در فضاهای مسکونی بایستی از انواع لوله کشی ها استفاده نمود. اتصالات کوپلی هم در برخی از فضاها که ممکن است نشت بسیار داشته باشد مورد استفاده و پرکاربرد می باشد.

به عبارتی می توان گفت در برخی از فضاها استفاده از لوله پنج لایه به دلیل مقاومت، استحکام و طول عمر بالا الزامی است و برای اتصالات آن بهتر می باشد از اتصال کوپلی بهره برد.

سایر مقالات
قیمت پوش فیت پلیران

پس شما با خرید اتصالات کوپلی می توانید به آسانی نیازهای خود را در همه ابعاد لوله کشی برطرف نمایید.

استفاده از این نوع اتصال در برخی از قسمت‌های ساختمان که ممکن است دچار نشتی گردد یا احتیاج به انشعاب دارد، انتخاب مناسبی است.

فرق بین اتصالات کوپلی با اتصالات پرسی

اگر شما بین انتخاب اتصال کوپلی و اتصال پرسی به مشکل خورده اید و نمی دانید فرق بین اتصال پرسی و کوپلی در چیست، ما به شما کمک می کنیم تا متوجه این موضوع گردید. از تفاوت های بین اتصال کوپلی و اتصال پرسی می توان به این موارد اشاره نمود:

طراحی و ساخت اتصالات

متفاوت بودن قیمت

نحوه نصب و استفاده

مزایای اتصال کوپلی

از مزایای انتخاب و استفاده از اتصال کوپلی می توان به این موارد اشاره داشت:

در مناطقی که نشتی بسیار وجود دارد با وجود اتصالات کوپلی می توان از لوله پنج لایه استفاده نمود.

از انواع نشتی آب جلوگیری می کند.

مناسب برای آببندی می باشد.

به عبارتی شما با کمک اتصال کوپلی می توانید هر آنچه را که نیاز دارید با کمک این اتصال و لوله کشی ساختمان با بهترین شرایط انجام دهید و از بروز نشتی تا حد ممکن جلوگیری نمایید.

قیمت اتصالات کوپلی

به دلیل نوسانات قیمتی که در بازار وجود دارد و باعث شده روی قیمت های مواد اولیه تاثیر بگذارد نمی توان قیمت تمام شده ایی را به صورت عدد بیان نمود. شما می توانید برای استعلام قیمت روز اتصال کوپلی از مشاوران ما در بازرگانی کشیشی کمک بگیرید و در صورت نیاز اتصال کوپلی را از بازرگانی کشیشی خریداری نمایید.

جمع بندی اتصالات کوپلی

انتخاب اتصالات کوپلی برای اغلب لوله ها به خصوص لوله پنج لایه یک انتخاب ایده آل می باشد. با کمک این اتصال می توان از نشتی لوله جلوگیری و طول عمر لوله را افزایش داد. اگر می خواهید لوله های ساختمان شما تا مدت ها سالم باقی بماند و دچار نشتی نگردد، بهترین انتخاب استفاده از اتصال کوپلی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات