معایب لوله پوشفیت چیست؟

معایب لوله پوشیفت

معایب لوله پوشفیت چیست؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

با ما در شناخت معایب لوله پوشفیت همراه باشید. یکی از فاکتورهایی که باید حتما در هنگام ساخت ساختمان به آن توجه نمود مصالح و ابزاری است که مورد استفاده قرار می گیرد. لوله هم یکی از مصالح مهمی است که در هنگام ساخت ساختمان بایستی توجه ویژه ایی به آن شود. اینکه بدانیم چه جنس لوله ایی و چه نوعی برای ساختمان مورد نیاز است. اگر با سهل انگاری این مصالح تهیه گردد ممکن است بعدها و در آینده خرج دوباره روی دستتان بگذارد.

آن هم فقط نه خرج سرویس بلکه خرج تعمیر و یا حتی خرید مصالح دوباره. یکی از انواع لوله هایی که در ساخت ساختمان و لوله کشی فاضلاب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد لوله پوشفیت می باشد. درست است که این لوله مزایای فراوانی دارد اما خوب معایبی نیز خواهد داشت که اگر به آنها توجه نگردد می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند.

لوله پوشفیت

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ شناخت معایب لوله پوشفیت برویم بهتر است ابتدا با این لوله کمی آشنا گردیم و ببینیم چه مزایا و کاربردی خواهد داشت.

لوله پوش فیت یکی از بهترین انواع لوله ها می باشد. این لوله از جنس پلی پروپیلن که نوعی پلیمر می باشد، تولید گشته است. ین لوله بسیار مقاوم بوده و آسیب پذیر نیست. لوله پوشفیت به دو نوع: پوش فیت ساده و پوش فیت سایلنت تقسیم می گردد و تنها فرق این دو لوله در: ترکیبات استفاده شده آن ها می باشد. وگرنه تمام ویژگی هایشان یکی است از برتری که لوله پوشفیت سایلنت بر لوله پوشفیت معمولی دارد این است که لوله پوش فیت سایلنت صدا را از خود عبود نداده و همچون عایق صدا عمل می کند.

سایر مقالات
لوله بر پوشفیت چیست؟

لوله پوش فیت این امکان را فراهم می کند تا بدون آنکه فقط صرف چسب زدن و یا حرارت دادن کنیم، فقط با کمی فشار اتصال را بین دو لوله ایجاد نماییم. این اتصال هم با کمک سوکت که در انتهای لوله قرار دارد نصب و محکم می گردد. این ویژگی باعث می شود تا نسبت به سایر لوله ها برتری داشته باشد.

پس سهولت و سرعت انجام کار یکی از مزیت هایی است که می توان به لوله پوش فیت نسبت داد.

اگر بخواهیم توضیح دهیم که چرا بیشتر خریداران این لوله را انتخاب می کنند باید بگوییم که این لوله:

  • نصب آسان و راحتی دارد.

  • در برابر مواد: شیمیایی، بازی و اسیدی مقاوم است.

  • مقاومت فیزیکی بالایی داشته

  • انعطاف پذیر بوده

  • به راحتی در برابر حرارت و آتش مقاومت خود را از دست نمی دهد.

  • هزینه نصب آن کم می باشد.

  • سبک بوده و به آسانی قبل حمل می باشد.

  • دچار فرسودگی و خوردگی نخواهد شد.

  • دارای طول عمر بالا می باشد.

معایب لوله پوشفیت

همانطور که اشاره نمودیم لوله پوشفیت دارای مزایای بسیاری می باشد که البته همین مزایا باعث پرطرفدار بودن این محصول گشته است. این مزیت ها باعث شده حتی کشورهای توسعه یافته اروپایی نیز از پوش فیت برای ساختمان، صنعت و سیستم فاضلابی خود بهره ببرند. اما خوب در کنار مزایایی که دارد معایبی را نیز خواهد داشت و اگر به آن توجه نگردد می تواند مشکل ساز شود.

به طور خلاصه از معایب لوله پوش فیت می توان به: نشت آب، خرابی و شکستگی اشاره نمود که البته به جنس مرغوب و نحوه اتصال این موارد مربوط می باشد و در اصل سیستم پوش فیت مرغوب و با کیفیت اینگونه نمی باشد.

سایر مقالات
نیوفلکس چیست و چه محصولاتی دارد؟

نام محصول: پوشفیت نیوفلکس

کارخانه: گیتی پسند

به هر حال از معایب لوله پوشفیت می توان به این موارد اشاره نمود:

  • به دلیل اینکه این محصول به تازگی وارد بازار گشته، دارای سابقه نمی باشد و نمی توان به صراحت گفت عملکرد مناسب آن تا چه زمانی است. اما خوب نسبت به ویژگی هایی که دارد از نظر علمی دارای کیفیت بالا و طول عمر زیاد است.

  • این که بتوان از اتصالات آب بند که یکی از انواع محصولات پوش فیت است برای سیفیون استفاده نمود ممکن نمی باشد. در حال حاضر هم از اتصالات پلی اتیلن که از پوشفیت قوی تر است برای سیفیون استفاده می شود.

  • درست است که دارای مقاومت بالا در برابر ضربه و خوردگی می باشد اما اگر مدت زمان بالایی در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، مقاومتی نخواهد داشت.

  • یکی دیگر از معایبی که می توان به پوش فیت نسبت داد این است که پوشفیت در برابر فشار ضعیف می باشد. طبق تست انجام شده آب بند بایستی حداکثر 5 را نشان دهد اما مقاومت کمی از خود نشان داده و پایین تر از 5 را نشان می دهد.

  • هزینه برآورد شده برای پوش فیت بسیار بالا می باشد. همین موضوع باعث می شود تا هنگام انتخاب افراد دچار تردید گردند.

  • این سیستم در برابر خاک مقاومت عالی نداشته و در صورتی که در زیر خاک از آن استفاده می گردد باید آماده سازی روی آن انجام شود.

  • همچنین از دیگر معایب پوش فیت می توان به ضعف این سیستم در مقابل فشارهای خارجی اشاره نمود. در صورتی تمهیداتی روی آن صورت نپذیرد ممکن است به طور استاندارد قابل نصب و راه اندازی نباشد.

  • امکان استفاده از این سیستم در چندین طبقه امکان پذیر نمی باشد.

  • کلیه اتصالات احتیاج به یک مهار نصب دارند. همین موضوع باعث می گردد تا هزینه نصب و خرید لوازم برای آن افزایش یابد.

سایر مقالات
بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان

تمام این مواردی که برای معایب یاد شد تماما مربوط به پوش فیت های نامرغوب و استفاده نادرست می باشد. به هیچ وجه لوله و اتصالات پوش فیت مرغوب و با کیفیت اینگونه دچار مشکل نخواهد شد. پس حتما در هنگام انتخاب سیستم پوشفیت حتما برند معرفی شده را کنکاش کنید و ببینید محصول دارای استاندارد لازم و باکیفیت می باشد یا خیر.

از همین رو ما به شما پیشنهاد می دهیم از نمایندگی اصلی نیوفلکس برای بهره گیری از لوله پوشفیت نیوفلکس استفاده کنید و بهترین کیفیت و جنس را برای ساختمان خود استفاده کنید.  

قیمت و خرید لوله پوشفیت

اینکه بخواهیم یک قیمت تمام شده برای این محصول داشته باشیم امکان پذیر نیست. چرا که نوسانات بازار و از طرف دیگر سایز بندهای مختلفی که این محصول دارد باعث می شود نتوان به طور قطع قیمت تعیین شده را بیان نمود. برای اینکه از قیمت تمام شده این محصول باخبر شویم بایستی به فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر مراجعه نمود.

در آخر

هنگامی که قصد انتخاب لوله را داریم بایستی بدانیم که برای چه کاری می خواهیم لوله انتخاب و خریداری نماییم. استفاده کردن از لوله هایی که بادوام و باکیفیت هستند باعث می شود تا سیستم فاضلابی و خود ساختمان تا سالیان دراز پابرجا و محکم باقی بماند.

یکی از دلایل فرسودگی ساختمان ها انتخاب ناشایست لوله های آب و فاضلاب می باشد که پس از مدتی فرسوده شده و اسکلت ساختمان را سست می نماید. پس حتما هنگام انتخاب لوله توجه کنید که تمام استاندارد های لازم را داشته و با کیفیت و بادوام باشد.

سایر مقالات
کاربرد و طرز کار اتصالات پوش فیت نیوفلکس

درست است که لوله پوش فیت به عنوان یک لوله فاضلاب مناسب است. اما اگر به معایب آن توجه نشود و راه حلی برایش وجود نداشته باشد می تواند در آینده مشکل ساز باشد. پس حتما برای آنکه بتوانید یک انتخاب درست و مدبرانه داشته باشید این معایبی را که در بالا به آنها به آنها اشاره نمودیم را بشناسید و در انتخاب پوش فیت مناسب تحقیق لازم را انجام دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات