لوله بر پوشفیت چیست؟

لوله بر پوشفیت

لوله بر پوشفیت

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

لوله های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام بسته به نوع خود کاربرد مختص به خود را دارا می باشند. مثلا لوله های پنج لایه به دلیل کیفیت بالایی که دارد برای انجام لوله کشی آب آشامیدنی مناسب می باشد. اینبار به سراغ لوله پوشفیت رفته و می خواهیم ببینیم لوله پوشفیت چیست؟ انواع لوله پوشفیت چیست؟ و به چه طریق می توان اقدام به کوتاه کردن لوله پوشفیت نمود؟ لوله بر پوشفیت یکی از لوازم مهمی است که در هنگام لوله کشی پوشفیت در کنار سایر تجهیزات مورد نیاز، بایستی استاد کار همراه خود داشته باشد تا در هنگام لزوم با کمک آن اقدام به کوتاه نمودن لوله از این طریق نمایند. با نمایندگی اصلی نیوفلکس  همراه باشید.

تعریف لوله پوشفیت

لوله پوشفیت از انواع لوله های فاضلابی می باشد که بیشتر در مصارف ساختمان سازی کاربرد دارد. این نوع لوله از جنس پلی پروپیلن است. در انتهای هر لوله پوشفیت یک سوکت وجود دارد تا بتوان به راحتی کار اتصالات را انجام داد و احتیاجی به چسب و حرارت نداشت.

این روش با کمی فشار همراه می باشد و به همین دلیل این لوله به پوش فیت معروف گردیده است. این سوکت فقط برای اتصال دو لوله پوشفیت نبوده و می توان سایر لوله ها و اتصالات را با کمک این سوکت که در پوشفیت تعبیه شده به لوله پوشفیت متصل نمود. البته با نام های: لوله فاضلابی، لوله یک سر سوکت، لوله دورینگی، لوله پوشفیت فاضلابی، لوله سه لایه، لوله پوشفیت سایلنت و لوله یک سر کوپله در بازار شناخته می شود.

سایر مقالات
پوش فیت

این لوله در نوع خود به دو دسته: لوله پوشفیت ساده و لوله پوشفیت سایلنت دسته بندی می گردد. فرقی که بین این دو نوع وجود دارد در ترکیبات استفاده شده در تولید آنها می باشد.

لوله های پوشفیت سایلنت صدا را از خود عبور نداده و همچون عایق عمل می نمایند.

از مشخصات لوله پوشفیت می توان به رنگ آن اشاره نمود. لوله های پوشفیت اغلب به رنگ های: مشکی، نارنجی، سفید و طوسی تولید می گردد و مطابق استانداردهای جهانی و   EN 1329-1 و ISO 9119-1 تولید می گردد.

روش های اتصال لوله پوشفیت

طبق گفته های بالا لوله کشی لوله پوشفیت و اتصالات آن به کمک سوکتی که در انتهای لوله پوشفیت قرار گرفته است انجام می پذیرد. اما خوب از روش های دیگری هم می توان برای اتصال لوله پوشفیت استفاده کرد و آن روش استفاده از حلال است.

برای انجام این روش، ابتدا حلال را روی سطح بیرونی لوله و همچنین سطح داخلی اتصالات می ریزیم. با این کار باعث وصل شدن لوله به اتصالات می شویم. پس از اینکه به یکدیگر متصل نمودیم یک پیچ کوچک را روی آن تعبیه میکنیم تا از این طریق اتصال محکم تر گردد.

 مزایای استفاده از لوله پوشفیت

در ادامه مقاله لوله بر پوشفیت با ما همچنان همراه باشید. انتخاب لوله پوشفیت به عنوان بهترین لوله فاضلابی بر کسی پوشیده نیست اما خوب بد نیست یکبار دیگر این مزایایی که لوله های پوشفیت به همراه دارند را گوشزد نماییم.

لوله های پوشفیت در انتهای لوله خود دارای یک سوکت هستند که می توان به کمک آن یک اتصال راحت و در عین حال محکم داشت.

سایر مقالات
لوله های گالوانیزه کجا استفاده میشوند؟

این لوله در برابر فشار مقاومت بالایی از خود نشان داده و به راحتی شکسته نمی شود. به همین دلیل برای مصارفی که بایستی لوله در زیر خاک پنهان گردد مناسب می باشد.

به دلیل استفاده در سیستم های فاضلابی و روبه رو شدن با انواع آلاینده‌های شیمیایی، اسیدی و بازی مقاومت خوبی در برابر این مواد از خود نشان می دهد. نصب آسانی داشته و در نتیجه زمان کمتری برای نصب لوله لازم دارد.

در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته و می تواند در برابر آتش مقاوم باشد. به دلیل اینکه با کمک سوکت به سایر لوله ها و اتصالات متصل می شود، به هیچ عنوان نشتی نخواهد داشت.

نام محصول: پوشفیت نیوفلکس

کارخانه: گیتی پسند

لوله بر پوشفیت

حال که با لوله پوشفیت و مزایای آن آشنا شدیم بد نیست به سراغ لوله بر پوشفیت برویم و ببینیم لوله بر به چه صورت است و چگونه کار خود را انجام می دهد.

دستگاه لوله بر پوشفیت یک دستگاه عالی برای برش دادن لوله های پوشفیت می باشد.

با کمک لوله بر کار برش و پخ زدن توآمان انجام می پذیرد و سرعت انجام کار بیشتر می گردد.

در دو مدل ۱۶۰ و ۱۲۵ تولید شده است. در مدل ۱۲۵ می توان لوله های پوشفیت که تا سایز ۱۲۵ هستند را به راحتی برش داد. این مدل همچنین دارای قالب های سایز: ۴۰,۵۰,۷۵ و ۱۱۰ است.

برای انجام برش سایز ۱۲۵ احتیاجی به قالب نیست، چرا که با خود دستگاه می توان این سایز را برش داد.

 لوله بر در تسریع انجام کار به استاد کاران کمک نموده و روند کارایی را به مراتب افزایش می دهند.

سایر مقالات
تفاوت پوش فیت و پلیکا چیست؟

اما دستگاه مدل ۱۶۰ بایستی از قالب های سایز: ۴۰,۵۰,۷۵,۱۱۰ و ۱۲۰ موجود است. این مدل هم برای برش دادن سایز ۱۶۰ احتیاجی به قالب ندارد و با کمک خود دستگاه لوله بر پوش فیت می توان این سایز را به سرعت و سهولت برش داد.

از قطعات یدکی که در دستگاه لوله بر پوشفیت وجود دارد می توان به: یاتاقان، تیغ برش، دسته و … اشاره نمود. البته این امکان وجود دارد تا به صورت جداگانه آن را خریداری نمود.

نحوه استفاده از لوله بر پوشفیت

برای استفاده از این دستگاه ابتدا بایستی یاتاقان یا همان قالب سایز مورد نظر را به دستگاه لوله بر پوشفیت نصب نمایید. پس از انجام این کار لوله را در محلی که مایل هستیم برش بزنیم علامت می زنیم. حال دسته را حول لوله می چرخانیم تا برش لوله پوشفیت صورت پذیرد. پس از آنکه برش صورت گرفت تیغه را باید چند بار دیگر بچرخانیم تا لوله پخ بخورد.

توجه داشته باشید پخ زدن لوله پوشفیت در قسمتی که سوکت لوله وجود ندارد ضروری می باشد. علت هم این است که اتصال به درستی انجام پذیرد.

پخ نبودن لوله به واشر آب بندی آسیب می رساند. همچنین هنگامی که اتصال انجام می پذیرد از مواد روان کننده غیر اسیدی همچون: مواد روان کننده پوشفیت یا از مایع ظرف شویی در صورتی که روان کننده پوشفیت وجود نداشت استفاده نمود.

در آخر

استفاده از لوله های پوشفیت برای سیستم های فاضلابی ساختمان ها و صنعتی بسیار پرکاربرد بوده و مزایای فراوانی به همراه خواهد داشتا. این لوله در دو مدل پوشفیت ساده و پوشفیت سایلنت تولید می گردد. تنها فرقی که در این دو نوع لوله پوشفیت وجود دارد می توان به ترکیبات آن اشاره کرد.

سایر مقالات
لوله خرطومی چیست؟

لوله های پوشفیت سایلنت از ترکیباتی بهره گرفته که باعث می شو همچون عایق صدا عمل نموده و صدای حرکت سیالات داخل لوله به خارج از لوله منتقل نگردد. البته لوله های معمولی هم نسبت به لوله های پوشفیت سایلنت کمی سنگین تر می باشند. با کمک ابزار آلات پوشفیت می توان سهولت نصب و راه اندازی سیستم افضلابی را به بهترین نحو انجام و از بروز مشکلات همچون نشتی جلوگیری نمود. یکی از این ابزار لوله بر پوشفیت می باشد که می تواند در کنار برش، پخ را هم انجام داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات