در لوله کشی گلخانه می توان از نیوپایپ بهره برد؟ لوله کشی گلخانه با نیوپایپ

  • صفخه اصلی
  • >
  • نیوپایپ
  • >
  • در لوله کشی گلخانه می توان از نیوپایپ بهره برد؟ لوله کشی گلخانه با نیوپایپ
لوله کشی گلخانه با نیوپایپ

لوله کشی گلخانه با نیوپایپ

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

گلخانه را همه ما می شناسیم و شاید پیش آمده باشد که به این مکان زیبا و دلربا برای خرید گل های مورد نظر خود رفته باشید. اگر به فکر راه اندازی یک گلخانه بزرگ یا کوچک هستید و نمی دانید از چه لوله هایی برای امر لوله کشی گلخانه استفاده نمایید و چگونه از مصرف بیهوده انرژی جلوگیری نمایید؟ با ما همراه شوید تا شما را با یک لوله فوق العاده مناسب برای گلخانه آشنا کنیم. آن لوله جز لوله نیوپایپ لوله دیگری نمی باشد. لوله کشی گلخانه با نیوپایپ مزیت های مختص به خود را دارد که در ادامه در رابطه با لوله کشی گلخانه با نیوپایپ صحبت خواهیم نمود.

پس با ما به عنوان نمایندگی اصلی نیوپایپ که بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات و لوله و اتصالات برای انواع تاسیسات را ارائه می دهد، همراه شوید.

گلخانه چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد لوله کشی گلخانه با لوله نیوپایپ صحبت کنیم بهتر است ابتدا یک شناخت نسبی از خود گلخانه داشته باشیم و ببینیم گلخانه چیست؟ و سپس به سراغ لوله کشی گلخانه با نیوپایپ برویم.

اگر بخواهیم پیدایش و وجود گلخانه را اعلام کنیم، می بایست به زمان روم باستان اشاره نمود. در آن زمان باغبانان با کمک یک روش مصنوعی، یک سیستم که شباهت زیادی به گلخانه داشت را ایجاد و در آن سبزیجات خود را پرورش می دادند.

این روش به این صورت بود که مثلاً بوته خیار را با کمک چرخ دستی در زمانی که هوا روشن و آفتابی بود به بیرون منتقل نموده و اجازه می دادند تا نور خورشید به بوته های خیار بتابد و در شب هنگام در یک مکان گرم آن را منتقل می نمودند تا گرم بماند.

سایر مقالات
زانو چپقی نیوپایپ چیست و در کجا کاربرد دارد ؟

اینگونه از گیاهان در تمام سال نگهداری می کردند و این امکان فراهم بوده تا گیاهی که مختص به تابستان است در زمستان هم رشد و نمو  داشته باشد. به عبارتی در تمام فصول سال گیاهان مورد نظر را داشته باشند.

تعریف گلخانه

اگر بخواهیم یک تعریف برای گلخانه داشته باشیم به این شرح است، به محیطی که با چهارچوب یا اسکلتی که دارای پوشش شفاف همچون شیشه باشد گلخانه می گویند. علت استفاده از پوشش شفاف هم به این دلیل است که انرژی خورشید وارد گلخانه گردد و همچنین از خروج انرژی خورشید هم به بیرون از این طریق جلوگیری شود.

در گلخانه تمام عوامل محیطی همچون: دما، نور، میزان دی اکسید کربن و رطوبت نسبی قابل کنترل است و هر نوع گیاهی را می توان در طول سال در گلخانه پرورش داد.

انواع گلخانه

به طور کلی به دو صورت گلخانه وجود دارد که شامل: گلخانه های ثابت و گلخانه های متحرک می باشد.

گلخانه ثابت: این گلخانه از مصالح ساختمانی ثابت تهیه شده و قابل جابجایی نیست.

گلخانه متحرک: همچون که از نامش بر می آید به دلیل مصالح استفاده شده در آن امکان جابجایی وجود دارد.

مزایای استفاده از گلخانه

وجود گلخانه مزایای بسیاری را می تواند به همراه داشته باشد که از جمله آنها می توان به: داشتن گیاهان مختلف در تمام سال، در امان ماندن گیاهان در برابر گرما و سرما، صرفه جویی در هزینه های مصرفی پرورش گیاهان، صرفه جویی در آب و بسیار دیگر که می تواند به عنوان یک مزیت مهم شناخته شوند.

سایر مقالات
شیر پایین رادیاتور شوفاژ چیست ؟ | شیوه عملکرد، تنظیم و تعویض

حال که با گلخانه تا حدودی آشنا گشتیم نوبت آن است در رابطه با لوله کشی گلخانه با نیوپایپ هم صحبت کنیم. با ما همچنان همراه باشید.

گرمایش از کف برای لوله کشی گلخانه مناسب است؟

برای گرما بخشیدن به گلخانه گزینه های مختلفی وجود دارد که گرمایش از کف یکی از آن گزینه ها می باشد. البته این روش نبست به سایر گزینه های دیگر مزیت هایی را نیز با خود به همراه دارد. با کمک این روش دیگر لازم نیست تمام محیط گلخانه گرم گردد و با کمک گرما از کف مستقیم به خود کشت، گرما بخشیده می شود.

این روش همانطور که گفتیم مزیت هایی را با خود به همراه دارد که اگر لوله کشی گلخانه با نیوپایپ صورت پذیرد می تواند این مزایای را ارزشمندتر نماید.

از مزایای استفاده گرمایش از کف می توان به: روند افزایش تولید، پرورش محصولات با کیفیت و صرفه جویی در انرژی اشاره نمود.

البته در صورت لزوم این امکان وجود دارد که بتوان درجه تنظیم گرما را افزایش یا کاهش داد.

 

لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی

لوله کشی گلخانه با نیوپایپ

اما حال سوالی که پیش می آید این است که چرا لوله کشی گلخانه با نیوپایپ بهتر است؟ امکان استفاده از سایر لوله ها برای این امر وجود ندارد؟

برای جواب این سوال باید بگوییم که لوله کشی با نیوپایپ خالی از لطف نمی باشد. چرا که لوله نیو پایپ یک نوع لوله پنج لایه است که از ترکیب فلز آلومینیوم و نوعی پلیمر تهیه می گردد. این پنج لایه بودن هم به این صورت است که یک لایه فلز آلومینیوم، دو لایه پلیمر و یک لایه چسب مخصوص است.

سایر مقالات
رابط توپیچ کوپلی نیوپایپ | ابزار کارآمد و کاربردی برای بهبود کارایی لوله کشی پنج لایه

از این لوله برای مصارف ساختمانی و بهداشتی استفاده فراوانی می شود و به دلیل اینکه دوام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی، فشار و … دارد و دارای عمر طولانی است یک جایگزین مناسب برای لوله های قدیمی می باشد.

 علت دیگر لوله کشی گلخانه با نیوپایپ به غیر از اینکه مقاوم و مستحکم است به این دلیل نیز می باشد که لوله نیو پایپ نسبت به سایر لوله های دیگر در کنار مقاومت و انعطاف پذیری خوب، قیمت مقرون به صرفه ایی نیز دارد.

این لوله رسوب پذیر نبوده و عمر مفید آن به حدود ۵۰ سال تخمین زده شده است. همچنین نسبت به سایر لوله های چدنی و آهنی وزن سبکتری داشته و حمل آن آسانتر می باشد.

جمع بندی لوله کشی گلخانه با نیوپایپ

امکان استفاده از هر نوع لوله ایی در گلخانه وجود دارد اما خوب لوله کشی گلخانه با نیوپایپ مزایای نسبتا بهتری به انواع دیگر لوله ها دارد. لوله نیو پایپ به دلیل ساختاری که در تولید آن انجام گرفته از کیفیت و دوام بالایی برخوردار می باشد و این امکان را فراهم نموده تا جزو پرفروش ترین لوله ها در کشور باشد.  در این مقاله سعی نمودیم تا حد ممکن در رابطه با لوله کشی گلخانه با نیوپایپ صحبت و مزایای آن را برشماریم. امیدواریم توانسته باشیم شما را تا حد ممکن یاری کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات