تشریح کامل سیستم گرمایش از کف توسط متخصص این حوزه

سیستم گرمایش از کف

تشریح سیستم گرمایش از کف

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

 

یکی از دلایلی که سیستم گرمایش از کف مورد استقبال قرار می گیرد این است که، بالای شصت درصد سیستم گرمایش از کف، سیستم تشعشعی است و به همین علت می تواند گرمای مطلوبی برای ساختمان داشته باشید. البته مهمترین اصل در ماهیت سیستم گرمایش از کف، رسیدن به آرامش و آسایش دمایی است.

سیستم های گرمایش از کف، برخلاف سیستم های معمول که در بازار است، این سیستم با توجه به گرمای یکنواختی که در محیط پراکنده می کند، گرمای مطبوع تری ارائه می دهد. داشتن گرمای مطبوع و رسیدن به نقطه آسایش دمایی که در ادامه مفصلا توضیح خواهیم داد، از مهمترین علل استفاده از این سیستم است. همچنین چندین علت دیگر که می تواند شما را مجاب به استفاده از این سیستم کند نیز وجود دارد  که در ادامه خواهیم دید.

اشغال نکردن فضای اضافه

باز بودن فضا برای ایده های معماری

هیچ مبدلی برای انتقال گرما در این سیستم وجود ندارد. به همین علت شما شاهد سیاه شدن دیوارها، پرده ها و سایر لوازم موجود در مکان نخواهید شد.

اما آیا تنها همین روش برای انتقال حرارت وجود دارد؟ چه روش های دیگری برای انتقال حرارت وجود دارند و آیا بهره گیری از آنها به صرفه است؟

سه نوع انتقال حرارت  وجود دارد.

  • انتقال حرارت به صورت جابجایی
  • انتقال حرارت به شکل هدایتی
  • انتقال حرارت به صورت تشعشعی

برای اینکه درک بهتری از چگونگی انتقال حرکت این سه نوع داشته باشید مثالی را ادامه مطرح خواهیم کرد. این مثال توسط جناب ابراهیمی مشاور فنی بارگانی کشیشی در ویدئو پیش رو آورده شده است و شما به راحتی با این مثال پی به چگونگی انتقال حرارت  خواهید برد.

سایر مقالات
راهنمای قدم به قدم نصب پمپ آب خانگی با مخزن

ظرف آبی را تصور کنید کنید که بر روی حرارت قرار دارد. آبی که در آن ظرف وجود دارد و جابجایی که بین مولکول های آب وجود دارد بحث جابجایی را به میان می کشد.

اگر دسته ظرف را فردی در دست بگیرد، گرمایی که از دسته به دست فرد انتقال پیدا می کند، از نوع هدایتی است.

و حرارتی که به ظرف داده میشود تا ظرف گرم شود حرارت تشعشعی است.

گرمایش از کف

با توجه به توضیحات که ارائه شده حال نوبت به خود سیستم گرمایش از کف و چگونگی کارکرد آن رسیده است. در ابتدا انواع گرمایش از کف را با هم بر خواهیم شمرد:

  • گرمایش از کف با هوای گرم
  • گرمایش از کف الکتریکی
  • گرمایش از کف با آب گرم ( هیدرولیکی)

گرمایش از کف با هوای گرم

با توجه به اینکه هوای گرم، هوای گرم را زیاد در خود نگه نمی دارد و انتقال حرارت خوبی ندارد، آنطور که باید مورد استقبال قرار نگرفته است. شرایط معماری نیز پیش از پیش موجب عدم استقبال شده است. نمونه هوای گرم در تخت جمشید وجود داشته است.

الکتریکی

در این نوع از کابل های حرارتی استفاده می کنند و با برق انرژی مورد نیاز را تامین می کنند. اما به علت مصرف بالای برق مورد استقبال قرار نمی گیرد. اما در صورت وجود برخی محدودیت ها، همچون نبود آب و یا گاز، استفاده از این نوع به صرفه است و مورد استقبال قرار می گیرد. بیشترین مصرف آن در رابطه با ذوب برف است.

هیدرولیک

در این روش، آب با استفاده از مبدل به دمای 40 تا 50 درجه سانتی گراد میرسد. در کف مکان مورد نظر لوله های وسیعی قرار داده میشوند و با جریان این آب با حرارت بالا از این لوله، گرمای لوله ها به کف مکان مورد نظر منتقل میشود و یک کف گرم به شکل یکنواخت به دست می آید.

سایر مقالات
زانو صفحه دار روپیچ کوپلی نیوپایپ | خرید و لیست قیمت زانو صفحه دار روپیچ کوپلی

ماهیت طراحی سیستم گرامیشی از کف نسبت به سیستم های دیگر بسیار متفاوت تر است. از اصلی ترین اهداف سیستم گرامیشی از کف، رسیدن افراد ساکن در آن مکان، به آرامش و آسایش دمایی است. اما چرا؟

چون در سیستم های دیگر تمام تلاش برای گرم کردن فضا است. و این در صورتی است که اولویت اصلی گرمایش از کف، رسیدن به آرامش و آسایش دمایی است.

دمای مناسب برای این آسایش دمایی، چیزی مابین 23 تا 24 درجه سانتیگراد است. اگر دما از این نقطه بالاتر یا پایین تر برود، به فرض مثال 5 درجه کمتر شود یا 5 درجه افزایش دما داشته باشیم، فرد احساس گرمای زیاد و یا سرمای زیاد خواهد کرد. به همین طریق است که آسایش دمایی که مد نظر سیستم گرمایشی از کف است از بین خواهد رفت.

در سیستم گرمایش از کف، دما هیچگاه از 29 درجه سانتیگراد بیشتر نخواهد شد. این موضوع با توجه به ابزار و تبدیل کننده های موجود تنظیم میشود.

موارد کاربردی سیستم گرمایشی از کف

  • پروژه های مسکونی ( آپارتمان، ویلا)
  • پروژه های ورزشی ( زمین های فوتبال، محوطه استخرها و …)
  • پروژه پارکینگ
  • آلاچیق
  • و تمام پروژه هایی که نیاز به گرمایش از کف به شکل تابشی هستند.

بازرگانی کشیشی برترین ارائه دهنده سیستم گرمایش از کف و توزیع لوله های نیوپایپ است. این شرکت به عنوان نمایندگی اصلی نیوپایپ سعی بر آن دارد تا بهترین اطلاعات را در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار دهد.

لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات