لوله کشی روکار چیست؟

انتخاب لوله کشی روکار

کدام لوله کشی بهتر است روکار یا توکار؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

لوله کشی یکی از قسمت های مهمی است که در هنگام ساختمان سازی و حتی بازسازی خانه باید به آن توجه شود. روش لوله کشی هم در این امر بسیار مهم تلقی می گردد. لوله کشی ساختمان به دو صورت روکار و توکار انجام می پذیرد و هر کدام بسته به نوع لوله کشی مزایا و کاربرد مختص به خود را دارا می باشند. ما در این مقاله سعی داریم در مورد لوله کشی روکار صحبت کنیم و ببینیم در چه زمانهایی مناسب است از این روش استفاده و بهره ببریم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بازرگانی کشیشی نانو پلیمر یاس و نمایندگی اصلی پوشفیت نیوفلکس   و نمایندگی اصلی نیوپایپ را دارد و بهترین لوله نیوپایپ و لوله پلیکا و لوله پوشفیت را به متقاضیان عزیز ارائه می دهد.

انتخاب لوله کشی روکار

روش روکار برای برخی از ساختمان ها که به فکر انجام بازسازی ساختمان خود هستند یا می خواهند یک انشعاب جدید به یک قسمت از خانه ببرند مناسب می باشد.

روش روکار یکی از دو روش لوله کشی انشعابی می باشد. لوله کشی های انشعابی کلاً به دو صورت توکار و روکار انجام می پذیرد. هر کدام از این دو روش مزایا و کاربردهای بی نظیر خود را دارا می باشند و ما می توانیم بسته به وضعیت ساختمان خود یک روش مناسب با حال ساختمان خود انتخاب و از آن بهره ببریم.

سایر مقالات
پلاک خوانی پمپ آب چگونه است؟

روش روکار زمانی برای لوله کشی ساختمان انتخاب می گردد که شرایط ساختمان برای انجام لوله کشی توکار مناسب نباشد. انجام این روش نسبت به روش توکار ارزانتر بوده و سریعتر انجام می پذیرد.

از دیگر مزایای انجام این روش باید بگوییم هر زمان که مایل بودیم می توان تغییرات و تعمیرات جزیی با کمک این روش روی لوله های خود داشته باشیم.

علت انتخاب روش روکار

فکر نکنید چون روش لوله کشی توکار مناسب نیست ما می خواهیم روش روکار را به شما معرفی کنیم. اینگونه نبوده گاهی برای آنکه از خرج و از کنده کاری های اضافه به منظور لوله کشی کاسته شود انتخاب لوله کشی روکار بهترین گزینه برای ما خواهد بود.

همچنین زمانی که لوله کشی روکار انتخاب می گردد، هنگامی که لوله دچار پوسیدگی یا نشتی شد می توان به راحتی اقدام به رفع پوسیدگی و نشتی گرفت. همچنین بهترین روش برای لوله کشی شوفاژ ساختمان است.

آیا می توان از روش روکار در آپارتمان ها هم استفاده نمود؟

برای آپارتمان ها هم ممکن است بتوان از این روش استفاده نمود. شما می توانید برای لوله کشی طبقه اول و در زیر زمین و زیر سقف پارکینگ این روش را اجرایی نمایید. و پس از آن اقدام به انتقال لوله به داخل نمایید.

توجه

بهتر است توجه فرمایید، از عبور دادن لوله ها از کف سرویس بهداشتی، آشپزخانه، حمام انجام نپذیرد. چرا که باعث می شود به عایق کاری کف صدمات جدی وارد گردد. شما می توانید روش روکار را از روی نما و یا از پشت ساختمان به داخل مناطق مورد نظر عبور دهید. البته به شرطی که تمام جوانب کار سنجیده شده باشد.

سایر مقالات
انواع لوله پلیکا فاضلابی

شما می توانید از این روش برای: لوله کشی شوفاژ، لوله کشی پکیج، لوله کشی آب گرم و سرد استفاده نمایید و پس از آن با کمک داکت آن را بپوشانید.

قبل از انجام روش روکار به چه نکاتی توجه باید کرد؟

در صورتی که می خواهید از روش روکار برای ساختمان خود استفاده نمایید، باید به چند نکته توجه کنید.

  • شما باید مراقب نمای داخلی ساختمان خود باشید.
  • از مکان های که کمتر در معرض دید هستند لوله های خود را عبور دهید.
  • در صورت امکان از لوله های که دارای قطر کمتری هستند به منظور لوله کشی روکار استفاده نمایید.
  • برای زیبایی ساختمان خود می توانید با کمک داکت لوله های روکار خود را بپوشانید.
  • در صورت انجام لوله کشی آب گرم و سرد، همچنین برای شوفاژ از لوله به صورت دوتایی و موازی با یکدیگر استفاده گردد.

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

چرا در برخی از ساختمان ها انجام لوله کشی روکار اهمئیت دارد؟

لوله ها هم همچون سایر مصالح ساختمانی یک طول عمر مفید داشته و با مرور زمان دچار خرابی و فرسودگی می گردد. به همین جهت احتیاج به بازسازی و نوسازی خواهد داشت.

در چند سال گذشته برای انجام لوله کشی ساختمان از لوله های گالوانیزه و آهنی استفاده می شد. این لوله ها عمر مفیدی داشتند اما خوب در صورت مواجه با نم و رطوبت دچار زنگ زدگی می شد که این موضوع باعث فرسودگی و آسیب به لوله ها شده و بایستی در این زمان فکری به حال لوله های آسیب دیده نمود. در کنار این مورد بازسازی و تعمیر نمودن لوله ها با تخریب نمودن دیوار و کف همراه بوده و هزینه بازسازی را افزایش می دهد.

سایر مقالات
کاربرد اتصالات الکتروفیوژن چیست؟

به همین جهت استفاده از روش روکار باعث می شود تا بدون آسیب و تخریب به ساختمان به سادگی اقدام به تعمیر و بازسازی لوله ها در سریعترین زمان ممکن شود.

همچنین همین موضوع باعث شد تا مهندسان به دنبال لوله هایی باشند که در کنار طول عمر بالا و دوام مناسب، در برابر رطوبت و نم هم مقاومت خوبی از خود نشان دهند و دچار زنگ و آسیب نگردند. همچنین از نظر ظاهری هم ظاهر زیبایی داشته باشند.

طی تحقیقات انجام شده لوله های پلیمری همچون لوله پلی اتیلن، پوشفیت و … با بهترین و با کیفیت ترین مواد تولید شده و روانه بازار گردیدند.

انتخاب لوله مناسب در کنار انتخاب روش لوله کشی می تواند اهمییت بالایی را به همراه داشته باشد.

چگونه متوجه شویم لوله کشی روکار مناسب است؟

برای اینکه بدانید آیا روش روکار انتخاب مناسبی است یا خیر می توانید به مکانی که می خواهید لوله را آنجا نصب کنید توجه کنید.

در صورتی که مکانی از منزل شما همچون سرویس بهداشتی و حمام که همیشه دارای رطوبت و نم است، انتخاب روش روکار می تواند بهترین انتخاب برای این مکان ها باشد.

شما می توانید برای اینکه نما و دکوراسیون خانه خود را حفظ کنید از لوله های پلیمری همچون لوله سفید، سبز و لوله ۵ استفاده نمایید.

این لوله ها نسبت به سایر لوله ها در کنار زیبایی که دارند از عمر بالایی هم برخوردار می باشند و باعث می شوند تا چند سال مشکل نشتی و فرسودگی لوله ها را نداشته باشیم.

سایر مقالات
قیمت لوله پلیکا معمولی

چرا لوله کشی روکار مهم است؟

روش روکار همچون روش توکار از مزایای منحصر به فردی برخوردار می باشد. برای آنکه بدانید چرا این نوع لوله کشی اهمیئت دارد به مزایای لوله کشی روکار اشاره خواهیم کرد با ما همچنان همراه باشید.

  • با روش روکار می توانید هر لحظه که مایل بودید انشعاب گرفته و یا مسیر لوله را بدون آنکه خرابی به بار بیاورید، تغییر دهید.
  • باعث حذف افت فشار آب می شود.
  • امکان دسترسی به لوله ها به منظور تعمیر و بازسازی وجود دارد.
  • باعث صرفه جویی هم در زمان نصب و هم بودجه می شود.

نحوه اجرای روش روکار

شما می توانید برای لوله کشی آب گرم و سرد از این روش استفاده نمایید. این روش برای لوله کشی شوفاژ و پکیج مناسب می باشد. نحوه اتصال این روش به دو صورت سنتی و کلکتوری بسته به نظر صاحب ساختمان قابل استفاده می باشد.

جمع بندی لوله کشی روکار

روش روکار همچون روش توکار دارای مزایا بوده و می تواند یک انتخاب ایده آل برای ساختمان های که می خواهند یک انشعاب جدید بگذارند و یا مایل هستند سیستم لوله کشی خود را تعویض و بازسازی نمایند است.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات