درپوش لوله پلیکا چیست؟

درپوش لوله پلیکا

درپوش لوله پلیکا

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

لوله و اتصالات پلیکا یک جایگزین عالی برای لوله های فلزی می باشند، چرا که زنگ نمی زنند، رسوب نمی کنند و … . ما در این مقاله می خواهیم در مورد درپوش لوله پلیکا صحبت نماییم و با ویژگی ها، مزایا و کاربردی که به همراه دارد، آشنا گردیم. اگر شما هم علاقه به استفاده از لوله و اتصالات پلیکا دارید با ما در این بخش همراه شوید.

لوله پلیکا چیست؟

در اصل نام اصلی لوله پلیکا UPVC می باشد و از ترکیب مواد PVC خشک تهیه و تولید می گردد. فرقی که یو پی وی سی با پی وی سی دارد در این می باشد که در پی وی سی از مواد نرم کننده استفاده شده، اما در یو پی وی سی این ترکیب وجود نداشته و خشک می باشد. لوله یو پی وی سی یا همان پلیکا با نام لوله پی وی سی سخت هم معروف است.

لوله پلیکا باز نظر مقاومت به سه دسته: لوله پلیکا معمولی، لوله پلیکا نیمه قوی و لوله پلیکا فشار قوی اشاره نمود.

از انواع اتصالات لوله پلیکا هم به طور مختصر می توان به این موارد اشاره کرد:

  • اتصال سه راه دریچه بازدید
  • اتصال سیفون شتر گلویی
  • رابط برطرف کننده ی بو
  • درپوش
  • تبدیل
  • اتصال چسبی
  • و …

ویژگی و مزایای لوله پلیکا

لوله پلیکا از موادی تولید شده که غیر رسانا می باشند و و همچنین در برابر فعل و انفعالات الکتروشیمیایی که از اسیدها و نمک ها نشان می گیرد و باعث خوردگی فلزات می گردند، مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

سایر مقالات
اتصالات کوپلی یا پرسی

این موضوع را هم اضافه کنیم که این ویژگی هم داخل لوله و هم در خارج از لوله وجود دارد.

از دیگر ویژگی های لوله پلیکا و اتصالات آن که شامل درپوش لوله پلیکا نیز می گردد می توان به مقاومت بالای آن در برابر حرارت اشاره نمود.

نکته

پلیکا این امکان را دارد تا در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی تا دمای حداکثر 140 درجه فارنهایت مقاومت خوبی داشته باشد و در برابر مواد شیمیایی که در منازل به طور معمول استفاده می گردد مقاوم می باشد.

همانطور که در بالا هم اشاره نمودیم لوله پلیکا غیر رسانا بوده و به دلیل مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، اسیدی و … از خوردگی مصون می باشد.

از دیگر مزایای لوله پلیکا می توان به انعطاف پذیری آن اشاره کرد، این لوله امکان تحمل فشار بدون آنکه دچار شکستگی شود را دارد.

در برابر ضربه مقاوم بوده و به همین دلیل برای کاربرد در باغات، کشاورزی و زیر خاک مناسب می باشد.

از نظر ضریب اصطکاکی هم باید بگوییم لوله پلیکا دیواره صاف تری نسبت به سایر لوله ها داشته و باعث کاهش اصطکاک سیال و مقاومت در برابر جریان می گردد.

همچنین به عنوان عایق حرارتی هم قابل استفاده می باشد.

نسبت به سایر لوله های قدیمی رسانای حرارتی کمتری داشته و همین موضوع باعث شده تا در بسیاری از پروژه های عایق حرارتی مطلوب و مناسب باشد.

از کاربرد های لوله UPVC می توان به سیستم آبیاری کشاورزی، سیستم فاضلاب ساختمان، سیستم انتقال آب، انتقال آب باران و … اشاره نمود.

سایر مقالات
قیمت لوله پلیکا فاضلابی چند است؟

 

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

درپوش لوله پلیکا

یکی از انواع اتصالات لوله پلیکا درپوش لوله پلیکا می باشد. مواد اولیه که برای تولید این درپوش استفاده شده مواد پی وی سی خشک می باشد. این نوع از اتصال به منظور مسدود نمودن انتهای لوله های پلیکا به صورت دائم و یا موقت صورت می پذیرد تا از ورود مصالح ساختمانی، اشیا و حشرات به داخل لوله جلوگیری شود.

از مزایای دیگر این درپوش می توان به صرفه جویی در زمان و انجام سریع تعمیرات اشاره نمود. همچنین این درپوش تا دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت را تحمل نموده و در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی همچون: مواد شوینده، اسید و … مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

درپوش پلیکا را می توانید در سایز های مختلف که از ۶۳ تا ۱۶۰ میلی متر تولید و در بازار موجود می باشد بسته به قطر لوله و اتصالات از قبیل: ۶۳،۹۰، ۱۱۰، ۱۲۵ و … انتخاب و استفاده نمایید‌.

از دیگر مزایای درپوش پلیکا می توان به طراحی بی نظیر آن در اتصالات پلیکا اشاره کرد.

قیمت مناسب و به صرفه در کنار کیفیت عالی از دیگر مزایای درپوش پلیکا می باشد. همچنین در برابر چربی ها و روغن ها همچنین مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

کاربرد درپوش لوله پلیکا

درپوش پلیکا در کنار مزایای بسیاری که دارد و در قسمت بالا به چند مورد از آنها اشاره نمودیم، کاربرد بسیاری هم دارا است که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • برای مسدود نمودن انتهای لوله پلیکا به صورت دائمی و یا موقت قابل استفاده است.
  • در صنعت آب و فاضلاب، آبیاری و آبرسانی تحت فشار و همچنین آبرسانی و فاضلاب مورد استفاده می باشد.
  • می توان از درپوش پلیکا به منظور استفاده در: جداره چاه، تخلیه آب باران، انتقال کابل های برق و تلفن، هواکش ساختمان و … با کمک اتصالات پلیکا بهره برد.
  • همچنین در تغییر مسیر، انشعاب گیری و یا وصل به یکدیگر کاربرد درپوش لوله پلیکا مطرح می گردد.
  • از ورود اشیا و مصالح ساختمانی درپوش لوله پلیکا جلوگیری می نماید.
  • در تمام ساختمان و سایر سازه ها به منظور جلوگیری از انسداد لوله و اتصالات به خصوص در آشپزخانه و سرویس بهداشتی قابل استفاده می باشد.
سایر مقالات
تفاوت پوش فیت و پلیکا چیست؟

قیمت درپوش لوله پلیکا

طبق نوسانات قیمتی که در بازار ایجاد شده قیمت مواد اولیه و مسائل دیگر که می توانند روی قیمت تاثیر بگذارند، نمی توان قیمت نهایی و تمام شده درپوش لوله پلیکا و سایر محصولات لوله پلیکا را بیان نمود‌.

در صورت نیاز داشتن به قیمت محصول مورد نظر خود می توانید با مشاوران ما در بازرگانی کشیشی ارتباط و قیمت به روز را از متخصصان ما دریافت نمایید. همچنین در کنار برآورد قیمت می توانید درپوش لوله پلیکا و سایر محصولات را با برندهای مد نظر خود از بازرگانی کشیشی سفارش داده و با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تحویل بگیرید.

در آخر

نقش لوله و اتصالات پلیکا در صنعت ساختمان سازی، کشاورزی، صنعتی و … بسیار حایز اهمئیت می باشد. درپوش پلیکا به عنوان یکی از انواع اتصالات برند UPVC  پلیکا است که از ورود اشیا، مصالح ساختمانی، جانوران و … جلوگیری می کند.

ما به عنوان نانو پلیمر یاس این مقاله و سایر مقالات تهیه شده در باب انواع لوله و اتصالات آن ها را برای آشنایی شما عزیزان در امر سیستم لوله کشی جمع آوری نموده ایم و امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را در این امر یاری و راهنمایی کنیم.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات