قیمت لوله کشی فاضلاب چگونه محاسبه میشود؟

قیمت لوله کشی فاضلاب

قیمت لوله کشی فاضلاب

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

رعایت نمودن اصول کار و کیفیت مصالح در صنعت ساختمان سازی، می تواند به دوام و سلامت ساختمان به منظور راحتی حال ساکنین بسیار تاثیرگذار باشد. از عواملی که در این زمینه تاثیر بسیاری خواهد داشت انجام لوله کشی اصولی و استاندارد آب و فاضلاب به منظور خروج آب های کثیف و آلوده از ساختمان ها می باشد، زمانی است که لوله کشی اصولی و استاندارد با جلوگیری نمودن از نشتی آب، منجر به افزایش عمر ساختمان و همچنین ارتقا سطح بهداشت و سلامت ساکنین می گردد. به منظور اجرای لوله کشی آب و فاضلاب به موارد گوناگونی همچون هزینه های آن بایستی توجه نماییم. در این مقاله ما سعی داریم در رابطه با قیمت لوله کشی فاضلاب صحبت کنیم و ببینیم چه عواملی بر هزینه لوله کشی فاضلاب اثر خواهند گذاشت. پس اگر مایل به دانستن قیمت اصولی لوله کشی فاضلاب هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت لوله کشی فاضلاب

نوع لوله کشی

به عنوان اولین موردی که می تواند روی هزینه و قیمت لوله کشی می باشد.

به طور کلی انجام لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان به دو شکل صورت می پذیرد: سنتی (کف خواب) و زیر سقفی. از تفاوت این دو نوع لوله کشی باید بگوییم که تنها فرق این دو با هم در نحوه قرار گرفتن لوله ها می باشد. به این شکل که در نوع زیر سقفی لوله ها در قسمت زیر سقف تعبیه شده و در نوع سنتی لوله ها در قسمت کف ساختمان تعبیه می گردد.

سایر مقالات
قیمت اتصالات پوشفیت چگونه است؟

همانطور که روش انجام کار در اجرای این دو نوع لوله کشی با یکدیگر متفاوت می باشد، هزینه ی انجام آن ها هم با یکدیگر متفاوت است. به طور معمول هزینه لوله کشی آب و فاضلاب زیر سقفی به علت استفاده از مصالح با کیفیت بهتر، زمان اجرایی بیشتر و همچنین دوام بالاتری نسبت به روش سنتی دارد. اما به هر حال در صنعت ساختمان سازی امروز، هر دو مدل لوله کشی بسته به انتخاب مشتری می توانند به یک میزان مورد استفاده قرار بگیرند.

 

نوع مصالح و لوله ها 

از دیگر عواملی که بر روی قیمت و هزینه لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان می تواند تاثیر بگذارد هزینه ی مصالح و نوع لوله ها می باشند. معمولا هر چه جنس لوله ها از کیفیت بهتر و بالاتری برخوردار باشد هزینه و قیمت لوله کشی آب و فاضلاب هم بیشتر می گردد. از انواع مختلف لوله که به منظور لوله کشی آب و فاضلاب استفاده می گردد می توان به لوله پوشفیت اشاره نمود. البته هستند لوله های که در زمینه لوله کشی فاضلاب پرکاربرد می باشند اما در میان آنها پوش فیت بیشترین کاربرد و کیفیت را دارا می باشد. همچنین نحوه اتصال و اجرای آن سریع و آسان بوده و می تواند روی قیمت و هزینه لوله کشی فاضلاب تاثیر بسزایی داشته باشد. 

 همچنین این را هم اضافه نماییم برای اجرا نمودن لوله کشی ساختمان به غیر از اینکه به لوله ها احتیاج است به مصالح دیگری هم احتیاج می باشد، که هزینه ی آن ها را هم بایستی در نظر گرفت. به طور کلی هرچه در اجرای لوله کشی ساختمان از مصالح باکیفیت و بیشتری استفاده گردد قیمت لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان هم افزایش پیدا خواهد کرد.

سایر مقالات
لوله های گالوانیزه کجا استفاده میشوند؟

نام محصول: پوشفیت نیوفلکس

کارخانه: گیتی پسند

ابعاد کار 

توجه داشته باشید ابعاد کار هم می تواند روی هزینه انجام لوله کشی فاضلاب تاثیر بسزایی بگذارد.

هزینه انجام لوله کشی آب و فاضلاب باتوجه به ابعاد کل ساختمان یا اینکه برای هر کدام از قسمت های دستشویی، حمام و آشپزخانه به صورت جداگانه چه مقدار تجهیزات احتیاج است هزینه تغییر پیدا خواهد کرد.

 به عبارتی هر چه لوله کشی ساختمان در اندازه و ابعاد بیشتری انجام پذیرد هزینه ی آن هم افزایش پیدا خواهد کرد. البته به غیر از این انجام لوله کشی تهویه هوا و هواکش،  لوله کشی آب و فاضلاب و یا لوله کشی برای سیفون هم قیمت لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان می تواند باعث افزایش گرداند.

دستمزد لوله کش

زمان اجرا و دستمزد لوله کش هم از دیگر عوامل تاثیر گذار و تعیین کننده قیمت و هزینه لوله کشی فاضلاب می باشد. 

 

مدت زمان اجرای کار با توجه به نوع لوله کشی و ابعاد کار تعیین می گردد که در این زمینه فقط می توان با مسئول اجرای کار یا نصاب لوله به منظور تعیین زمان مشورت نمود. پس باید بگوییم هر چه اجرای کار به زمان بیشتری احتیاج داشته باشد هزینه و دستمزد لوله کشی هم افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه تعمیرات 

هزینه تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب را هم می توان روی عوامل تاثیر گذار هزینه لوله کشی فاضلاب گنجاند.

پس از انجام اجرای لوله کشی ساختمان، در برخی مواقع ممکن است پس از مدتی مشکلاتی از قبیل ترکیدن لوله یا ترک خوردگی لوله و همچنین نشتی آب نمایان گردد. این موضوع در صورتی که از لوله های با کیفیت فاضلابی همچون لوله پوشفیت استفاده گردد نمایان نخواهد شد. چرا که لوله های پوشفیت دوام و استحکام بالایی در برابر ضربه و فشار دارند. به طور کلی هرچه کیفیت مصالح بیشتر و روش اجرای لوله کشی اصولی و حرفه ای تر انجام پذیرد احتمال بروز چنین مشکلاتی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. 

سایر مقالات
انواع لوله را بشناسید. مزایای انواع لوله ها

اما خوب زمانی که این اتفاق رخ داد باید به فکر تعمیر آن برآمد. 

به طور کلی هزینه تعمیر لوله از نصب آن بیشتر است. چرا که که بایستی کندکاری و رسیدن به لوله، جایگزینی لوله و … را هم در هزینه تعمیرات لحاظ نماید. هر چند مشکلات و آسیبی که به ساختمان وارد می شود هزینه جداگانه ایی به همراه دارد.   

در آخر

برای اینکه بتوانید یک برآورد هزینه برای انجام لوله کشی فاضلاب ساختمان خود داشته باشید کافی است با لوله کش ماهری که در محل  شما است در این باره مشورت بگیرید و ببینید که هزینه تمام لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان شما چگونه برآورد می گردد. در صورت تعمیر و بازسازی لوله ها هم شما باز هم از لوله کش خود مشورت های لازم را کسب نمایید. 

در صورت اطلاعات بیشتر مشاوران ما در بازرگانی کشیشی به عنوان نمایندگی اصلی نیوفلکس و نمایندگی اصلی نانوپلیمر یاس شما را تا حد ممکن راهنمایی خواهند نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات