دستگاه پرس لوله نیوپایپ چیست؟

دستگاه پرس لوله نیوپایپ

دستگاه پرس لوله نیوپایپ

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

لوله های چند لایه به دلیل ترکیبات منحصر به فرد و نحوه تولید به عنوان بهترین لوله شناخته می شوند. این لوله ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و حمل و نصب آسانی دارد. ما در این مقاله میخواهیم در رابطه با دستگاه پرس لوله نیوپایپ صحبت کنیم و ببینیم این دستگاه چیست؟ آیا دستگاه پرس لوله نیوپایپ انواع مختلفی دارد؟ و … . اگر مایل هستید با اتصالات و نحوه لوله کشی لوله نیوپایپ با دستگاه پرس آشنا شوید نمایندگی اصلی نیوپایپ، بازرگانی کشیشی را در این مقاله تا انتها همراهی نمایید.

لوله پنج لایه نیوپایپ

لوله های پنج لایه نیو پایپ از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و تمام مزایای لوله های پلیمری را در کنار لوله های فلزی توامان دارا می باشد یعنی: در کنار انعطاف پذیری در برابر فشار مقاوم می باشند، زنگ نمی زنند و توانایی تحمل حرارت بالا را دارند و … .

علت این موضوع هم این است که این لوله از پنج لایه مواد پلیمری و فلزی تشکیل شده که به این صورت است: یک لایه فلز آلومینیوم، ۲ لایه پلیمر و یک لایه چسب.

نحوه اتصال و دستگاه پرس لوله نیوپایپ

لوله های پنج لایه برعکس تصورات ما به راحتی قابل اتصال به یکدیگر می باشند و احتیاجی به انجام مراحل سخت نمی باشد. در ادامه دستگاه پرس لوله نیوپایپ به نحوه اتصال لوله های پنج لایه می پردازیم.

نصب لوله های پنج لایه نیوپایپ به دو روش انجام می پذیرد.

روش اول

این روش بسیار ابتدایی و راحت می باشد. فقط از مهره و ماسوره برای اتصالات لوله پنج لایه استفاده می گردد. منظور این است که از مهره و ماسوره به عنوان فیتینگ اتصال دهنده استفاده نموده و با کمک آچار فرانسه یا تخت این اتصال را محکم می نماییم تا اتصال دچار نشتی نگردد.

روش دوم

روش دوم روش اتصالات پرسی می باشد. این روش، روش حرفه ایی تر بوده و لوله را به طور صحیح آببندی می کند. این روش به نسبت روش اول ارزان تر بوده و احتیاجی به مهره و ماسوره ندارد.

سایر مقالات
انواع اتصالات جوشی و کاربرد آنها

ما در این مقاله می خواهیم در رابطه با روش دوم یعنی روش اتصالات پرسی صحبت کنیم با ما همچنان در ادامه همراه باشید.

برای انجام روش دوم احتیاج به یک ابزار به نام دستگاه پرس لوله نیوپایپ می باشد. با کمک این دستگاه می توان به راحتی اتصالات پرسی لوله پنج لایه را انجام داد و بدون حضور این دستگاه امکان نصب نمودن به روش پرسی وجود نخواهد داشت.

بخش های دستگاه پرس لوله نیوپایپ

این دستگاه دارای یک بخش محرک به نام اهرم یا موتور است که فشار وارد شده بر روی اتصالات توسط اهرم دستگاه انجام می پذیرد.

همچنین دستگاه پرس دارای یک بخش دیگر به نام بخش محرک است که با توجه به نوع دستگاه پرس می تواند به دو صورت: دستی، برقی یا هیدرولیک باشد.

از دیگر قسمت های دستگاه پرس بایستی به فک اشاره نمود. این بخش روی حلقه یا بوشن استیل متصل می گردد و با کمک نیروی تولید شده که از بخش محرکه وارد می گردد، عمل پرس شدن حلقه اتصال بر روی لوله به این شکل انجام می پذیرد.

از مهمترین مراحل اتصال دستگاه پرس لوله نیوپایپ می توان به تنظیم فک اشاره کرد. تنظیم نمودن فک به دلیل قرار گرفتن روی حلقه استیل مهم تلقی می شود که اگر این عمل به درستی انجام نپذیرد، می تواند تبعاتی به همراه داشته باشد.

همین موضوع باعث می شود تا برای تنظیم درست قرار گیری فک بر روی حلقه استیل از حلقه استیلی که بر روی اتصال پرسی قرار دارد بهره گرفته شود. همچنین حلقه پلیمری باعث ثابت ماندن حلقه استیل بر روی اتصال پرسی می شود.

نکته

توجه داشته باشید گاهی در هنگام کار ممکن است در برخی از اتصالات این حلقه شکسته شود.

سایر مقالات
تمیز کردن رسوب سردوش | عوامل ایجاد و راه های موثر در رفع رسوب ها

انواع دستگاه پرس لوله نیوپایپ

حال که با اجزا و بخش های این دستگاه آشنا شدیم، بد نیست با انواع دستگاه پرس لوله پنج لایه هم آشنا گردیم و ببینیم کدام یک برای کار لوله کشی ما مناسب می باشد. با ما همچنان همراه باشید.

در بازار ابزار آلات این دستگاه در انواع مختلف توسط تولید کنندگان تولید و عرضه می گردد و خریداران بسته به نیاز خود می توانند مدل انتخابی خود را برگزیده و خریداری نمایند. حال به چند نمونه از این مدل دستگاه اشاره خواهیم کرد.


لوله پنج لایه نیوپایپ
برای خرید لوله نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی به لیست قیمت نیوپایپ امروز بروید.

دستگاه پرس لوله نیوپایپ دستی یا مکانیکی لوله نیوپایپ

این مدل به کمک فشار دست قابل استفاده می باشد و برای افرادی که کارهای کوچکی را می خواهند انجام دهند یک انتخاب ایده آل است، چرا که طراحی ساده ای داشته و شامل یک بدنه اصلی و قالب ها می شود. قالب ها با لقمه ها در سایزهای: ۱۶,۲۰,۲۵ و ۳۲ میلی متری موجود می باشد.

از مزایای این دستگاه می توان به: خوش دست، قابل حمل، کوچک، کاربری ساده و آسان، قیمت مناسب و … اشاره کرد.

در این روش ابتدا لوله را به اندازه دلخواه برش می زنیم و سپس آن را کالیبره می نماییم. پس از آنکه این کار را انجام دادیم، لوله را در دستگاه اتصال پرسی وارد کرده و از طریق سوراخی که در انتهای حلقه استیلی تعبیه شده از ورود لوله به طور کامل اطمینان حاصل نمایید.

در آخر فک دستگاه پرس را روی حلقه قرار دهید و با کمک فشار دست نیروی لازم را برای پرس نمودن اتصال وارد کنید.

دستگاه پرس هیدرولیک

این دستگاه با فشار روغن کار نموده و در اصل همان دستگاه پرس دستی می باشد، اما با این تفاوت که نیرویی که برای پرس کردن لوله ایجاد می شود به صورت هیدرولیکی به روش روغن داخل دستگاه و جک هیدرولیکی که در دستگاه موجود است بر روی دستگاه تامین می گردد.

اجزا این دستگاه شامل: تنه اصلی و قالب ها می باشد. از مزایای آن هم می توان به: حمل راحت، استفاده آسان، امکان استفاده ایمن، قابل استفاده در محیط های مختلف و … . روش کار با این دستگاه همچون دستگاه دستی می باشد.

سایر مقالات
محدودیت کفپوش برای سیستم گرمایش از کف

دستگاه پرس لوله برقی

این دستگاه همانگونه که از نامش بر می آید با کمک اتصال به برق قابل استفاده می باشد. این دستگاه نیروی برق را به نیروی محرکه تبدیل و باعث پرس لوله می گردد. برقی که برای این دستگاه توصیه می شود ۲۲۰ ولت بوده و به همین دلیل در پروژه های سنگین انواع لوله کشی قابل استفاده می باشد.

این دستگاه پرس خود به 2 دسته هیدرولیک برقی و گیربکسی برقی تقسیم می گردد‌. از مزایای دستگاه پرس برقی می توان به: نصب راحت، سرعت بالای انجام کار، امکان چرخش بازو در محیط های محدود و … .

دستگاه پرس شارژی

این دستگاه با کمک باتری قابل شارژ بوده و از مزایای آن می توان به: سرعت بالا و کیفیت بالای پرسینگ، امینی کامل، امکان چرخش بازو در شرایط محیطی محدود و … .

چگونه بهترین دستگاه پرس لوله پنج لایه را خریداری کنیم؟

دستگاه پرس های مختلفی با برندهای متفاوتی در بازار موجود می باشند. برای آنکه بتوان یک انتخاب ایده آل داشت بهتر است به چند نکته حایز اهمیت توجه گردد. این نکات به این شرح است:

  • توجه به جنس آلیاژی که در ساخت دستگاه بکار رفته است.
  • طراحی مناسب و جنس بکار رفته در دسته
  • بالا بودن میزان فشار آببندی
  • توجه به کاری که از آن می خواهید.
  • توجه به تنوع اندازه سایز قالب ها و فک
  • توجه به امکان کار در فضاهای کوچک
  • سهولت انجام کار با دستگاه
  • نحوه انجام سرویس
  • قابلیت تنظیم فشار سخت کاری شده.
  • مصرف برق پایین در صورت انتخاب دستگاه پرس برقی لوله پنج لایه
  • داشتن خدمات پس از فروش
  • ضمانت نامه

جمع بندی دستگاه پرس لوله نیوپایپ

داشتن یک دستگاه پرس لوله پنج لایه می تواند یک انتخاب ایده آل برای انجام لوله کشی باشد. ما در این مقاله سعی نمودیم شما را با اجزا دستگاه پرس لوله، انواع دستگاه لوله پرس و نکات مهم که قبل از خرید به آن بایستی توجه گردد، آشنا شدیم. امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را در این راستا تا حد امکان یاری نماییم.

سایر مقالات
مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف چیست؟

 

سوالات پرتکرار:

دستگاه پرس لوله نیوپایپ چه کاربردی دارد؟

دستگاه پرس لوله نیوپایپ یک دستگاه برش و اتصال لوله‌های فلزی است که با استفاده از فناوری پرس، قابلیت اتصال لوله‌های فولادی، استنلس استیل، مسی و چدنی را دارد.

دستگاه پرس لوله نیوپایپ چه مزایایی نسبت به روش‌های سنتی اتصال لوله دارد؟

دستگاه پرس لوله نیوپایپ مزایای زیر را نسبت به روش‌های سنتی اتصال لوله دارد:

    • سرعت و سهولت در انجام کار
    • کاهش هزینه‌های نصب و تعمیر
    • افزایش ایمنی و کاهش خطر آتش‌سوزی
    • حفظ خواص فیزیکی و شیمیایی لوله‌ها
    • جلوگیری از نشت و زنگ‌زدگی

دستگاه پرس لوله نیوپایپ چگونه کار می‌کند؟

دستگاه پرس لوله نیوپایپ با استفاده از چنگک‌های خاص، فشار قابل تنظیم را به لوله وابستار می‌دهد و باعث می‌شود که لوله به شکل وابستار تغییر شکل داده شود. در این حالت، لوله و وابستار به هم محکم متصل می‌شوند و یک اتصال بدون درز ایجاد می‌کنند.

دستگاه پرس لوله نیوپایپ برای چه نوع پروژه‌هایی مناسب است؟

دستگاه پرس لوله نیوپایپ برای انواع پروژه‌های صنعتی، تجاری، ساختمانی و تاسیساتی مناسب است. برخی از مثال‌های کاربرد دستگاه پرس لوله نیوپایپ عبارتند از:

    • ساماندهی آب و فاضلاب
    • ساماندهی گاز
    • ساماندهی حرارت مرکزی
    • ساماندهی تبرید و تهویه مطبوع
    • ساماندهی آتش‌نشانی

دستگاه پرس لوله نیوپایپ چقدر قابل اطمینان است؟

دستگاه پرس لوله نیوپایپ با رعایت استانداردهای بین‌المللی طراحی و ساخته شده است و دارای گواهینامه‌های کیفیت معتبر است. این دستگاه با توجه به مواد اولیه با کیفیت و قطعات مقاوم، دارای عمر طولانی و کارایی بالا است. همچنین، این دستگاه دارای سرویس و خدمات پس از فروش مناسب است و در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به تعمیر، پشتیبانی می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات