کاربرد لوله پلیکا سفید

کاربرد لوله پلیکا سفید

کاربرد لوله پلیکا سفید 

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

حتما در ساختمان ها لوله های سفید را دیده اید که برای آب شرب استفاده می شود. لوله پلیکا که به آن لوله PVC نیز گفته می شود از آلیاژهای پلیمری می باشد که در ساختمان استفاده می شود. کاربرد لوله پلیکا سفید بسیار زیاد است و به دلیل اقتصادی و به صرفه بودن، در مکان هایی که به لوله احتیاج است از لوله پلیکا استفاده می شود.

لوله های پلیکا به دو دسته PVC و U-PVC تقسیم می شود و مدل یو پی وی سی نرم شده آلیاژ پی وی سی می باشد. از جمله مزایای این لوله این است که دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نمی شوند و درون لوله ها به هیچ وجه باکتری تجمع نمیکند‌.لین لوله های به سه صورت دورانی، تزریقی، و اکستروژن تولید مي شوند و بیشتر روش اکستروژن را در کارخانه ها استفاده می کنند.

در ادامه بیشتر در مورد مزایا و کاربرد لوله پلیکا سفید خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آلیاژ پلیمری توسط فردی به نام پلیکا کشف شد و به همین دلیل به این نام خوانده می شود.

کاربرد لوله های پی وی سی

همانطور که گفته شد عمده استفاده لوله پلیکا در ساختمان می باشد و در دو نوع سفید و خاکستری در بازار وجود دارد.

انتقال فاضلاب های ساختمانی

برای انتقال آب مصرفی حمام، دستشویی، آشپزخانه و … به چاه فاضلاب از لوله پلیکا استفاده می شود. خصوصا برای ساختمان های بزرگ به صرفه می باشد زیرا ساختمان های چند طبقه مقدار زیادی لوله احتیاج دارد و ارزان بودن این لوله یک مزیت برای ساختمان سازان و برجسازان می باشد.

سایر مقالات
برای لوله کشی گلخانه از چه لوله ای باید استفاده کرد؟

آب رسانی به داخل ساختمان

حتما در ساختمان ها لوله های سفید رنگ پلیکا را مشاهده کرده اید که در برخی نقاط به صورت روکار نصب شده اند. این لوله های دارای ضخامت کمتری می باشند و آب شرب را به داخل ساختمان هدایت می کنند.

سیستم تهویه و بخش برودتی ساختمان

یکی از کاربرد لوله پلیکا سفید در سیستم تهویه و بخش برودتی ساختمان می باشد. یعنی برای تهویه هوا قابل استفاده هستند و برای بخش برودتی ساختمان می توان از لوله پلیکا استفاده نمود.

استفاده در بخش صنعت و شهرسازی

در بخش صنعت و شهر سازی استفاده از لوله پلیکا بسیار زیاد است و چه بسا باید از لوله های مقاوم استفاده نمایند تا در ساختمان نشتی ایجاد نشود و به قسمت های دیگری آسیبی وارد نشود.

انتقال فاضلاب شرکت های صنعتی

شرکت های صنعتی فاضلاب زیادی دارند که برای خروج آنها باید از لوله های مقاوم با ضخامت بسیار بالا استفاده کنند.

 

مزایای لوله پلیکا سفید

امروزه تمامی تولیدات در جهان دارای مزیت هستند و برای کار خاصی طراحی و تولید می شوند و لوله پلیکا نیز از این قاعده مستثنی نیست و مزایای زیادی دارد که در ادامه به چند مورد خواهیم پرداخت.

مقاومت در برابر خوردگی

در خاک لوله ها دچار خوردگی می شوند ولی جنس لوله های پلیکا ضد خوردگی می باشد و مقاومت بالایی در برابر خوردگی خاک دارد. مواد بازی و اسیدی نیز موجب خوردگی، ساییدگی و ‌‌‌… در لوله ها نمی شود‌.

وزن سبک

لوله پلیکا سفید وزن بسیار کمی دارد و نسبت به لوله های، اتیلن، فولادی و بتنی مزیت بالایی دارد. این لوله به راحتی حمل می شود و در هنگام نصب مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

سایر مقالات
پر فروش ترین لوله های سال

قیمت ارزان

برای خروج فاضلاب ساختمانی از لوله های زیادی مثل پوش فیت معمولی یا پوش فیت سایلنت استفاده کرد. همچنین از لوله های پای اتیلن میز می توان استفاده کرد. اما این محصولات از قیمت بالاتری نسبت به مدل پی وی سی برخوردار هستند و اصلا به صرفه نمی باشند.

ضد حریق بودن

خاصیت ضد حریق بودن لوله های پلیکا جزو مزیت های بالای آن است. ترکیبات تشکیل دهنده لوله های پی وی سی قابل اشتعال نمی باشند و در صورت بروز هر گونه آتش سوزی لوله آسیبی نخواهد دید. اگر دما به ۴۵۰ درجه سانتی گراد برسد امکان آتش گرفتن لوله ها وجود دارد.

همچنین این لوله نمی توانند آتش را به نقاط دیگر برسانند زیرا در مدت کمی خاموش می شوند.

مقاومت شیمیایی

لوله پلیکا در اثر مواد شوینده شیمیایی که در هر خانه ای مورد استفاده قرار می گیرد سالم می ماند و این به دلیل مقاومت بالای آن می باشد.

انعطاف پذیری

انعطاف بالایی دارد و دچار شکستگی نمی شود. به طور کلی می توان گفت می تواند فشار بالای زیادی را متحمل شود.

کیفیت آب

استفاده آب برخی لوله منجر به عوض شدن طعم آب می شود ولی لوله پلیکا سفید بر روی طعم و مزه آب تاثیری ندارد.

دارای سطح صاف

سطح لوله هایپلیمری صاف و یکدست می باشد و به دلیل نداشتن برآمدگی یا فرورفتگی رسوب نمی گیرد و راه لوله مسدود نمی شود.

عمر بالای لوله پلیکا سفید

این لوله ها در برابر پوسیدگی مقاوم می باشند و در صورتی که هوا گرمای زیادی داشته باشد نیز انبساط نمی یابد.

سایر مقالات
لوله های پلی اتیلن چه نوع لوله های هستند؟ مواد اولیه لوله پلی اتیلن چیست؟

نکات مهم در مورد لوله پلیکا سفید

بر اساس کاری که می خواهید انجام بدید می توانید قطعات مختلف لوله به راحتی به هم متصل کرده و نصب کنید.

بعد از نصب نیازی به رنگ کردن لوله و نقطه های اتصال نمی باشد.

وزن لوله پلیکا سبک تر از لوله های فولادی و … می باشد.

 معایب لوله پلیکا سفید

محصولات پلیمری و غیر پلیمری معایب زیادی دارند که در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم داشت‌.

ضربات شدید موجب شکنندگی لوله پلیکا می شود و باید از ضربه و فشار زیاد در امان باشند.

سرمای زیاد و یخبندان منجر به شکستن لوله خواهد شد. همچنین گرما نیز بر روی تاثیر می گذارد.

همانطور که گفته شد لوله پلیکا دارای انعطاف می باشد ولی این انعطاف کم است و باید از اتصال های دیگر برای انحنا دادن و وصل کردن استفاده نمود.

ابعاد لوله

لوله پلیکا را در اندازه و ضخامت های مختلف تولید می کنند و به سه دسته لوله هایی که قابلیت تحمل فشار بالا، فشار متوسط و فشار ضعیف دارند تقسیم می توان نمود که هر کدام بنا به اسمی که دارند برای فشارهای زیاد تا کم استفاده می شوند.

طول لوله تا ۶ متر می رسد و همچنین قطر بیرونی آنها از ۱۶ میلی متر تا ۴۰۰ میلی متر می باشد و مناسب برای هر فضایی و کاری می باشد. خریداری می توانند بنا به کاربرد لوله پلیکا سفید از آن استفاده نمایند.

نحوه ساخت لوله پلیکا

کارخانه های زیادی در سطح ایران لوله پلیکا تولید می کنند. در ابتدا ساخت لوله گاز طبیعی را گرم می کنند تا گاز اتیلن تولید شود. همچنین کلرید سدیم نیز الکترولیز می شود و کلر و آب بازی تولید می شود.

سایر مقالات
پلیکا

کلر و اتیلن دو ماده تولید شده را با فشار و گرمای زیادی به وینیل کلرید تبدیل خواهند کرد و در نتیجه پودر نرم شده پی وی سی حاصل می شود. همانطور که گفته شد از پودر نرم شده پی وی سی، آلیاژ یو پی وی سی با روش های فشاری یا اکستروژن تولید مي شود.

قیمت و خرید لوله پلیکا سفید

قیمت لوله پلیکا متغیر است و نسبت به ضخامت، اندازه و ابعاد آن قیمت گذاری می شود. همچنین جنس مواد استفاده شده در لوله پلیکا نیز در قیمت آن تاثیر زیادی دارد. عمدتا لوله پلیکا را بر حساب وزن به فروش می رسانند و واحد شمارش آن شاخه می باشد.

شما برای خرید لوله پلیکا می توانید به سایت فروش گروه بازرگانی کشیشی نمایندگی اصلی پلیکا یاس مراجعه کنید و بهترین لوله پلیکا سفید را با بهترین متریال از این شرکت خریداری کنید. این شرکت محصولاتی اصل و با کیفیت را به بازار عرضه می دهد و جزو شرکت های معتبر در این صنعت می باشد.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات