مشخصات لوله آذین یا لوله پروپیلن چیست؟

مشخصات آذین لوله سپاهان

مشخصات لوله آذین یا لوله پروپیلن

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

لوله آذین با نام لوله پروپیلن در بازار شناخته شده و جزو منتخب ترین و پرکاربرد ترین انواع لوله ها می باشد. مواد استفاده شده در ساخت این لوله از نوعی پلیمر بوده و در سایزها و اندازه های مختلف توسط شرکت آذین لوله سپاهان تولید و روانه بازار می گردد. به علت مقاومت بالایی که در برابر حرارت بالا و فشار دارد یک انتخاب ایده آل و یک جایگزین مناسبی برای انواع لوله ها در حوزه انتقال آب سرد و گرم بهداشتی می باشد. البته از مهمترین کاربردهای این لوله می توان به استفاده از آن به منظور انتقال آب آشامیدنی اشاره نمود. در ادامه 

مشخصات آذین لوله سپاهان

در ادامه مشخصات لوله آذین  بهتر است این نکته را هم بیان نماییم که با استفاده از این لوله روی کیفیت آب هیچ تاثیر منفی ایجاد نشده و طعم و بوی آب به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

این لوله به صورت تک لایه و چند لایه و با دو رنگ سبز و سفید تولید می گردد که البته رنگ سفید آن مرسوم تر می باشد.

از دیگر مشخصاتی که بهتر است در مورد لوله آذین بدانیم این است که امروزه از لوله آذین با رنگ سفید برای انتقال آب آشامیدنی استفاده می گردد و از رنگ سبز به علت اینکه رنگ آن وارد آب آشامیدنی می گردد، دیگر استفاده نمی شود و در مصارف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد

سایر مقالات
از کجا بفهمیم پمپ آب کولر سوخته یا نه؟ + راه‌های تعویض و تعمیر

همچنین این موضوع را هم ذکر کنیم که این لوله ها در برابر اشعه نور خورشید ضعیف و حساس بوده و در صورتی که در برابر نور مستقیم قرار گیرند به مرور سست و ضعیف می گردند.

شرکت آذین

شرکت گیتی پسند یک مجموعه تولید بسیار بزرگ در تولید محصولات پلیمری می باشد و شرکت آذین جزو زیر مجموعه هلدینگ این شرکت معظم می باشد.

این شرکت در طی فعالیت خود در این چند سال توانسته در کنار اشتغال و تولید محصولات با کیفیت در کشور از خروج ارز از کشور جلوگیری و باعث خودکفایی کشور در مقوله تولید محصولات پلیمری شود.

مزایای لوله آذین

لوله آذین به دو صورت تک لایه و دو لایه در گرید‌های گوناگون با مقاومت های مختلف نسبت به ضربه تولید می گردد. به علت ساختار مولکولی ویژه ای که در لوله آذین وجود دارد، باعث شده تا در برابر دمای بسیار بالا و بسیار کم، همچنین در برابر مواد اسیدی مقاومت بالایی را داشته باشد و به عنوان یک جایگزین مناسب برای لوله های فلزی در سیستم لوله کشی ساختمان تعیین و مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر مزایای استفاده از لوله آذین که جزو مشخصات لوله آذین هم برشمرده می شود عبارتنداز:

  • عدم بوجود آمدن رسوب در فضای داخلی لوله
  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی خارجی و داخلی
  • مقاومت بالا در برابر فرسایش
  • نصب آسان و سریع
  • عدم انتقال نور به داخل لوله
  • دارای فشار مناسب
  • ظاهری زیبا و شفاف
  • دارای عایق الکتریکی
  • دارای عایق حرارتی
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
سایر مقالات
چگونه آب شوفاژ را خالی کنیم ؟ | راهنمای جامع و بیان دلایل و زمان مناسب

کاربرد لوله آذین

به علت مقاومت بالایی که در برابر  مواد اسیدی و شیمیایی دارد قابل استفاده در صنایع مختلف می باشد. سطح سیقلی که این لوله دارد منجر می شود تا رسوب به هیچ عنوان در آن ایجاد نگردد. به همین جهت برای لوله کشی و انتقال آب آشامیدنی یک انتخاب ایده آل و مناسب است.

البته به منظور استفاده در سیستم تهویه مطبوع و لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان ها هم قابل استفاده می باشد. از دیگر کاربردهای لوله آذین می توان به این موارد اشاره نمود:

  • صنایع غذایی
  • ساخت و سازهای ساختمانی
  • خطوط هوایی
  • صنایع دارویی
  • تاسیسات هتل ها
  • لوله کشی حرارتی
  • صنایع کشتیرانی
  • تأسیسات بیمارستان‌ها

لوله آذین را از کجا خریداری کنیم؟

اگر به فکر مرغوب بودن کالای خود هستید و می خواهید بدون هیچ مشکلی بهترین کیفیت را خریداری نمایید پیشنهاد می دهیم با بازرگانی کشیشی ارتباط برقرار کرده و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. این بازارگانی در کنار عرضه لوله آذین با قیمتی مناسب و با بهترین کیفیت اقدام به عرضه انواع لوله های مناسب به منظور استفاده در مصارف: صنعتی، ساختمانی و … نموده است.

قیمت لوله آذین

در قیمت گذاری روی لوله: مواد اولیه بکار رفته در تولید لوله، ابعاد لوله و البته کیفیت و برند آن مهم تلقی می شود. به طور معمول قیمت گذاری بر روی لوله برحسب متری می باشد. البته اندازه و متراژ لوله از دیگر عواملی هستند که می توانند روی قیمت تمام شده لوله تاثیر داشته باشند.

به علت نوسانات ارزی که روی قیمت مواد اولیه تولید این لوله ها تاثیر گذاشته باعث شده نتوانیم یک قیمت ثابت برای این لوله ها بسان نماییم.

سایر مقالات
باز کردن لوله فاضلاب | بیان مشکلات و چالش ها

در آخر

لوله آذین به عنوان بهترین و رایج ترین انواع لوله های مورد استفاده برای لوله کشی آب سرد و گرم و مواد شیمیایی می باشد.

از مشخصات این لوله بگوییم که لوله آذین در برابر حرارت بالا و کاهش دما مقاومت بالایی داشته و به علت عدم رسوب پذیری مناسب برای لوله کشی آب آشامیدنی می باشد.

نصب و راه اندازی آن آسان و سریع بوده و به همین جهت دستمزد آن هم به تبعات کمتر است.

 این لوله را می توان بهترین جایگزین برای لوله های فلزی و گالوانیزه دانست.

از دیگر مشخصاتی که می توان به لوله آذین نسبت داد، کارخانه تولید کننده این لوله می باشد که جزو بزرگترین تولید کنندگان لوله پلیمری در کشور است.

با کمک این لوله تحول عظیمی از لحاظ قیمت لوله آب گرم و سرد و همچنین سیستم های گرمایشی پکیج و شوفاژ بوجود بیاورد.

با استفاده ا این لوله این امکان فراهم شده تا حد ممکن مخارج و قیمت لوله کشی ساختمان کاهش پیدا نماید. از کابردهای لوله آذین می توان به استفاده از لوله آذین در لوله کشی آب سرد و گرم، لوله کشی پکبج، گرمایش شوفاژ، سیستم های آبرسانی و نصب پمپ در ساختمان ها اشاره داشت. البته در مصارف انتقال مواد شیمیایی، اسیدی و … هم قابل استفاده و مناسب می باشد.

خرید لوله آذین سپاهان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات