محدودیت کفپوش برای سیستم گرمایش از کف

محدودیت کفپوش برای سیستم گرمایش از کف

محدودیت کفپوش برای سیستم گرمایش از کف

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

یکی از سوالاتی که اکثرا پرسیده میشود ایجاد محدودیت برای سیستم گرمایش از کف توسط کف پوش ها است. همانطور که می دانید بعد از نصب سیستم گرمایش از کف باید کف پوش را بر روی آن نصب کرد. اما سوال اینجاست که نوع کفپوش و ضخامت آن تاثیری در حرارت سیستم گرمایش از کف دارد یا خیر.

در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم تاثیر کف پوش بر نوع حرارت دهی سیستم گرمایش از کف چیست؟ همچنین در ادامه می توانید کلیپ تخصصی در این حوزه را در همین صفحه مشاهده نمایید. این کلیپ توسط مشاور فنی گروه بازرگانی کشیشی، عرضه کننده انواع لوله و اتصالات و عرضه کننده لوله نیوپایپ اصلی، برای شما عزیزان محیا شده است. با ما همراه باشید.

تعیین نوع کفپوش قبل از اجرای سیستم گرمایش از کف

بله در ابتدا طراح سیستم گرمایش از کف از کارفرما در مورد کف پوش سوال خواهد کرد و با توجه به نوع کفپوش طراح یک طرح مناسب با فواصل مناسب برای این سیستم تعیین می کند. مسلما استفاده از سنگ و سرامیک بازدهی بیشتری دارد و موجب انتقال درست دما خواهد شد اما اگر نوع کفپوش دیگری نیز انتخاب شود، با تغییر فواصل بین لوله ها می توان به راحتی انتقال دما را انجام داد.

همانطوز که می دانید انواع زیادی کفپوش وجود دارند که کارفرمایان مایل به استفاده از آنها هستند. مانند پارکت، سرامیک، سنگ، موکت، بتن و غیره که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. اما هیچکدام در خصوص سیستم گرمایش از کف مانع عملکرد درست این سیستم نیستند و شما می توانید با مشورت کردن با متخصصین این امر، یک انتخاب درست و یک برنامه دقیق برای اجرای سیستم گرمایش از کف داشته باشید. بازرگانی کشیشی نمایندگی اصلی نیوپایپ و متخصص در نصب سیستم گرمایش از کف، آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان است. با ما تماس بگیرید.

سایر مقالات
چگونه لوله نیوپایپ باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی می‌شود؟

اجرای مرزهای سرد در محدودیت کفپوش برای سیستم گرمایش از کف

 

در برخی موارد مشاهده شده است که پیمانکاران برای اجرای سیستم گرمایش از کف، فواصل را به درستی رعایت نکرده اند و شکل حلزونی را به شکل رفت و برگشت انجام نداده اند. به همین دلیل سیستم آنطور که باید انتقال دما را انجام نداده است. این کاملا غلط است و در هنگام طراحی باید حتما در یک متر به شکل حلزونی لوله ها حرکت کنند و به شکل رفت و برگشت باشند. شما می توانید طریقه صحیح اجرای سیستم گرمایش از کف را در لینک مربوطه مشاهده کنید.

برای اینکه محدودیت کفپوش برای سیستم گرمایش از کف نداشته باشیم، به طور اصولی در لوله کشی سیستم گرمایش از کف، حداقل فواصل 10 سانتی متر و حداکثر فاصله بین لوله ها، 25 سانتی متر می تواند باشد. که بسته به نوع محل متفاوت خواهد بود. به طور مثال در آشپزخانه 25 سانتی متر مناسب است و در حال که سیستم گرمایشی دیگری همچون اجاق گاز در آن وجود ندارد، 20 سانتی متر مناسب است. مرزهای سرد هم بین 10 سانت و یک متر است.

در فضاهایی که عایق رطوبتی دارند، محدودیتی برای گرمایش از کف وجود ندارد و برخی به غلط گمان می کنند که این موضوع نوعی محدودیت است. دلیل این فکر این است که عموما در فضای حمام و یا آشپزخانه عایق رطوبتی قرار داده میشود تا از نشت رطوبت جلوگیری شود. کارفرما اکثرا گمان می کنند که حرارت از کف موجب خرابی این عایق میشود و نشت رطوبت صورت می گیرد.

سایر مقالات
انواع لوله پنج لایه | مروری بر خواص، کاربردها و بازار لوله پنج لایه در ایران و جهان

اما به هیچ وجه اینگونه نیست و تمام سطح کار سیستم گرمایش از کف با یک لایه عایق پوشش داده میشود و دما به هیچ وجه برای عایق های رطوبتی مشکل ایجاد نمی کند.

جمع بندی محدودیت کفپوش برای سیستم گرمایش از کف

 

تمام این موارد با مطرح سازی در ابتدای کار با طراح سیستم قابل حل هستند و هیچ کدام نمی توانند خخلی در درستی کار سیستم گرمایش از کف داشته باشند. اما نکته مهم این است که این سیستم با نقشه قبلی پیاده شود و طراح تسلط کامل بر تمام زاویای پنهان کار داشته باشد. در این صورت است که هیچگونه مشکلی در این سیستم پدیدار نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات