انتخاب پکیج یا موتورخانه برای گرمایش از کف ؟

پکیج یا موتورخانه برای گرمایش از کف

انتخاب پکیج یا موتور خانه برای گرمایش از کف؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

در این مبحث قصد داریم به شما در مورد پکیج و موتور خانه های گرمایش از کف توضیحاتی ارائه دهیم و ویژگی های هر کدام را برشمریم و با توجه به نظر متخصص این حوزه، جناب ابراهیمی، مشاور فنی بازرگانی کشیشی، بهترین انتخاب را برگزینیم. در ادامه علاوه بر متن مقاله، شما می توانید کلیپ تهیه شده توسط بازرگانی کشیشی را نیز مشاهده نمایید. با بازرگانی کشیشی، نمایندگی اصلی نیوپایپ همراه باشید.

برای خرید لوله نیوپایپ کلیک کنید.

 

موتور خانه مرکزی

در سیستم هایی که دارای موتور خانه مرکزی هستند، دمای موتورخانه معمولا روی 70 یا 80 تنظیم می شود. علت این موضوع این است که علاوه بر تامین گرمایش از کف، این موتور خانه ها باید آب گرم مصرفی مکان مورد نظر را نیز تامین کنند. همچنین موارد دیگری همچون حوله خشک کن و یا موارد مشابه دیگر نیز نیاز به تامین انرژی گرمایی دارند.

اما همانطور که در مقالات قبلی گروه بازرگانی کشیشی اشاره کردیم، دمای مناسب برای گرمایش از کف و ورود به لوله های کف، باید 40 درجه سانتی گراد باشد و دمای 70 درجه برای گرمایش از کف، بسیار زیاد است. حال چه کاری می توان انجام داد تا دما به دمای مناسب گرمایش از کف برسد؟ در ادامه مقاله پکیج یا موتور خانه برای گرمایش از کف با ما همراه باشید.

در این مرحله نیاز است که یک مبدل ثانویه ایجاد شود تا دمای موتورخانه را به دمای مناسب تبدیل کند و آب با دمای مناسب را به باکس های مرتبط به سیستم گرمایش از کف منتقل کند.

نکته مهم در پکیج یا موتورخانه برای گرمایش از کف

شما می توانید به جای استفاده از مبدل از یک دیگ جداگانه در موتور خانه، مخصوص گرمایش از کف استفاده کنید. این موضوع و انتخاب، بستگی به فضای محل موتورخانه و راهبری و مدیریت انتقال شما دارد. باید دقت کنید که کدام مورد برای شما مناسب تر است و از همان بهره ببرید. با توجه به این موارد و موضوع رسوب گذاری در این سیستم، متخصص نصب، تصمیم می گیرد از دیگ استفاده کند یا مبدل.

مبدل ها سه راهی و ترمستوات دارند و لوازم تخصصی و جانبی دارند. همین موضوع مقداری نگهداری و کار با مبدل را سخت کرده است اما باز هم این سیستم مزایای خود را دارد و می تواند یک انتخاب مناسب برای افرادی که فضای کافی برای قرار دادن یک دیگ اضافه در موتورخانه خود ندارند، باشد.

پکیج

در ادامه مقاله پکیج یا موتورخانه برای گرمایش از کف در مورد پکیج ها صحبت خواهیم کرد. در سیستم پکیج، باید از پکیج های دو مبدله استفاده شود. پکیج دو مبدله چیست؟

پکیج دو مبدله، دو مبدل مجزا دارد. یکی از مبدل ها وظیفه تامین آب گرم مصرفی مکان را دارند و مبدل دیگر، وظیفه تامین آب مورد نیاز برای سیستم گرمایش از کف را دارد. این مبدل قابل تنظیم است و به راحتی می توان بر روی خود پکیج، مبدل را بر روی 40 درجه تنظیم کرد پکیج نیز آب مورد نظر را با همان درجه تامین خواهد کرد.

در ساختمان ها که کنترل دما برای هر واحد حائز اهمیت است، استفاده از پکیج توصیه میشود. استفاده از پکیج، برای هر واحد، استقلال دمایی به همراه دارد. این موضوع نه تنها محدودیتی برای سیستم گرمایش از کف ندارد بلکه بسیار هم کمک کننده می باشد.

جمع بندی پکیج یا موتورخانه در گرمایش از کف

استفاده از پکیج یا موتور خانه برای گرمایش از کف با توجه به شرایط ساختمان مورد نظر باید انتخاب شود. در اینجا ما سعی کردیم موارد کلی در مورد این دو را توضیح دهیم و بگوییم که هیچ کدام مانعی برای نصب سیستم گرمایش از کف نیستند و شما با داشتن هر یک از این دو سیستم، می توانید به راحتی از مزایای سیستم گرمایش از کف بهره ببرید.

سایر مقالات
محدودیت کفپوش برای سیستم گرمایش از کف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات