برای لوله کشی گلخانه از چه لوله ای باید استفاده کرد؟

لوله کشی گلخانه

لوله کشی گلخانه

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

چه لوله ایی برای گلخانه مناسب می باشد؟ آیا اصول لوله کشی صحیح گلخانه می تواند در روند کیفیت و بهبود محصولات گلخانه یاری نماید. با ما همراه شوید تا به جواب این سوالات ساده و در عین حال مهم برسیم و ببینیم چگونه می توان یک لوله کشی گلخانه مناسب داشت.

به عنوان نمایندگی اصلی نانو پلیمر یاس علاوه بر توضیحات محصول خود، توضیحات لازم برای سایر محصولات را نیز ارائه می دهیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای خرید محصولات با کیفیت با ما تماس بگیرید. 

لوله کشی گلخانه هم همچون لوله کشی ساختمان می تواند پر اهمیت باشد. اگر کمی به شهر محل زندگی خود توجه کرده باشید می بینید چند گلخانه تاسیس و در حال تامین محصولات کشاورزی همچون: سیفی جات، سبزیجات، گل های تزیینی و … با بهترین کیفیت می باشند. حتی امروزه گلخانه های کوچک هم در خانه های ویلایی به منظور نگهداری از گیاهان زینتی و خوردنی ساخته و استفاده می شود.

 یکی از دلایل پیشرفت و رونق گلخانه در کنار علم کشاورزی وجود ابزار مناسب برای تاسیس گلخانه است. یکی از این ابزار لوله است که بسیار در روند رونق و سهولت انجام کار گلخانه می تواند کمک کننده باشد.

توجه به نوع لوله گلخانه می تواند ما را در امر نگهداری از گلخانه و پیشرفت کاری یاری نماید. با ما همراه باشید تا با این اصول لوله کشی گلخانه آشنا و بهترین لوله را برای گلخانه خود انتخاب نماییم.

سایر مقالات
لوله کشی روکار چیست؟

 گلخانه چیست؟

گیاه خانه که با نام گلخانه شناخته می شود، محلی برای رشد گیاهان است که می توان در فصول گرم و سرد سال از گیاهان پرورشی خود محافظت نمود. گلخانه دارای سقفی شفاف بوده که بتوان به راحتی نور را در محیط گلخانه انعکاس و از گرمای خورشید برای گیاهان استفاده نمود و از خروج گرما به خارج گلخانه جلوگیری کرد.

در یک گلخانه می توان کارایی کاشت و برداشت را به بهترین نحو انجام داد و از انرژی هایی که ممکن است از طریق پرورش گیاهان هدر رود صرفه جیی می نماید.

از مزایای گلخانه می توان به: رشد بهتر، کنترل آب و هوا، محافظت از گیاهان، جلوگیری از اسراف آب و … اشساره نمود.

لوله گلخانه

لوله ایی که برای گلخانه انتخاب می گردد بهتر است از جنسی باشد که دچار زنگ زدگی یا خوردگی نشود و طول عمر بالایی نسبت به سایر لوله های دیگر داشته باشد با انجام لوله کشی گلخانه با لوله مناسب شما از مزایای بسیاری بهرمند خواهید شد.

از ویژگی هایی که بایستی یک لوله برای لوله کشی گلخانه به همراه داشته باشد می توان به: نصب آسان و سریع، مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی، وزن سبک، عمر بالا، انعطاف پذیری و … اشاره نمود.

لوله های بسیاری برای انجام لوله کشی گلخانه وجود دارند و می توان از آنها استفاده نمود اما خوب هر نوع کیفیت و کاربرد مختص به خود را داشته و استفاده آن در لوله کشی برای گلخانه بسیار مفید نباشد.

مثلاً برای لوله کشی گلخانه احتیاج است تا لوله منعطف باشد و بتوان بدون دردسر از آن برای مسیرهای پیچ دار استفاده نمود. اما برخی از لوله ها این قابلیت را نداشته و در مسیرهای پیچ دار ممکن است دچار آسیب قرار بگیرند.

سایر مقالات
کاربرد اتصالات الکتروفیوژن چیست؟

لوله پلی اتیلن

از لوله پلی اتیلن می توان در گلخانه استفاده نمود. این لوله تمام ویژگی هایی که گلخانه به آن احتیاج دارد را دارا می باشد‌. همچنین از نظر قیمتی هم نسبت به سایر لوله های دیگر مقرون به صرفه می باشد. همچنین این لوله ها برای محافظت از تجهیزات برقی گلخانه نیز کارایی دارند.

لوله گالوانیزه

این نوع لوله هم جزو لوله هایی است که می توان در تاسیسات لوله کشی گلخانه استفاده نمود. بیشترین مقاومت را در برابر زنگ زدگی و خوردگی داشته و در دو نوع موجود و قابل استفاده می باشد.

  • گالوانیزه سرد: در این نوع لوله از ضخامت پوشش کمی استفاده شده و نسبت به لوله گالوانیزه گرم مقاومت کمتری دارد. لوله گالوانیزه سرد ۲ تا ۶ سال دوام دارد.
  • لوله گالوانیزه گرم: ضخامت این لوله بالا بوده و در برابر گرما و رطوبت دوام بالایی دارد. دوام این لوله اگر به درستی نصب شده باشد بین ۲۰ تا ۳۰ سال می باشد.

لوله‌ی PVC

از دیگر لوله های مناسب برای لوله کشی گلخانه لوله های پی وی سی یا همان لوله پلیکا می باشد. این نوع لوله برای لوله‌کشی جهت انتقال دادن آب از آب گرم‌کن یا دیگ بخار به محدوده‌ی رشد گیاهان قابل استفاده می باشد. مزایایی همچون: مقاوم بودن، ضد خوردگی، قیمت مناسب و … را به همراه دارد و به عنوان بهترین لوله برای گلخانه هم شناخته می شود.

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

نحوه لوله کشی گلخانه

قرار گرفتن لوله در خاک باعث رشد بهتر محصولات همچون سیب زمینی، خیار و … که در زیر خاک رشد می نمایند می شود و از این طریق آب کافی به گیاهان خواهد رسید.

سایر مقالات
معرفی برترین برند های لوله پلیکا در ایران

لوله ‌کشی گلخانه را می‌توان در ماسه‌ ایی که در کف گلخانه وجود دارد دفن نمود و یا در بالا یا زیر صفحاتی که پهن هستند قرار داد. در عمق 20 تا 30 سانتی متر می توان لوله ها را قرار داد تا هم در کنار آبیاری مناسب امکان شخم زدن هم فراهم بوده و لوله دچار تخریب و خرابی قرار نگیرد.

کافی است یک شیار در زمین ایجاد و لوله را در آن قسمت شیار زده قرار دهیم. البته امکان انجام لوله کشی گلخانه بر روی سطح خاک هم امکان پذیر می باشد.

قیمت لوله گلخانه

در هنگام خرید لوله برای لوله کشی گلخانه یکی از مهمترین ویژگی که باعث می شود تا در انتخاب لوله مناسب کمی تعلل ایجاد گردد، قیمت لوله است. عوامل مختلفی می تواند روی قیمت تعیین شده تاثیر بگذارد.

این عوامل شامل: طول، نوع لوله، وزن، جنس، ضخامت و سایز، استاندارد تولید و … است. همسن موضوعات و نوسانات موجود در بازار باعث شده تا قیمت تمام شده ایی برای لوله ها وجود نداشته و برای خرید به دنبال استعلام قیمت به روز شده لوله باید باشیم و به قیمت های چند روز قبل بسنده نکرد.

جمع بندی لوله کشی گلخانه

گلخانه به عنوان خانه گیاهان، محلی است که می توان گیاهان مختلف و متفاوت را در آن به بهترین نحو پرورش داد. لوله کشی گلخانه همچون سایر مسایلی که برای ساخت گلخانه مهم هستند مهم می باشد. با کمک لوله کشی مناسب نحوه آبیاری گیاهان از سمت سنتی به سمت آبیاری پیشرفته سوق پیدا می کند.

سایر مقالات
کاربرد لوله پلیکا سفید

به عبارتی برای تاسیس گلخانه به غیر از تجهیزات مورد نیاز احتیاج به لوله های مناسب با سایز های مختلف می باشد. لوله انتخابی در صورتی که کیفیت خوبی داشته باشد، دارای طول عمر بالا خواهد بود.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات