لوله کشی پکیج با لوله پنج لایه

لوله کشی پکیج با لوله پنج لایه

لوله کشی پکیج با لوله پنج لایه

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

اینبار با لوله کشی پکیج با لوله پنج لایه خدمت شما آمده ایم و می خواهیم در این مقاله در رابطه با این موضوع صحبتی داشته باشیم. با ما به عنوان نمایندگی اصلی نیوپایپ و ارائه کننده لوله نیوپایپ و اتصالات، تا انتها مقاله همراه باشید.

به دو صورت می توان لوله کشی پکیج را انجام داد با کمک لوله های پنج لایه و لوله های پلیمری که ما در اینجا می خواهیم لوله کشی پکیج با لوله 5 لایه را به شما بشناسانیم و ببینیم که این لوله کشی به چه صورت می باشد.

چرا لوله های پلیمری برای لوله کشی پکیج مناسب نیست؟ در رابطه با لوله پلیمری باید بگوییم به دلیل آنکه مقاومت خوبی در برابر گرما ندارند ما پیشنهاد به استفاده از این نوع لوله را به شما عزیزانی که مایل هستید در ساختمان خود پکیج نصب نمایید را نمی دهیم. استفاده از لوله های پنج لایه به دلیل مقاومت خوبی که در برابر دما دارند پیشنهاد ما می باشد.

چرا لوله پنج لایه برای لوله کشی پکیج مناسب است؟

لوله پنج لایه از ترکیب دو ماده: پلیمری و فلز تهیه می گردد و این موضوع باعث شده تا هر مواد موجود در هر لایه عیبوب دیگری را بپوشاند و به عنوان یک لوله بی عیب و نقص در صنعت تولید لوله شناخته شود.

از مزایای و فواید استفاده از لوله پنج لایه می توان به منعطف بودن، مقاومت بالا در برابر حرارت و سرما، سبکی، حمل آسان، مقرون به صرفه و … اشاره داشت.

علت انتخاب لوله پنج لایه به دلیل همین مزایای فوق العاده لوله پنج لایه می باشد.

مثلا برای لوله کشی پکیج گاهی مسیرهای لوله کشی تغییر پیدا کرده و به دلیل اینکه لوله پنج لایه انعطاف پذیری خوبی دارد قابل استفاده در این مسیرها بدون آنکه بخواهد مشکلی ایجاد نماید می باشد. یا اینکه این لوله مقاومت خوبی در برابر گرما و حرارت بالا دارد، به همین منظور می توان برای لوله کشی پکیج که آب گرم در آن جریان دارد مناسب می باشد.

سایر مقالات
مزایا و معایب لوله کشی روکار شوفاژ | راهنمای کامل بهداشت و ایمنی در شوفاژ

انواع سیستم لوله کشی پکیج

برای انجام سیستم لوله کشی پکیج روش های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

لوله کشی مختلط: در این روش لوله ها هم در سقف کاذب و هم در کف زمین تعبیه می شود.

لوله کشی با برگشت مستقیم: لوله کشی با برگشت مستقیم برای منازل و محیط های کوچک مناسب می باشد.

لوله کشی با برگشت معکوس: می توان لوله کشی با برگشت معکوس را در بیشتر ساختمان های شهری با متراژ متوسط استفاده نمود.

لوله کشی پکیج با لوله پنج لایه

نحوه انجام لوله کشی پکیج بایستی با ابزار و اتصالات مرتبط با این سیستم انجام پذیرد. زمانی که کار را با تجهیزات مورد نیاز آن کار انجام گیرد، نتیجه کار بسی رضایت بخش و مثمر ثمر خواهد بود. از فواید استفاده از لوله کشی پکیج با لوله 5 لایه می توان به این موارد اشاره داشت:

  • به صورت توکار و روکار قابل استفاده می باشد.
  • استحکام و دوام بالایی داشته و طبق رعایت استاندردهای لازم تولید می گردد.
  • در مقابل مواد شیمیایی، زنگ زدگی و پوسیدگی مقاومت خوبی دارد.
  • لوله کشی پکیج به دو روش سنتی (انشعابی) و کلکتوری انجام می گردد.

در ادامه به نحوه برش و اتصالات لوله پنج لایه برای لوله کشی پکیج اشاره خواهیم کرد. با ما همچنان همراه باشید.


لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی

برش لوله پنج لایه

به منظور لوله کشی و وجود و بکار گیری اندازه های مختلف لازم است ابتدا اندازه مناسب بر روی لوله پنج لایه اعمال گردد و پس از آن برش داده شوند. شما می توانید برای برش از قیچی برش مخصوص لوله استفاده کنید.

سایر مقالات
مقایسه کیفیت و قیمت لوله نیوپایپ با سایر لوله‌های پلی‌اتیلن

توجه داشته باشید برای برش لوله پنج لایه از اره، سنگ فرز و … به جهت برش لوله استفاده نکنید که به هیچ عنوان در نحوه لوله کشی پنج لایه این انتخاب ها مناسب نمی باشند.

قبل از اینکه وارد شویم بگوییم این روش برش برای لوله کشی پکیج مناسب می باشد.

به منظور برش ابتدا دهانه قیچی را به اندازه لازم باز نمایید و سپس لوله را در بین تیغه قیچی و فک قرار دهید. سپس دستی که قیچی در آن قرار دارد را حول محور لوله به صورت آونگی به حرکت درآورید. با اینکار تیغه ها به آسانی در لوله فرو رفته و انجام برش سریعتر و بهتر صورت می پذیرد.

علت مناسب بودن آن نیز این می باشد که سطح مدت لوله تا حد لازم صورت دایره ایی خود را حفظ می نماید. البته توجه داشته باشید زمان برش لوله بایستی لوله به صورت صاف برش داده شود.

خم نمودن لوله های پنج لایه:

به چند صورت می توان اقدام به خم نمودن لوله های پنج لایه نمود:

خم کردن لوله با دست: برای انجام اینکار با دست، لوله را به صورتی در دست می گیریم که انگشت شصت هر دو دست ما در پایین لوله قرار بگیرد.

سپس با وارد کردن فشار بر روی لوله به این صورت باعث خم شدن لوله می گردیم.

خم کردن لوله با فنر: به منظور خم کردن ارتفاع های بلند و میانه استفاده می گردد.

دستگاه خم کن لوله: از این دستگاه بیشتر در زمان هایی قابلیت و امکان استفاده از فنر خم لوله وجود ندارد، استفاده می گردد. می توان با کمک دستگاه خم کن لوله، انواع سایزهای لوله اعم از 16 تا 32 میلیمتر را به راحتی خم نمود.

طرز کالیبراسیون لوله پنج لایه

به جهت رابطه بهتر بین اتصالات و لوله پنج لایه باید لوله بر روی اتصال به درستی نصب شود. کالیبر کردن لوله یک امر ضروری برای اجرای لوله کشی پکیج با لوله پنج لایه می باشد.

سایر مقالات
مراحل نصب لوله گرمایش از کف

نحوه‌ی لوله‌کشی پکیج

ابتدا نقشه ساختمان مطالعه و بررسی می شود که برای این کار نقشه ساختمان را با مقیاس 50/1 بایستی تهیه نمود و پس از آن محل قرار گیری رادیاتورها و الگوی قرار گیری آن را در نقشه مشخص می نماییم.

حال طول و عرض را با توجه به مقیاس تعیین شده می کشیم و محل اتصالات لوله شبکه به عَلَم رادیاتور را با کمک دو دایره کوچک مشخص می نماییم .

پس از آن محل قرار گیری رادیاتورها و لوله‌کشی پکیج باید در نقشه طراحی گردد که در صورت نیاز به سرویس و یا هواگیری پکیج یا تعمیرات احتمالی اشکالی پیش نیاید.

هزینه لوله کشی پکیج

برای تعیین قیمت لوله کشی پکیج با لوله پنج لایه پارامترهای مختلفی ممکن است دخیل باشند از جمله: روکار یا توکار بودن لوله کشی، مساحت لوله کشی در ساختمان، کنده کاری و … . البته متراژ لوله کشی یکی از عوامل مهم در تعیین هزینه لوله کشی پکیج می باشد.

همچنین هزینه دستمزد لوله کشی پکیج هم می تواند بسته به مواردی متغییر باشد، مثلا دستمزد لوله کشی پنج لایه بیشتر از لوله های تک لایه می باشد.

در آخر

در صورتی که طراحی یا نحوه لوله کشی پکیج به درستی انجام نپذیرد، یا اینکه از لوله مناسب برای این سیستم انتخاب نشود کارکرد پکیج نادرست بوده، کیفیت کار پایین بوده و پس از مدتی مشکلات و ایرادات آن نمایان گردیده و طرح ساختمان را نازیبا می سازد.

پس برای انتخاب لوله های پنج لایه که برای این امر مناسب هستند استفاده و از افراد متخصص در زمینه نصب و لوله کشی پکیج استفاده گردد. برای مشاهده لیست قیمت اتصالات نیوپایپ کلیک کنید.

سوالات پرتکرار:

لوله پنج لایه چیست؟

لوله پنج لایه یک نوع لوله پلاستیکی است که از پنج لایه مختلف تشکیل شده است: دو لایه داخلی و خارجی از پلی‌اتیلن، دو لایه میانی از آلومینیوم و یک لایه چسب بین آن‌ها.

سایر مقالات
فاصله توالت ایرانی از دیوار | نکاتی در مورد اجرای توالت‌های ایرانی

چرا برای لوله کشی پکیج از لوله پنج لایه استفاده می‌شود؟

برای لوله کشی پکیج از لوله پنج لایه استفاده می‌شود چون این نوع لوله دارای خصوصیات مناسبی برای انتقال آب گرم و سرد است. برخی از این خصوصیات عبارتند از: مقاومت در برابر فشار، دما، خوردگی و رسوب، قابلیت خم شدن و نصب آسان، عدم نفوذپذیری به اکسیژن و نور، عایق بودن حرارتی و صوتی و کاهش هزینه‌های نصب و نگهداری.

چه معایبی برای استفاده از لوله پنج لایه وجود دارد؟

برخلاف مزایای زیاد، استفاده از لوله پنج لایه هم دارای برخی معایب است. برخی از این معایب عبارتند از: نیاز به اتصالات خاص و ابزار مناسب برای نصب، حساس بودن به ضربات شدید و خط خوردگی، عدم تطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی برخی کشور‌ها و عدم قابل بازگشت بودن به صورت فلز.

چگونه می‌توان از کیفیت لوله پنج لایه مطمئن شد؟

برای اطمینان از کیفیت لوله پنج لایه، باید به چند نکته توجه کرد. برخی از این نکات عبارتند از: تاریخ تولید و مدت زمان ذخیره‌سازی، نام تولیدکننده و گواهینامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌کیفیت، ضخامت و وزن لوله، رنگ و براقی لوله، عدم وجود ترک و خش و ناهمواری روی لوله و انطباق با استانداردهای مورد نیاز.

چه نوع اتصالاتی برای نصب لوله پنج لایه مناسب است؟

برای نصب لوله پنج لایه، باید از اتصالات خاصی استفاده کرد که با مواد و ساختار لوله سازگار باشند. برخی از این اتصالات عبارتند از: اتصالات فشاری، اتصالات جوشی، اتصالات پیچی و اتصالات گیره‌ای. هر کدام از این اتصالات دارای مزایا و معایب خود هستند که باید با توجه به شرایط نصب و هزینه مورد بررسی قرار گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات