لوله پلیکا برق چیست و باید از چه برندی استفاده کرد؟

لوله پلیکا برق

لوله پلیکا برق

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

برق ساختمان همچون سایر اجزای ساختمان مهم تلقی می گردد و به دلیل آنکه بتوان به عمر سیم کشی ساختمان افزود و باعث محافظت آن شد استفاده از لوله های محافظ برای سیم برق بهترین انتخاب می باشد. ما در این مقاله به سراغ لوله پلیکا برق رفته ایم و می خواهیم با این محصول آشنا گردیم و ببینیم لوله پلیکا چه مزایایی می تواند برای برق کشی ساختمان به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید.

اگر به خانه های قدیمی توجه کرده باشید متوجه می شوید که هر چند وقت یکبار سیم کشی های آن دچار مشکل شده و احتیاج به تعویض دارند. علت این موضوع هم در این است که در گذشته برای سیم کشی برق ساختمان از هیچ گونه محافظی استفاده نمی شد و سیم کشی برق به دلایل مختلف دچار زدگی، فرسودگی و … می شدند و اتصالات برقی ساختمان را مختل و حتی گاها باعث ایجاد آتش سوزی نیز می گردیدند.

اما امروزه با کمک لوله های مخصوص محافظ برق همچون لوله پلیکا برق می توان از سیم کشی ساختمان ها محافظت و از بروز مشکلات جلوگیری نموده و همچنین باعث بالا رفتن طول عمر سیم کشی ساختمان ها گردند.

همچنین به دلیل انعطاف پذیری که دارند به راحتی می توان به یکدیگر متصل و باعث افزایش طول لوله شد. به طور کلی این نوع لوله محافظ برق از ورود رطوبت، پارگی و ضربه به سیم ها جلوگیری می نماید.

سایر مقالات
پر فروش ترین لوله های سال

لوله پلیکا برق

می توان گفت یکی از مهمترین اجزا ساختمان برق کشی ساختمان می باشد و همین موضوع باعث می گردد تا برای محافظت از سیم کشی ساختمان نهایت تلاش خود را انجام دهیم. سیم کشی ساختمان همانطور که می دانید بسیار آسیب پذیر می باشد و در صورتی یک خرابی ممکن است کل ساختمان دچار آسیب و آتش سوزی قرار بگیرد و حتی جان انسان را به خطر بی اندازد.

پس توجه به نوع شیم کشی و محافظت از آن می تواند مهم تلقی شود. اما چه لوله ایی برای محافظت از سیم کشی برق ساختمان مناسب است؟ لوله های مختلفی برای محافظت از سیم کشی برق ساختمان وجود دارد، اما لوله پلیکا برق جزو بهترین و با کیفیت ترین نوع لوله برای محافظت از سیم برق می باشد. در ادامه به ویژگی ها و مزایای لوله پلیکا برق حخواهیم پرداخت.

لوله پلیکا برق را می توان با نام لوله پلیکا پی جی نیز شناسایی کرد. استفاده از لوله پلیکا برق در کار‌های ساختمان سازی به خصوص اتصالات برقی بسیار مهم می باشد. از این لوله به غیر از کاور نمودن سیم برق برای کاور سیم آنتن و سیم های تلفن قابل استفاده می باشند. با کمک لوله پلیکا برق می توانید سیم برق را به مناطقی که مایل هستید منتقل و از سیم ها به نحو احسنت محافظت و باعث افزایش طول عمر سیم کشی برق خود شوید.

همانطور که در بالا اشاره نمودیم لوله های برق در ساختمان ها قرار داده و قابل استفاده می باشند. همچنین به دلیل عایق بودن لوله پلیکا در صورت وجود بریدگی از برق گرفتگی افراد نیز جلوگیری و محافظت می نماید.

سایر مقالات
اتصالات لوله پلیکا و روش های اتصال آنها

در کجا از لوله پلیکا برق باید استفاده کرد؟

از پلیکا می توان در: منازل، ساختمان های اداری، تجاری، صنعتی، سالن های ورزشی، فروشگاه ها و … استفاده نمود. استفاده از این نوع لوله امروزه بسیار پرکاربرد و موثر می باشد. با کمک لوله پلیکا برق می توان سیم کشی برق ساختمان را حتی در کف هم قرار داده و سیم کشی ساختمان را به این صورت هم به خصوص در ساختمان های چند طبقه استفاده نمود.

زمانی که از این محافظ برای سیم کشی برق، تلفن، آنتن و … استفاده شود هم نظم کافی ایجاد می گردد و هم از احتمالات خطر جلوگیری می گردد.

ویژگی و مزایای لوله پلیکا برق

لوله پلیکا تمام خواص مواد U-PVC را دارا بوده و به دلیل عمر بالایی که دارد پرکاربرد می باشد. پوسیده نمی شود و به هیچ عنوان زنگ نمی زند. پس از پلی اتیلن لوله های پلیکا جزو پرمصرف ترین لوله ها به شمار می روند.

این نوع لوله همچون سایر دیگر انواع لوله پلیکا با کمک اتصالات و چسب به همدیگر متصل می گردند. از ویژگی های لوله پلیکا برق می توان به این موارد اشاره نمود:

  • در برابر شکنندگی مقاوم است.
  • انعطاف پذیر است.
  • وزن سبکی داشته و به همین دلیل به راحتی قابل حمل است.
  • استحکام بالایی دارد.
  • قیمت ارزان تر و مقرون به صرفه ایی دارد.
  • در برابر فشار مقاومت بالایی دارد.
  • این لوله همچنین نارسانا می باشد و همچون عایق عمل می نماید.

 

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

لوله پلیکا برق در چه سایزی موجود است؟

شما می توانید لوله پلیکا را به دو صورت خم گرم و خم سرد خریداری و استفاده کنید.

سایر مقالات
لوله کشی روکار چیست؟

لوله پلیکا نوع خم گرم دارای انعطاف پذیر بالا بوده و مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارد برعکس لوله پلیکا خم سرد.

از سایزهای موجود در این نوع لوله می توان به این موارد اشاره: پی جی ۱۵،  پی جی ۱۶،  پی جی ۲۱، پی جی ۳۱ نمود.

قیمت

لوله برق را می توان جزو قدیمی ترین و پرمصرف ترین لوله و اتصالات برق دانست. قیمت مقرون به صرفه ایی داشته و می توان در سایزهای مختلف این لوله پرکاربرد را تهیه و خریداری نمود.

به طور کلی به دلیل نوسانات قیمتی که در بازار موجود است باعث شده تا به صراحت نتوان قیمت تمام شده تجهیزات ساختمانی به خصوص لوله ها را بیان نمود. قیمت تمام شده لوله ها از خود شرکت تولید کننده منتشر می گردد. یکی از دلایلی که می تواند روی قیمت لوله پلیکا برق تاثیر بگذارد کیفیت و مواد استفاده شده در آن می باشد.

برای مشاهده قیمت تمام شده لوله پلیکا برق فقط می توان از فروشگاهها و سایت های معتبر اقدام به گرفتن قیمت روز لوله نمود. البته این را هم اضافه کنیم که هر روز ممکن است این قیمت ها با روزهای دیگر متفاوت باشد.

بازرگانی کشیشی نمایندگی اصلی نانو پلیمر یاس ، جهت ارائه محصولات با کیفیت در خدمت شماست.

در آخر

 لوله برق در تاسیسات سیم کشی ساختمان اعم از برق، تلفن و … قابل استفاده و بسیار مهم و پرکاربرد می باشد. همانطور که می دانید یکی از مهمترین تجهیزات ساختمان ها سیم کشی می باشد. چرا که اگر سیم کشی به طور مناسب انجام نپذیرد و یا دچار بریدگی و هر مشکل دیگری شود ممکن است باعث آسیب رسانی به ساختمان و حتی به خطر انداختن جان انسان گردد. به همین دلیل استفاده از روکش برای محافظت از سیم های برق می تواند کمک شایانی به ما کند.

سایر مقالات
تفاوت پوش فیت و پلیکا چیست؟

شما می توانید از لوله پلیکا برق برای محافظت از سیم کشی و تجهیزات برقی خود استفاده و با قیمتی مناسب آن را خریداری نمایید.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات