فوم گرمایش از کف نیوپایپ چیست؟

فوم گرمایش از کف نیوپایپ

فوم گرمایش از کف نیوپایپ

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

به منظور کاهش پرت حرارتی ساختمان در سیستم گرمایش از کف از فوم گرمایش از کف که به عنوان اصلی ترین متریال شناخته می شود استفاده می گردد. ما می خواهیم در رابطه با فوم گرمایش از کف نیو پایپ صحبت کنیم و ببینیم اصلا فوم گرمایش از کف چیست و در چند نوع وجود داشته و قابل استفاده می باشد. اگر شما هم به این سیستم علاقمند شده اید و به فکر این هستید از سیستم گرمایش از کف استفاده کنید بایستی اطلاعاتی در زمینه فوم گرمایش از کف نیوپایپ داشته باشید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فوم گرمایش از کف چیست؟

به منظور کاهش پیدا کردن پرت حرارتی ساختمان از فوم گرمایش از کف استفاده می گردد. به عنوان اصلی ترین متریال سیستم گرمایش از کف شناخته شده و مزایای مخصوص به خود را دارا می باشد.

به عبارتی هر نوع ورقه یکپارچه همچون: متالایز، فون ساده، یونولیت و صفحاتی که این امکان را داشته باشند از خارج شدن حرارت از قسمت پایین و جانبی منطقه اجرا شدن سیستم گرمایش از کف جلوگیری نمایند می توان در این سیستم استفاده نمود.

البته به شرطی که یکپارچگی در آن حفظ گردد و متریال مورد نظر دوام کافی را هنگام استفاده داشته باشد.

سیستم گرمایش از کف چه نوع سیستمی است؟

اگر بخواهیم یک سیستم گرمایشی که هم مصرف بهینه داشته باشد و هم به طور یکنواخت تمام محیط ساختمان را گرما ببخشد را نام ببریم بی شک سیستم گرمایشی از کف انتخاب ما می باشد. این سیستم به عنوان قلب ساختمان تلقی می گردد و باعث تامین آسایش و رفاه ساکنین با تجهیزات پیشرفته و به روز می شود.

سایر مقالات
لوله دودکش پکیج | انواع، اصول و اشتباهات نصب

همانطور که گفتیم سیستم گرمایش از کف پایدار و اقتصادی بوده و با کمک لوله های سوپر پایپ و نیوپایپ قابل اجرا می باشد. علت استفاده از این دو لوله هم به دلیل استحکام، مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت و منعطف بودن می باشد.

در حال حاضر می توان به دو صورت از سیستم گرمایش از کف استفاده نمود که شامل: سیستم گرمایش از کف آب گرم و سیستم گرمایش از کف برقی است.

این سیستم از لوله های پنج لایه در کف تشکیل شده و انتخاب مناسبی برای انتقال آب گرم از کف می باشد. چرا که هم در برابر ضربه مقاوم است و هم مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد.

انواع فوم گرمایش از کف

در ادامه فوم گرمایش از کف نیوپایپ بهتر است به انواع فوم گرمایش از کف هم پرداخته و ببینیم دارای چند نوع و چگونه می باشند. با ما همچنان در فوم گرمایش از کف نیوپایپ همراهیمان کنید.

از انواع فوم گرمایش از کف می توان به: فوم سفید، فوم شانه تخم مرغی، فوم متالایز و … اشاره نمود. همانطور که میدانید سیستم های گرمایشی و سیستم های سرمایشی به عنوان مدرنترین سیستم ها شناخته و امروزه هم رواج پیدا کرده و پرطرفدار و پرکاربرد می باشند.

این سیستم ها از هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و آسایش و آرامش را برای ساکنین ساختمان ها به ارمغان می آورد.

برای اینکه بتوان گرما از کف به سهولت به سمت بالا انتقال پیدا کند در زیر لوله ها از فوم بسته به نوع انتخابی خود تعبیه می شود. علت استفاده از فوم هم به این دلیل است که این فوم های نام برده شده همچون عایق عمل نموده و انتقال گرما را به سمت بالا هدایت کرده و از خروج آن به سمت پایین جلوگیری می کند.

سایر مقالات
هر توپ لوله پنج لایه چند متر است ؟ | مزایای لوله های پنج لایه در سیستم های تاسیساتی

همچنین از دیگر مزایای استفاده از فوم ها می توان به محافظت از لوله ها اشاره کرد. چرا که در برابر فشار وارده بر روی لوله ها جلوگیری می کند و آسیب از قسمت پایین به لوله ها وارد نخواهد گردید.

حال که در ادامه مقاله فوم گرمایش از کف نیوپایپ با انواع فوم ها آشنا خواهیم شد.


لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله پنج لایه نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی. همجنین برای مشاهده قیمت اتصالات نیوپایپ کلید کنید.

فوم Xpe

فوم Xpe از مواد پلی اتیلن تولید و به دلیل داشتن دانسیته بالا حرارت کمی را از خود عبور خواهد داد.

این فوم در ضخامت ۲۰ میلیمتر بیشترین کاربرد را دارد. طول آن ۲۵ متر است و بسته به عرض ۱ متری فوم Xpe هر رول ۲۵ متر مربع است.

فوم شانه تخم مرغی: فوم گرمایش از کف نیوپایپ

فوم شانه تخم مرغی از مواد اولیه پلی استایرن انبساطی نسوز تولید گردیده و همین موضوع باعث شده تا مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین دارای لبه های قفل شونده بوده و اتصال را به راحتی صورت می دهد. از ابعاد این فوم می توان به: ۱۰۴×۶۵ سانتی متر اشاره کرد.

البته در اندازه های دیگر هم تولید می گردد که نسبت به این اندازه یاد شده کمتر مورد توجه بوده است.

این فوم به دلیل اجرای راحتی که دارد بیشتر مورد توجه مجریان و لوله کش ها قرار گرفته است. چرا که برای نصب احتیاج به کار خاصی ندارد و فقط لازم است فوم را در کف قرار داده و با کمک محل های اتصال که به صورت نری و مادگی در ابتدا و انتهای فوم وجود دارد به یکدیگر چفت گردند و لوله را در محل مورد نظر عبور داد. با این روش دیگر احتیاجی به بست خاردار یا ریل های گرمایشی نخواهد بود.

فوم متالایز رولی

از دیگر انواع فوم های گرمایش از کف می توان به فوم متالایز رولی اشاره کرد. این فوم در کنار خاصیت عایق بودن در برابر حرارت، ضریب انتقال حرارتی را هم بالا می برد و باعث صرفه جویی در انرژی می گردد. این نوع فوم در بسته به نیاز مشتری در ضخامت های: ۵, ۷, ۱۰, ۱۵ و ۲۰ میلیمتر تولید و موجود می باشد که البته ضخامت های ۱۰ و ۲۰ جزو پرکاربردترین آنها می باشد.

سایر مقالات
مغزی نیوپایپ چه مشخصاتی دارد؟

فوم متالایز جزو دسته فوم های پلی اتیلن می باشد و با انجام روکش روی آن خاصیت عایق بون آن تقویت گردیده است.

فوم سفید

در ادامه مقاله فوم گرمایش از کف نیوپایپ بد نیست به یکی دیگر از انواع فوم گرمایش از کف هم اشاره نماییم که آن هم فوم سفید می باشد. این فوم را به عنوان فوم بدون روکش نیز می شناسند و تنها فرقی که با فوم متالایز دارد در روکش متالایز می باشد. این فوم بدون روکش تولید گردیده و یا اینکه روی آن روکش چسبیده نمی شود. در ضخامت های مختلف هم این فوم سفید کاربرد دارد که ضخامت ۲۰ میلیمتر یا ۲ سانت در سیستم گرمایش از کف بیشترین استفاده را دارد.

قیمت فوم گرمایش از کف نیوپایپ

فوم متالایز، یونولیت و ساده از لحاظ قیمتی مناسب بوده و می توان باعث ایزالاسیون حرارتی شوند. قیمت تمام شده برای این فوم بسته به ضخامت و حتی برند مورد نظر دارد. شما می توانید با کمک بازرگانی کشیشی جهت قیمت و خرید فوم گرمایش از کف نیوپایپ از متخصصان آن یاری بجویید.

در آخر

نیوپایپ از برندهای معتبر و معروف در زمینه تولیدات لوله و اتصالات پنج لایه و تک لایه می باشد‌ این برند در گروه شرکت نیوپایپ گیتی پسند اصفهان می باشد‌ و با نام تجاری لوله و اتصالات نیوپایپ شناخته می شود.

سوالات پرتکرار:

سوال: فوم گرمایش از کف نیوپایپ چیست؟

پاسخ: فوم گرمایش از کف نیوپایپ یک روش نوین و اقتصادی برای گرمایش خانه‌ها و ساختمان‌ها است که با استفاده از لوله‌های پلاستیکی و آب گرم، حرارت را به صورت یکنواخت در فضا پخش می‌کند.

سایر مقالات
شیر پایین رادیاتور شوفاژ چیست ؟ | شیوه عملکرد، تنظیم و تعویض

فوم گرمایش از کف نیوپایپ چه مزایایی دارد؟

فوم گرمایش از کف نیوپایپ مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا ۴۰ درصد
  • کاهش هزینه‌های نصب و نگهداری
  • افزایش راحتی و بهداشت
  • حفظ زیبایی و فضای داخلی
  • کاهش آلودگی محیط زیست

فوم گرمایش از کف نیوپایپ چگونه کار می‌کند؟

فوم گرمایش از کف نیوپایپ با استفاده از یک مبدل حرارتی، آب را به دمای مناسب (حدود ۳۵ درجه سانتی‌گراد) گرم می‌کند و آن را به لوله‌های پلاستیکی متصل به کف منتقل می‌کند. لوله‌ها به شکل حلزونی در زیر فوم قرار دارند و حرارت را به فوم و سپس به سطح کف منتشر می‌کنند. این حرارت باعث می‌شود هوای داخل اتاق گرم شود و به بالا برود. در نتیجه، دمای هوا در سطح کف بالاتر از دمای هوا در سطح سقف است.

فوم گرمایش از کف نیوپایپ برای چه نوع خانه‌ها و ساختمان‌ها مناسب است؟

فوم گرمایش از کف نیوپایپ برای هر نوع خانه و ساختمان مناسب است، اما به خصوص برای خانه‌ها و ساختمان‌های با عایق بندی خوب، با سقف بلند، با پنجره‌های بزرگ، با طبقات زیرین، با کفپوش های سرد (سنگ، سرامیک، لامینت) و با نظام حق تعالی (سروس) توصیه می‌شود.

فوم گرمایش از کف نیوپایپ چقدر هزینه دارد؟

هزینه فوم گرمایش از کف نیوپایپ بستگی به متراژ، نوع فوم، نوع لوله و نوع مبدل حرارتی دارد. اما به طور متوسط، هزینه نصب فوم گرمایش از کف نیوپایپ بین ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع است. البته این هزینه در بلند مدت با صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های نگهداری جبران می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات