عایق لوله های رفت و برگشت رادیاتور

عایق لوله های رفت و برگشت رادیاتور

محدودیت کفپوش برای سیستم گرمایش از کف

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

امروز قصد داریم در مورد لوله های رفت و برگشت پلی اتیلن رادیاتور صحبت کنیم. پلی اتیلن یا لوله پلیکا نوعی لوله قوی و پرکاربرد در اکثر مناطق است. لوله های پلی اتیلن مناسب انواع لوله کشی، لوله کشی برق و لوله کشی های فاضلاب هستند و جزو با قدمت ترین لوله ها محسوب میشوند.

در این کلیپ جناب کشیشی مدیر عامل گروه بازرگانی کشیشی (نمایندگی اصلی نانو پلیمر یاس) در مورد چگونگی عایق بندی لوله رفت و برگشت رادیاتور به طور مفصل و دقیق توضیحاتی ارائه می دهند که هم برای استفاده کنندگان از خدمات تاسیساتی و هم برای ارائه دهندگان خدمات تاسیساتی بسیار مفید است. این کلیپ در مورد اینکه کارفرمایان و خدمات دهندگان چه مواردی را باید مورد توجه قرار دهند و به آن عمل کنند صحبت خواهد شد.

عایق های پلی اتیلن چه نوع عایقی هستند؟

عایق هایی هستند که معمولا برای لوله های گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرند. این عایق ها در رایزرها و مکان هایی که دارای نور مستقیم خورشید هستند استفاده نمیشوند. چرا که نفوذ اکسیژن و نور خورشید می تواند موجب خرابی عایق شود. به همین علت باید حتما این عایق ها در مکان های غیرقابل نفوذ انجام شود و یا اگر در محیط بیرون کار میشود یک کاور بر روی آن قرار بگیرد.

اما بهرحال بهترین کارایی این عایق ها برای لوله های آب سرد و گرم و رفت و برگشت رادیاتور است.

سایر مقالات
اتصالات جوشی چیست؟

مزایای عایق لوله رفت و برگشت رادیاتور

  • این عایق ها می توانند در برابر ضربه مقاوم باشند.
  • قادر به تحمل فشار بالا هستند.
  • قدرت نگهداری و عایق بندی بالایی دارد.

عایق های الاس تومری

 این عایق ها عایق هایی هستند که با توجه به ساختار مولکولی و مواد تشکیل دهنده ای دارند برای صنایع حرارتی و برودتی بسیار مناسب هستند. چون در لوله های رایزر پایینی در لوله های برودتی تعریق بالایی وجود دارد استفاده از این نوع عایق لوله بسیار مناسب تر از عایق های پلی اتیلن است.

مزایای لاس تومری

  •  مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت های بالا دارند.
  • مقاوم در مقابل گرد و غبار هستند.
  • همچنین مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند.

کدام عایق لوله بهتر است؟

این مورد به نظر کارفرما و هزینه ای که مدنظر دارد بستگی دارد. گاها کارفرماها برای حسابرسی هزینه ها و متعادل سازی در بخش هایی از هزینه اضافه خودداری می کنند. این موضوع باعث میشود تا ارائه دهنده خدمات به درستی نتواند عایق لوله مناسب را برای ساختمان به کار ببرد.

در این صورت حتما باید ازعایق پلی اتیلن روکش دار در رایزرها و قسمت هایی که لوله در معرض هوای آزاد و نور قرار دارد استفاده شود.

نکته مهم

حتما هنگام عایق کردن چه با عایق پلی اتیلن و چه با عایق الاس تومری سعی کنید که به هیچ وجه عایق برش نخورد و لوله ها کاملا داخل عایق قرار بگیرند. البته ممکن است در برخی جایگاه ها نیاز به برش باشد اما تا حداکثر امکان از برش و بست زدن عایق خودداری شود تا عایق لوله بهترین خروجی خود را ارائه دهد.

سایر مقالات
پلاک خوانی پمپ آب چگونه است؟

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات