بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان !!

بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان

بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

اگر شما به دنبال ساخت یا تعویض لوله های فاضلاب ساختمان خود هستید و می خواهید بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان را برای ساختمان خود انتخاب نمایید ولی هیچگونه آگاهی در این زمینه ندارید ما شما را در انتخاب مناسب  بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان یاری می کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

توجه به لوله های ساختمان به خصوص لوله های فاضلاب ساختمانی بسیار مهم می باشند لوله ها در مکان هایی گاها قرار می گیرند که دسترسی به آنها مشکل است و اگر دچار نشتی و ایراد شوند دسترسی به آنها کار بسی دشوار، زمان بر و دارای هزینه اضافی می باشد.

به همین دلیل انتخاب لوله مناسب و با کیفیت می تواند ما را از این مخمصه رهایی دهد. در کنار انتخاب لوله با کیفیت روش انجام لوله کشی نیز مهم می باشد.

نکات انتخاب بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان

روش های مختلفی برای لوله کشی فاضلاب ساختمان وجود دارد که هر کدام به نوعی می توانند مناسب باشند، اما خوب بهترین نباشند. از انواع لوله کشی فاضلاب ساختمان می توان به: لوله کشی فاضلاب سنتی و زیر سقفی اشاره نمود. اما کدام یک می تواند بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان باشد؟

برای اینکه بتوانید یک انتخاب مناسب برای بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان داشته باشید بایستی به یک سری نکات و سوال توجه نمایید.

  • سرعت اجرای کدام روش بالا می باشد؟
  • در کدام روش انتقال مواد فاضلابی به سهولت انجام می پذیرد؟
  • کدام روش آسیب کمتری به لوله وارد می نماید؟
  • هزینه تعیین شده کدام روش مقرون به صرفه می باشد؟
  • چه روشی می تواند برای لوله یک دسترسی آسان داشته باشد؟

با کمک این سوال ها می توان فهمید چه روشی می تواند ما را در زمینه رسیدن به جواب این سوالات یاری کند. پس حتما قبل از انتخاب بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان به این نکات توجه ویژه ایی داشته باشید و با یک مشاور در این زمینه صحبت کنید. چرا که شاید یک روش دارای مزایای فراوانی باشد اما ممکن است جوابگوی آنچه که شما می خواهید نباشد.

سایر مقالات
قیمت لوله کشی فاضلاب چگونه محاسبه میشود؟

برای اینکه بتوان به خروج آب های خاکستری( آب های آلوده فاضلاب)  در ساختمان کمک نمود از لوله کشی فاضلاب کمک گرفته می شود. لوله کشی فاضلاب دارای بخش های مختلفی در ساختمان می باشد و اگر به نحوه لوله کشی توجه نگردد می تواند تمام سیستم فاضلابی را مورد تهدید قرار دهد.

اجزای سیستم فاضلاب ساختمان

سیستم فاضلاب ساختمانی شامل قسمت های مختلفی می شود که با توجه به آنها می توان یک روش عالی برای لوله کشی فاضلاب ساختمان  انتخاب و پیاده نمود‌. قبل از اینکه بخواهیم به سراغ بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان برویم بهتر است ابتدا با قسمت های سیستم فاضلابی ساختمان آشنا گردیم.

لوله آب فاضلاب: این لوله وظیفه خارج سازی مواد زاید به چاهی که در خارج از ساختمان تعبیه شده را دارد. این لوله به صورت بالا به پایین به گونه ایی نصب می شود که بتواند مواد را به راحتی و سریع از خود عبور دهد.

سیفون: یکی از بخش های مهمی است که در سیستم فاضلابی کشور همیشگی می باشد و غالبا در داخل حمام، زیر سینک و توالت استفاده می گردد. دلیل استفاده آن هم به این منظور است که از خشکی لوله جلوگیری گردد.

از مزیت استفاده سیفون می توان به جلوگیری ورود بوی نامطبوع و حشرات به داخل ساختمان اشاره کرد.

هواکش یا لوله های ونت: از این لوله در کنار لوله های فاضلاب به منظور ایجاد تهویه استفاده می گردد. همچنین با راه انداختن جریانات و فشار هوا که در لوله های فاضلابی رخ داده باعث تخلیه سریع و راحت مواد فاضلابی در داخل لوله می شود.

این لوله ها به صورت بالا رونده استفاده می شوند و اگر به صورت بلعکس و غلط نصب گردد تهویه نامطبوع در سیستم فاضلابی ساختمان ایجاد می گردد.

سایر مقالات
قیمت پوش فیت پلیران

بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان

حال که با قسمت های مهم و مختلف سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان آشنا گشتیم می توانیم بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان را بررسی و بهترین را انتخاب نماییم با ما در ادامه همچنان همراه باشید.

همانطور که در قسمت های بالا اشاره کردیم لوله کشی فاضلاب ساختمان به دو صورت: لوله کشی فاضلاب سنتی و لوله کشی فاضلاب زیر سقفی استفاده می شود.

روش زیر سقفی برای سیستم فاضلاب ساختمانی

در این روش لوله های فاضلاب از زیر سقف عبور خواهند کرد.

مهندسان می توانند برای لوله کشی فاضلاب ساختمان از لوله هایی همچون: لوله پوشفیت، پلیکا و چدن برای هر دو روش نام برده شده استفاده نمایند.

البته این را هم اضافه کنیم که لوله های چدنی برای انجام لوله کشی فاضلاب زیر سقفی بسیار حساس می باشند و بایستی این لوله به درستی مهار گردد. به همین خاطر بیشتر برای این روش از لوله های پوشفیت و پلیکا استفاده می گردد.

پس برای اینکه بتوان یک انتخاب مناسب برای لوله کشی فاضلاب ساختمان داشت بهتر است به نوع لوله انتخابی برای این کار توجه شود.

 روش سنتی (کف خواب)

برای این روش هم می توان از لوله پلیکا، پوشفیت و چدن استفاده نمود.

زمانی که اتصال سیفون و لوله های هواکش به لوله فاضلاب در این روش انجام پذیرفت آنها را در کف ساختمان یا در زمان بازسازی یا ساخت استفاده کرده و با سیمان می پوشانند.

آیا روش سنتی با روش زیر سقفی متفاوت است؟

در جواب این سوال باید بگوییم که به غیر از نحوه قرارگیری لوله ها در سیستم فاضلاب ساختمان هیچ گونه فرقی با یکدیگر ندارند و تنها فرقشان همین است که روش زیر سقفی در زیر سقف انجام می پذیرد و در روش سنتی از کف برای سیستم لوله کشی فاضلاب استفاده می گردد.

سایر مقالات
نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت

البته این نکته را هم اضافه کنیم که می توان برای انجام سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان از دو لوله چدن و پوشفیت به صورت ترکیبی استفاده نمود.

برای اینکه بتوان به جواب بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان برسیم چند سوال و جواب انجام می دهیم تا ببینیم کدام یک از دو نوع نام برده شده می تواند برای لوله کشی فاضلاب مناسب باشند؟

در کدام نوع سرعت انتقال آب های آلوده بیشتر است؟

اینکه بخواهیم نحوه خروج مواد را به نوع لوله کشی فاضلاب نسبت دهیم زیاد منطقی نیست. چرا که شیبی که برای سیستم فاضلابی تعیین می گردد و همچنین نوع سطح داخلی لوله مورد نظر روی سرعت خروج مواد از داخل لوله تاثیر می گذارد. پس برای اینکه بتوان بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان را داشت بایستی به نوع لوله انتخابی هم توجه کرد.

نام محصول: پوشفیت نیوفلکس

کارخانه: گیتی پسند

دسترسی به کدام لوله کشی در زمان سرویس و تعمیر لوله راحت تر می باشد؟

برای اینکه بتوان به بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان پی برد و از آن استفاده کرد نحوه دسترسی به لوله ها مهم می باشد که کدام روش برای این کار مناسب تر است.

برای تعویض، تعمیر و انشعاب انتخاب روش زیر سقفی می تواند گزینه مناسبی باشد. چرا که لوله ها در این روش به راحتی در دسترس بوده و نسبت به لوله کشی سنتی ( لوله کشی کف) متحمل هزینه های اضافی نمی باشند.

چرا که در دسترس بوده و با جابجا کردن سقف کاذب یا کناف می توان به سادگی مشکل پیش آمده را رفع و با کمترین هزینه ممکن فرایند بازسازی لوله فاضلاب را انجام داد.

در لوله کشی فاضلاب سنتی برای تعویض، تعمیر یا انشعاب بایستی کف  را کنده و اینگونه به لوله ها دسترسی پیدا کرد و در نتیجه هزینه سر سام آوری را برای صاحب ساختمان ایجاد می کند.

در کدام روش آسیب کمتری به لوله وارد می شود؟

این موضوع بسیار مهم می باشد، چراکه اگر به هر دلیلی لوله دچار خوردگی و آسیب قرار بگیرد می تواند دچار نشتی شده و مشکلاتی را برای ساختمان ایجاد کند و همچنین هزینه گزافی را برای سرویس و تعمیر لوله بر گردن صاحب ساختمان بگذارد.

سایر مقالات
ویژگی لوله پوشفیت

انتخاب لوله کشی زیر سقفی می تواند برای جلوگیری از آسیب به لوله فاضلاب مناسب باشد. چرا که لوله در لوله کشی زیر سقفی در زیر سقف تعبیه شده و فشاری در این روش روی لوله ها وجود نخواهد داشت.

اما در روش سنتی لوله ها در کف استفاده می شود و لوله در مرکز ثقل ساختمان در تماس می باشد و به دلیل وجود اجسام سنگین روی آن امکان شکستگی و آسیب در لوله های فاضلاب وجود خواهد داشت.

هزینه لوله کشی در کدام روش سنتی و زیر سقفی زیاد است؟

خوب برای این سوال باید بگوییم که لوله کشی زیر سقفی هزینه اجرای آن بسیار بالاتر از سنتی می باشد. چرا که برای اجرای لوله کشی فاضلاب زیر سقفی بایستی از لوله کش ماهر در این زمینه، لوله های مرغوب استفاده شود و همچنین به دلیل سختی کار هزینه آن نهایتا بیشتر از سنتی می باشد.

در آخر

برای لوله کشی فاضلاب ساختمان دو روش وجود دارد که هر کدام می توانند به دلایل مختلف بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان باشند. مثلاً برای ساختمان های چند طبقه استفاده از لوله کشی فاضلاب زیر سقفی بهترین گزینه و برای ساختمان های ویلایی لوله کشی فاضلاب سنتی مناسب می باشد. یا هر کدام به هر دلیلی دارای مزایا یا معایبی می باشند.

پس نمی توان به صراحت گفت کدام یک می تواند بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان باشد. بازرگانی کشیشی به عنوان نمایندگی اصلی نیوفلکس تمام تلاش خود را کرده است تا شما را با  بهترین روش ها آشنا کند. امیدواریم توانسته باشیم شما را در نحوه لوله کشی فاضلاب ساختمان تا حد ممکن یاری کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات