چگونه شیرآلات ساختمانی مناسب را انتخاب کنیم؟

چگونه شیرآلات ساختمانی مناسب را انتخاب کنیم؟

چگونه شیرآلات ساختمانی مناسب را انتخاب کنیم؟

شیرآلات شودر

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

هنگامی که صحبت از طراحی فضاهایی همچون حمام و آشپزخانه می گردد، شیرآلات می توانند جزئیات را تشکیل دهند. در رابطه با انتخاب نوع خاصی از شیرآلات ساختمانی باید بگوییم که به عوامل متفاوتی همچون: زیبایی، عملکرد، کاربرد، نوع تنظیم و … بستگی خواهد داشت. بر اساس نیاز انواع مختلفی از شیرآلات موجود می باشند، اما اینکه کارآمدترین و مناسب ترین را شناسایی و انتخاب نماییم که با نیازها ما هماهنگ باشد بسیار سخت و همچنین بسیار مهم می باشد.

ما در این مقاله برای آنکه شما انتخاب مناسبی برای شیرآلات ساختمان خود داشته باشید، بر این آمدیم تا شما را با انواع شیرآلاتی که برای ساختمان مناسب هستند، آشنا گردید. پس با ما همراه باشید تا شما را با شیرآلات ساختمانی آشنا سازیم.

انواع شیرآلات ساختمانی

شیرآلات را می توان جزو عناصری دانست که هر روز و به طور مکرر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. از این رو، عاقلانه است تا یک انتخاب صحیح در مورد شیرآلات داشته باشیم.

در اینجا یک راهنمای ساده برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا انواع شیرآلات، مواد کارایی، قابل انطباق و موقعیتی که برای آنها مناسب می باشد را به شما توضیح دهیم.

به طور کلی می توان شیرآلات ساختمانی را در چهار نوع طبقه بندی نمود:

  • توپ
  • دیسک
  • کارتریج
  • فشرده سازی

سه گزینه اول که شامل: توپ، دیسک و کارتریج می شود، همه انواع شیرهای بدون محیط می باشند. چرا که از واشرهای نئوپرن یا لاستیکی استفاده نمی نمایند. در صورتی که شیر تراکمی یک شیر آبشویی اساسی می باشد.

سایر مقالات
انواع شیر آشپزخانه و ویژگی های هرکدام

شیر توپی

شیر توپی بیشتر در ساختمان های مسکونی استفاده می گردد و از  موارد استفاده آن می توان به سینک آشپزخانه اشاره داشت.

شیر توپی از اتصال توپی به منظور کنترل جریان آب گرم و سرد استفاده می نماید و آنها را با احتیاج مصرف کننده ترکیب می کند.

این گزینه مکانیسم کار آن بسیار ساده می باشد. آنها توسط یک دسته منفرد بر روی یک کلاه گرد یا کروی که به طور مستقیم در بالای دهانه نصب گردیده است مورد کنترل قرار می گیرد.

از اصلی ترین نوع شیر آب آن هم، توپ فولادی می باشد که دارای شبکه ای از سوراخ ها و شیارها است. این سوراخ ها و شیارها با ورودی های آب گرم و سرد هم تراز می باشند. حرکت افقی دسته به منظور تنظیم فشار آب و همچنین خط حرکتی عمودی به منظور تغییر آب است.

از شیرهای گلوله‌های در سینک‌های آشپزخانه بیشتر استفاده می شود.

البته این نوع شیرها هم معایبی به همراه دارند و آن هم پیچیدگی نسبی آنها می باشد. آنها از قطعات پیچیده و کوچکی تشکیل گردیده اند.

همچنین نشتی هایی هم به مرور زمان ایجاد می گردد، چرا که قطعات به علت استفاده مکرر دچار فرسودگی خواهند شد. به غیر از این، مواد ریز و رسوبات معدنی موجود در آب منجر به ایجاد مشکل در داخل آب می گردد و امکان دارد احتیاج به تمیز نمودن و یا تعویض اجزای آسیب دیده را داشته باشد.

شیر دیسکی

دومین شیری که می خواهیم به آن اشاره داشته باشیم شیر دیسکی می باشد. این شیر برای استفاده در سینک های معمولی و حمام بسیار کاربردی و مناسب می باشد.

سایر مقالات
محصولات شیرآلات شودر را بشناسیم.

شیرهای دیسکی را می توان یک نوآوری جدید در فناوری شیرآلات مدرن دانست. این شیرآلات ساختمانی به راحتی و با کمک دسته تک اهرمی که بر روی یک بدنه دی مانند استوانه ای نصب شده است، قابل استفاده می باشد.

مکانیزم در شیر آب دیسکی کمی متفاوت می باشد، شیر دیسکی آب گرم و سرد را در داخل محفظه اختلاط که به نام کارتریج است ترکیب و مخلوط می نماید. کنترل دما آب هم با کمک چرخش دسته به سمت چپ و راست انجام می پذیرد.

این شیرها کیفیت بالایی داشته و نسبت به دیگر شیرها بسیار قابل اعتماد می باشند و در صورت خرابی و ایراد احتیاجی به تعمیر زیاد نخواهند داشت.

شیر واشر فشرده در شیرآلات ساختمانی

از دیگر انواع شیرآلات که می توان برای ساختمان ها استفاده نمود، شیر واشر فشرده است.

از این شیر می توان برای وان حمام و سینک ظرفشویی استفاده نمود.

شیرهای فشاری را می توان جزو قدیمی ترین شیرآلات یافته شده و شناخته شده دانست. این شیرآلات در خانه های قدیمی و همچنین حتی در خانه های جدید تر که به روز هستند هم می توان یافت نمود. این شیرها به نسبت دیگر شیرآلات کم هزینه تر می باشند اما در مقابل بیشتر در معرض نشتی بوده و باید همیشه تعمیر شوند و نگهداری بی وقفه احتیاج دارند.

 

شیر آب پل

شیر پل به طور معمول برای سینک های آشپزخانه و وان حمام قابل استفاده می باشد.

در صورتی که می خواهید سبک قدیمی را با تکنولوژی ترکیب نمایید، شیر آب پل امکان دارد، برای شما انتخاب مناسبی باشند. «پل» به این معنی می باشد که شیر آب و اهرم به یک قسمت منشعب می گردند. برای این کار به جای داشتن سه سوراخ، دو سوراخ در آشپزخانه یا حمام احتیاج خواهد بود. این ترکیب باعث می شود تا شما آزادی لازم را داشته باشید که شیر سینک را به روش های گوناگون امتحان نمایید. شیر پل به طور معمول بر روی میز حمام نصب می گردد و با اینکار باعث تمیزی و بهداشتی بودن حمام و سینک می شود.

سایر مقالات
شیر ظرفشویی دو کاره شودر چه کاربردی دارد؟

شیر دیواری از انواع شیرآلات ساختمانی

شیرهای دیواری را می توان برای سینک آشپزخانه و حمام استفاده نمود.

شیرهای دیواری بر روی دیوار نصب می گردند و احتیاجی به نصب بر روی سینک یا کانتر ندارند. این شیرها در بالای سینک قرار می گیرند و در انواع اندازه ها، سبک ها، رنگ ها و … بسته به نظر مصرف کننده قابل انتخاب است.

بیشتر مصرف کنندگان وسایل دیواری را به علت ظاهر زیبایی که دارند انتخاب می کنند. این نوع از شیرآلات ساختمانی یک سبک مدرن و همچنین کاربردی می باشد.

شیر آب عرشه

این نوع از شیر آب برای سینک آشپزخانه، سینک حمام، وان حمام مناسب می باشد. نصب کنتر به این معنا می باشد که شیر آب به جای سینک یا دیوار به طور مستقیم بر روی میز نصب می گردد. شما می توانید این مدل شیرهای روی میز را در وان حمام و میز آشپزخانه مشاهده نمایید. راه های بسیاری برای نصب این نوع شیرآلات وجود دارد و نگهداری از آن هم آسان می باشد.

لوله آب زیر سینک قابل تعمیر بوده و شیر آب و لوازم آن هم به آسانی از سینک قابل دسترس می باشد. نصب کانتر به طور معمول تنها گزینه برای شیرهای سینک بار و سینک های جزیره ای می باشد، چرا که به طور معمول هیچ دیواری پشت آنها وجود نخواهد داشت.

در آخر

ما تا آنجا که امکان داشت شما را با شیرآلات ساختمانی آشنا کرده و خال شما می دانید برای ساختمان خود از چه نوع شیرآلاتی می خواهید استفاده نمایید. شما می توانید در بازرگانی کشیشی به عنوان نمایندگی شودر استعلام قیمت شیرآلات ساختمانی را در آورده و در صورت تمایل برندهای معتبر  و موجود در بازرگانی کشیشی همچون شودر را خریداری و با عث زیبایی دو چندان منزل خود شوید.

سایر مقالات
بهترین رنگ برای شیرآلات چه رنگی می باشد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات