چگونه اقدام به تمیز کردن شیرآلات ساختمان کنیم؟

چگونه اقدام به تمیز کردن شیرآلات ساختمان کنیم؟

چگونه اقدام به تمیز کردن شیرآلات ساختمان کنیم؟

شیرآلات شودر

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

آیا تمیز کردن شیرآلات و نگهداری درست از آن ها باعث افزایش طول عمر آنها می شود؟ چگونه شیرآلات خانه را تمیز کنیم؟ آیا با روش های خانگی می توان شیرآلات را تمیز و سالم نگاه داشت؟

همانطور که می دانید وجود شیرآلات در ساختمان ها باعث شده تا زندگی بهتر و با کیفیتی را برای خود رقم بزنیم. وجود شیرآلات باعث شده تا جریان آب را به هر نقطه از ساختمان: آشپزخانه، سرویس بهداشتی و … که منتقل نموده ایم، وصل یا قطع کنیم و به این صورت دسترسی راحتی به آب داشته باشیم. شیرآلات جزو تجهیزات پراستفاده و کاربردی ساختمان می باشند و ممکن است به هر دلیلی دچار کثیفی، آسیب و … شوند.

 به همین جهت فقط خرید بهترین شیرآلات نمی تواند مد نظر قرار گیرد و بگوییم چون بهترین شیرآلات با کیفیت را خریداری کرده این دیگر احتیاجی به مراقبت و نگهداری نخواهد داشت. هر نوع شیری از هر برند معتبر و نام آشنایی خریداری کرده باشید، در صورتی که به خوبی از آن نگهداری نشود، می تواند دچار خرابی و آسیب قرار گیرد و روی زیبایی محیط هم تاثیر منفی بگذارد. ما در این مقاله شما را با نحوه تمیز کردن شیرآلات آشنا می سازیم. همچنین می توانید بهترین شیرآلات با کیفیت را از برندهای نام آشنا همچون برند شودر در بازرگانی کشیشی بسته به سلیقه و دیزاین ساختمان خود خریداری و باعث دوچندان شدن زیبایی محیط شوید.

سایر مقالات
نکات مهم در خرید شیرآلات لاکچری

نحوه تمیز کردن شیرآلات و نگهداری از آنها

این نکته را قبول داریم که انتخاب درست در مورد شیرآلات آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حتی حمام می تواند شما را از خرید دوباره شیرآلات منع نماید. اما در صورتی که به درستی از شیرآلات با کیفیت نگهداری نشود، می تواند شما را با مشکل روبه رو کرده و باعث هزینه دوباره برای تعمیر یا خرید شیرآلات شود.

بی‌ شک وجود شیرآلات تمیز و سالم هم از نظر سلامتی مهم تلقی می شود و سلامت شما را تضمین می کند و هم باعث حفظ زیبایی محیط موردنظر شما می شود.

ما در ادامه شما را با نحوه تمیز کردن مناسب شیرآلات آشنا می سازیم. با ما همچنان همراه باشید.

استفاده از شوینده های شیمیایی

شما می توانید به منظور تمیز نمودن شیرآلات خود از محصولات شیمیایی لکه بر و جرم گیر استفاده نموده و بسته به دستورالعمل های یاد شده بر روی برچسب از آنها استفاده و باعث تمیزی شیرآلات خود شوید.

این محصولات شیمیایی در انواع مختلف در بازار موجود می باشند.

مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی در کنار شستشو ظروف برای شستشو شیرآلات هم انتخابی مناسب می باشد و یک ماده ای است که همیشه در دسترس است. به منظور استفاده از مایع ظرفشویی کافی است یک یا دو قاشق مایع ظرفشویی را در نیم لیتر آب جوشیده که به حد گرم رسیده است استفاده نمایید. یا می توانید از آب مقطر هم به جای آب جوش استفاده نمایید و از ایجاد لک دوباره بر روی شیرآلات به این صورت جلوگیری نمایید.

سایر مقالات
قیمت شیرآلات صنعتی زیاد است؟

پس از ترکیب دو ماده با یکدیگر با کمک اسفنج نرم که به این ترکیب آغشته شده است روی تمام سطوح شیرآلات را بشویید.

سپس با کمک با آب سرد شیر شستشو داده شده را آبکشی نمایید. پس از آن دستمال نخی و نرم را برداشته و تمام شیر را با آن خشک نمایید تا جای قطرات آب بر روی شیرآلات باقی نماند.

تمیز کردن شیرآلات با سرکه

پس از مایع ظرفشویی شما می توانید از سرکه که دارای ph مناسب است، استفاده نمایید. به علت داشتن ph مناسب می توان انواع سطوح را به طور کامل ضد عفونی نمود.

سرکه به هیچ عنوان به لایه آبکاری شیرآلات آسیبی وارد نخواهد کرد و با قدرت پاک کنندگی که دارد، هر گونه جرم و لکه را از شیرآلات می زداید.

کافی است به اندازه مساوی یا ۶۰ به ۴۰ آب و سرکه را در یک اسپری خالی وارد نمایید. سپس بر. وی شیرآلات اسپری کرده و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه شیرالات با سرکه بمانند.

پس از آن دستمال حوله ای و خشک را برداشته و تمام شیرآلات را به طور کامل خشک نمایید.

جوش شیرین

شما می توانید از جوش شیرین هم برای تمیز کردن شیرالات کمک بگیرید. با ترکیب جوش شیرین و آب می توانید جلا پیدا کردن شیرآلات و برق افتادن آنها شوید.

کافی است یک چهارم پیمانه جوش شیرین را با ۲ قاشق غذا خوری آب گرم ترکیب نمایید تا یک خمیر تهیه شود. پس از آن یک پارچه نرم برداشته و خمیر را با کمک آن دستمال به سطوح شیرآلات بمالید. حال اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه به همان صورت باقی بماند تا اثر خود را بجا بگذارد.

سایر مقالات
شیر ظرفشویی دو کاره شودر چه کاربردی دارد؟

پس از آن با پارچه نرم و تمیز سطوح شیرآلات آغشته به جوش شیرین را پاک نمایید.

نکته

توجه داشته باشید، خمیر بدست آمده از آب و جوش شیرین نه سفت باشد و نه آبکی. برای تنظیم غلظت می توانید از جوش شیرین یا آب اضافه استفاده نمایید تا به غلظت مناسب دست پیدا کنید.

لیمو ترش

لیمو ترش هم می تواند به تمیز نمودن و ضدعفونی کردن شیرآلات کمک شایانی نماید. شما کافی است که یک لیمو ترش را از وسط نصف نموده و به تمام سطوح شیرآلات بمالید، سپس اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به همان صورت باقی بماند و سپس با کمک یک دستمال نخی سطوح شیرآلات را خشک نمایید.

تمیز کردن شیرآلات با کمک صابون

صابون و آب هم می توانند به تمیز نمودن و براق نمودن شیرآلات کمک بسیاری کنند. کافی است صابون جامد را رنده کرده و سپس کمی آب به آن اضافه کرده و شیرآلات را با آن ماده شستشو دهید.

پس از اینکه این عمل انجام شد ام را با آب شستشو داده و با دستمال خشک و نرم شیرآلات را خشک نمایید.

آیا برای تمیز کردن شیرآلات با روکش های مختلف احتیاج به دستورالعمل خاصی می باشد؟

برای تمیز کردن شیرآلات بهتر است ابتدا به نوع روکشی که دارد توجه نمود و بسته به نوع روکش از یک دستورالعمل مناسب برای تمیز کردن شیرآلات استفاده کرد.

به طور نمونه به چند مورد از این دستورالعمل ها برای انواع روکش اشاره خواهیم کرد:

برای تمیز نمودن شیرآلات سفید بهتر است از مایع ظرفشویی به کمک اسفنج استفاده شود.

سایر مقالات
مزایای شیرالات طلایی به همراه قیمت شیرآلات طلایی

برای شیرآلات طلایی بهتر است از سرکه و آب با کمک یک دستمال نخی استفاده گردد.

به منظور تمیز کردن شیرآلات استیل بهتر است از لیمو ترش تازه و دستمال نخی استفاده شود.

چگونه رسوب شیرآلات را ازبین ببریم؟

همانطور که می دانید شیرآلات دوستی پایداری با آب دارد و به همین جهت امکان رسوب پذیری شیرآلات از طریق آب وجود دارد. به عبارتی هر چه میزان مواد معدنی و سختی آب بالا باشد، امکان رسوب گیری در شیرآلات وجود خواهد داشت.

وجود رسوبات بر روی شیرآلات باعث می شود تا شیرآلات از نظر تمیزی به مشکل برخورده و باعث تاثیر منفی بر روی کارکرد آنها شود.

به منظور از بین بردن رسوبات از روی شیر می توانید از محلول آب و سرکه یا لیمو ترش استفاده نمایید و رسوبات را بدون اینکه به آبکاری آسیب برساند از بین ببرید.

 در آخر

توجه داشته باشید اگر می خواهید شیرآلاتی زیبا و سالم داشته باشید، باید به تمیز کردن شیرآلات توجه نمایید. برای داشتن شیرالاتی تمیز و زیبا احتیاج است که به صورت هفتگی شیرآلات را با دستور العمل هوایی که بیان نمودیم تمیز نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات