نکات مهم در خرید لوله پنج لایه چیست؟

خرید لوله پنج لایه

نکات مهم در خرید لوله پنج لایه

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

ما در این مقاله به سراغ بهترین لوله ایی که می توان در ساخت ساختمان از آن نهایت بهره برد، رفته ایم و آن لوله پنج لایه است. این لوله هم همچون سایر لوله های دیگر دارای نکاتی است که باید قبل از خرید به آن توجه نمود. پس با ما در نکات مهم در خرید لوله پنج لایه همراه باشید. ما به شما کمک می کنیم در هنگام خرید لوله پنج لایه با وجود برندهای متفاوت بهترین را برای کار خود انتخاب و خریداری نمایید.

انتخاب لوله مناسب برای ساختمان بسیار مهم می باشد و به سادگی از کنار آن گذشتن می تواند عواقب وحشتناکی به همراه داشته باشد.

یکی از این عواقب هزینه سرویس و تعمیر دوباره لوله می باشد که می تواند سایر مصالح ساختمان همچون گچ را نیز درگیر خود کرده و به دلیل نشتی باعث تخریب آن گردد و یک هزینه جداگانه و هنگفتی را برای ساختمان ایجاد نماید. پس بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید لوله مورد نظر کنیم ببینیم لوله ایی که احتیاج داریم باید دارای چه ویژگی و کارکردی باشد و چه نکاتی را باید قبل از خرید لوله به آن توجه کنیم.

شما می توانید جهت خرید لوله نیوپایپ یا همان لوله پنج لایه و مشاهده قیمت اتصالات نیوپایپ از طریق سایت کشیشی اقدام نمایید. بازرگانی کشیشی نمایندگی اصلی نیوپایپ در ایران است.

لوله پنج لایه

انتخاب لوله مناسب بسیار مهم می باشد، چرا که گاهی در مکانهایی استفاده می شود که دسترسی به آن دشوار می باشد و در صورت نشتی و مشکل باید برای رسیدن به لوله و تعمیر آن خسارتی را نیز ایجاد کنند که بهبود آنها هم سخت و هم پر هزینه است.

لوله پنج لایه به عنوان یکی از بهترین انواع لوله ها در لوله کشی ساختمان شناخته شده و پر کاربرد می باشد. چرا که این لوله از پنج لایه تشکیل شده و هر لایه به بهبود لایه قبلی کمک نموده و نواقص لایه قبلی را ازبین می برد. این پنج لایه تشکیل شده از: ۲ لایه نوعی پلیمر به نام پلی اتیلن، یک لایه فلز آلومینیومی و یک لایه چسب مخصوص تشکیل شده است. تشکیل این ۵ لایه باعث شده تا هم کیفیت لوله بالا رود و هم از نظر انعطاف پذیری، استحکام و مقاومت هم بهترین باشد.

سایر مقالات
انتخاب بهترین لوله برای گرمایش کف

به عبارتی استفاده از آلومینیوم باعث شده استحکام لوله افزایش پیدا کند و لوله پلیمری باعث می شود تا وزن آن کاهش یافته و به راحتی نصب گردد.

لوله پنج لایه دارای انواع مختلفی می باشد و همین تنوع باعث میشود تا هر کدام مزایای متفاوتی را به همراه داشته باشند.

لوله پنج لایه دارای انواع مختلفی می باشد که شامل: لوله پنج لایه PE، لوله پنج لایه PERT، لوله پنج لایه PEX می شود. هر کدام از این ها متفاوت از دیگری ساخته و تولید گشته و کاربرد و کارکرد مختص به خود را دارند.

مزایا و کاربرد لوله پنج لایه: نکات مهم در خرید لوله پنج لایه

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ نکات مهم در خرید لوله پنج لایه برویم بهتر است ابتدا بعد از شناخت لوله پنج لایه ببینیم که لوله پنج لایه دارای چه مزایا و کاربردی می باشد.

از مزایای لوله پنج لایه می توان به این موارد اشاره نمود:

  • نصب و اتصال راحتی دارد.
  • در برابر حرارت مقاوم است.
  • به دلیل دوام بالا طول عمر بالایی دارد.
  • امکان رسوب گذاری در آن وجود ندارد.
  • امکان نفوذ اکسیژن به داخل لوله وجود ندارد.
  • سبک می باشد.
  • عایق صدا هستند.
  • در برابر خوردگی مقاوم است.
  • توانایی تحمل فشار را دارد.

کاربرد لوله پنج لایه هم به این شرح می باشد:

  • مناسب برای سیستم گرمایشی
  • مناسب تاسیسات ساختمان
  • صنایع پزشکی و بهداشتی
  • مناسب برای مصارف صنعتی
  • سیستم تهویه مطبوع
  • سیستم آبرسانی
  • صنایع گاز، نفت و پتروشیمی

لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله نیوپایپ از بازرگانی کشیشی نمایندگی اصلی نیوپایپ گیتی پسند

نکات مهم در خرید لوله پنج لایه

قبل از اینکه بخواهیم اقدام به خرید لوله پنج لایه یا هر لوله دیگری کنیم ابتدا باید آن را بشناسیم، سپس نکات مهم که لازم است قبل از خرید لوله پنج لایه به آن توجه شود را باید بدانیم. حال ما با لوله پنج لایه در قسمت بالا تا حد ممکن آشنا شدیم حال نوبت آن است که با نکات مهمی که در هنگام خرید لوله پنج لایه باید به آن توجه نمود، آشنا گردیم. نکاتی که می تواند روی هزینه ها، دوام ساختمان و … تاثیر بسزایی بگذارد.

سایر مقالات
بهترین لوله پنج لایه کدام است ؟ | بررسی بیان انتخاب و برتری نسبت به رقبا

جنس

همانطور که اشاره نمودیم لوله پنج لایه با برندهای متفاوتی تولید می گردد، به همین دلیل برخی از برندها جنسی که در تهیه لوله پنج لایه استفاده می کنند نامرغوب می باشد. زمانی هم که ما آن را خریداری و استفاده می کنیم، پس از مدتی دچار مشکل می گردد. پس بهتر است از برندهای معتبر که در این زمینه فعالیت دارند استفاده شود.

به عبارتی هر چه لوله با کیفیت تر باشد مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

پس باید به نکات مهم در خرید لوله پنج لایه اهمیئت داد و حتما زمان خرید لوله پنج لایه ابتدا به شرکت تولید کننده آن توجه نمایید و ببینید آیا تمام استانداردهای لازمی را که یک لوله باید داشته باشد را دارا است یا خیر.

قیمت در نکات مهم در خرید لوله پنج لایه

توجه به قیمت تعیین شده می تواند نشان دهد که چه برندی از لوله پنج لایه می تواند بهترین کیفیت را داشته باشد. بهتر است قبل از خرید استعلام قیمت از چند فروشگاه انجام شود و حتما به فاکتور خرید خود توجه کنید.

البته این را هم اضافه کنیم هر چه قیمت بالاتر باشد نشان دهنده کیفیت خوب محصول نیست. پس حتما از چند فروشگاه استعلام قیمت جنس مورد نظر را بگیرید.

زمان

از دیگر نکات مهم در خرید لوله پنج لایه می توان به زمان اشاره نمود. زمان خرید هم بسیار مهم می باشد.

گاهی اوقات پیدا کردن برند معتبر تولید کننده لوله پنج لایه کار زمان بری می باشد. اما با کمک وب سایتهای آنلاین به راحتی می توان زمان را برای خود داشت.

سایر مقالات
عیب یابی فلاش تانک روکار توکار | معرفی و بیان راهکار

طرز استفاده

همانطور که گفتیم لوله پنج لایه خود از انواع و برندهای متفاوتی تولید می گردد. همچنین نحوه نصب لوله پنج لایه به چه صورت می باشد هم مهم است. آیا به صورت روکار مورد استفاده قرار می گیرد یا به صورت توکار. به همین دلیل باید بدانیم لوله پنج لایه را برای چه مکان و به چه نحو می خواهیم استفاده کنیم. پس ابتدا می بینیم برای چه مکانی می خواهیم از آن استفاده کنیم سپس به نحوه نصب و محل قرار گیری آن توجه و بعد اقدام به خرید لوله پنج مورد نظر خواهیم نمود.

در آخر

لوله پنج لایه به دلیل پنج لایه بودن کیفیت و مرغوبیت بیشتری نسبت به سایر لوله ها دارد. به عبارتی این لوله از پنج لایه: فلز آلومینیومی، نوعی پلیمر و چسب مخصوص تهیه و تولید می گردد. همچنین لوله پنج لایه خود دارای انواع مختلف می باشد که بسته به نوع آن کارایی متفاوتی از خود نشان می دهند. بسیار مقاوم و با کیفیت بوده و به دلیل انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه جزو بهترین لوله ها شناخته می شود.

تا کنون چند برند معروف و معتبر اقدام به تولید انواع لوله پنج لایه با کیفیت های متفاوت نموده اند.

بگذارید اینگونه بگوییم که خرید لوله می تواند همیشه چالش برانگیز باشد. چرا که انواع مختلف لوله با برندهای متفاوت در بازار وجود دارند و نمی توان به سادگی پی به با کیفیت بودن لوله مورد نظر برد. لوله پنج لایه هم از این قاعده مستثنی نمی باشد و به دلیل تنوع تولید توسط شرکت های مختلف باید در هنگام خرید به شرکت تولید کننده، کیفیت و استاندارد لوله و … توجه شود تا یک محصول همه چیز تمام خرید.

تا حد ممکن نکات مهمی که باید در هنگام خرید لوله پنج لایه باید به آن توجه نمایید را تا حد ممکن شرح دادیم. امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را در خرید لوله پنج لایه مناسب با نکات مهم در خرید لوله پنج لایه که در بالا به آن اشاره نمودیم، کمک کنیم.

سایر مقالات
نکات مهم در رابطه با باکس های آتشنشانی

 

سوالات پرتکرار

لوله پنج لایه چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

لوله پنج لایه یک نوع لوله است که از پنج لایه مختلف تشکیل شده است: دو لایه پلی‌اتیلن، دو لایه آلومینیوم و یک لایه متصل کننده.

چرا باید از لوله پنج لایه استفاده کنیم؟

لوله پنج لایه دارای مزایایی مانند مقاومت بالا در برابر فشار، دما و خوردگی، عایق بودن صوتی و حرارتی، سبک بودن و نصب آسان است.

چگونه می‌توان قطر و ضخامت مناسب لوله پنج لایه را انتخاب کرد؟

قطر و ضخامت مناسب لوله پنج لایه بستگی به نوع کاربرد و جریان آب دارد. برای هر نقطه از ساختمان، قطر و ضخامت مورد نظر را می‌توان با استفاده از جدول‌ها و فرمول‌های موجود در منابع معتبر محاسبه کرد.

چگونه می‌توان لوله پنج لایه را به هم اتصال داد؟

لوله پنج لایه را می‌توان با دستگاه فشار دادن گیربکس به هم اتصال داد. این روش ساده، سریع و قابل اعتماد است. برای این کار، باید ابتدا سطح داخلی و خارجی لوله را با پوست کننده زدود، سپس فشار دادن گیربکس را روی دو طرف لوله قرار داد و با فشار دادن دستگاه، لوله‌ها را به هم چسباند.

چقدر هزینه خرید و نصب لوله پنج لایه است؟

هزینه خرید و نصب لوله پنج لایه به عوامل مختلفی مانند برند، کیفیت، قطر، ضخامت، تعداد متراژ، نحوه اجرا، تعداد اتصالات، شکل و اندازه محل نصب و دستمزد نصاب تاثیر دارد. به طور متوسط، قیمت هر متر لوله پنج لایه حدود 10 هزار تومان و هزینه نصب هر متر لوله پنج لایه حدود 5 هزار تومان است. این هزینه ممکن است بسته به شرایط محل نصب و نصاب متفاوت باشد. بنابراین، قبل از خرید و نصب لوله پنج لایه، بهتر است با چند فروشنده و نصاب مختلف مشورت کنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات