نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت

نحوه اجرای لوله کشی پوشیفت

نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

در این مقاله سعی کردیم نحوه اجرا لوله کشی پوشفیت را به شما عزیزان آموزش دهیم تا شما کارهای ابتدایی لوله کشی منزل خود را به راحتی انجام دهید و احتیاجی به متخصص در این زمینه نداشته باشید. با بازرگانی کشیشی به عنوان بهترین نمایندگی اصلی نیوفلکس همراه باشید تا تمام فت و فن های نصب پوشفیت نیوفلکس را برای شما بازگو کند.

لوله یکی از لوازم مهم در ساختمان سازی می باشد و به همین دلیل توجه به نحوه اجرا لوله کشی آب و فاضلاب بسیار مهم تلقی می شود. اگر دقت کرده باشید زمانی که لوله دچار نشتی می گردد، در کنار هزینه ایی که برای تعمیر و سرویس ها پرداخت می شود یک هزینه دیگر هم برای بازسازی بنا بایستی در نظر گرفت.

پس در کنار  جنس و برند لوله مناسب باید به لوله کشی که برای اینکار انتخاب می کنید هم توجه نمایید. انتخاب مناسب لوله و نصاب (لوله کش) باعث می شود هم عمر ساختمان بالا برود و هم در هزینه ها تا حد ممکن صرفه جویی گردد.

اگر به درستی و دقیق اقدام به خرید لوله مناسب و اجرای لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان صورت بگیرد. دیگر نگرانی بابت تعمیر و سرویس دوباره لوله ها باقی نمی ماند و همچنین طول عمر بالا و با کیفیتی خواهد داشت.

لوله پوشفیت

 یکی از بهترین و جدیدترین انواع لوله در زمینه لوله های فاضلابی، لوله پوشفیت می باشد. جنس بکار رفته در تولید لوله پوشفیت، پروپیلن که نوعی پلیمر می باشد است، این لوله در رنگ طوسی در بازار موجود و قابل شناسایی می باشد. از مزایای لوله پوشفیت می توان به: مقاومت بالا، نصب آسان، سبکی و … اشاره نمود. البته قیمت مناسب آن هم باعث می شود تا یک انتخاب مناسب برای تجهیزات آب و فاضلاب ساختمان ها باشد.

سایر مقالات
مزیت های لوله سایلنت پوشفیت نیوفلکس

این نوع لوله قابل اعتماد بوده و احتیاجی به چسب و حرارت ندارد. اتصالات این لوله با سوکتی که در لوله وجود دارد به راحتی قابل نصب می باشد و بدون نشتی اتصال بین دو لوله را ایجاد می کند.

این امکان در این لوله ها نیز وجود دارد تا با سایر لوله های دیگر متصل گردند. می توان از لوله پوشفیت در هر کاری استفاده و از مزایای ارزشمند آن نهایت استفاده را برد.

لوله های پوشفیت در سایزهای مختلف همچون: ۳۲، ۴۰ و … موجود و در لوله کشی: دستشویی، حمام و … قابل استفاده می باشد.

طول عمر بالای این لوله باعث می شود تا مدت ها سیستم فاضلابی ساختمان دچار تخریب، تعویض و تعمیر قرار نگیرد و سالیان سال بدون هیچ مشکلی مورد استفاده قرار بگیرد.

نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت

حال که تا حدودی با لوله پوشفیت آشناییت پیدا کردیم و دانستیم جنس آن چیست و چه مزایایی دارد. خوب است نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت  را هم آموزش ببینیم و بدانیم چگونه این لوله قابل استفاده است. با ما همچنان همراه باشید.

مرحله اول نحوه اجرای لوله کشی پوشیفت

قبل از هر چیزی ابتدا بهتر است لوله ها را تمیز کنیم. پس یک پارچه برداشته و لوله ها را تمیز می کنیم.

پس از آنکه لوله را تمیز نمودیم اندازه مورد استفاده را روی لوله تعیین کرده و با کمان اره به طور صحیح لوله پوشفیت را برش می دهیم. پس از برش باز هم با کمک سمباده نرم لبه بریده شده لوله پوشفیت را سمباده می کشیدم تا دیگر زبر و برنده نباشند.

سایر مقالات
لوله پوشفیت سایلنت چیست؟

مرحله دوم نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت

در ادامه نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت حال، نوبت به روغن گریس سیلیکونی که یک نوع روان کننده است، می رسد. آن را بر می داریم و سر لوله را با آن چرب می کنیم. پس از چرب نمودن لوله دوم را برداشته و با کمی انجام چرخش دادن لوله دومی را وارد لوله اولی پوشفیت کرده و با کمک سوکتی که در لوله تعبیه شده است، آنها را با هم فیکس می نماییم تا هیچ نشتی بعدها ایجاد نگردد.

البته برای اینکه دو لوله به هم متصل گردند بایستی محورهای دو اتصال در یک خط قرار بگیرند. همچنین با کمک مداد یا ماژیک علامتی روی لوله ایجاد کنید تا اندازه ایی که وارد لوله دیگر برای محکم کمک وارد می شود را بدانیم. با این روش اندازه درست اتصال دو لوله را خواهید دانست.

نکته

زمانی که قرار است از لوله در ارتفاع استفاده گردد، بایستی قبل آن مناطقی که قرار است لوله آنجا قرار بگیرد را با کمک بست و یا سیم زیرسازی می نماییم.

مرحله سوم نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت نیوفلکس

در مرحله سوم نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت نوبت آن می رسد تا تمام اتصالات انجام شده را از نظر: مقاومت، نشتی و شکستگی مورد بررسی قرار دهیم. اینگونه که به مدت ۶ ساعت اجازه دهید آب از لوله ها عبور نماید. در صورتی که نشتی، آسیب و شکستگی وجود داشته باشد، از این طریق قابل شناسایی می باشد و می توان برای رفع آن اقداماتی در همان ابتدای کار انجام داد.

سایر مقالات
انواع لوله را بشناسید. مزایای انواع لوله ها

شما با توجه با این گفته هایی که مرحله به مرحله اشاره نمودیم می توانید به راحتی کار لوله کشی و اتصال لوله ها را خود به تنهایی انجام دهید.

نام محصول: پوشفیت نیوفلکس

کارخانه: گیتی پسند

نکات مهم در زمان لوله کشی پوشفیت

در هنگام لوله کشی نکاتی مهم وجود دارد که اگر در نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت به آن توجه نشود، می تواند مشکل ساز شده و باعث نشتی و کارکرد نامناسب لوله گردد.

در صورتی که قرار است مواد با دمای بالا از لوله های پوشفیت عبور نمایند بهتر است بست را حدود ۱۰ میلی متر پس از علامت گذاری شده اندازه گرفته و بست را در آن نقطه قرار داده و محکم نمایید. این کار باعث می شود تا اتصال بین دو لوله محکم گشته و نشتی در هنگام کار لوله وجود نداشته باشد.

بهتر است برای سرویس بهداشتی از لوله پوشفیت سایلنت که دارای عایق صدا می باشند استفاده گردد. با اینکار تا حد ممکن از عبور صدای مواد از لوله جلوگیری می شود. این کار به این دلیل مناسب است که لوله کشی فاضلاب غالبا روکار انجام می گردد.

زمانی که لوله پوشفیت را به صورت زیر کار استفاده می کنید، بایستی دقت کامل در لوله کشی وجود داشته باشد و حتما تست مربوطه را انجام دهید تا در صورت مشکل و نشتی بتوانید آن را رفع و رجوع نمایید. پس از آنکه تست انجام شد باقی عملیات زیر سازی صورت بگیرد.

ادامه نکات

از دیگر نکاتی که در نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت باید به آن توجه نمود این است که در هنگام لوله کشی زیرساز آن هموار و با خاک نرم پوشیده شده باشد. با اینکار دیگر لوله درگیر و دار فشار و ضربه قرار نگرفته و دچار شکستگی و نشتی قرار نخواهد گرفت.

سایر مقالات
اصول لوله کشی ساختمان

فاصله لوله که در زیر سازی انجام می گیرد نباید کمتر از ۳۰ سانتی متر باشد.

توجه به ثابت ماندن لوله ها باعث می شود تا وزن در تمام لوله ها یکسان باشد و فشاری روی یک نقطه از لوله وارد نشود. برای همین موضوع شما می توانید در فاصله های معین از بست لوله فاضلاب استفاده کنید.

در آخر

شما در این مقاله آموختید لوله پوشفیت چیست و چه مزایایی می تواند در لوله کشی داشته باشد. مزایایی لوله پوشفیت شامل: نصب آسان، مقرون به صرفه بودن، مقاومت بالا و … می باشد. البته معایبی هم دارد که اگر به درستی از لوله استفاده شود مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اگر مایل هستید لوله کشی منزل خود را بدون کمک نصاب انجام دهید و در صرف هزینه تا حد ممکن جلوگیری کنید با کمک این مقاله می توانید به عنوان یک مبتدی می دانید که نحوه اجرای لوله کشی پوشفیت چگونه است و چگونه می توان آن را انجام داد.

امیدواریم توانسته باشیم در این زمینه کمکی هرچند کوچک به شما عزیزان کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات