مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف

مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف

مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف با کلیپ تخصصی

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

مقاله امروز بر اساس گفته های جناب ابراهیمی مشاور فنی بازرگانی کشیشی تهیه شده است. در این مقاله سعی شده است تا محاسن و معایبی که سیستم گرمایشی از کف دارد به طور کامل و تخصصی توضیح داده شود. در صورت تمایل می توانید کلیپ مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف را از همین صفحه مشاهده کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

جهت خرید لوله نیوپایپ پنج لایه کلیک کنید.

به طور کل مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف شامل:

  • آسایش دمایی
  • تنفس هوای متعادل
  • مصرف بهینه انرژی
  • نگهداری و انباشت گرما
  • عدم اشغال فضای منزل
  • هوای تمیز و سالم

آسایش دمایی

در بحث مزایا و معایب سیستم گرمایشی ، آسایش دمایی یکی از مسائل مهمی است که سیستم گرمایش از کف به آن توجه ویژه ای دارد. منظور از آسایش دمایی چیست؟ مقصود به طور کل این است که در محیط یک دمای یکنواخت ایجاد شود که فرد در آن احساس آرامش داشته باشد. نه به شکل حرارتی و یا انتقالی که دما و حرارت در محیط پخش میشود و فرد در آن احساس گرما می کند.

احساس گرما با احساس آرامش متفاوت می باشد. در سیستم گرمایش از کف، این گرما به شکل یکنواخت پخش میشود و یک دمای یکنواخت به محیط می دهد که فرد در آن احساس آرامش می کند.

این سیسیتم گرما را از طریق کف پا به بدن منتقل می کند. کف پا دورترین نقطه بدن، به قلب است و این انتقال دما بسیار خوشایند می باشد. این نوع انتقال گرما که از دورترین نقطه به قلب منتقل میشود بهترین نوع انتقال گرما است.

سایر مقالات
شیر سوئیچی یکسر توپیچ کوپلی نیوپایپ | خرید و لیست قیمت

تنفس هوای متعادل

یکی دیگر از موارد مهم در مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف دم و بازدم است. دم و بازدم در تنظیم دمای محیط بسیار اهمیت دارد. در سیستم گرمایش از کف این مورد به درستی انجام میشود و این در حالی است که در سیستم های دیگر این متعادل سازی دما صورت نمی گیرد و در نتیجه یک دمای یکدست نخواهید داشت.

مصرف بهینه انرژی در مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف

دمای مناسبی که در گرمایش از کف به آن نیاز داریم، نهایتا دمای 55 درجه سانتی گراد می باشد. مسلما برای این دما مصرف انرژی بسیار بهینه خواهد بود. چرا که رسیدن به این دما به مصرف انرژی بالایی نیاز ندارد.

آبی که در لوله های سیستم گرمایش از کف جریان دارد دمایی بین 45 تا 50 درجه سانتی گراد دارد. آسایش دمایی در 55 درجه سانتی گراد به وجود می آید و اگر این میزان دما در لوله ها افزایش یابد، محیط از آرامش دمایی دور میشود و هدف اصلی سیستم گرمایش از کف که رسیدن به دمای آرامش است، از بین میرود.

نگهداری و انباشت گرما

انباشت گرما در مبحث مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف چیست؟ در سیستم گرمایشی از کف کل جرم موجود در مکان، گرم میشود این گرما تا چندین ساعت بعد از قطعی منبع انرژی در محیط ذخیره میماند و محیط همچنان گرمای مطبوعی دارد. این در صورتی است که بقیه سیستم ها، با قطع گاز، برق و یا سایر سیستم هایی که گرمایش را تولید می کنند، گرمای خود را از دست می دهند و متعاقبا محیط مورد نظر نیز بسیار زود گرمای خود را از دست می دهد.

سایر مقالات
کاربرد شیرهای برنجی چیست؟

عدم اشغال فضای منزل

چون این سیستم کاملا در کف قرار می گیرد و سیپس امکان روکش بر روی لوله ها وجود دارد و هیچ فضای دیگری را اشغال نمی کند، بسیار برای معماران و طراحان مناسب است. چرا که بدون در نظر گرفتن فضا برای این سیستم به راحتی قادر به طراحی ساختمان و محیط هستند.

سیستم های دیگر همانطور که مشاهده کرده اید، نیاز به مبدل هایی دارند و باید در مکانی از فضای منزل استفاده شوند و همین امر کار طراحی برای دیزاین منزل را سخت خواهد کرد.

هوای تمیز و سالم

در مبحث مزایا و معایب سیستم گرمایش کف یکی دیگر از از مزایای گرمایش از کف، داشتن هوای پاکیزه و تمیز در محیط است. در سیستم های گرمایشی دیگر، فضایی از محیط به علت نزدیکی به منبع گرما، خشک خواهد شد. برای رفع این مشکل هم، معمولا یا از یک ظرف آب و بخار آن برای ایجاد رطوبت استفاده میشود و یا از دستگاه های مخصوص رطوبت ساز استفاده می گردد.

اما خوشبختانه در سیستم این مشکل وجود ندارد و رطوبت هوا گرفته میشود و نیاز به ایجاد رطوبت نخواهد بود.

معایب سیستم گرمایش از کف

اما معایب این سیستم چه خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا معایب اندک این سیستم را برای شما بازگو کنیم تا شما بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این سیستم مناسب برای شما است یا خیر؟!

کندی سیستم گرمایش از کف

در مبحث مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف بحث کندی سیستم کمی آزار دهنده خواهد بود. در سیستم های معمول در ظرف یک ساعت یا کمی بیشتر فضای مورد نظر گرم میشود و سرمای محیط گرفته میشود. اما در سیستم گرمایش از کف، این پروسه کمی زمان بر تر خواهد بود. بین 7 تا 8 ساعت زمان لازم است تا فضا به دمای آرامش دمایی برسد.

سایر مقالات
قوانین نصب پکیج | رعایت ایمنی در راه اندازی پکیج

شاید تنها عیب سیستم گرمایش از کف همین موضوع باشد که این موضوع در بحث نگهداری و انباشت گرما هم دخیل است و موجب میشود تا در قطعی برق گرما در مدت زمان طولانی تری از محیط خارج شود.

امیدواریم این مقاله تخصصی در رابطه با مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف که توسط متخصص بازرگانی کشیشی به عنوان نمایندگی اصلی نیوپایپ تهیه شده است برای شما مناسب بوده باشد و اطلاعات کافی در اختیار شما قرار داده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات