مراحل نصب لوله گرمایش از کف

مراحل نصب لوله گرمایش از کف

مراحل نصب لوله گرمایش از کف

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

بهترین نوع سیستم گرمایشی، سیستم گرمایش از کف می باشد که در ادامه سعی داریم در مورد مراحل نصب لوله گرمایش از کف صحبت کنیم و ببینیم چگونه می توان از این سیستم استفاده نمود. به همین منظور با این سیستم در ابتدا کمی آشنا می شویم و سپس اقدام به ارائه مراحل نصب لوله گرمایش از کف با لوله نیوپایپ می کنیم. با نمایندگی اصلی نیوپایپ ، بازرگانی کشیشی در ادامه همراه شوید.

برای روزهای سرد سال سیستم های گرمایشی مختلفی وجود دارد که می توان از آنها استفاده نمود. هر کدام از سیستم های گرمایشی همچون: بخاری، رادیاتور و گرمایش از کف … به نوبه خود توانایی گرم نمودن محیط مورد نظر را دارند اما خوب برخی از این سیستم های گرمایشی هم همچون: بخاری فقط اندازه معینی را از محیط را گرم می نماید و برای گرم کردن محیط های بزرگ احتیاج به دو یا سه بخاری است.

گرمایش از کف

با کمک سیستم گرمایش از کف گرمای سه بعدی در محیط منتشر می گردد و از اسراف انرژی تا حد ممکن جلوگیری می نماید. قبل از اینکه بخواهیم در مورد مراحل نصب لوله گرمایش از کف صحبت کنیم ابتدا با خود سیستم گرمایش از کف آشنا و ببینیم گرمایش از کف چیست یا اینکه سیستم گرمایش از کف دارای چند نوع است.

گرمایش از کف مسلتزم نصب لوله ها در کف می باشد. با این روش کل طبقه تبدیل به یک رادیاتور شده و از کف گرما به سطح بالا منتقل می یابد. به عبارتی با این روش گرما که سبک است از سمت کف به سمت بالا منتقل می شود و در نتیجه در کنار گرم بودن کف ساختمان قسمت های بالا هم به دلیل انتقال گرما به سمت سقف گرم می گردد و به عبارتی تمام سطح محیط چه کف و چه ارتفاع گرمای مناسبی را خواهد داشت.

سایر مقالات
شیر قطع و وصل دوسر روپیچ نیوپایپ | بررسی قیمت و خرید

همچنین این امکان وجود دارد در تمام محیط خانه از جمله: آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و … نصب و استفاده گردند و از بروز میکروب و قارچ که در سطح که توسط مرطوب بودن ایجاد می گردند، جلوگیری می نماید.

از انواع سیستم گرمایش از کف می توان به: گرمایش از کف مرطوب (آب گرم) و گرمایش از کف برقی اشاره نمود.

این موضوع را هم اضافه کنیم که انتخاب لوله مناسب هم می تواند روی روند مزایای سیستم گرمایش از کف کمک بسزایی نماید.

بهترین لوله ایی که برای سیستم گرمایش از کف مناسب هستند، شامل لوله پلی اتیلن، لوله تک لایه و لوله پنج لایه می باشد. هر کدام از این لوله ها مزایا و کاربرد مختص به خود را دارند. به عنوان نمونه لوله پنج لایه از ترکیب فلز و پلاستیک تشکیل شده به این صورت: دو لایه پلیمر، یک لایه فلز آلومنیوم و یک لایه چسب مخصوص.

این لایه بندی باعث شده تا هر لایه عیب لایه زیرین خود را بپوشاند و به عنوان یک لوله پرکاربرد و بدون عیبی شناخته شود. کیفیت بالا، مستحکم بودن و به دلیل انعطاف پذیر بودن قابل استفاده در سیستم گرمایش از کف می باشد. مراحل نصب لوله گرمایش از کف با کمک لوله پنج لایه هم به سهولت انجام می پذیرد.

مراحل نصب لوله گرمایش از کف

حال که تا حدودی با سیستم گرمایش از کف آشنا شدیم نوبت آن است به سراغ مراحل نصب لوله گرمایش از کف رفته و این مراحل را با هم مرور کنیم و ببینیم چگونه می توان مراحل نصب لوله گرمایش از کف را به درستی گذراند.

  1. در ابتدای کار مطمئین شوید تمام لوازم مورد نیاز برای سیستم گرمایش از کف را آماده کرده باشید.
  2. عایق را برای UFH مرطوب سازید.
  3. حال لوله گرمایش از کف را به منیفولد متصل نمایید.
  4. پس از انجام منیفولد لوله گذاری را انجام دهید.
  5. پس از قرار دادن لوله توجه کنید که لوله ها با کمک منگنه روی عایق محکم شده باشند.
  6. توجه داشته باشید لوله های که قرار داده اید دارای فاصله معین و مناسبی باشند تا حداکثر توزیع گرما به درستی انجام پذیرد.
  7. کف کش آماده شده را با دقت لازم روی سیستم لوله ایی محکم بریزید.
  8. حال نوبت آن است تا از تثبیت شدن کفپوش ها اطمینان پیدا کنید.
  9. در آخر هم کف پوش را قرار دهید.
سایر مقالات
شیر شلنگی
لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی

برای خرید لوله مناسب برای سیستم گرمایش از کف چه نکاتی مهم است؟

انتخاب لوله مناسب می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد مثلاً انتخاب نوع لوله می تواند روی راندمان سیستم گرمایش از کف تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد. قبل از انجام مراحل نصب لوله گرمایش از کف ابتدا باید بدانیم چه لوله ایی برای کار سیستم گرمایش از کف مناسب می باشد. برای این منظور ما چند نکته مهم که می تواند برای انتخاب لوله مناسب برای انجام مراحل نصب لوله گرمایش از کف مناسب باشند را شرح دهیم. با ما همچنان همراه باشید.

انعطاف پذیری

یکی از نکاتی که بایستی لوله مخصوص سیستم گرمایش از کف داشته باشد انعطاف پذیری لوله می باشد. لوله بسیاری در بازار وجود دارد و ویژگی های منحصر به فردی را نیز ممکن است دارا باشند. اما همه آنها ویژگی انعطاف پذیری را دارا نمی باشند پس بایستی لوله ایی انتخاب شود که دارای انعطاف پذیری بالا باشد و بتوان به راحتی در کف آن را نصب نمود.

راندمان هدایت گرما: مراحل نصب لوله گرمایش از کف

از دیگر نکاتی که بایستی در هنگام انتخاب لوله در سیستم گرمایش از کف به آن توجه شود راندمان هدایت گرما است.

سیستم گرمایش از کف بایستی در مناطقی که دارای عایق خوب است تنظیم گردد تا سطح مطلوبی از راحتی را ارایه نماید.

سازگاری

از دیگر نکاتی که در مراحل نصب لوله گرمایش از کف باید توجه نمود سازگاری می باشد. بایستی بدانید که آیا سیستم با منابع انرژی جایگزین سازگار می باشد یا خیر.

سایر مقالات
کمربند کلمپی نیوپایپ | خرید و لیست قیمت کمربند کلمپی نیوپایپ

نصب: مراحل نصب لوله گرمایش از کف

از دیگر نکات می توان به نصب آن اشاره نمود. به طور کلی دو نوع سیستم برای گرمایش از کف وجود دارد و هر کدام از مراحل نصب لوله گرمایش از کف متمایز به خود پیروی می کنند.

طول عمر

کیفیت لوله بایستی در حدی باشد که به راحتی فرسوده و دچار شکستگی، نشتی و … نشود. پس لوله ایی که دارای طول عمر بالا و کیفیت مناسب می باشد را برای سیستم گرمایش از کف خود انتخاب نمایید.

در آخر

انتخاب سیستم گرمایش از کف نسبت به سایر سیستم های گرمایشی ارجح تر می باشد. این سیستم در کف نصب شده و مراحل نصب لوله گرمایش از کف هم اگر به طور دقیق انجام پذیرد می تواند گزینه عالی برای تمام سطوح باشد.

به طور کلی سیستم گرمایش از کف نسبت به سایر سیستم های گرمایشی مناسب تر می باشد. چرا که هزینه مقرون به صرفه ایی داشته، طول عمر بالایی دارد، از صرف انرژی بیهوده جلوگیری می نماید و … . توجه به لوله مناسب در مراحل نصب لوله گرمایش از کف هم می تواند روی راندمان بالای سیستم گرمایش از کف تاثیر بگذارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات