عایق صوتی لوله پلیکا چیست؟

عایق صوتی لوله پلیکا

عایق صوتی لوله پلیکا

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

اگر به فکر عایق صوتی لوله پلیکا هستید، بازرگانی کشیشی به شما انجام مشاوره با متخصصان خود در این حیطه را پیشنهاد می دهد. برای اینکه با عایق صوتی آشنا و انواع عایق صوتی را بشناسید، پیشنهاد می کنیم با ما به عنوان نانو پلیمر یاس تا انتهای این مقاله همراه باشید. عایق های صوتی به خصوص عایق صوتی مناسب لوله پلیکا از مزایا و ویژگی های منحصربه فردی برخوردار می باشند که یکی از مهمترین مزایا و ویژگی آنها شامل عایق صدا بودن آنها است یعنی صدا را به خارج منتقل نمی کند. در ادامه به ویژگی ها و مزایای انواع عایق های صوتی خواهیم پرداخت.

عایق صوتی لوله پلیکا

یکی از معضلات شهرنشینی به غیر از ترافیک، آلودگی و دود و دم مربوط به آلودگی صوتی می باشد. با کمک گرفتن از عایق های صوتی می توان تا حد ممکن آلودگی صوتی را کاهش داد. با کمک عایق صوتی می توان ساختمان های خود را عایق بندی نمود و از ورود و خروج صدا جلوگیری کرد.

جریانات سیال داخل لوله ها با کمک عایق صوتی لوله قابل کنترل بوده و از خروج صدا به داخل ساختمان ها جلوگیری می شود.

عایق صوتی لوله چیست؟

از عایق صوتی لوله به منظور ازبین بردن صدای حرکت آب و مواد فاضلابی که در داخل لوله وجود دارد استفاده می گردد. از این عایق می توان برای انواع لوله های تولید شده در کشور استفاده و از آن، نهایت بهره را برد.

از نظر سایز هم باید بگوییم شما می توانید از سایز 3 تا سایز 8 را بسته به سایز لوله مورد نظر خود انتخاب و استفاده نمایید. نصب عایق صوتی لوله بسیار آسان بوده و شما می توانید بدون داشتن تخصص خاصی از این عایق به منظور عایق کاری لوله های خود استفاده کنید.

مزایای عایق صوتی لوله

از خصوصيات و مزایای عایق صوتی لوله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان جذب صوت بالا را دارد.
  • سازگار با محیط زیست و فاقد آزبست است.
  • ضد حریق بوده و ایستایی بالا در برابر آتش دارد.
  • سازگار با انواع مصالح ساختمانی با خاصیت ضد خوردگی می باشد.

کاربرد عایق صوتی لوله

  • کنترل تراکم
  • جلوگیری از انجماد لوله
  • کنترل نویز و سر و صدا از طریق عایق صوتی لوله
  • ذخیره انرژی با استفاده از عایق لوله
  • محافظت در برابر درجه حرارت شدید
سایر مقالات
ارزانترین لوله پلیکا چیست و از کجا تهیه نماییم؟

انواع عایق صوتی

عایق صوتی دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام کارایی مختص به خود را دارا می باشند در ادامه عایق صوتی لوله پلیکا می خواهیم ابتدا با انواع عایق صوتی آشنا گردیم و سپس به سراغ عایق صوتی لوله پلیکا برویم. پس با ما همچنان همراه باشید.

عایق صوتی با ساختار شانه تخم مرغی شش وجهی: جزو دسته فوم های اسفنجی است و از کاربرد آن می توان به: کنترل طنین در استودیو و اتاق تمرین موسیقی، بر روی دیوار و سقف اشاره نمود. این نوع از فوم ها قادر به جذب طیف زیادی از صداها با فرکانس بالا هستند.

فوم  XPS: این فوم جزو مصالح چند منظوره بوده که می توان به: عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی اشاره نمود. استحکام بالایی داشته و بسیار سبک است.

یونولیت :فوم یونولیت به شکل ورقه ایی و یا معکبی بوده و چگالی بالایی دارد. و می توان در مکان های پر سر و صدا از آن استفاده نمود.

عایق صوتی دو رو صاف :در دو نوع ساده و چسب دار موجود می باشد. از کاربرد آنها می توان به دیوار های مشترک، سقف، کف و … اشاره نمود.

عایق صوتی لوله های تاسیساتی: این نوع عایق برای عایق کاری لوله های حمام، سرویس بهداشتی، آب های مصرفی و … قابل استفاده می باشد که در این مقاله مقصود ما استفاده از این نوع عایق صوتی برای لوله پلیکا می باشد. این عایق به ازبین بردن صدای جریانات و سیالات در درون لوله ها کاربرد داشته و معجزه آسا می باشد.

بهترین عایق صوتی لوله پلیکا

شما می توانید برای عایق صوتی لوله پلیکا و سایر لوله های خود از بهترین انواع عایق صوتی مخصوص لوله ها استفاده نمایید. در ادامه به چند عایق صوتی لوله اشاره خواهیم نمود.

 پشم سنگ

به عنوان بهترین و برترین عایق صوتی لوله شناخته شده و در صنعت و ساختمان سازی نقش پر رنگی دارد. البته در کنار عایق صوتی عایق حرارتی هم می باشد.

کاهش صدا بسته به ضخامت عایق صدا لوله است. یعنی هر چه ضخامت محصول بیشتر باشد انتقال صدا به میزان کمتری شکل می گیرد.

عایق الاستومری

از دیگر انواع عایق صوتی لوله می توان به عایق الاستومری اشاره نمود. از ویژگی های مثبت آن می توان به: طول عمر بالا، مقاوم در برابر خوردگی، نصب سریع و آسان، سازگار با محیط زیست و … اشاره نمود.

سایر مقالات
قیمت لوله پلیکا فاضلابی چند است؟

شما می توانید از این عایق در انواع شرایط آب و هوایی استفاده و نهایت بهره را ببرید.

عایق صوتی لوله با فناوری نانو

با کمک نانو رس عایق صوتی تولید گردیده که برای کاهش صدای جریانات داخل لوله قابل استفاده می باشد. در رابطه با نانو رس باید بگوییم از ابعاد بسیار کوچکی برخوردار بوده و دسترسی به آن آسان می باشد. همچنین در فناورهای نانو بسیار این ماده به چشم می آید.

از ویژگی های این نوع عایق صوتی لوله می توان به: مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، مقاوم در برابر حرارت، مقاوم ر برابر ضربه و … اشاره نمود.

عایق شیشه ای سلولی  (Cellular Glass)

این عایق سبک، بادوام و سفت می باشد که مزایای منحصر به فرد خود را دارا می باشد. از ویژگی و مزایای عایق شیشه ای سلولی می توان به: غیر قابل احتراق بودن، مقاوم در برابر فشار، مقاوم در برابر رطوبت، پایدار و … اشاره نمود.

پلی اتیلن

از دیگر انواع عایق صوتی لوله در مقاله عایق صوتی لوله پلیکا بایستی به پلی اتیلن که یک عایق انعطاف پذیر فوم پلاستیکی است، اشاره نمود.

از مزایا و ویژگی های عایق صوتی پلی اتیلن می توان به: ضد یخ زدگی، کاهش تلفات دما، مناسب برای آب شرب و … اشاره نمود.

چگونه عایق مناسب را انتخاب کنیم؟

انتخاب عایق مناسب بایستی با توجه به کاربری مکان و فضای مورد نظر انتخاب گردد. یکی از این قسمت ها که در هر ساختمانی باعث ایجاد سر و صدا می شود سیستم لوله کشی فاضلاب می باشد. اگر از عایق صوتی لوله استفاده گردد می توان از ایجاد صدا در داخل ساختمان خود داری نمود.

این موضوع برای آپارتمان هایی که دیوار به دیوار یکدیگر هستند بسیار پر اهمیئت می باشد چرا که جریانات آب به خصوص لوله فاضلاب به همراه سر و صدا می باشد و بایستی حتما برای جلوگیری از ایجاد صدا، از عایق صوتی استفاده نمود.

قیمت عایق صوتی لوله پلیکا

به دلیل نوسانات موجود در بازار نمی توان یک قیمت تمام شده برای خرید عایق صوتی لوله پلیکا مطرح کرد. البته مشاوران ما در بازرگانی کشیشی می توانند شما را از قیمت روز عایق صوتی لوله پلیکا مطلع نمایند و در رابطه با این موضوع سایر موضوعات مرتبط با انواع لوله و اتصالات آنها شما را یاری نمایند.

سایر مقالات
لوله پلیکا کشاورزی

 در آخر

با کمک این مقاله شما با عایق صوتی و انواع عایق صوتی آشنا شده و دانتید عایق های صوتی لوله دارای چه ویژگی و مزایایی هستند و به چند نوع تقسیم می گردند. شما با کمک مشاوران بازرگانی کشیشی می توانید بهترین عایق صوتی لوله پلیکا را شناسایی، انتخاب و استفاده کنید. امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزن را با انواع عایق صوتی لوله آشنا سازیم.

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

انواع لوله پلیکا

لوله پلیکا یا همان لوله یو پی وی سی دارای انواع مختلفی می باشد که همین انواع در دسته بندی مختلف تعیین می گردد. مثلاً بر اساس کاربرد لوله پلیکا در انواع: لوله های انتقال آب های تحت فشار، لوله های انتقال برق، لوله های فاضلابی، لوله های مخابراتی و … تقسیم بندی می شود.

انواع لوله یو پی وی سی هم از نظر مقاومت شامل: لوله پلیکا معمولی، لوله پلیکا نیمه معمولی یا نیمه قوی و لوله پلیکا فشار قوی می شود که لوله پلیکا معمولی جزو ارزانترین لوله پلیکا می باشد که در ادامه به ارزانترین لوله پلیکا خواهیم پرداخت.

ارزانترین لوله پلیکا

لوله های ارزان قیمت پلیکا در اصل همان لوله های معمولی پلیکا می باشد. این نوع لوله با نام لوله پلیکا فشار ضعیف هم شناخته شده و دارای ضخامت کمی می باشد. همچنین سبک و ارزان تر از سایر انواع دیگر لوله پلیکا که شامل لوله پلیکا نیمه قوی و لوله پلیکا فشار قوی می باشد، است.

از کاربردهای این لوله پلیکا ارزان قیمت یا همان لوله پلیکا معمولی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • صنعت کشاورزی: به منظور هدایت آب های کم فشار
  • مورد استفاده در باغات
  • صنعت ساختمان: به عنوان لوله های هواکشی و غلاف کابل های برق

این لوله ها در سایزهای ۲۰ تا ۴۰۰ میلیمتر تولید و در بازار موجود می باشد.

قیمت ارزانترین لوله پلیکا

این نوع لوله های ارزان هم از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و طبق استانداردهای مورد تایید تولید و عرضه می گردد و اینکه بگوییم به دلیل ارزان بودن بی کیفیت هستند اصلا درست نیست. فقط تنها فرقی که با سایر لوله های پلیکا دارند در نوع مقاومت آنها می باشد.

به عبارتی به این دلیل این نوع لوله های ارزان قیمت تولید می گردند تا در مصارف ساده همچون ناودانی، آبیاری مزارع و … که احتیاجی به کیفیت بالا نمی باشند و به دلیل اینکه در مساحت بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند و هزینه خرید لوله های گران به صرفه نیست، این نوع لوله بهترین انتخاب بوده و بسیار هم مورد استفاده قرار می گیرد.

سایر مقالات
کدام لوله کشی بهتر است روکار یا توکار؟

برای تعیین قیمت ابتدا بایستی نوع لوله را بسته به کارایی که مایل هستیم داشته باشد انتخاب می نماییم.

گروه بازرگانی کشیشی به عنوان نانو پلیمر یاس در رابطه با ارزانترین لوله پلیکا شما عزیزان را راهنمایی خواهد نمود. شما می توانید از این طریق با قیمت های متنوع لوله پلیکا و همچنین سایر لوله های دیگر آشنا شوید.

آیا ممکن است لوله پلیکا ارزان قیمت به سادگی دچار نشتی گردد؟

خیر درست است که این نوع لوله پلیکا ارزان می باشد اما کیفیت مطلوبی داشته و فقط ضخامت آن نسبت به سایر انواع لوله پلیکا دیگر کم می باشد. در صورتی که لوله پلیکا نصب شده دچار نشتی شده بایستی به دنبال دلیل نشتی باشید. از دلایلی که ممکن است باعث نشتی لوله شود به این شرح است:

  • ممکن است در هنگام نصب دچار ترک خوردگی شده و توسط پیمانکار تست نشتی انجام نشده باشد.
  • در هنگام اتصال چسب به اندازه کافی استفاده نشده و جوش آن ضعیف انجام شده باشد.
  • مدفون شدن زیر خاک سفتی که دارای سنگ های ریز و درشتی است.
  • ممکن است عمر مفید لوله به اتمام رسیده باشد.
  • امکان دارد بر اثر سرما لوله دچار یخ زدگی شده باشد.
  • به صورت درست اجرا و نصب نشده.
  • رعایت استاندارد های لازم توسط نصاب انجام نشده باشد.
  • فشار زیاد روی لوله پلیکا وارد شده باشد.

جمع بندی ارزانترین لوله پلیکا

لوله پلیکا یا همان لوله UPVC از نوعی پلیمر تهیه شده و مزایا و کاربرد مختص به خود را دارا می باشد که می توان از نظر مزایا به: مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی، قلیایی، نصب راحت، حمل آسان، قیمت مناسب و … اشاره کرد.

از نظر کاربرد لوله پلیکا هم می توان در مصارف: صنعتی، ساختمانی و کشاورزی اشاره نمود.

لوله پلیکا از نظر کاربرد و مقاومت انواع مختلفی داشته و بسته به کاربرد مورد نظر می توان ارزانترین لوله پلیکا را انتخاب، خریداری و مورد استفاده قرار داد. از ارزانترین لوله پلیکا می توان به لوله پلیکا معمولی اشاره نمود. البته سایر انواع دیگر لوله پلیکا که شامل نیمه قوی و فشار قوی است که از قیمت مناسبی نسبت به سایر لوله های دیگر برخوردار می باشد.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات