شیرآلات کروم چه ویژگی هایی دارند؟

شیرآلات کروم

شیرآلات کروم چه ویژگی هایی دارند؟

شیرآلات شودر

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

اگر بخواهیم یکی از پرکاربرد ترین ابزار در ساختمان های مسکونی را نام ببریم، بی شک شیرآلات ابزار پرکاربردی می باشند. از شیرآلات در اشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و … استفاده می گردد. شیرآلات در کنار پرکاربرد بودن بسیار می تواند روی زیبایی منازل تاثیر بگذارند و امروزه شیرآلات در طرح ها و رنگبندی های خاص و متنوع تولید و در بازار عرضه می شوند. این تنوع طرح و رنگ باعث شده است تا هر مصرف کننده با هر سلیقه و بودجه ای بتواند انتخاب مناسبی برای شیرآلات منزل خود داشته باشند. یکی از رنگ های که در شیرآلات وجود و استفاده شده و بین مصرف کنندگان هم پرطرفدار است شیرآلات کروم می باشد. با ما در بازرگانی کشیشی به عنوان نمایندگی شیرالات شودر همراه باشید تا شما را با این موضوع که چرا شیرآلات کروم انتخاب بیشتر مشتریان است، آشنا سازیم.

آبکاری کروم

کروم در اصل جزو فلزات به حساب می آید و یک فلز شکننده و سخت به رنگ نقره ای _ خاکستری می باشد‌. کروم در برابر مواد قلیایی، نمک ها و گازها مقاومت خوبی خواهد داشت، اما اسید کلریدریک، اسید سولفوریک و دیگر اسیدهای هالوژن دار بر روی کروم اثر منفی خواهد داشت.

به طور معمول به منظور براق نمودن و مقاوم شدن بعضی از فلزات در برابر زنگ زدن و خوردگی استفاده می گردد.

مزایای شیرآلات کروم

شیرآلات کروم و شیرآلات کروم مات دارای مزایای بسیاری هستند و همین مزایا باعث شده با آمدن شیرآلات جدیدتر، همچنان جایگاه خود را حفظ کنند.

سایر مقالات
قیمت شیرآلات صنعتی زیاد است؟

در ادامه شما را با مزایای شیرآلات کروم آشنا می سازیم:

دارای مقاومت بالا است.

شیرآلات کروم از یک لایه نازک از کروم تشکیل شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش دارد‌ به عبارتی به آسانی روی آن خط نخواهد افتاد و تا سال ها قابل استفاده می باشد.

 به راحتی تمیز می گردد و در برابر کدری مقاوم می باشد.

لکه آب می تواند باعث ایجاد لک و کدر شدن شیرآلات شود. به همین جهت آبکاری با رنگ کروم از کدر شدن شیر جلوگیری می نماید و به آسانی تمیز می گردد.

در صورتی که شیرآلات کروم مات را انتخاب کنید، دیگر خبری از لک نخواهد بود.

با هر سبکی هماهنگی دارد.

از دیگر مزایای انتخاب شیرآلات کروم می توان با هر سبکی هماهنگی خواهد داشت. کروم یک رنگ خنثی می باشد و با هر دکوراسیون و سبکی همخوانی دارد.

با کمک شیرآلات کروم این اجازه را خواهد داد تا شما این توانایی را داشته باشید تا تمام اکسسوری ها و لوازم موجود هماهنگ گردد و یک هارمونی مناسب بوجود آورد.

از دیگر ویژگی ها و مزایای شیرآلاتی که دارای روکش کروم است می توان به این موارد هم اشاره داشت:

  • در برابر خوردگی مقاوم می باشد.
  • دچار زنگ زدگی نمی شود.
  • باعث افزایش مقاومت فلز نیکل می شود.
  • در برابر ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.
  • دچار خط و خش نمی شود.
  • در برابر افزایش دمای آب واکنش منفی از خود نشان نمی دهد.
  • در برابر سردی هوا مقاومت است.

 

آیا بین کروم و استیل تفاوتی وجود دارد؟

باید بگوییم بی شک بین کروم و استیل تفاوت های فاحشی وجود دارد. که از مهمترین تفاوت بین این دو می توان به جلا و برق آنها اشاره داشت.

سایر مقالات
شیر توالت شودر و ویژگی هر مدل

درست است که رنگ کروم و استیل به یکدیگر شباهت دارد، اما فقط در ظاهر اینگونه است و کروم براق تر از استیل می باشد و در کنار آن استیل جلوه ای بسیار مات دارد‌.

آبکاری استیل بهتر است یا کروم؟

این که آبکاری کروم بهتر است یا استیل کلا به سلیقه خود فرد بستگی خواهد داشت. با نظر داشتن به دکوراسیون منزل و سلیقه فردی می توان انتخاب مناسبی را داشت.

بهتر است بدانید که هر دو رنگ استیل و رنگ کروم خنثی می باشد و قابلیت سازگاری با انواع دکوراسیون ها را دارد.

این را هم بد نیست بدانید که آبکاری استیل به روش PVD و آبکاری کروم به روش نیکل کروم انجام می پذیرد. البته گاهی امکان دارد آبکاری به رنگ کروم به روش PVD انجام می پذیرد.

قیمت شیرآلات کروم

معایبی که می توان به شیرآلات کروم نسبت داد، قیمت نسبتا بالای آن می باشد. شیرآلات کروم نسبت به دیگر شیرآلات از قیمت بالایی برخوردار می باشد.

خوب این قیمت بالا در مقابل کیفیت بالایی که دارد می توان مقرون به صرفه در نظر گرفته شود.

آیا آبکاری شیرآلات کروم مهم می باشد؟

زمانی که شیرآلات از آبکاری مناسب بهرمند باشد بهترین کیفیت را دارا خواهد بود و باعث افزایش طول عمر شیرآلات می گردد.

بد نیست بدانید که آبکاری شیرآلات کروم با دیگر شیرآلات رنگی فرق خواهد داشت.

در آخر

کروم یکی از رایج‌ترین آبکاری ها بوده و تقریباً رنگی بین خاکستری و نقره ای براق می باشد.

با کمک آبکاری کروم زیبایی ویژه ایی به محصول داده شده و از محصول در برابر رطوبت و خوردگی محافظت می نماید.

سایر مقالات
شیرآلات آشپزخانه مقرون به صرفه چه نوع شیرالاتی هستند؟

در رابطه با این نوع باید بگوییم فلز کروم دارای خواص بسیاری بوده و از جلا پذیری فوق العاده ای برخوردار می باشد. همچنین در مقابل کدر گردیدن هم مقاوم بوده و به همین جهت برای روکش شیرآلات که بسیار کاربرد دارند، انتخاب ایده آلی خواهد بود.

به طور معمول برای تولید شیرآلات بهداشتی آبکاری کروم با لایه بسیار نازکی که سایزیان با یک میکرون برابر دارد، روی آبکاری نیکل پوشش داده می شود. به این شکل مقاومت سیرابی که با این ماده پوشش داده شده است افزایش پیدا خواهد کرد و در کنار مقاومت زیبایی، جلا و براقی خاصی را برای شیرآلات به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات