قیمت شیرآلات صنعتی زیاد است؟

قیمت شیرآلات صنعتی

قیمت شیرآلات صنعتی زیاد است؟

شیرآلات شودر

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

شیرآلات صنعتی ابزاری می باشند که در صنعت و به منظور قطع و وصل نمودن جریان سیالات در درون لوله ها استفاده می گردند. شیرآلات صنعتی در انواع مختلف تولید شده و بسته به نوعی که دارند، در صنایع و کارهای مختلف استفاده می گردند. ما در این مقاله شما را با شیرالات آشنا نموده و در رابطه با قیمت شیرآلات صنعتی که به چه صورت محاسبه می گردند صحبت خواهیم نمود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و در صورت خرید این شیرآلات با همکاران ما در بازرگانی کشیشی تماس برقرار کرده و اطلاعات مورد نظر خود را کسب نموده و اقدام به خرید شیرآلات صنعتی مد نظر خود کنید. بازرگانی کشیشی به عنوان نمایندگی اصلی شودر، ارائه دهنده انواع شیرالات شودر می باشد. 

شیرآلات صنعتی

شیرآلات نقش مهمی را می توانند در زندگی ما ایفا نمایند. یکسری از شیرآلات برای جریان دادن آب ها در ساختمان های مسکونی، رستوران ها و … استفاده می گردند و یک سری شیرآلات هستند که ورود خروج گاز را به مشعل های اجاق گاز، بخاری و … کنترل می نمایند. پس می بینیم شیرآلات کاربردهای بسیاری می توانند به همراه داشته باشند که ما به طور نمونه به دو مورد از آنها اشاره خواهیم نمود.

و اما شیرهای صنعتی، این شیرآلات به منظور متوقف نمودن یا جریان دادن سیال در لوله ها مورد استفاده قرار می گیرند. دوام بالایی دارند و به دلیل کیفیت بالایی که در تولید آن صورت گرفته تا سال ها قابل استفاده می باشند.

سایر مقالات
شیر مخلوط

یک شیر صنعتی از قطعات مختلفی تشکیل شده که عبارتنداز:

بدنه

بدنه سوپاپ (پوسته) پوشش بیرونی شیر می باشد که جریان سیال در آن رخ خواهد داد و دیگر عناصر شیر در آن قرار خواهد گرفت.

بونت

دیگر اجزای شیر صنعتی بونت می باشد‌. این قسمت روی بدنه شیر را پوشش داده و فشار وارد شده را به بیشترین حد متحمل می گردد. البته برخی از شیرآلات احتیاجی به بونت نخواهند داشت.

تریم

به تمام اجزای داخلی شیر، همچون: نشیمن گاه، دیسک، ساقه تریم می گویند. با وجود تریم تمام حرکات شیر از حرکات پایه ای گرفته تا کنترل جریان انجام می پذیرد.

دیسک یا مجرابند

از دیگر قطعات موجود در تشکیل شیرآلات صنعتی می توان به دیسک یا مجرابند اشاره نمود. با کمک دیسک مسدود نمودن یا تنظیم جریان سیال به راحتی انجام می پذیرد.

نشیمن گاه

نشیمن گاه داخل و یا بخشی از بدنه شیر را تشکیل خواهد داد. نشیمن گاه مکانی است مجرا بند در زمان بسته شدن آنجا قرار. می گیرد.

ساقه از قطعات موجود در شیرآلات صنعتی

با کمک ساقه اجرای حرکت لازم بر روی دیسک، توپ و … به منظور باز و یا بسته کردن شیر، حفظ و کنترل نمودن موقعیت دیسک انجام می پذیرد.

انواع شیرالات صنعتی

بگذارید اینگونه بگوییم که بیشتر تاسیساتی که با نفت، گاز و آب سر و کار دارند همچون سکوهای نفتی، گازی، تصفیه خانه ها و … بدون شیرهای صنعتی امکان فعالیت از آنها گرفته خواهد شد. از جمله انواع شیرآلات  می توان به: شیرهای توپی، شیرهای مروی، شیرهای یک طرفه، شیرهای کنترل، شیرهای سوزنی، شیرهای مخروطی و … اشاره داشت. در ادامه به چند مورد از این شیرها اشاره خواهیم کرد.

سایر مقالات
علم یونیکا

شیر دروازه ای

این شیر جزو پرکاربردترین انواع شیرآلات می باشد. از شیر دروازه ای به منظور قطع یا ارتباط بین دو جریان سیال استفاده می گردد.

شیرهای کروی

این شیر ظاهری کروی شکل داشته و به صورتی طراحی گردیده تا مایعات از نقطه ورود تا خارج شدن از آن بتواند تا ۱۸۰ درجه مسیر را تغییر دهد. در صورت استفاده احتیاج نیست که شیر کروی را به طور کامل باز نمود و در حالت نیمه باز هم قابل استفاده بوده و فرسوده نمی گردد.

شیرهای کشویی

از دیگر انواع شیرالات می توان به شیرهای کشویی اشاره نمود. به وسیله این نوع از شیرآلات صنعتی این امکان وجود دارد تا جریان سیالات را به کامل باز یا بسته نمود.

در این نوع شیر افت فشار پایین می باشد و در سر لوله لوله های طویل قابل استفاده است.

کاربرد شیرآلات صنعتی 

از جمله کاربردهای این شیرآلات می توان به این موارد اشاره داشت:

  • کشاورزی
  • نفت
  • گاز و پتروشیمی
  • پالایشگاه ها و نیروگاه‌ ها
  • صنایع آب و فاضلاب
  • ساختمان‌ها

ساختار شیرآلات صنعتی به چه صورت است؟

جدا از انواع شیرآلات، تمام شیرها شامل بخش‌های اساسی بدنه،سرپوش و قطعات داخلی می‌شوند.

بدنه: بدنه قالب کلی شیر است که اجزای دیگر شیر را داخل خود جای داده و وظیفه اصلی آن تحمل فشار سیال و ایجاد راه عبوری برای سیال و محافظت از قطعات داخلی است.

درپوش: بونت یا درپوش مکمل بدنه بوده و معمولا به بدنه پیچ می‌شود. وظیفه بونت نگه داشتن قطعات در کنار یکدیگر است.

تریم: اجزای داخلی شیر که در تماس با سیال است تریم نامیده می‌شود که شامل دیسک ، نشیمنگاه و دسته می‌شود.

سایر مقالات
شودر , سوابق و معرفی محصولات شرکت

جنس مواد اولیه در تولید شیرآلات صنعتی چیست؟

شیرآلات صنعتی بسته به نوع سیالی که در آن قرار است جریان بگیرد و کاربردی که خواهد داشت تعیین می گردد. مواد استفاده شده در تولید این شیرآلات باید بگونه ای باشد که بتواند عملکرد شیر دما، فشار بالا و همچنین مقاومت در برابر خوردگی را دارا باشد. به طور معمول جنس این شیرآلات از فلز می باشند، البته هستند شیرآلاتی که از آهن انعطاف پذیر، چدن و فولاد ضد زنگ ساخته شوند. به همین جهت بسته به نوع مواد اولیه می تواند قیمت شیرآلات صنعتی متفاوت باشد.

قیمت شیرآلات صنعتی به چه عواملی بستگی خواهد داشت؟

در رابطه با قیمت گذاری شیرآلات صنعتی باید بگوییم که قیمت شیرآلات صنعتی به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت که عبارتنداز:

  • استاندارد شیرآلات صنعتی
  • نوع شیر آلات صنعتی
  • سایز شیر آلات صنعتی

آیا وجود شیرآلات صنعتی حیاتی است؟

بهتر است بدانید که تولید این شیرآلات بخش جدایی ناپذیر در صنایع مختلف می باشد و به عبارتی نبود این شیرآلات می تواند باعث بوجود آمدن نقص در بخش بزرگی از منابع نفت، گاز، کشاورزی و سیستم آب های آبرسانی می گردد.

در آخر قیمت شیرآلات صنعتی

شیرآلات صنعتی جزو تجهیزات صنعتی می باشد و وظیفه ای که بر عهده دارد شامل قطع و وصل نمودن، کنترل و تنظیم نمودن جریانات سیالات و … می باشد. به عبارت کلی با کمک شیرآلات صنعتی جریان سیالات همچون بخار ای، لب، نفت، سیالات اسیدی، گاز و … را می توان کنترل نمود.

در رابطه با قیمت شیرآلات صنعتی هم باید بگوییم بسته به کیفیت و بسته به انواع مختلفی که دارند متفاوت می باشد و به همین جهت شما برای مشاهده قیمت بهتر است با همکاران ما تماس حاصل کرده و قیمت به روز شده محصول مد نظر خود را جویا گردید.

سایر مقالات
شیرآلات توکار شودر چه ویژگی دارند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات