کاربرد لوله پروپیلن چیست؟

کاربرد لوله پروپیلن چیست؟

کاربرد لوله پروپیلن

کلیاتی از آذین لوله سپاهان

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

لوله پروپیلن چیست؟ این لوله چه مزایا و ویژگی هایی دارد؟ کاربرد لوله پروپیلن چه می تواند باشد؟ انواع مختلف لوله پلی پروپیلن و ویژگی های آن را با ما در این مقاله در گروه بازرگانی کشیشی بخوانید. آذین لوله سپاهان یکی از انواع لوله های پروپیلن است که می تواند یک پیشنهاد عالی برای شما و لوله کشی مکان مورد نظرتان باشد. جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. 

 لوله پروپیلن که با اختصار (PP) در بازار با نام های لوله سبز شناخته می شود جزو سبکترین لوله ها به منظور انجام لوله کشی می باشد. با اینکه جزو سبک‌ترین لوله ها می باشد از استحکام بالایی هم برخوردار بوده و همچنین در برابر مواد شیمیایی و حرارتی هم مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

از کاربردهای معمول لوله پروپیلن هم می توان به: فرآیند صنعتی، سیستم لوله کشی تاسیسات ساختمان و … اشاره داشت. البته در ادامه شما را با انواع کاربردهای لوله پروپیلن آشنا می سازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

لوله پلی پروپیلن

نوعی لوله پلیمری می باشد که توانسته جایگزین مناسبی برای لوله های فلزی و آهنی باشد. چرا که دچار زنگ زدگی نشده، رسوب پذیر نبوده، وزن سبکی داشته، انعطاف پذیر بوده و البته از قیمت مناسبی هم نسبت به لوله های آهنی و فلزی برخوردار می باشد. 

این را هم اضافه نماییم که این نوع از لوله های پلیمری، عایق حرارتی و الکتریکی خوبی است و می تواند در برابر دمای بالا تا ۹۰ درجه سانتی گراد مقاومت خوبی داشته باشد.

سایر مقالات
انواع لوله برای لوله کشی شوفاژ

لوله پلی پروپلین در ۲ نوع تقسیم می گردد. استفاده از لوله های پروپیلن آن هم به دلیل آنکه دچار ترک خوردگی نخواهد شد و دارای انعطاف پذیری بالا می باشد در بسیاری از صنایع قابل استفاده و معروف می باشد. 

از انواع لوله های پلی پروپیلن هم می توان به این موارد اشاره داشت:

  • لوله پلی پروپیلن تک لایه
  • لوله پلی پروپیلن سه لایه
  • لوله پلی پروپیلن پنج لایه
  • لوله پلی پروپیلن فویل دار

ویژگی لوله پروپیلن

از ویژگی های لوله پلی پروپیلن که باعث شده مصرف کنندگان بسیار به سمت این لوله کشیده بشوند به این شرح می باشد:

  • این لوله ضد خوردگی می باشد.
  • در انواع مختلف: تک لایه، سه لایه، پنج لایه و … تولید می گردد.
  • در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.
  • قابل بازیافت بوده و به همین جهت مقرون به صرفه می باشند. 
  • برای مصارف صنعتی هم یک گزینه عالی هستند.

این را هم به عنوان یک ویژگی می توان به لوله های پروپیلن نسبت داد و آن هم این است که درون و بیرون این لوله های پلیمری دارای سطح صاف صیقلی بوده و به همین جهت حرکت سیالات درون آن به سهولت انجام می پذیرد. 

همچنین به عنوان یک عایق صدا و عایق الکتریکی هم عمل می نماید.

طول عمر بالای این لوله ها باعث شده تا هزینه اجرایی لوله کشی در ساختمان ها کاهش پیدا کند. به طور تقریبی لوله های پروپیلن می توانند تا پنجاه سال بدون هیچ فرسودگی عمر نمایند. در کنار این ویژگی ها باید بگوییم که یک ویژگی دیگر هم در لوله های پلی پروپیلن وجود دارد که باعث شده تا کاربرد لوله پروپیلن افزایش پیدا نماید و آن هم ضد جلبک بودن این لوله ها است. با این ویژگی طعم و رنگ آب آشامیدنی درون لوله ها تغییر نکرده و با همان کیفیت آب آشامیدنی را منتقل می نمایند.

سایر مقالات
باز کردن لوله فاضلاب | بیان مشکلات و چالش ها

 

خواص لوله pp

به علت مزایای و خواص منحصر به فردی که این لوله به همراه دارد، توانسته جزو پرکاربردترین لوله های پلیمری به حساب بیاید. در ادامه شما را با خواص لوله پروپیلن آشنا می سازیم.

جنس این لوله ها به طور تقریبی نیمه سخت می باشند.

در برابر مواد شیمیایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

در برابر سایش مقاوم است.

لوله های پلی پروپیلن نیمه شفاف می باشند.

در برابر حرارت بالا مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

کاربرد لوله پروپیلن

حال که تا حدودی با لوله پروپیلن آشنا شدیم نوبت آن است تا با کاربردهای موثر لوله پروپیلن که نوعی لوله پلیمری می باشد هم آشنا گردیم. همچنان با بازرگانی کشیشی تا انتهای این مطلب همراه باشید. 

از کاربرد های لوله پلی پروپیلن می توان به این موارد اشاره نمود:

  • مناسب برای لوله کشی آب آشامیدنی
  • مناسب برای لوله‌ کشی سیستم‌ های گرمایشی: همچون پکیج و شوفاژ
  • مورد استفاده برای صنایع غذایی
  • مورد استفاده در صنعت نساجی
  • قابل استفاده در تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی
  • مناسب برای سیستم های تخلیه شیمیایی
  • مناسب برای انتقال آب
  • قابل استفاده به منظور سیستم های فاضلاب
  • مناسب برای صنعت خودرو سازی
  • قابل استفاده به منظور ساخت اسباب بازی
  • مورد استفاده برای خطوط هوای فشرده
  • مناسب برای صنایع کشتی سازی

آیا لوله پلی پروپیلن معایبی هم دارد؟

باید بگوییم که لوله های پروپیلن تنها دارای یک عیب می باشد و آن هم این می باشد که در برابر اشعه خورشید مقاومتی ندارند و به آسانی شکسته می شود. 

سایر مقالات
هزینه گرمایش از کف چقدر است؟

قیمت لوله پروپیلن 

این لوله ها به علت اینکه از پلیمر تولید می گردند از لوله های فلزی و آهنی مقرون به صرفه می باشند. البته این را هم اضافه نماییم که در تعیین قیمت لوله پروپیلن: مواد اولیه، اندازه و سایز لوله و … در نظر گرفته می شود و به علت وجود نوسانات ارزی که در کشور وجود دارد و روی مواد اولیه هم تأثیر می گذارد. ما از دادن قیمت معذور می باشیم. اما شما می توانید با ارتباط با مسئولان فروش از قیمت بروز این محصول باخبر شده و در صورت تمایل اقدام به خرید لوله پروپیلن در بازرگانی کشیشی نمایید.

در آخر

لوله های پلیمری امروزه جایگزین مناسبی برای لوله های فلزی و آهنی می باشند. یکی از انواع لوله های پلیمری، لوله پروپیلن می باشد که توانسته در زمان بسیار کم با ویژگی ها و مزایای مختص به خود مصرف کنندگان بسیاری را سمت خود بکشاند. 

از کاربردهای لوله پروپیلن می توانیم به: استفاده از این لوله ها در منتقل کردن آب، سیستم های تخلیه شیمیایی، فرآیند های صنعتی، توزیع آب گرم و سرد، استفاده در سیستم های فاضلابی و همچنین قابل استفاده در اتصالات فرعی لوله کشی ها اشاره کنیم. شما می توانید با مراجعه به قسمت فروش استعلام قیمت به روز لوله پروپیلن را ببینید و در کمترین زمان ممکن اقدام به خرید لوله پلی پروپیلن نمایید. امیدواریم توانسته باشیم شما را در این زمینه یاری نموده باشیم. 

خرید لوله آذین سپاهان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات