چسب لوله پلیکا مناسب برای لوله پلیکا چیست؟

چسب لوله پلیکا

چسب لوله پلیکا

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

لوله ها انواع مختلفی داشته و نحوه اتصال نمودن آنها نیز با یکدیگر فرق می کند. برخی از لوله ها با کمک بست به هم متصل می گردند، برخی با کمک چسب و … . ما در این مقاله می خواهیم در مورد چسب لوله پلیکا صحبت کنیم و ببینیم چه نوع چسبی برای اتصال دو لوله پلیکا به یکدیگر مناسب می باشد و مزایا و معایب آن به چه صورت است. اگر شما هم به دنبال بهترین راهکار برای اتصال دو لوله پلیکا به یکدیگر هستید پیشنهاد می کنیم نمایندگی اصلی نانو پلیمر یاس را در این مقاله که در مورد چسب لوله پلیکا می خواهیم صحبت کنیم، همراهی نمایید.

چسب از قدیم الایام و از زمان نیاکان ما وجود داشته و مورد استفاده بشر قرار می گرفته است. البته این را متذکر شویم نه به صورت امروزی، بلکه در قدیم از صمغ و قیر برای چسباندن استفاده می شد و رفته رفته با پیشرفت هایی که در زمینه صنعت و علم صورت گرفته چسب های امروزی در انواع مختلف اختراع و پدیدار گردیدند که یکی از این چسب ها چسب لوله پلیکا می باشد.

این چسب برای اتصال و جوش دادن دو لوله به یکدیگر استفاده می شود و از نشتی لوله ها هم تا حد ممکن جلوگیری می نماید.  کیفیت و کارایی لوله پلیکا را برتری داده و انتقال سیالات را به سهولت رسانده است.

چسب لوله پلیکا

توجه به لوله کشی در ساختمان بسیار مهم می باشد، چرا که با وجود لوله ها تامین آب شرب و انتقال سیالات فاضلابی به سهولت انجام می پذیرد و زمانی که این لوله ها به هر دلیلی دچار مشکل شوند می توانند دردسرهایی را برای ما ایجاد نمایند.

سایر مقالات
لوله پلیکا چیست؟ لوله پلیکا همان PVC است؟

چسب لوله پلیکا ماهیت پلیمری داشته و با کمک پیوندهای کووالانسی از چند رشته پلیمر کنار هم تشکیل شده است. از ترکیبات این چسب می توان به: پایدار کننده ها پلیمرهای پلاستیکی و غلظت دهنده ها اشاره نمود.

این محصول با نام چسب لوله فاضلاب در بازار هم قابل شناسایی می باشد. و یک انتخاب ایده آل برای اتصال لوله پلیکا و لوله های معمولی است.

این را هم متذکر شویم که نمی توان از این چسب برای اتصال لوله های پوشفیت بهره برد و فقط مخصوص لوله های معمولی است.

کاربرد چسب لوله پلیکا

لوله های فاضلابی به طور کلی از دو جنس pvc و یا پلی اتیلن تهیه می گردند و این لوله ها هم دارای دو نوع: لوله های پوشفیت و لوله های معمولی می باشند. لوله پوشفیت با سوکتی که در خود دارد باعث اتصال دو سر لوله به یکدیگر می شود ولی لوله های معمولی بایستی برای جوش خوردن ابتدا گرما ببینند و پس از آن از چسب لوله پلیکا استفاده نمایند.

ویژگی های چسب لوله پلیکا

چسب ها هم همچون سایر محصولات دارای ویژگی هایی می باشند که باعث می شود افراد در انتخاب خود به آن توجه و از آنها یاری بگیرند. از ویژگی های این چسب می توان به این موارد اشاره کرد:

  • از ترکیبات قوی چسبی در تولید آن استفاده شده است.
  • این چسب ضد آب است.
  • در مقابل ترک خوردگی مقاومت بالایی را از خود نشان می دهد.
  • در برابر شویندهای بازی، اسیدی و شیمیایی مقاوم می باشد.
  • در برابر گرما و سرمای بالا مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.
  • انعطاف پذیر و مدول الاستسیته
  • وزن پایین
  • قیمت مناسب
  • استحکام کششی
  • مقاوم در برابر شعله
سایر مقالات
عایق صوتی لوله پلیکا چیست؟

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

مزایای استفاده از چسب لوله پلیکا

از مزایایی که می توان به این چسب نسبت داد می توان به این موارد اشاره کرد:

  • برای انواع مصارف لوله کشی مناسب و پرکاربرد می باشد.
  • زمان اتصال آن پایین بوده و به سرعت انجام کار کمک بسزایی می نماید.
  • قابل استفاده در شرایط آب و هوایی گرم و یا سرد می باشد.
  • ساختار تک جزیی داشته و برای فعال شدن احتیاجی به ماده شیمیایی دیگر نخواهد داشت.
  • برای انجام درز گیری و جلوگیری از نشتی مناسب عمل می نماید.

نحوه استفاده

زمانی که می خواهید دو لوله معمولی یا پلیکا را به یکدیگر متصل نمایید استفاده از چسب  می تواند شما را در این امر یاری رسانی کند. اما خوب برای استفاده صحیح و کارکرد مناسب چسب پس از اعمال بایستی به نحوه استفاده از چسب هم دقت کافی شود.

به همین منظور در ابتدا بهتر است دو سر لوله را که می خواهید به یکدیگر متصل نمایید را پاک کنید تا کاملا تمیز و عاری از هرگونه ذرات و خار و خاشک باشند. پس از انجام این عمل با کمک یک سنباده سطح لوله را که دارای پستی بلندی می باشد را هم سطح نمایید. با اینکار هم چسب کاری به سهولت انجام می پذیرد و هم سیالات با فشار کمی حرکت نخواهند کرد.

مقداری از چسب لوله پلیکا را برداشته و دور تا دور لوله مورد نظر خود بریزید و لوله دیگر یا اتصال مورد نظر را آماده برای چسباندن می نماییم. حال که عمل چسباندن صورت پذیرفت حدود 15 ثانیه صبر کرده و لوله را ثابت نگاه دارید تا کامل چسب ببندد. توجه داشته باشید از تکان و حرکت دادن لوله ها پرهیز نمایید.

سایر مقالات
لوله کشی روکار چیست؟

نکته

حتما قبل از انجام این عمل تمامی لوله ها و اتصالات در جای مناسب خود قرار گرفته باشند. چرا که پس از چسباندن با این چسب دیگر راه برگشتی به غیر از برش لوله وجود نخواهد داشت و جدا نمودن دو لوله از یکدیگر آسان و یا شدنی نخواهد بود. علت هم این است که چسب با واکنش با لوله پلیکا حل شده و دو لوله را به کمک جوش سرد به یکدیگر متصل نموده و بافت دو لوله را به یکدیگر متصل می نماید. همین موضوع باعث می شود تا به شما عزیزان بگوییم قبل از انجام چسب کاری لوله تمام شرایط را بسنجید و در صورت تایید این عمل را انجام دهید.

همانطور که در بالا هم گفتیم در صورتی که اشتباهی در نحوه اتصال با چسب رخ داد تنها راه این است با کمک دستگاه لوله بر اقدام به برش لوله و انجام دوباره چسب کاری به نحوه درست نمایید.

چسب لوله پلیکا در کنار اتصال دو لوله به یکدیگر برای انجام آببندی نیز قابل استفاده می باشد و می توان با کمک آن نشتی و شکستگی های جزئی لله را هم برطرف نمود.

از کاربردهای این چسب می توان در مصارف: کشاورزی، فاضلابی، پروفیل ها و … استفاده نمود.

قیمت چسب پلیکا

نمی توان به طور صحیح قیمتی برای این چسب تعیین نمود. چرا که هم در بازار با قیمت های متنوع به فروش می رسد و هم با بازار آشفته ایی که این روزها بوجود آمده نوسانات قیمتی بیداد می نماید.

اما به طور کلی باید گفت نسبت به ویژگی هایی که بیان نمودیم هر چه این ویژگی ها در چسب موردنظر به آن اهمیت داده شود از قیمت بالاتری هم برخوردار خواهد بود.

سایر مقالات
ویژگی شیر توپی پلیمری چیست؟

شما می توانید از بازرگانی کشیشی آخرین قیمت بروز شده چسب لوله پلیکا را مشاهده کنید.

در آخر

در این مقاله دانستیم چسب لوله پلیکا چیست؟ چه کارایی و مزایایی دارد و همچنین چگونه می توان از آن استفاده نمود. استفاده از این چسب برای لوله های معمولی که با کمک هیچ بست و واشری به یکدیگر متصل نمی شوند انتخاب برگزیده ای می باشد. فقط بایستی در هنگام استفاده از این چسب نهایت دقت انجام پذیرد. چرا که پس از اتصال دو لوله به یکدیگر با کمک این چسب دیگر نمی توان دو لوله را از یکدیگر جدا نمود مگر با کمک برش دادن لوله این عمل میسر خواهد بود.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات