پلاک خوانی پمپ آب چگونه است؟

پلاک خوانی پمپ آب چگونه است؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

پمپ آب چیست؟ نحوه پلاک خوانی پمپ آب به چه صورت است؟ آیا پلاک خانی پمپ آب مزایایی هم دارد؟ از مشخصات فنی پلاک روی پمپ آب چه می دانید؟ پلاک خوانی چگونه انجام می گیرد؟ این ها سوالاتی است که امکان دارد برای شما پیش آمده باشد؟ در صورتی که تا به حال پمپ آب خریده باشید احتمالا مشاهده نموده اید که یک صفحه فلزی دارای اطلاعات فنی آن دستگاه بر روی دستگاه پمپ آب خریداری شده شما مستقر گردیده است.

پس اینکه بخواهید پلاک خوانی موتور پمپ ها را یاد بگیرید می تواند کمک بسیاری به شما در یادگیری ویژگی های فنی پمپ نماید. همچنین شما یک خرید مطمئن به منظور خرید پمپ آب خواهید داشت. پس با ما همراه باشید تا با نحوه پلاک خوانی پمپ آب پنتاکس آشنا گردیم.

پمپ آب

پمپ آب امروزه به عنوان پرکاربردترین دستگاه های تاسیساتی در ساختمان ها، کشاورزی، صنعتی و … شناخته می شود. با کمک پمپ آب می توان فشار آب را به طور یک اندازه به انشعابات دیگر بدون اینکه شدت آب کاهش پیدا کند، منتقل می نماید.

پمپ آب در انواع مختلف که شامل: خانگی، کفکش، لجن کش، شناور و … است و در توان های متنوع همچون: نیم اسب، یک اسب، دو اسب و حتی در توان های بالاتر و همچنین با جنس بدنه های متفاوت همچون استیل و چدن می باشد تولید می گردد و شما می توانید در بازار آنها را یافت و بسته به کارکرد که از پمپ خود انتظار دارید مدل مورد نظر خود را خریداری نمایید.

سایر مقالات
انواع لوله پلیکا فاضلابی

پمپ آب به طور کلی بسته به: مساحت، ارتفاع و مصرف به سه دسته تقسیم می گردد. این سه دسته عبارتند از:

  • پمپ جتی
  • پمپ محیطی
  • پمپ سانتریفیوژ

احتیاج به پمپ آب که امروز بیشتر خانه ها به صورت آپارتمانی و چند طبقه می باشند هر روز نمایان تر می گردد. از مزایای استفاده از پمپ آب می توان به این موارد اشاره داشت:

  • کنترل فشار آب
  • تنظیم فشار آب
  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه
  • جریان آب پاکیزه تر

پمپ آب پنتاکس

اگر بخواهیم در رابطه با تاریخچه پمپ آب پنتاکس اطلاعاتی داشته باشید بد نیست بدانید در سال ۱۹۹۰ فعالیت خود را در زمینه تولید انواع پمپ آغاز نمود و در حال حاضر به عنوان برترین ها در زمینه تولید پمپ مطرح و سرآمد می باشد.

از ویژگی های چشمگیر این پمپ می توان به: بالا بودن کیفیت و همچنین قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد.

پلاک خوانی پمپ آب پنتاکس

بسیاری از افراد شاید به این بی اندیشند که پلاک خوانی پمپ آب به دردشان نمی خورد و احتیاجی نیست که آن را فرا بگیرند و تنها علاقه دارند به توضیحاتی که توسط فروشندگان پمپ انجام می پذیرد چ اکتفا نمایند. توجه داشته باشید فروشندگان همه اطلاعاتی که شما باید در مورد دستگاه بدانید را در اختیار شما قرار نمی دهند.

در ضمن این موضوع هم صدق می کند که خود آنها هم از بسیاری از این اطلاعات آگاهی کافی را ندارند و در حد آنکه بتوانند اجناس خود را به فروش برسانند مختصر اطلاعاتی را دارند.

سایر مقالات
اتصال لوله پلی اتیلن چیست ؟

برای آنکه شما بتوانید آشنایی با پلاک خوانی پمپ آب داشته باشید ما به سراغ پلاک پمپ آب پنتاکس بشقابی رفته ایم و می خواهیم در رابطه با این نوع از پمپ آب صحبت نماییم. همچنان با ما همراه باشید.

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

جدول و نحوه پلاک خوانی پمپ آب :

در اینجا تمام آنچه که در خواندن پلاک روی صفحه درج گردیده برای آشنایی شما با دستگاه آورده شده است:

  • شماره 1 علامت لوگو است و به نوعی به عنوان علامت انحصاری شرکت پنتاکس شناخته می شود.
  • شماره 2TYPE دستگاه و یا در اصل مدل و نوع دستگاه را نشان خواهد داد.
  • شماره 3 Q (l/min): دبی یا به صطلاح میزان لیتر بر دقیقه را نشان خواهد داد.
  • شماره 4 H (m): هد یا همان متر را نشان می دهد.
  • شماره 5 H min (m): حداقل ارتفاع مناسب پمپ آب بر اساس متر را نشان خواهد داد.
  • شماره 6 H max (m): حداکثر هد پمپ بر اساس متر را نشان خواهد داد.
  • شماره 7 HP: نشان دهنده توان پمپ بر اساس اسب بخار است.
  • شماره 8 KW: توان پمپ را بر اساس کیلووات نشان خواهد داد.
  • شماره 9 V: ولتاژ پمپ آب را نشان خواهد داد.
  • شماره 10 A: میزان امپری که پمپ مصرف می کند را به نمایش می گذارد.
  • شماره 11، IP: تیپ محفاظتی پمپ را در مقابل آب نشان خواهد داد.
  • شماره 12 L wa…dB: اندازه صدای پمپ آب را نشان می دهد.
  • شماره 13 T max liquid: حداکثر دمای مایعی که پمپ توانایی به پمپاژ آن را دارد را نشان می دهد.
  • شماره 14 Electeropump 1 phase: سه فاز یا تک فاز بودن پمپ آب خانگی را نشان خواهد داد.
  • شماره 15 Overload protector: محافظ اضافه بار پمپ آب خانگی را به نمایش می گذارد
سایر مقالات
اصول لوله کشی زمین کشاورزی

پلاک پمپ در اصل حکم شناسنامه پمپ می باشد. پس در صورتی که قصد خرید پمپ آبی را دارید که دارای این شناسنامه فلزی نیست از خرید آن چشم پوشی نمایید. بهتر است حتما اقدام به پلاک خوانی پمپ آب نمایید.

نکته

همانطور که قبلا هم گفته شد هد و دبی پمپ آب که در جدول شماره 3 و 4 را به خود اختصاص نموده اند با یکدیگر رابطه عکس خواهند داشت. منظور این است با افزایش هد دبی کاهش پیدا می کنند و برعکسبا کاهش هد، دبی افزایش پیدا می نماید.

در آخر: پلاک خوانی پمپ آب

از پرکاربردترین دستگاه های تاسیساتی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و از اهمیئت فراوانی برخودار می باشد. پمپ های آب می باشد. با کمک پمپ آب فشار آب به تمام نقاط ساختمان به صورت یکسان رسیده و تا حد ممکن از کاهش فشار آب جلوگیری می نماید.

پمپ‌ آب بسته به نوع میزان مصرف و کاربردی که از آن انتظار داریم انتخاب می گردد با کمک پمپ آب می توان از صرف هزینه های اضافی، وقت و انرژی جلوگیری نمود.

همچنین ما سعی نمودیم در این مطلب  اهمیت پلاک خوانی پمپ پنتاکس را برای شما شرح دهیم تا ببینید تا چه مقدار مهم است که قبل از خرید پمپ ابتدا با جزیئات محصول مورد نظر آشنا گردید و از نظر کیفیت ابتدا بررسی های لازم را انجام دهید و پس از آن یک خرید مطمئن برای خود داشته باشید.

به این نکته حتماً توجه نمایید از خرید پمپ های که فاقد پلاک هستند خوداری نمایید. البته بعد از آموزش خواندن پلاک پمپ آب شما می توانید انتخاب درست و مطیئن داشته باشید.

سایر مقالات
کاربرد اتصالات الکتروفیوژن چیست؟

 به همین خاطر بازرگانی کشیشی توصیه می نماید برای آنکه بتوانید بهترین پمپ آب را خریداری نمایید توجه به اینکه چه نوع پمپی را با چه مشخصاتی را خریداری می کنید مهم می باشد.

بازرگانی کشیشی نانو پلیمر یاس و نمایندگی اصلی پوشفیت نیوفلکس و نمایندگی اصلی نیوپایپ را دارد و بهترین لوله نیوپایپ و لوله پلیکا و لوله پوشفیت را به متقاضیان عزیز ارائه می دهد.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات