مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف چیست؟

مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف چیست؟

مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف چیست؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

سیستم گرمایش از کف از جدیدترین سیستم های گرمایشی است که با لوله گذاری در کف مکان مورد نظر اجرایی است و به وسیله حرارت موجود در لوله ها، گرما تولید میشود و محیط گرم میشود. این سیستم در جهت رسیدن به درجه آسایش دمایی تعبیه میشود که در ادامه قصد داریم با یک کلیپ کوتاه، نحوه و مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف را برای شما شرح دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اگر قصد دارید که گرمایش از کف را برای محیط خود انتخاب کنید در ابتدا باید تمام لوله کشی ها و برق کشی های لازم برای محیط را انجام دهید و سپس بر روی تمام این موارد یک روکش کشیده شود و سپس نوبت سیستم گرمایش از کف خواهد بود. یعنی ابتدا تمام کارهای تاسیسات ساختمان انجام میشود و حتی کارهای سقف ساختمان نیز تمام میشود و سپس بعد از روکش این تاسیسات نوبت به سیستم گرمایش از کف خواهد بود.

اما چرا؟

مرحله اخر ساختمان، نصب سیستم گرمایش از کف

چون این سیستم بسیار حساس است و باید کاملا مطابق با نقشه طراحی شده آماده شود و حضور و رفت و آمد افراد می تواند در اجرای نقشه خلل ایجاد کند. خصوصا که افراد غیر متخصص در این امر می توانند با حرکت نادرست، موجب آسیب رساندن به لوله ها شوند. پس به هیچ وجه در زمان اجرای این سیستم و روکش کشی آن کسی حق تردد در محوطه را ندارد به غیر از متخصصین نصب که به خوبی با چگونگی کار آشنا هستند.

سایر مقالات
تبدیل توالت فرنگی به وال هنگ |راهنمای کامل و بیان مزایا، معایب و مراحل

پس کار مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف زمانی انجام میشود که تمام کارهای دیگر تاسیساتی به پایان رسیده باشند و یه لایه نازک از ماسه و سیمان تمام آنها را پوشانده باشد. تراز بودن این لایه برای شروع کار بسیار حایز اهمیت است.

چرا تراز بودن اهمیت دارد؟

چون این تراز بودن موجب میشود کار به راحتی و درستی نصب شود و به لوله و سیستم عایق در هنگام نصب آسیبی نرسد و در انتها کار کاملا یکدست و مرتبط باشد.

عایق سازی از مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف

بعد از تراز سازی، نوبت به عایق ها میرسد. ابتدا باید عایق ها نصب شوند. اولین عایقی که نصب میشود عایق پیرامونی می باشد.عایق های پیرامونی، عایق هایی با ضخامت ده میل و عرض ده سانت هستند که به شکل قرنیز دورتادور محوطه مورد نظر نصب میشوند.در واقع این عایق موجب ایجاد یک چاله گرمایی میشود و باعث عدم هدر رفت حرارت از دیواره میشود.

حال نوبت به عایق از کف میرسیم که یکی از اصلی ترین مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف می باشد. این عایق ها باید کاملا استاندارد باشند و ضخامت 2 یا 3 سانت را داشته باشند و چگالی آنها باید بالای 25 کیلوگرم بر متر مکعب باشد. نکته مهم در نصب این عایق ها نبودن درز در مراحل نصب است. کوچیکترین درزی موجب میشود تا هنگام بتن ریزی، لایه عایق ها، بتن جمع شود و یک پل حرارتی برای هدررفت گرما ایجاد شود.

نکته

جعبه کلکتور را در محلی دور از دید نصب کنید و آن را نزدیک کف شور قرار دهید. چرا که این سیستم مستقیما با آب کار می کند و در هنگام خرابی و تعمیرات باید به خروج آب از کلکتور هم فکر کرد.

سایر مقالات
تاثیر لوله‌کشی ساختمان بر صرفه جویی در مصرف انرژی و منابع طبیعی

لوله کشی در مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف

حال نوبت به لوله کشی میرسد. لوله های قابل استفاده در این سیستم، لوله های پکس، لوله های پکس آر پکس و یا لوله های پی آر تی آل پی آر تی می باشند. بر طبق مبحث 14 تنها یکی از این سه مورد میتوان در سیستم گرمایشی بهره برد و سپس میتوان به دو شکل منوآل و یا ترموستاتیک شروع به نصب کرد.

توصیه بازرگانی کشیشی در این رابطه استفاده از نقشه طراحی برای نصب این سیستم است. کارفرما عموما یک فایل از محوطه با عنوان فایل کد در اختیار مسئول نصب قرار می دهد و سپس طراحی اولیه صورت می گیرد و هزینه و مواد مورد نیاز برای مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف برآورد شود تا در ادامه کار، کارفرما مسلتزم پرداخت هزینه های مازاد نشود.

جمع بندی مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف

یادگیری نقشه خوانی از روی فایل ارسالی طراح بسیار حایز اهمیت است و موجب میشود تا دوباره کاری صورت نگیرد و کار به شکلی آسان و کم هزینه پیش رود.

همانطور که مشاهده کردید مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف بسیار آسان است و شما با نیروی متخصص به راحتی قادر به اجرای آن خواهید بود و می توانید از آن در محوطه خود بدون دردسر بهره ببرید. در صورت نیاز به مشاوره و درخواست لوله نیوپایپ برای انجام گرمایش از کف با بازرگانی کشیشی به عنوان نمایندگی اصلی نیوپایپ و متخصص در امر گرمایش از کف ارتباط برقرار کنید.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات