لوله های پلی اتیلن چه نوع لوله های هستند؟ مواد اولیه لوله پلی اتیلن چیست؟

مواد اولیه لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن چه نوع لوله های هستند؟ مواد اولیه لوله پلی اتیلن چیست؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

مواد اولیه لوله پلی اتیلن غالباً به شکل گرانول های شفاف بوده و به این صورت تولید می شوند. اما بعضی از مواد پلیمری هم به رنگ تیره سنتز می گردند. پلی اتیلن ها دسته‌ای از مواد پلیمری می باشند که در پالایشگاه و انجام فرآیند پلیمریزاسیون واحدهای مونومر اتیلن تهیه می گردند. مواد اولیه پلی اتیلن برای مصارف متفاوت در صنایع پلاستیک و لاستیک  مناسب می باشند. این مواد در گریدهای تجاری متنوع در کارخانه‌‎ها تولید می گردند و هر کدام به منظور تولید یک محصول خاص به کار خواهند رفت.

پلی اتیلن ها را می توان در ۳ گرید تجاری تولید نمود که این ۳ گرید عبارتند از:

  •  PE80
  •  PE63 
  •  PE100 

هم اکنون ۲ گرید: PE80 و PE100 به منظور تولید انواع محصولات پلاستیکی من جمله لوله های پلی اتیلن به کار خواهند رفت. قیمت این مواد نسبت به سایر مواد اولیه که برای تهیه لوله استفاده می گردند بسیار ارزان می باشد. به این جهت خرید لوله پلی اتیلن بسیار به صرفه و ارزان خواهد بود.

هر کدام از انواع پلی اتیلن های تجاری به دسته های فرعی تر تقسیم می گردند که ویژگی های منحصر به فردی هم دارا می باشند، به طور نمونه، گرید شماره 3840 به منظور ساخت مخازن پلاستیکی به کار گرفته می شود و یا گرید PX3 به منظور تولید لوله های آبیاری مناسب می باشند. مرغوب ترین نوع پلی اتیلن، PE100 می باشد که در کارخانه های تولید انواع لوله پلی اتیلن تک جداره به عنوان مواد اولیه به کار گرفته می شوند. همچنین برای برای تولید لوله‌ کاروگیت دوجداره از مواد نوع PE80 استفاده می گردد.

سایر مقالات
چسب لوله پلیکا مناسب برای لوله پلیکا چیست؟

آشنایی با مواد اولیه لوله پلی اتیلن

مواد اولیه پلی اتیلنی انواع مختلفی داشته و دارای خواص بسیار عالی همچون:بهداشتی، غیر سمی، مقاومت شیمیایی بالا، عایق حرارتی، عایق برقی، انعطاف پذیری عالی، ضربه پذیری خوب، مقاومت در برابر مواد خورنده و سبک بودن وزن می باشند. لوله های پلی اتیلن که با مواد مرغوب پلی اتیلن تولید می گردند دارای خصوصیت رشد آرام ترک می باشند به طوری که اگر کوچکترین نقصی در دیواره آن ایجاد گردد، تمام لوله به یکباره تخریب نمی گردد و ازبین نخواهد رفت.

لوله‌های پلی اتیلن به واسطه خواص عالی مواد اولیه ای که دارند، دارای خواص برجسته ای می باشند که آن‌ها را به منظور نصب در شرایط متفاوت مناسب می نمایند. از کاربرد لوله های پلی اتیلن می توان به انتقال آب قابل شرب، مواد شیمیایی، فاضلاب، گاز رسانی، آبیاری و آبرسانی و … اشاره داشت. 

مواد اولیه لوله های پلی اتیلن جامد می باشند و از اتیلن تولید می گردد. از ارزان ترین انواع پلیمرها پلی اتیلن است که از سایر پلیمرها سبکتر است. به منظور تولید لوله پلی اتیلن از ۳ دسته مواد اولیه استفاده می گردد که تفاوت هایی با هم خواهند داشت که در ادامه به این تفاوت ها اشاره خواهیم کرد:

لوله های پلی اتیلن بر حسب مواد اولیه که در تولید آنها استفاده می گردد به ۳ دسته تقسیم می گردد:

  • PE63
  • PE80
  • PE100

 

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

مواد اولیه لوله پلی اتیلن PE63 

ضریب ایمنی در این دسته pe63 = 1/6 می باشد.

سایر مقالات
قیمت لوله پلیکا 110 فشار قوی

مواد اولیه PE63 از دو دسته دیگر سنگین تر می باشد و ضخامت بیشتر را خواهند داشت که تقریبا امروزه منسوخ گردیده است. هم اکنون هم از مواد PE63 فقط به منظور تولید لوله پلی اتیلن فاضلابی 4 بار آن هم تا سایز 5 اینچ استفاده می گردد.

چرا که در صورت استفاده از مواد PE80 و PE100 ضخامت لوله کاهش پیدا می نماید که امکان ترکیدگی لوله پلی اتیلن فاضلابی بالا خواهد رفت.

این را هم اضافه نماییم که PE63 در استانداردهای جدیدی که به منظور تولید لوله پلی اتیلن تعریف گردیده کارایی نخواهد داشت.

مواد پلی اتیلن PE80 

ضریب ایمنی در این دسته هم pe80 = 1/25 می باشد و PE80 وزنش نسبت به دو دسته دیگر نسبتاً متوسط می باشد.

هر چه دانسیته مواد اولیه بیشتر گردد می‌توان ضخامت را کمتر و وزن لوله پلی اتیلن را پایین آورد. این مورد هم باعث پایین آمدن قیمت تمام شده لوله و هم افزایش مقاومت لوله می شود.

مواد اولیه پلی اتیلن PE100

ضریب ایمنی در دسته PE100  pe100 = 1/25 می باشد.

مواد اولیه  PE100 جزو سبکترین و جدیدترین مواد اولیه در این دسته بندی‌ می باشد که باعث کاهش هزینه‌ و تولید لوله های با کیفیت می گردد.

دانسیته بالا و همچنین کیفیت عالی لوله های پلی اتیلن تولید گشته از مواد PE100 از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار بوده که نگهداری و نصب این لوله‌ها به دلیل اینکه راحت‌تر کلاف پیچ می گردند آسان گردیده است.

لوله های تولید شده با مواد PE100 جزو با کیفیت ترین و مقاوم ترین لوله های پلی اتیلن هستند.

سایر مقالات
بزرگترین تولیدکنندگان لوله و اتصالات

این دسته از مواد مناسب برای تولید لوله های پلی اتیلن از سال 1990 میلادی در کشور‌های اروپایی تولید گردیده و به عنوان مواد اولیه استاندارد در تولیدات لوله و اتصالات پلی اتیلن تایید شده و شناخته شده می باشد.

کاربرد و مزایای استفاده لوله های پلی اتیلن

حال که با مواد اولیه لوله ها آشنا گشتیم بد نیست با کاربرد لوله های پلی اتیلن هم به صورت مختصر آشنایی پیدا کنیم. لوله های پلی اتیلن برای: انتقال آب آشامیدنی، انتقال مواد فاضلابی، پوشش کابل های مخابراتی و برق و … مورد نیاز و پرکاربردی می باشد. 

لوله های پلی اتیلن سطح داخلی آن صاف و صیقلی بوده، از مواد اولیه با کیفیت تولید گردیده، به سهولت نصب می گردد، حمل آسان و راحتی دارد، منعطف می باشد و … . 

در آخر

لوله های پلی اتیلن از مواد اولیه مرغوب که اغلب به صورت گرانول های شفاف هستند تولید می گردد. از مواد اولیه به منظور مصارف مختلف در صنایع پلاستیک و لاستیک استفاده می گردد و مزایای مختص به خود را دارا خواهد بود. 

ما تا حد امکان شما را با مواد اولیه  آشنا ساختیم. در صورت آشنایی و شناخت بیشتر در این باره می توانید با مشاوران ما در بازرگانی کشیشی ارتباط برقرار نمایید.

بازرگانی کشیشی نانو پلیمر یاس و نمایندگی اصلی پوشفیت نیوفلکس   و نمایندگی اصلی نیوپایپ را دارد و بهترین لوله نیوپایپ و لوله پلیکا و لوله پوشفیت را به متقاضیان عزیز ارائه می دهد.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات