لوله های مناسب ساخت استخر از چه برند و مدلی هستند؟

لوله های مناسب ساخت استخر

لوله های مناسب ساخت استخر از چه برند و مدلی هستند؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

اینبار به سراغ این موضوع رفته ایم که لوله های مناسب ساخت استخر از چه برند و مدلی هستند؟ و چگونه می توان یک مدل و برند مناسب را برای لوله کشی استخر انتخاب و استفاده نمود. اگر شما هم در حال ساخت استخر هستید و نمی دانید چه لوله با چه برندی مناسب استخر شما است با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ما به سراغ چند نمونه از لوله هایی که مناسب ساخت استخر هستند رفته ایم و می بینیم که آیا مزایای آنها برای لوله کشی استخر مناسب است یا خیر. بازرگانی کشیشی عرضه کننده انواع لوله و اتصالات در سطح کشور می باشد و با داشتن نمایندگی اصلی نیوفلکس و نمایندگی نانو پلیمر یاس، بهترین لوله پلیکا یاس و لوله پوشیفت نیوفلکس را به شما عزیزان ارائه می دهد.

لوله های مناسب ساخت استخر از چه برند و مدلی هستند؟

وقتی صحبت از ساخت استخر و لوله کشی آن می شود، اولین سوالی که پیش می آید این است که از چه لوله ایی برای ساخت استخر استفاده کنیم؟ لوله های متنوعی وجود دارند که می توانند برای ساخت استخر استفاده شوند، اما خوب هر لوله مزایا و معایبی دارد و برای آنکه بتوان طول عمر سیستم لوله کشی استخر و در نتیجه عمر خود استخر را افزایش داد بایستی بهترین انتخاب، خریداری و استفاده شود.

تاکید ما در این رابطه به این دلیل است که بیشتر لوله های بکار گرفته در استخر در زیر زمین مدفون می گردند و هر گونه نشتی و خرابی می تواند آسیب جدی روی استخر ایجاد کند و باعث تعمیر دوباره و ایجاد هزینه هنگفت لوله کشی و تعمیرات استخر شود.

سایر مقالات
اتصالات جوشی چیست؟

به همین منظور در ادامه به چند نمونه از این لوله های با کیفیت اشاره و در رابطه با آنها صحبت کوتاهی خواهیم کرد.

لوله پی وی سی سخت

لوله های پی وی سی سخت به روز بوده و به دلیل منعطف بودن بهترین انتخاب برای لوله کشی های زیر زمینی می باشد. اگر نصاب آن به درستی اقدام به نصب لوله پی وی سی نماید، حتی طول عمر طولانی هم خواهد داشت. اما خوب این لوله هم شماره بندی بوده و نمی توان از هر شماره ایی به عنوان لوله های مناسب ساخت استخر بهره برد. مثلاً از لوله PVC DWV جدول ۲۰ یا جدول ۴۰ برای استخر استفاده نکنید.

لوله پی وی سی فلکس

از دیگر انواع لوله های پی وی سی بوده و بهترین انتخاب برای لوله کشی استخر است.

این لوله از جنس پلی وینیل که نوعی پلیمر است، می باشد. در چندین رنگ تولید گشته و به دلیل انعطاف پذیری و مقاومتی که دارد یک انتخاب مناسب برای لوله کشی استخر است.

این لوله نسبت به لوله پی وی سی از مزایای بیشتری برخوردار می باشد. سریعتر و آسانتر نصب می گردد و احتیاجی به اتصالات لوله ندارد.

همچنین در برابر یخ زدگی مقاوم است، اما خوب معایبی را نیز به همراه دارد. به طور نمونه می توان به این مورد اشاره کرد که توسط موریانه هایی که در زیر زمین زندگی می کنند آسیب دیده و سوراخ گردد.

در برابر مواد شیمیایی هم مقاوم نبوده و به مرور فرسود می شود.

لوله CPVC

یکی دیگر از انواع لوله های مناسب ساخت استخر و لوله کشی آن استفاده می گردد لوله CPVC است. این لوله با نام وینیل کلرید شناخته شده و بیشتر لوله کش ها لوله CPVC را برای لوله کشی استخر درنظر گرفته و آن را به سایر لوله ها ترجیح می دهند.

سایر مقالات
درپوش لوله پلیکا چیست؟

این موضوع به این دلیل است که این لوله ها توانایی تحمل دمای آب تا ۲۰۰ درجه را دارا می باشند. اما خوب هزینه ایی که برای لوله کشی استخر با این لوله در نظر گرفته شده بسیار بالا می باشد.

لوله پلی اتیلن

از دیگر لوله هایی که برای سیستم لوله کشی استخر مناسب می باشد لوله پلی اتیلن است. این لوله انعطاف پذیر بوده و در برابر مواد شیمیایی، حشرات و دمای بالا و پایین مقاوم می باشد. البته این را اضافه کنیم که ممکن است دچار نشتی گردد.

لوله های مسی

لوله مسی جزو قدیمی ترین لوله ها بوده و برتری های بسیاری در برابر سایر لوله ها دارد.

برعکس لوله PVC در برابر زلزله مقاوم می باشد و همچنین برعکس سایر لوله های پلاستیکی در برابر حرارت و آتش مقاوم است.

این لوله بسیار بهتر از سایر لوله ها برای لوله کشی استخر می باشد، اما خوب به دلیل هزینه بالای خرید، هزینه نصب و به مرور دچار رسوب می شود. همین موضوع باعث شده تا از این لوله به ندرت استفاده گردد.

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

نکات مهم در انتخاب جنس و نوع لوله های مناسب ساخت استخر

با گفته هایی که در رابطه با انواع لوله هایی که مناسب استخر می باشند گفته شد نمی توان از تمام لوله های نام برده شده استفاده کرد برای آنکه بتوان یک انتخاب مناسب برای لوله کشی استخر خود داشته باشیم خوب است به این نکاتی که در ادامه خواهیم گفت توجه ویژه ایی نماییم. با ما همچنان همراه باشید.

سایر مقالات
لوله مناسب استخر چه ویژگی هایی دارد؟

عمر لوله انتخابی

در ابتدا توجه کنید که عمر لوله ایی که انتخاب نموده اید چقدر می باشد؟ توجه داشتن به این موضوع باعث می شود تا لوله کشی استخر تا چندین سال سالم و بهروری بالایی داشته باشد. لوله های استخر در زیر زمین تعبیه می گردد و همین موضوع باعث می شود زمانی که از لوله بی کیفیت استفاده می شود باعث گردد تا عمر استخر پایین بیاید و به دلیل نشتی و خرابی های که ممکن است ایجاد کند هزینه اضافه ایی نیز ایجاد نماید.

لوله مورد نظر توانایی تحمل فشار را داشته باشد.

هنگامی که لوله برای استخر انتخاب می کنیم باید بدانیم لوله مورد نظر آیا توانایی فشار را دارد یا خیر؟

استخر ها دارای آب بسیاری می باشند و به دلیل داشتن پمپ تصفیه و گرمایش، آب با فشار در لوله ها جریان خواهد داشت و همین موضوع باعث می شود تا اگر لوله مورد نظر در برابر فشار مقاوم نباشد ترک خورده و دچار آسیب قرار بگیرد.

بتواند در برابر مواد شیمیایی و کولر مقاوم باشد.

یکی از دلایلی که بسیاری از لوله ها به مرور پوسیده، خورده و … می شوند عدم مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی است. اگر از لوله باکیفیت استفاده شود و لوله انتخابی این مزیت را داشته باشد که در برابر مواد قلیایی، شیمیایی و … مقاوم است می تواند بهترین انتخاب برای لوله کشی استخر باشد و باعث طول عمر بالای استخر گردد.

آیا لوله انتخابی در برابر رسوبات مقاوم است یا خیر؟

زمانی که لوله دچار رسوب گردد از فشار آب کم شده و به پمپ و لوله ها فشار وارد می گردد.  همین موضوع هم باعث کاهش طول عمر لوله می شود و هزینه هنگفتی برای تعویض و سرویس لوله ها ایجاد خواهد شد.

سایر مقالات
کارخانه لوله پلیکا

نصب راحت لوله های مناسب ساخت استخر

از دیگر نکاتی که هنگام انتخاب لوله برای استخر باید به آن توجه نمود نصب آسان و راحت لوله می باشد.

پس در هنگام انتخاب لوله توجه کنید. چرا که برخی لوله ها شاید برخی از مزایای مهمی که در نظر گرفته اید را داشته باشند اما ممکن است نحوه نصب آن به سرعت و آسانی انجام نپذیرد و زمان بر باشد.  

قیمت مناسب

از دیگر نکاتی که همه افراد به آن توجه دارند قیمت لوله است. توجه داشته باشید که هر لوله ارزانی نمی تواند با کیفیت باشد و هر لوله گرانی هم نمی تواند تمام مزایایی که برای لوله در نظر داریم را به همراه داشته باشد. حتما به قیمت کالا توجه کرده و نسبت به بودجه خود بهترین لوله برای استخر را انتخاب و خریداری نمایید.

جمع بندی  لوله های مناسب ساخت استخر

انتخاب لوله مناسب برای استخر به دلیل اینکه در زیر زمین قابل اجرا است بسیار مهم بوده و نمی توان به راحتی و بدون در نظر گرفتن نکات بالا اقدام به خرید لوله برای استخر نمود. اگر به هر دلیلی لوله دچار نشتی و خرابی قرار بگیرد می تواند هزینه هنگفتی را برای ما ایجاد کنند.

پس قبل از اینکه بخواهیم اقدام به خرید لوله مناسب نماییم باید ببینیم لوله انتخابی آیا تمام نکاتی که مد نظرمان است را دارا می باشد یا خیر.

ممنون که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید. امیدواریم توانسته باشیم مطلب ارزشمندی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات