لوله مناسب استخر چه ویژگی هایی دارد؟

لوله مناسب استخر

لوله مناسب استخر

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

بهترین لوله مناسب استخر چه نوع لوله ایی است؟ چگونه لوله مناسب را انتخاب و استفاده کنیم؟ نوع لوله و نحوه لوله کشی استخر می تواند: باعث افزایش عمر استخر، باعث افزایش کیفیت آب ورودی، تصفیه درست آب و … گردد. در صورتی که از لوله بی کیفیت و نامناسب برای لوله کشی استخر استفاده گردد باعث می شویم تا آنگونه که باید و شاید نتوانیم از استخر استفاده و به مرور استخر ناکارآمد خواهیم داشت.

ما در این مقاله لوله مناسب استخر را به شما عزیزان می شناسانیم و در مورد هر کدام و ویژگی هایی که در هنگام انتخاب لوله به آن توجه گردد صحبت خواهیم کرد. با ما در بازرگانی کشیشی همراه شوید.

بهترین لوله های مناسب استخر

لوله کشی استخر از مهمترین مراحل در ساختن یک استخر ایده آل و مناسب می باشد. در صورتی که یکی از این مراحل به درستی انجام نپذیرد و به طور استاندارد انجام نگردد، می تواند باعث ناکارآمدی استخر گردد و هزینه هنگفتی را برای صاحب استخر به همراه داشته باشد.

البته نوع لوله ایی که برای لوله کشی استخر انتخاب می گردد هم می تواند بسیار مهم باشد و روی کیفیت و تمام آنچه که مایل هستید یک استخر داشته باشد اثر بگذارد. در صورتی که شما هم به فکر ساخت استخر هستید و می خواهید بدانید چه نوع لوله ایی برای استخر و همچنین نحوه صحیح لوله کشی استخر به چه صورت است، در ادامه به چند مورد از بهترین انواع لوله مناسب استخر اشاره خواهیم کرد و در مورد نحوه درست لوله کشی استخر صحبت کوتاهی خواهیم نمود.

سایر مقالات
تفاوت پوش فیت و پلیکا چیست؟

لوله pvc

شما می توانید از لوله پی وی سی به منظور لوله کشی استخر خود استفاده و از مزایا و ویژگی هایی که دارد نهایت بهره در در لوله کشی استخر خود ببرید.

لوله های PVC از جنس پلی وینیل کلراید بوده و می توان در اندازه و سایزهای مختلف آن را تهیه نمود. در لوله کشی استخر از ضخامت 40 استفاده می گردد.  البته در صورتی که لوله کشی استخر محدودیت وزنی نداشته باشید می توانید از لوله پی وی سی با ضخامت 80 هم در لوله کشی استخر بهره ببرید.

لولهpvc  فلکس

از دیگر لوله مناسب استخر که شما می توانید از آن برای لوله کشی بهره ببرید و بسیار هم پرکاربرد می باشد می توان به لوله پی وی سی فلکس شاره نمود.

از این لوله به عنوان یک جایگزین مناسب برای لوله  PVCهم یاد می شود و می توان برای مصارفی که لوله پی وی سی احتیاج است از پی وی سی فلکس استفاده نمود. یکی از این موارد استفاده لولهpvc  فلکس برای لوله کشی استخر می باشد. این لوله قیمت پاینی داشته و به همین دلیل برای افرادی که برای آنها هزینه خرید لوله برای استخر مهم می باشد، می تواند مناسب باشد.

لوله PVC منعطف

شما می توانید از لوله PVC منعطف هم برای انجام لوله کشی استخر خود استفاده کنید. این نوع از لوله پی وی سی انعطاف پذیری بالایی داشته و به صورت گسترده برای ساخت استخر می تواند مفید باشد.

لوله پی وی سی منعطف همچون لوله پی وی سی فلکس از قیمت مناسبی برخوردار بوده و برای افرادی که هزینه خرید لوله را می خواهن تا حد امکان کاهش دهند مناسب می باشد.

سایر مقالات
چسب لوله پلیکا مناسب برای لوله پلیکا چیست؟

لوله های  CPVC

یکی دیگر از انواع لوله PVC که می تواند یک انتخاب مناسب برای استخر باشد لوله های CPVC است. شما می توانید از این لوله هم به عنوان بهترین لوله مناسب استخر یاد کرده و برای لوله کشی استخر خود استفاده نمایید.

لوله سی پی وی سی در برابر حرارت مقاوم بوده و به رنگ خاکستری شناخته می شود. اغلب در ساخت استخر و لوله کشی آن از ضخامت 36 لوله سی پی وی سی استفاده می گردد.

لوله های پلی اتیلن

از دیگر لوله های مناسب استخر می توان به لوله پلی اتیلن اشاره نمود. این نوع لوله ضخامت متفاوت و دارای چگالی می باشد که با ضخامت پایین LDPE و با چگالی بالا HDPE  گفته می شود.

در قدیم که هنوز لوله های pvc  تولید نمی شدند از لوله پلی اتیلن استفاده می شد. اما به مرور و با آمدن لوله های پی وی سی از دور خارج شد و این لوله ها جایگزین لوله پلی اتیلن شدند. لوله های پلی اتیلن به رنگ مشکی و خط های رنگی تولید و در بازار شناسایی می شود.

لوله های  ABS

از دیگر انواع لوله ایی که می توانید برای لوله کشی استخر استفاده نمایید لوله های آکریلونیتریل بوتادین استایرن  ABSاست.

با اینکه این لوله مناسب است اما خوب باز هم توصیه نمی کنیم از این نوع لوله برای لوله کشی استخر استفاده کنید.

علت آن این است طول اتصالات چسبی نسبت به لوله های پی وی سی کوتاه تر می باشد. همچنین در برابر فشارهای وارد تحمل کمی دارد.

سایر مقالات
کاربرد لوله پلیکا سفید

لوله فلزی

همچنین می توانید برای لوله کشی استخر خود از لوله های فلزی هم استفاده نمایید. این نوع لوله ها مقاومت بالایی داشته و سالیان سال ماندگاری دارند. اما خوب یک عیب دارند و آن هم به مرور و در صورتی که در برابر رطوبت قرار بگیرد دچار زنگ و فرسودگی قرار می گیرد.

انتخاب این لوله می تواند هزینه بالایی داشته باشد. در صورتی که در رابطه با هزینه در مزیقه هستید این لوله پیشنهاد نمی گردد.

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

چگونه لوله مناسب استخر را انتخاب کنیم؟

برای آنکه شما بتوانید یک انتخاب ایده آل و مناسب داشته باشید توجه به چند ویژگی می تواند موثر باشد. این ویژگی ها به این شرح می باشد.

بتواند با ماده شیمیایی کلر سازگاری داشته باشد.

از ویژگی های بارزی که می توان در انتخاب صحیح لوله مناسب استخر به آن اشاره نمود این است که در برابر کلر مقاومت خوبی داشته باشد. یکی از این لوله ها لوله PVC است. لوله پی وی سی در برابر کلر مقاومت بالایی داشته و به طول عمر تاسیسات استخر کمک فزاینده ای می نماید.

در برابر حرارت مقاوم باشد.

در هنگام انتخاب لوله باید توجه کنیم که آیا در برابر حرارت مقاوم است یا خیر. در صورتی که در برابر حرارت لوله انتخابی مقاوم نباشد لوله ذوب می گردد.

مقاومت لوله در برابر فشار

لوله های استخری به غیر از اینکه باید در برابر حرارت و کلر بایستی مقاوم باشد در برابر فشار هم مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

سایر مقالات
قیمت لوله پلیکا نیمه قوی

شما با توجه به این ویژگی ها می توانید بهترین لوله مناسب استخر را با قیمت مد نظر خود تهیه و استفاده نمایید.

جمع بندی لوله مناسب استخر

انتخاب نوع لوله مناسب لوله می تواند روی کیفیت و بازده استخر اثر بسزایی داشته باشد. توجه و انتخاب نوع لوله می تواند شما را به آن نوع استخری که مدنظر شما است برساند. از بین انواع لوله کاربردی برای استخر که در بالا به چند مورد از آن ها اشاره نمودیم شما بسته به بودجه و کیفیتی که می خواهید لوله های انتخابی شما داشته باشند بهترین لوله را انتخاب نمایید.

بازرگانی کشیشی نانو پلیمر یاس و نمایندگی اصلی پوشفیت نیوفلکس   و نمایندگی اصلی نیوپایپ را دارد و بهترین لوله نیوپایپ و لوله پلیکا و لوله پوشفیت را به متقاضیان عزیز ارائه می دهد.

بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات