لوله سبز آذین سپاهان چیست؟

لوله سبز آذین سپاهان چیست؟

لوله سبز آذین سپاهان چیست؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

لوله های آذین جزو برندهای برتر و قدیمی در کشور بوده و همچنین این برند زیر مجموعه یک شرکت معتبر به نام گیتی پسند اصفهان می باشد. این شرکت در کنار تولید لوله نیوپایپ، لوله نیوفلکس و … اقدام به تولید لوله سبز آذین سپاهان نموده است.

لوله های آذین در انواع مختلف تولید شده و به علت مزایا و انواع مختلفی که دارد کاربرد بسیاری را به همراه دارد. ما در بازرگانی کشیشی می خواهیم در رابطه با لوله سبز  صحبت کنیم و ببینیم این لوله چه ویژگی، کاربرد و مزایایی را با خود به همراه دارد و البته از نظر قیمتی هم ببینیم آیا مقرون به صرفه می باشد یا خیر. پس با ما در بازرگانی کشیشی تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لوله سبز آذین سپاهان چیست؟

مواد اولیه آذین لوله سبز از نوعی پلیمر با نام پلی پروپیلن می باشد که ساختار مولکولی خاص دارد.

آذین لوله سپاهان در ابتدا فقط اقدام به تولید لوله های سبز می نمود و پس از آن لوله سفید آذین هم در خط تولید این گروه قرار گرفت.

از رنگ سفید  آذین برای لوله کشی آب آشامیدنی و آب مصرفی استفاده می گردد و از لوله سبز می توان در مصارف دیگر به غیر از لوله کشی آب مصرفی و آشامیدنی استفاده نمود. علت استفاده نشدن لوله سبز در لوله کشی آب آشامیدنی این می باشد که در لوله سبز ذرات شیمیایی وجود داشته و انتقال آب با کمک لوله سبز، خاصیت و کیفیت آب را ازبین می برد و در نتیجه لوله سفید جایگزین لوله سبز شد. به عبارتی تولید لوله سفید بیشتر به همین منظور بود. البته باز هم متذکر شویم که نباید منکر کارایی لوله سبز شویم.

سایر مقالات
ویژگی لوله سفید آذین چیست؟

از ویژگی های این لوله می توان به: کیفیت بالا، عدم زنگ زدگی، عدم پوسیدگی، نصب آسان، مقاوم در برابر رطوبت و … اشاره داشت.

مزایا

به طور کلی لوله آذین در انواع مختلف که شامل: لوله تک لایه آذین، لوله سه لایه آذین، لوله پنج لایه آذین و … می باشد، تولید می گردد. از مزایایی که باعث شده تا لوله سبز آذین برتری ویژه ای در برابر لوله های فلزی داشته باشد به این شرح می باشد:

  • انبساط طولی آن بالا می باشد.
  • وزن این لوله ها پایین تر از لوله های فلزی است و به همین جهت حمل و نصب لوله سبز آذین به سهولت و سرعت بالا انجام می پذیرد.
  • دارای عایق صدا و به همین جهت صدا ناشی از انتقال آب را به خارج از لوله منتشر نمی کند.
  • حداقل ضایعات در زمان استفاده
  • نور را از خود عبور نمی دهد
  • داشتن خطوط راهنما در تمامی لوله و اتصالات آذین سبز به علت بالا رفتن کیفیت و همچنین سرعت انجام لوله کشی
  • دارای استانداردهای لازم به جهت استفاده آب سرد و گرم در مقاوم در برابر خوردگی
  • استقامت بالا در برابر اسیدها و بازها
  • داشتن ظاهری شفاف و زیبا
  • مقاوم در برابر ضربه و البته مقاوم در شرایط نامساعد محیطی دارای عایق الکتریکی و حرارتی

کاربرد لوله آذین سبز

لوله سبز به دلیل سهولت در نصب، قیمت مقرون به صرفه و … کاربردهای بسیاری را دارا است. از جمله کاربردهای لوله سبز آذین می توان به این موارد اشاره داشت:

  • سیستم های تهویه مطبوع
  • راه اندازی سیستم تصفیه آب
  • لوله کشی پکیج ساختمان
  • لوله کشی گرمایشی شوفاژها
  • انتقال آب در رایزرها
سایر مقالات
لوله سه لایه آذین چیست؟

البته برای لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان ها هم مناسب است اما توجه داشته باشید به دلیل اینکه رنگ لوله به آب منتقل می گردد و باعث ازبین رفتن کیفیت آب می شود امروزه دیگر از لوله سبز استفاده نشده و از لوله سفید آذین به جای لوله سبز آذین استفاده می گردد.

فرق بین لوله سبز با لوله سفید

با گفته های که در بالا اشاره داشتیم شاید برای شما این سوال باشد که لوله سبز با لوله سفید چه تفاوتی دارد. با اینکه ما به طور کامل در مورد تفاوت لوله سبز با لوله سفید آذین صحبت نمودیم، پس در این قسمت به طور خلاصه درباره تفاوت این دو با یکدیگر صحبت خواهیم کرد. همچنان با ما همراه باشید.

از مهمترین تفاوت هایی که می توان به این دو نسبت داد این است که لوله سفید برای لوله کشی آب آشامیدنی یک انتخاب ایده آل است اما در مقابل سبز نمی تواند انتخاب مناسبی برای لوله کشی آب آشامیدنی باشد.

قیمت لوله سبز آذین سپاهان

با اینکه دیگر این لوله به صورت محدود تولید می شود اما باز هم از قیمت مناسبی نسبت به دیگر لوله ها برخوردار می باشد.

به عبارت کلی آنچه که روی قیمت تمام شده لوله تاثیر می گذارد، مواد اولیه، تجهیزات، اندازه طول و برند است که می تواند روی قیمت لوله سبز تعیین نماید.

در رابطه با قیمت لوله های سبز باید بگوییم که قیمت این لوله به صورت متری محاسبه می شود.

شما می توانید با کمک مشاوران ما این نوع لوله و دیگر انواع لوله آذین را در بازرگانی کشیشی ثبت سفارش نموده و خریداری نمایید.

سایر مقالات
عایق کاری لوله های صنعتی | نوآوری‌ها و راهکارهای پیشرفته برای بهره‌وری مطلوب

لوله سبز آذین سپاهان برای لوله کشی آب آشامیدنی مناسب نیست؟

در ابتدای تولید لوله سبز برای لوله کشی آب آشامیدنی استفاده می شد اما با گزارش هایی ثابت شد که این لوله برای این امر مناسب نیست. علت هم این بود که در تولید این لوله از رنگ سبز که دارای ذرات شیمیایی است استفاده شده و به همین جهت در انتقال آب این ذرات با آب ترکیب شده و باعث بی کیفیت شدن آب آشامیدنی می شود. از این رو لوله سفید آذین جایگزین لوله های  سبز شد و لوله سبز از چرخه تولید کنار رفت. اما در صورت سفارش مشتریان امکان تولید این لوله وجود دارد اما به صورت انبوه توسط خود شرکت دیگر تولید نمی گردد.

در آخر

می توان لوله آذین را جزو پرکاربردترین لوله های پلیمری دانست. لوله آذین توانسته با کیفیت مناسب، قیمت مناسب، نصب آسان، سبکی و … جایگزین مناسب و عالی برای لوله های فلزی باشد. از کاربردهای لوله سبز می توان به استفاده آن در: سیستم تهویه مطبوع، انتقال آب در رایزرها، لوله کشی پکیج ساختمان و … اشاره نمود.

تا آنجا که امکان داشت ما در بازرگانی کشیشی شما را با لوله سبز آذین آشنا ساختیم. برای اطلاعات بیشتر شما می توانید با مشاوران ما در تماس باشید و اطلاعات بیشتری را در رابطه با کیفیت، قیمت و خرید لوله آذین کسب نمایید.

خرید لوله آذین سپاهان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات