تفاوت لوله سبز با لوله سفید چیست؟

تفاوت لوله سبز با لوله سفید

تفاوت لوله سبز با لوله سفید

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

اگر بخواهیم یک برند نام آشنا و با کیفیت را در زمینه تولید لوله و اتصالات درج کشور نام ببریم بی شک نام آذین لوله سپاهان می تواند به میان بیاید. این برند به عنوان اولین برند تولید کننده لوله و اتصالات از شرکت نام آشنا و بزرگ گیتی پسند می باشد. این شرکت به صورت حرفه ای و تخصصی اقدام به تولید لوله های تک لایه پلی پروپلین که با نام لوله سفید هم شناخته می شود را برعهده دارد. البته این شرکت به صورت لوله های سبز و لوله های سفید اقدام به تولید لوله های پروپیلن نموده است که هر کدام مزایا و کاربرد مختص به خود را داشته و تفاوت های بین لوله سبز با لوله سفید وجود دارد.

ما در این مقاله می خواهیم در رابطه با تفاوت لوله سبز با لوله سفید بپردازیم و ببینیم کدام یک می تواند برای ما انتخاب مناسب و کارایی بهتری به همراه داشته باشند‌. پس ما را انتهای این مقاله در بازرگانی کشیشی به عنوان نمایندگی اصلی آذین لوله سپاهان همراهی نمایید.

لوله آذین سپاهان

لوله آذین در شرکت تولیدی بزرگ کشور یعنی گیتی پسند تولید می گردد. این لوله به علت اینکه در دو رنگ سبز و سفید تولید می گردند با نام لوله سبز یا لوله سفید هم شناخته می شوند. البته اضافه کنیم که هر کدام از لوله سبز و لوله سفید پلی پروپیلن کاربرد و مزایای مختص به خود را داشته و همچنین تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند که باعث شده هر کدام به نوبه خود منحصر به فرد باشند.

از دلایلی که باعث شده تا این لوله تک لایه نسبت به دیگر لوله ها همچون فلزی برتری داشته باشند عبارتند از: 

  • انبساط طولی زیادی را دارا می باشد.
  • وزن لوله آذین پایین تر از لوله های فلزی بوده و همین ویژگی باعث شده تا راحت تر و با سرعت بیشتر بتوان کار لوله کشی را انجام داد.
  • عاری بودن از ایجاد سر و صدا ناشی از انتقال آب
  • حداقل ضایعات در زمان استفاده
  • عدم عبور نور از لوله
  • دارا بودن خطوط راهنما در تمامی لوله و اتصالات به منظور بالا رفتن کیفیت و همچنین سرعت فرآیند لوله کشی
  • از استانداردهای لازم جهت مصرف آب سرد و گرم برخوردار می باشد.
  •  در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد.
  • استقامت آن در برابر اسیدها و بازها به گونه ای است که دچار رسوب نمی گردد و به هیچ عنوان پوسیده نمی شود.
  • دارای ظاهری زیبا و شفاف است.
  • در برابر ضربه و همچنین شرایط نامساعد محیطی مقاوم است.
  • دارای عایق الکتریکی و حرارتی است.
سایر مقالات
ارور e51 پکیج ایران رادیاتور چیست و آن را چگونه رفع کنیم؟

از موارد استفاده از محصولات لوله آذین هم می توان به: سیستم های تهویه مطبوع، لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان ها، راه اندازی سیستم تصفیه آب، لوله کشی پکیج ساختمان، لوله کشی گرمایشی شوفاژها و انتقال آب در رایزرها اشاره داشت. شما می توانید این لوله پرکاربرد را در اندازه و سایزهای متنوع تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

تفاوت لوله سبز با لوله سفید

لوله آذین یکی از پرکاربردترین لوله ها در بین انواع لوله ها می باشد. همانطور که گفته شد این لوله توسط شرکت تولیدی گیتی پسند تولید می گردد. از مواد اولیه در ساخت این لوله باید بگوییم از مواد پلیمری می باشد که دارای ساختار مولکولی خاصی است و به شکل تک لایه و چند لایه مورد عرضه قرار می گیرد.

این لوله‌ به طور کلی در دو رنگ سفید و سبز تولید می گردد که به طور معمول استفاده از رنگ سفید آن برای لوله کشی آب مصرفی و آشامیدنی مرسوم تر می باشد. چرا که زمانی از لوله سبز برای لوله کشی آب آشامیدنی استفاده می گردد، ذرات شیمیایی که در لوله سبز موجود است روی کیفیت آب تاثیر منفی می گذارد.

به همین جهت برای مصارف لوله کشی آب آشامیدنی در نظر گرفته شد که لوله سفید آذین انتخاب ایده آل ترس می باشد و همین موضوع یکی از تفاوت های مهم بین لوله سبز با لوله سفید آذین می باشد.

در ادامه شما را با دیگر تفاوت های لوله سبز با لوله سفید آشنا می سازیم، پس همچنان با ما بازرگانی کشیشی همراه باشید.

سایر مقالات
کاربرد لوله پروپیلن چیست؟

لوله سبز چیست؟

در همین ابتدا اشاره کنیم که مدتی می شود که تولید لوله سبز متوقف شده است، البته با سفارش مشتری این امکان وجود دارد که تولید و در بازار موجود باشد. اما از تولید انبوه آن توسط برند گیتی پسند متوقف گردیده مگر بنا به نظر مشتری دوباره تولید به صورت محدود انجام پذیرد.

با این همه بهتر است باز هم اطلاعاتی را در رابطه با لوله سبز آذین داشته باشیم.

طبق تحقیقات بسیاری که انجام شد متخصصان بر این آمدند تا لوله ای را تولید نمایند تا در برابر رطوبت، زنگ زدگی، پوسیدگی و … مقاومت خوبی از خود نشان دهند و از هزینه های اضافی که بر دوش سازندگان قرار می گرفت بکاهند. به همین جهت لوله ای با جنس پلی پروپیلن نوعی پلیمر تولید و با نام لوله سبز وارد بازار و جایگزین لوله های فلزی نمودند. این نوع لوله به علت کیفیت بالا، عدم زنگ زدگی و پوسیدگی، قیمت مناسب، نصب آسان و راحت و … که داشت توانست جایگاه خود را در صنعت ساختمان باز و محکم نماید.

لوله سفید چیست؟

در ادامه برای آنکه بتوانید تفاوت لوله سبز با لوله سفید را دریابید بهتر است در مورد لوله سفید هم اطلاعاتی داشته باشیم. بهتر است این نکته را بدانید، خیلی از افراد لوله سفید را همان لوله سبز دانسته و این دو را یکی می دانند که این موضوع کاملا اشتباه می باشد.

لوله سفید با لوله سبز تفاوت بسیاری دارد‌. به همین جهت ابتدا با لوله سبز آشنا گردیم.

لوله سفید آذین در اصل نوعی از لوله سبز می باشد و به منظور جایگزینی لوله های فلزی، گالوانیزه و … به بازار عرضه گردیده است. لوله سفید مقاومت بالایی در برابر فشار داشته و دمای بین ۲۰ تا ۸۵ درجه سانتی گراد را می تواند تحمل نماید.

سایر مقالات
آیا لوله آذین برای شوفاز مناسب است؟

به همین دلیل انتخاب این لوله برای لوله کشی محصولات سرمایشی و گرمایشی همچون رادیاتور، پکیج، کولر آبی و … یک انتخاب ایده آل و پرکاربرد باشد.

حال که اطلاعاتی در رابطه با لوله سبز و لوله سفید بدست آوردیم حال می توانیم تا حدودی تفاوت لوله سبز با لوله سفید را بدانیم.

از تفاوت های که بین لوله سبز با لوله سفید وجود دارد می توانیم به این موارد هم اشاره نماییم:

جنس متفاوت لوله سفید و سبز

در لوله های سبز از رنگ سبز استفاده شد و همین موضوع باعث گردید در زمان لوله کشی آب، ذرات شیمیایی با آب ترکیب شده و طعم، بو و رنگ آب را تغییر دهد. اما برعکس در ساخت لوله سفید تغییراتی را متخصصان لحاظ کردند تا این مشکلات دیگر بروز نکنند.

تفاوت لوله سفید با سبز در مقاومت شیمیایی و عدم رسوب پذیری هم می باشد. این دو لوله به علت استفاده مواد پلیمری در ساخت آنها در برابر محیط های اسیدی، قلیایی و مواد شیمیایی از مقاومت نسبی خوبی برخوردار بوده و از این نظر با یکدیگر تفاوتی نخواهند داشت.

البته از نظر رسوب پذیری هم باید بگوییم خاصیت عدم رسوب پذیری این دو باعث شده به عنوان شباهت مشترک شناخته شوند.

تفاوت لوله سبز با سفید در محل نصب

از نظر محل نصب و استفاده این دو لوله آذین با یکدیگر تفاوت های دارند. می توان گفت از لوله سفید بیشتر در مکان های که در معرض دید و نور مستقیم و یا غیر مستقیم خورشید است می توان استفاده نمود. برعکس در لوله سبز آذین برای مکان هایی همچون زیر زمین و به دور از نور خورشید می توان استفاده کرد.

سایر مقالات
فاصله بین دو لوله شیر مخلوط | ارتفاع نصب شیرآلات بهداشتی

تحمل دما

تحمل دما از دیگر تفاوت های لوله سبز با لوله سفید می باشد. در این مقوله برتری لوله سفید بیشتر از لوله سبز است. لوله سفید می تواند دمای بین ۲۰ تا ۸۵ سانتی گراد را تحمل نمایند. اما برعکس در صورت قرار گیری لوله سبز در دمای بالا دچار تغییر قرار می گیرد.

تفاوت لوله سبز با لوله سفید در داشتن کاربرد

از کاربردهای لوله سفید می توان به:

  • سیستم لوله کشی ذخیره و تصفیه آب
  • لوله کشی ساختمان
  • لوله کشی هتل ها
  • لوله کشی بیمارستان
  • شبکه آب‌رسانی شهری
  • آبیاری تحت فشار
  • کشاورزی
  • سیستم های تهویه
  • لوله کشی سیستم های سرمایشی و گرمایشی ساختمان ها
  • محیط های کار با مواد قلیایی و اسیدی
  • محیط داخلی یا پارکینگ ساختمان
  • لوله کشی باغچه ها و آبیاری گیاهان

و به طور کلی محیط هایی که قابل دید می باشند می توان از لوله سفید استفاده نمود.

از موارد کاربردی لوله سبز هم می توان به این موارد اشاره داشت:

 

  • در انواع سازه های ساختمانی
  • لوله کشی های حرارتی ساختمان
  • صنایع غذایی
  • خطوط هوای متراکم
  • صنعت کشتی سازی
  • لوله کشی های فاضلاب

در آخر

لوله پلی پروپیلن به دو صورت لوله سفید و لوله سبز تولید می گردد. این دو نوع شباهت بسیاری با هم داشته اما، تفاوت های فاحشی نیز دارند که باعث شده تا کاربردهای متنوع و متفاوتی را داشته باشند. البته بهتر است اضافه کنیم که امروزه دیگر لوله سبز تولید نشده و فقط بسته به سفارش مشتری مورد تولید قرار می گیرد.

از مزایای استفاده از این دو لوله می توان به نصب راحت، قیمت مناسب، مقاومت دمایی، مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و قلیایی، حمل آسان و … اشاره داشت.

در رابطه با استعلام قیمت لوله سبز آذین یا لوله سفید آذین با مشاوران ما در کشیشی ارتباط برقرار کرده و قیمت به روز شده محصولات را و همچنین در صورت خرید مشاوران ما شما را یاری می نمایند.

خرید لوله آذین سپاهان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات